بازدید 53500
پس از چهار ناکامی صورت پذیرفت؛

موفقیت تاریخی Space X با فرود موشک روی یک شناور + ویدئو

پروژه بزرگ «ایلان ماسک» در نهایت به یک موفقیت بزرگ و تاریخی دست پیدا کرد. این شرکت و این پروژه تجاری، موفق شد، روز گذشته موشک فالکون 9 خود را صحیح و سالم روی یک شناور فرود آورد تا یکی از مهمترین دستاوردهای فضایی در سال های اخیر رقم بخورد.
کد خبر: ۵۷۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 09 April 2016
پروژه بزرگ «ایلان ماسک» در نهایت به یک موفقیت بزرگ و تاریخی دست پیدا کرد. این شرکت و این پروژه تجاری، موفق شد، روز گذشته موشک فالکون 9 خود را صحیح و سالم روی یک شناور فرود آورد تا یکی از مهمترین دستاوردهای فضایی در سال های اخیر رقم بخورد.

به گزارش «تابناک»، فرود این موشک روی یک شناور در اقیانوس بسیار شگفت آور و دستاورد بسیار مهمی برای پروژه Space X و برای آینده سفرهای فضایی بود که پس از چهار بار تلاش ناموفق صورت پذیرفت. اکنون «ایلان ماسک» و پروژه Space X می توانند با افتخار ادعا کنند که موشک فالکون 9 هم روی زمین و هم بر روی اقیانوس با سلامت کامل فرود می آید.

موفقیت تاریخی Space X با فرود موشک بر روی یک شناور + ویدئو

پرتاب روز گذشته این موشک همراه با حمل چند صد هزار پوند محموله به فضاپیمای Dragon مستقر در ایستگاه بین المللی فضایی بود؛ از جمله یک سکونت. گاه بادی که قرار است در آینده روی سطح مریخ مورد استفاده قرار بگیرد.

اما هرچند Space X در سال گذشته یک بار موفق شده بود موشک خود را روی زمین فرود آورد، شدیدا به دنبال آن بود که فالکون 9 را به سلامت بر اقیانوس و یک شناور فرود آورد. دلیل این امر آن است که بسیاری از موشک ها از میزان سوخت کافی برای فرود بر روی زمین بهرمند نیستند.

این موفقیت به پروژه Space X و همچنین آینده سفرهای فضایی این امکان را می دهد که با اطمینان خاطر به استفاده دوباره از موشک های به فضا فرستاده شده بپردازند که به احتمال بسیار، هزینه سفرهای فضایی را به شدت کاهش می دهد. البته هنوز مشخص نیست که وضعیت موشک فالکون 9 در چه شرایطی است و با چه هزینه هایی، دوباره قابل استفاده خواهد بود؛ اما ایلان ماسک، مدیر پروژه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ناسا گفته که این موشک دوباره قابل استفاده است.

وی گفته که فالکون 9 روز یکشنبه به بندر باز می گردد تا برای پرتاب دوباره در ماه ژوئن آماده شود. Space X به دنبال آن است که زمان بازیابی و استفاده مجدد از این موشک را به چند هفته کاهش دهد.

ایلان ماسک همچنین در پاسخ به اینکه آیا این موشک می تواند برای فرستادن مسافران و توریست ها به فضا مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: ما معتقدیم این امکان وجود دارد، ولی هنوز باید پیرامون آن بحث و تبادل نظر شود.

ویدئوی زیر لحظات هیجان انگیز پرتاب و فرود موفقیت آمیز فالکون 9 بر روی یک شناور در اقیانوس را نشان می دهد:


تعداد بازدید : 276
دانلود




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۱۳
یعنی ایران هم میتونه یک روز به این توانایی دست پیدا کنه؟
فقط میتونم بگم افتخار به حرف نیست به عمله
فیلم پرتاب یه موشکو بر عکس نمایش دادن. همش حقه ی فیلمسازیه.
احسنت و واقعاً پیشرفت بزرگی محسوب می شود
این که تابلو حقه سینمایی...
بسیار عالی ممنونم از پوشش خوب این خبر واقعن جای تاسف است مطلب به این مهمی در رسانه های کشور جایی نداشت.
باز تابناک عزیز ممنون
بسیار جالب
تماشاش هم هیجان داشت مخصوصا فرودش چه برسه اینکه انجام بدی این کار رو.
دست مریزاد.
باید صد بار این فیلم کوتاه را دید و لذت برد.
این چطوری؟!!! فرود اومده اما هنوز داره سرعت میندازه؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
در ضمن سرعت پس از پرتاب خیلی سریع زیاد میشه ولی کیلومتر شمار با اینکه سرعت داره میره بالا ولی با همون سرعت قبلی کیلومتر میندازه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
اون سرعتی که داره میندازه مربوط به خود موشک نیست دوست عزیز. مربوط به مرحله دوم پرتاب یعنی آزاد سازی کلاهک حامل محموله های فضایی هست که در مدار مسیر خودش رو به سمت ایستگاه بین المللی فضایی ادامه میده.
ضمن اینکه این موفقیت یک پیشرفت علمی برای آمریکا محسوب می‌شود. اما دنباله‌روی ما و هدف قرار دادن اینگونه دستاوردها برای کشور ما یک اشتباه استراتژیک است. برای کشور ما ساماندهی و احیای زیرساختهای اقتصادی، آموزشی و بهداشتی اولویت است و سرمایه‌گذاری بر روی ارسال میمون و انسان به فضا مطلقا اشتباه است.
امضا: استاد یکی از دانشگاه‌های کشور
تبریک به تمامی دست اندرکاران پروژه ایلان ماسک امید است اقدام مهم انها موجب گشودن افق جدیدی برای بشریت باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان