بازدید 7884

زمین‌خواران به کدام استان‌ها علاقه‌مندند؟

سازمان حفاظت از جنگل‌ها سعی دارد تا بدون هرگونه تبعیض با متخلفان برخورد کند و در حد توان خود نیز با متخلفان یقه‌سفید و سایر متخلفان برخورد می‌کند.
کد خبر: ۵۷۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 04 April 2016
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر برخورد بدون تبعیض با زمین‌خواران یقه‌سفید، معتقد است زمین خواران کشور به زمین‌ها و منابع طبیعی ۵ استان، بیش از دیگر مناطق کشور علاقه‌مندند.

سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تلاش سازمان حفاظت جنگل‌ها در حفظ منابع ملی و برخورد با دست‌اندازی سودجویان و زمین‌خواران به این منابع اظهار کرد: در سال گذشته تاکیدات رهبر انقلاب و تعامل خوبی که با دستگاه قضایی انجام گرفت باعث شد تا پیگیری‌های ما در برخورد با زمین خواری، جنگل‌خواری و کوه‌خواری اثربخش‌تر شود.

* لزوم بازنگری در قوانین؛ معرفی 5 استان هدف زمین‌خواران


وی با تاکید بر ضرورت برخورد جدی‌تر با متخلفان و زمین‌خواران ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه قوانین باید از بازدارندگی لازم برخوردار باشند، نیازمند بازنگری جدی در قوانین و مقررات مربوطه هستیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با معرفی استان‌های در معرض خطر زمین‌خواران گفت: در استان‌هایی که ارزش افزوده زمین‌ها بیش از دیگر مناطق است، طبعاً میزان تصرفات غیرقانونی نیز بیشتر است و آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد استان‌های تهران، البرز، گیلان، مازندران و گلستان بیش از سایر استان‌ها در معرض دست‌اندازی سودجویان و زمین‌خواران قرار دارند.

* برخورد بدون تبعیض با زمین‌خواران «یقه‌سفید»


سبزعلی در پاسخ به اینکه چه میزان از این دست‌اندازی و زمین‌خواری‌ها توسط «یقه‌سفیدها» انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت از جنگل‌ها سعی دارد تا بدون هرگونه تبعیض با متخلفان برخورد کند و در حد توان خود نیز با متخلفان یقه‌سفید و سایر متخلفان برخورد می‌کند.

* ارزش صدها میلیارد تومانی زمین‌های بازپس گرفته شده از زمین‌خواران


وی بیشترین تخلف رخ داده در حوزه وظایف سازمان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را موضوع «زمین‌خواری» عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ارزش ریالی زمین‌های خلع ید شده از چنگال زمین‌خواران بالغ بر صدها میلیارد تومان بوده که خوشبختانه این زمین‌ها با تلاش‌های انجام شده به اراضی ملی بازگشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر