بازدید 25795

نیمی از تعداد کاربران تلگرام ایرانی شدند!

در خبر آبان ماه 1394 بر اساس محاسبات صورت گرفته از روی سرور مرکزی تلگرام تعداد کاربران ایرانی 23 میلیون شمارش شد. اما امروز بیش از 45 میلیون کاربر ایرانی روی تلگرام داریم!
کد خبر: ۵۸۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 16 April 2016
در خبر آبان ماه 1394 بر اساس محاسبات صورت گرفته از روی سرور مرکزی تلگرام تعداد کاربران ایرانی 23 میلیون شمارش شد. اما امروز بیش از 45 میلیون کاربر ایرانی روی تلگرام داریم!

به گزارش خبرآنلاین، در آن خبر تأیید شد که از 62 میلیون کاربر فعال تلگرام بیش از 38 درصد مربوط به کاربران ایرانی است که با یک محاسبه سرانگشتی به رقم 23 میلیون رسیدیم.

اما امروز با تأیید خبر افزایش تعداد کاربران فعال ماهانه تلگرام به 100 میلیون از سوی مدیران تلگرام و تأیید هفته گذشته دوروف مبنی بر حضور 20 میلیون کاربر فعال ایرانی، ما را بر آن داشت تا سری به آمار رسمی بر اساس تعداد مراجعات به سرورهای تلگرام زده تا آمار جدید به دست آید که درنهایت تعجب مشاهده شد بیش از 45.8 درصد از ترافیک کاربران تلگرام روی سرور اصلی تلگرام یعنی آی پی شماره 149.154.167.99 ایرانی هستند.

سرور تلگرام دات اورگ که سرور اصلی محسوب می‌شود در ایران در رده هفدهمین سایت برتر قرارگرفته که در مقایسه با رقم 6000 سال گذشته رتبه جدید برای خود رکوردی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

از سوی دیگر دیده‌شده است که برخی به‌اشتباه سرور Telegram.me را سرور اصلی تلگرام فرض کرده و تعداد کاربران ایرانی را بیش از 60 الی 70 میلیون عنوان کرده‌اند که این رقم کاملاً اشتباه است چراکه اگر فرض آن‌ها پذیرفته شود به دلیل اینکه 81.1 درصد از ترافیک آن مربوط به ایرانی‌هاست بنابراین باید امروز بیش از 81 میلیون از 100 میلیون کاربر تلگرام، ایرانی باشند!! و با توجه به جمعیت کل کشور (با همه موبایل به دستان و نوزادان و ...) این رقم غیرمنطقی است.

گفتنی است سرور telegram.me مربوط به ترافیک کانال‌های تلگرام است که از ژوئن سال گذشته فعال‌شده و جدول زیر این موضوع را ثابت می‌کند که کاربران ایرانی 81 درصد از ترافیک کانال‌ها را در اختیار خود دارد و در الکسا نیز شانزدهم ایران است.{و نه ترافیک کل اپلیکیشن تلگرام}

از سوی دیگر سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا دوروف مدیر تلگرام تعداد کاربران ایرانی را 20 میلیون اعلام کرده و رقم واقعی آن را نمی‌گوید؟ در پاسخ باید گفت یا رقم 100 میلیون کاربر ماهانه وی اشتباه است یا وی به دلایل تجاری از گفتن رقم واقعی کاربران ایرانی طفره می‌رود.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
با سلام
توی متن دو بار به جدول زیر اشاره شده اما در پایان خبر، اثری از جدولی نیست.
وقتی صدا و سیما صدا و سیمای مردم نباشد وقتی مردم مراکز ورزشی تفریحی و سرگرمی های مفید و ارزان و در دسترس نداشته باشند نتیجه اش همین می شود دیگر...
با توجه به اينكه 50% كاربراي تلگرام ايراني هستند ،جاي سوال داره كه چرا هنوز در منوهايش از زبان فارسي پشتيباني نميشه؟ به نظر شما چرا؟
ولی زبان عربی داره و زبان فارسی نداره ! جالبه بازم ما ازش طرفداری میکنیم
الحق جوگیر ترین ملت دنیا هستیم از بچه 2 ساله تا پیرمرد 90 ساله باکله میریم تو هر چیز جدید که بیاد کاری هم به منافع و مضراتش نداریم ایکاش این روحیه را برای چیزایی مثل کتاب خواندن یا رعایت فرهنگ رانندگی و بهداشت عمومی و مواردی از این قبیل داشتیم
خیلی هاشون دو یا سه سیم کارت دارن . با مقایسه ی بیست کانتکتها ای پی یا مشخصات دیگه میشه تعداد واقعی ور بدست اورد
ترافیک با تعداد کاربران فرق داره. وقتی ترافیک ایرانیها 46% از ترافیک کل تلگرام معنیش این نیست که 46% کاربران تلگرام ایرانی باشند. معنیش اینه که ایرانیها پیجها و بازدیدهای بیشتری دارن و همونطور که مدیر تلگرام گفته تعداد کاربران ایرانی 20 میلیون هست.
الان خيلي ها با يك گوشي و چند خط موبايل داري چندين اكانت تلگرام هستن
چقدر هم اين براشون مهمه! هنوز زبان فارسي در بين زبان هاي برنامه نيست
ما اینیم !
ایرانیها عاشق برنامه های مجانی هستن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل