بازدید 56625

اجرای طرح امنیت اخلاقی نامحسوس شد

رییس پلیس پایتخت از ساماندهی بیش از 7000 مامور نامحسوس پلیس امنیت در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 18 April 2016
رییس پلیس پایتخت از ساماندهی بیش از 7000 مامور نامحسوس پلیس امنیت در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز در مراسم آغاز به کار گشت نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی که با حضور معاون دادستان تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم در سال‌های اخیر موضوع مزاحمت برای نوامیس در سطح شهر بود. از این رو پلیس در سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی را در دستور کار قرار داد. از حدود دو سال پیش نیز پلیس اقدام به رصد ناهنجاری‌ها کرده که چهار موضوع آلودگی صوتی، رانندگی پرخطر در سطح بزرگراه‌ها و انجام حرکات نمایشی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و کشف حجاب در خودروها جزو چهار محور اصلی بودند که با آنها برخورد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای این هفته طرح امنیت اخلاقی به شکل محسوس و در سطح گسترده‌ای در سطح میادین، مجتمع‌های تجاری، و بزرگراه‌های پایتخت به اجرا در آمده است، گفت: علاوه بر این طرح، از امروز گشت نامحسوس پلیس امینت اخلاقی نیز در سطح معابر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. براین اساس بیش از 7000 نیروی زن و مرد با حضور در معابر نسبت به رصد این موارد و اطلاع آن به پلیس امنیت اقدام خواهند کرد.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه فعالیت این ماموران به چه صورت خواهد بود، گفت: این افراد در صورت مشاهده موارد ناهنجاری همچون مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، کشف حجاب در خودرو و انجام حرکات نمایشی در خیابان، شماره پلاک خودرو را برداشته و از طریق سامانه پیامکی به مرکز پلیس امنیت اخلاقی اطلاع می‌دهند سپس از سوی پلیس امنیت با این افراد تماس گرفته و از آنان خواسته می‌شود که در موعد تعیین شده به پلیس مراجعه کنند.

ساجدی‌نیا ادامه داد: اگر این افراد از دستور پلیس سرپیچی کرده و به آن تمکین نکنند با توجه به اینکه پلیس آدرس این افراد را در اختیار دارد به منازل آنها مراجعه می‌کند و اگر آدرس این افراد مخدوش یا به هر دلیل تغییر کرده باشد، با آنان تماس گرفته شده، تخلف خودروی مذکور در فهرست افراد خاطی ثبت شده و هنگام نقل و انتقال پلاک خودرو و یا فروش خودرو یا هنگام دریافت خدمات برای خودرویشان این افراد شناسایی شده و با آنان برخورد خواهد شد ضمن آنکه تا اطلاع بعدی به این افراد خدماتی نیز ارائه نخواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت این 7000 نیروی نامحسوس اظهار کرد: آموزش‌های لازم به این افراد داده شده و آنها به عنوان پلیس و ضابط قضایی شناخته شده و در این زمینه عمل خواهند کرد و احکام قضایی لازم نیز در این خصوص اخذ شده است.

به گفته رییس پلیس پایتخت، این افراد به طور مستقیم حق برخورد با شهروندان را نداشته و تنها اطلاعات را به پلیس امنیت منتقل خواهند کرد، چراکه تنها پلیس به شکل محسوس و با لباس نیروی انتظامی حق برخورد با شهروندان خاطی را دارد.

ساجدی‌نیا تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با افرادی که خود را پلیس نامحسوس نامیده هوشیار بوده و بدانند پلیس نامحسوس حق برخورد با شهروندان را ندارد.

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه طرح امنیت اخلاقی نیز در سطح پایتخت ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طرح‌های دیگری نیز از سوی پلیس در روزهای آتی اجرا خواهد شد که برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر، برخورد و جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با اراذل و اوباش و... از جمله آنهاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۲۰
انتشار یافته: ۵۴
روش جدید برای تیغ زدن و رفتن رو اعصاب مردم! حضوری بگیرنت هیچی نداری بگی ! نا محسوس باشه که حالا بدو و ثابت کن !
گشت نامحسوس برای جرایم محسوس مثل دعوای خیابانی . زدن به آینه و خفت گیری . دزدی ها . مواد فروش ها . اوباش . معتادان پر خطر ... اینها که خودشان محسوسند چرا گشتش نا محسوسه ؟ آها فهمیدم . حله .مبادا خانمی ماتنوش کوتاه باشه . .
یه سوال : چی به جوانها دادیم . راحتتر بگم چه گلی به سرشان زدیم که الان حق داریم بگیم چه رنگی بپوش یا نپوش ؟
ای کاش پلیس این انرژی و فعالیت رو مواردی که مربوط به آسایش مردم هست هم انجام می داد نه فقط در برخورد با بد حجابی !!
لطفا پلیس درپارکها بیشتر حضورپیداکند وبا اختلاط پسران ودختران که هنوزدرسن ازدواج نیستند ولی بیشترین ناهنجاری را مرتکب می شوندویا سگ چرانان برخورد نماید
این 7000 نیرو رو صرف مبارزه با زورگیران و متجاوزان می کیردین بهتر نبود؟؟؟
کی میخواهین بفهمین که شماها وظیفتون حمایت از مردمه نه گیر دادن به انها به بهانه های واهی!!!
اي كاش پليس براي جنايتكاران و سارقان و خلافكاران هم يه طرح اجرا بكنه.
خطر موارد ذكر شده در بالا هم براي شهروندان كم نيست
کار بسیار مسخره ای که جز ایجاد استرس و اضطراب اجتماعی هیچ دستاوردی دیگه ای نخواهد داشت این کار هم مانند هزاران کار غیرکارشناسی و بدون مشورت با نخبگان علوم اجتماعی و روانشناسی میخواد انجام بشه که از همین الان معلومه چه تاثیری بدی خواهد گذاشت.
پلیس به جای اینکه باعث امنیت روانی مردم باشد و آرامش را برایشان فراهم کند در این سالها بیشتر باعث وحشت و استرس مردم شده است
اقا اينطوري راندمان كار كمه اون شماره پيامك و يك ادرس شبكه تلگرام بدين تا ما در شهر و ... فيلم برداري ميكنيم از كشف حجاب و براي پليس بفرستيم.
از فردا تشخیص های اشتباه در سراسر کشور!
استفاده از گشت نامحسوس به خصوص وقتي خودرو پلاك شخصي باشه امكان سوء استفاده براي سارقان و جنايتكاران را زياد ميكنه. اگه اتفاقي برا كسي بيفته كه از به عنوان مامور و گشت نامحسوس خلافي انجام بشه مقصر خود پليس هست و لا غير.
به سلامتي فضا براي افراد ناباب كه قصد مزاحمت براي مردم دارند فراهم شد و با عنوان نامحسوس طبيعتا افرادي با هويت جعلي براي مردم ايجاد اشكال خواهند كرد
جاسوسی با هدف دخالت در آزادی های فردی و نوع پوشش مردم کاری نادرست و غیر مدنی است ولی برخورد با مزاحمین ناموس مردم لازم است و نباید این دو مقوله را با هم قاطی کرد
من فکر نمیکنم در ایران کسی مزاحم نوامیس مردم باشد. این پلیس ها فقط به حجاب را مورد توجه قرار خواهند داد. بهتر نیست که پلیس های نامحسوس در جاده ها رفتار های ترافیکی رانندگان بی احتیاط را نظارت کنند تا شاهد هزاران کشته و معلول و خسارت مالی به
جامعه وارد نشود. کدامیک مهم تر است ؟
اگه مامور نامحسوس شماره خودرو را اشتباهی پیامک کرد چی؟ اگر با کسی دشمنی شخصی داشت و بیخودی شماره ماشینش رو پیامک کرد چی؟ با مزاحمین نوامیس که پیاده راه میرن چکار میکنید؟ آیا ضرر زنی که در ماشین در حال حرکت روسریش را برداشته از لاتها و اراذلی که پای پیاده زندگی مردم را سیاه می کنند بیشتر است؟
این یعنی امنیتی کردن بیشتر فضای شهر و بهانه ای برای سوء استفاده .برخورد با خلاف کاران و مزاحمان با دخالت در آزادی های فرد
چرا نمیگذارند مردم نفس راحت بکشند؟ مگه در کشورهای اروپایی گشت محسوس و نامحسوس وجود داره که مردم انقدر بافرهنگ هستن؟ به جای کنترل مردم بیچاره، به فکر فسادهای اقتصادی باشن. قرن 21 قرن تکنولوژی و آزادی هست!
وقتی پلیس یک کشور خودش واسه نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کنه، آخر و عاقبتمون معلومه!
حقوقشون حتما حلاله
ممنون واقعا کاش به فکر بقیه مطالبات مردم هم به همین صورت باشند.
اميدوارم كه طرح مبارزه با اراذل و اوباش كه علت اصلي نا امني در سطح شهر هست را نيز ، به اندازه همين طرح گشت ارشاد جدي بگيرند ، نه اينكه فقط كشت ارشاد باشد و اراذل و اوباش به كارهاي مجرمانه خود مشغول باشند با تشكر از تابناك
میخوان مملکت رو امنیتی کنن
برای پرورش دادن گل، باید خاک و شرایط مساعد فراهم کرد نه اینکه گیاه رو از ریشه بکنیم
جالبه . یکی از مطالبات مردم , برخورد با آزادی های شهروندی همان مردم است.
اگه اين افراد شماره پلاك كسي رو اشتباه نوشتند چي؟ چطور مي‌شه ثابت كرد؟ خوب چرا همون موقع جلوي خودروي متخلف رو نمي‌گيرند؟
بابا مردم کار میخوان
بجای اینکه موشک هوا کنید اشتغال ایجاد کنید
هر دم از این باغ بری میرسد!!
چرا اول بقیه طرح ها رو اجرا نمی کنن؟؟؟!! چرا مبارزه با مواد مخدر و بقیه طرح ها در اولویت بعدی هستند؟؟؟ خدایا خودت ظهور کن
هر دم از این باغ بری می رسد
عجب اشتعالی ایجاد شد. مرحبا.
ماهی یک میلیون حقوقشون باشه ناقابل میشه ماهی هفت میلیارد....
خروچیش چیه؟ خدا داند.....
گل بود و به چمن آراسته شد
متاسفانه این طرح دست دزدان و سارقان را برای کلاه برداری از افراد به عنوان گشت نامحسوس اخلاقی باز می کند
تصمیم گیران ما مثل آرایشگران تازه کارند
شما فقط بلدید با زنان بی دفاع برخورد کنید جرات مواجهه با اراذل و اوباش رو ندارید
خدا رو شكر مشكلات مردم حل شد روحاني متشكريم
بابا چی میخواین از جون مردم .
پس قولهای آقای روحانی در خصوص حقوق شهروندی چه می شود؟
خسته نباشید با این طرحتان ولی برای شروع بد نیست . امیدوارم افرادی که تصمیم گیر هستند نیز مطالب را بخوانند . نمیدانم چرا نیروی انتظامی از کشورهای اروپایی الگو برداری نمیکند. اینکه افرادی در نیروی انتظامی جذب میشوند که بستگان درچه اول یا حتی دوم آنها سابقه سوء نداشته و ندارند. و دیگر اینکه مثلا اگر یکی از اهالی آپارتمان به پلیس زنگ بزند که همسایه باعث اذیب و ازار هست پلیس بلافاصله بدون اینکه از شاکی و کسی که زنگ زده است چیز خاصی بخواهد فقط آدرس مورد نظر گرفته به سرعت عمل میکند و به فرد خاطی اخطار می دهد. حالا در کشور خودمان به پلیس زنگ زدم که بابا همسایه یکی از واحدها سر و صدای بسیار ی دارد مریض داریم جواب پلیس تهران باید شکوائیه ای تنظیم کنید و یعنی جاجی جاجی مکه
برای خودم و مردمم متاسفم .
هر ارگانی و سازمانی برای خودش سازی جدا می زند
اگر این گزارش پلاک اتومبیل دروغ و از روی غرض و کینه شخصی بوده باشد چگونه قابل اثبات است
همون جاسوسی دیگه
کجایی روحانی؟ دقیقا کجایی؟!
اینه اون فضای غیر امنیتی که به مردم قولش رو می دادی؟!!
این طرح هم چهره پلیس رو خراب میکنه
خدا بهشون سلامتی بده انشاالله
حیف این این بیت المال
به جاي اين كارهاي احمقانه واتلاف نيروها به فكر حفظ امنيت جامعه باشيد وباعث مسخره خود نشويد
اين امر باعث سو استفاده و ناامن شدن بيشتر كوچه و خيابان ها براي زنان و دختران ميشود
لطفا این گشتها رو اول در مورد رانت خواری ها واختلاسها پارتی بازی ها و و ....بگذارید میبینید بقیه موارد درست میشه پول ملت رو از حلقوم مفت خورها در بیارید برای جوان ها کار درست کنید تا از بیکاری مفاسد بوجود نیاد .....
خوب دیگه از فردا تسویه حساب کردن جدید شروع میشه! کی الان آدرس سند خودروش با آدرس خونش یکیه!؟یاد گرفتند مردم رو به جون هم بندازند!
بسیار ایده زشت و ناپسندی است این یعنی گماردن جاسوس در بین مردم که به نظرم در شان مردم نیست
متاسفم
مامور نه مخبر
در اين اوضاع بيکاري، اشتغال زايي 7000 نفر خيلي خوبه!!!
برخورد با آقایانی که مزاحم میشن خیلی ضروری است
اینا حتما باید ارشاد بشن.
یه مکانی براشون در نظر بگیرن که با امثال خودشون رودر رو بشن نه اینکه برای هر آدمی مزاحمت ایجاد کنند.
البته فکری هم برای ترافیک اون مکان حتما باید بکنند
والا اینطور که ما تو عکس ها دیدیم بیشتر این افراد سن و سالی ازشون گذشته، صرف نظر از اینکه واقعا این چه کاریه، اگه این افراد شماره پلاک رو به اشتباه اس ام اس کنند تکلیف چیه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل