بازدید 6928

بازگشت 25 واحد صنعتی به چرخه تولید هرمزگان

کد خبر: ۵۷۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 04 April 2016
در سالجاری 25 واحد تعطیل صنعتی به چرخه تولید و فعالیت استان هرمزگان باز گشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 100درصد رشد داشته است. 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته 12 واحد شروع به کار دوباره داشته اند که این عدد در سالجاری به 25 رسیده و با شروع به کار دوباره این واحدها 239 شغل جدید ایجاد شده است .

بازگشت 25 واحد صنعتی به چرخه تولید هرمزگان

بهمن غلامپور ادامه داد: شرکت شهرکهای صنعتی استان هرمزگان به جهت حمایت از واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی و اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان دستگاه های برتر استان بودیم . این مقام مسئول درباره سرمایه گذاری این شرکت در ایجاد زیرساختها گفت: در سالجاری 150میلیارد ریال درباره شهرک سازی و ایجاد زیرساختها هزینه شده است که نسبت به سال گذشته 92درصد افزایش داشته است.

غلامپور تاکید کرد: در شهرکهای صنعتی زیر ساختها آماده است و اگر واحدی بخواهد فعالیت کند و مشکل داشته باشد ما به طور جدی پیگیر حل آن هستیم . وی درباره واحدهای به بهره برداری رسیده در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری 27 واحد به بهره برداری رسید که هر واحد به طور میانگین 11 نفر اشتغال ایجاد کرده است. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان هرمزگان درباره برنامه های سال 95 گفت: این شرکت در سال 95 سه طرح اصلی در دست اجرا دارد که شامل شروع عملیات اجرایی شهرک صنعتی 2000 هکتاری جاسک، احداث شهرک 220 هکتاری تخصصی صنایع دریایی در منطقه ویژه کشتی سازی و صنایع فراساحل و احداث ناحیه های صنعتی صنفی برای ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده شهری می باشد. 

وی درباره ایجاد نواحی صنعتی جدید گفت: در شهرستان های دشتی پارسیان، هشت بندی میناب و سیریک تملک زمین و مطالعات و در بشاگرد نیز عملیات اجرایی شهرک صنعتی در حال انجام است. غلامپور درباره تسهیلات پرداختی صنایع عنوان کرد: در سال جاری 33میلیارد و 700میلیون ریال تسهیلات تکلیفی به ما ابلاغ شده که در غالب تسهیلات یارانه دار به واحدهای صنعتی پرداخت شده است. 

وی افزود: تفاهم نامه هایی با صندوق کارآفرینی امید داشته ایم که تسهیلاتی را با کارمزد 4درصد و تا سقف یک میلیارد ریال در اختیار واحدهای صنعتی قراردهد و بدون محدودیت در سال 94 به واحدهای متقاضی پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان درباره مزایا و معایب استقرار صنایع در هرمزگان گفت: در استان هرمزگان به لحاظ شرایط جوی هزینه های جاری بالاتر است که موجب بالا رفتن قیمت تمام شده میشود. این مقام مسئول ادامه داد: شرایط صنایع در استانهایی مثل هرمزگان با سایر استانها متفاوت است و دولت باید در این باره تصمیم بگیرد و نرخ تسهیلات متفاوت برای این استانها در نظر بگیرد. 

بازگشت 25 واحد صنعتی به چرخه تولید هرمزگان

غلام پور تصریح کرد: واحدهایی که به دنبال صادرات هستند می توانند از مزیتهای این استان استفاده کنند و موفق هم خواهند شد چرا که خیلی از هزینه های جانبی و حمل ونقل را نخواهند داشت اما در زمینه تولید برای بازار داخلی کمی با مشکل مواجه خواهند شد. وی افزود: کار کردن روی محصولات مختص استان و آبزیان نیز نقطه پررنگ و سود آوری برای سرمایه گذاری است که می توان روی آنها کار کرد.

 استان هرمزگان 22 شهرک و ناحیه صنعتی دارد که در 18 شهرک و ناحیه زیرساختها تکمیل و در حال واگذاری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار