بازدید 82272

روایت تکان دهنده رضا کیانیان از فرمان امام رضا (ع) به خادم حرم

در هفته‌های اخیر، هنرمندان و به ویژه سینماگران کشورمان، اقدامات متفاوتی برای یادآوری اهمیت حفظ جان گونه‌های حیوانی و گیاهی انجام داده‌اند و در این میان، رضا کیانیان روایتی متفاوت از یک خادم امام رضا (ع) بیان کرده که به شدت تکان دهنده است.
کد خبر: ۵۷۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 03 April 2016
روایت تکان دهنده رضا کیانیان از فرمان امام رضا (ع) در خواب به خادم حرم
در هفته‌های اخیر، هنرمندان و به ویژه سینماگران کشورمان، اقدامات متفاوتی برای یادآوری اهمیت حفظ جان گونه‌های حیوانی و گیاهی انجام داده‌اند و در این میان، رضا کیانیان روایتی متفاوت از یک خادم امام رضا (ع) بیان کرده که به شدت تکان دهنده است.

به گزارش «تابناک»، در ‌ماه‌های اخیر، موج تازه جریان‌های حفاظت محیط زیستی به راه افتاده است؛ موجی که هنرمندان و به طور خاص سینماگران را نیز با خود همراه کرده. در این میان، نخستین دوره جشنواره فیلم سبز در زمستان سال پیشین برگزار شد و در بهار سال جاری نیز دومین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد که تلاشی جدی برای فرهنگ‌سازی در این حوزه با تکیه بر ابزار قدرتمند سینماست.

تعدادی از هنرمندان از جمله میترا حجار، نفیسه روشن، کتایون جهانگیری و سینا حجازی با حضور در جزیره آشوراده ضمن پاکسازی منطقه از زباله و مراسم رهاسازی هفتاد و چهارمین فک خزری، در طرح حمایت از فک خزری مشارکت کردند. در روزهای اخیر نیز ماجرای تجمع محیط زیستی که هدیه تهرانی نیز در آن مشارکت داشت، خبرساز شد.

حال رضا کیانیان روایتی کاملاً متفاوت و تأمل برانگیز در این زمینه منتشر کرده است؛ روایتی که این بازیگر شاخص سینمای ایران مستقیم به نقل از یکی از خادمین حرم رضوی نقل می‌کند که در نوع خود تکان دهنده است.

کیانیان چنین روایت می‌کند: «هنگامى كه براى زيارت امام رضا(ع) مى روم، گاهى بعضى از خدام امام، من را به محل استراحت خودشان دعوت مى كنند. من هم بى درنگ و در اوج خوشحالى مى پذيرم. چاى، گپ و گفت و مهربانى... يك بار كه صحبت ها درباره ى معجزات هر روزه ى امام گُل انداخته بود، يكى از خدام قديمى كه از دوستان پدر مرحومم بود تعريف كرد: چندين سال پيش، در يكى از شب هاى زمستان، بعد از كشيك خوابيده بودم كه امام به خوابم آمد و فرمود: بلند شو برو جلو پنجره فولاد. بى معطلى بيدار شدم. از اين سوى صحن نگاه كردم و ديدم برف سفيد يكدستى سراسر صحن را پوشانده و هيچ خبر ديگرى نيست!

با خودم گفتم، حتماً خيالاتى شدم ...برگشتم و خوابيدم. دوباره امام به خوابم آمد و گفت: مگر نگفتم بلند شو برو جلو پنجره فولاد؟! دوباره بلند شدم و رفتم و نگاه كردم و باز هم جز برف چيزى نديدم! در دل گفتم، يا امام رضا قربونت برم، اونجا كه خبرى نيست و برگشتم و خوابيدم. اين بار امام با عصبانيت گفت: بلند شو برو جلو پنجره فولاد، وگرنه اخراجت مى كنم!

ترسان و پشيمان از بى توجهى از خواب پريدم و به آن سمت دويدم و زير لب طلب بخش مى كردم تا رسيدم پشت پنجره. باز هم چيزى نبود، جز برف ! با ترس و زارى گفتم: يا امام رضا مى بينى كه آمدم، ولى اينجا خبرى نيست كه ناگهان ديدم برف جلو پنجره تكانى خورد و سگ نحيفى بلند شد و نالان به راه افتاد. من هم كه تازه متوجه ى مأمويتم شده بودم، دنبال سگ رفتم.

سگ با عجله از محوطه صحن به سمت خيابان طبرسى رفت و عاقبت جايى ايستاد و به من نگاه كرد! ديدم چند توله ى سگ، در چاله اى گود و پر از برفابه و گل افتاده اند. حيرت زده و نادم از سستى ام، توله ها را از ميان گل و شُل بيرون آوردم، گريه كنان و پشيمان از دير رسيدنم، خشكشان كردم و با كمال احترام آن ها را در جايى مناسب و گرم گذاشتم».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۶۰
انتشار یافته: ۵۳
خدایا سعادت زیارت و پابوسی آقا امام رضا (ع) را نصیبمان بگردان.
محال است دست خالی از زیارت آقا برگردی.
چه خوش سعادتی است زیارت آنحضرت(ع).
اگر خدا خواست و امام رضا (ع) طلبید حتما برای همه دعا کنید.
ننگ بر کسانی که در این کشور با داشتن چنین امام بزرگواری حیوان آزاری میکنند.
یا امام رضا به ما گناهکاران هم نگاهی بینداز ...
السلام علیک یا ضامن الغربا
یا ضامن آهو ....
یا ضامن آهو !
کشورمان ایران را از وجود آزاردهندگان و صیادان بی وجدان پاک بگردان.
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
شهرداری هم احتمالا بعدا با چند تا تیر یا سم میکشدشون متاسفانه
یا ضامن آهو...
ما ، سائل شرمنده درگاه رضائیم
یک گوشه چشمی بکند ، ما رضائیم
راستی چه اصرار وسماجتی به وارد کردن یک حیوان شرعا نجس العین به فرهنگ وزندگی مسلمانان (وبدتر از همه در قالب ذکر کشف وکرامات )هست .؟
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی
السلام علیک یا شمس الشموس و یا انیس النفوس
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
قربونت برم امام رضا جان
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا (ع)
با تمام وجودم قربانت شوم ای امام رئوف. که این فدا شدن ، خود لیاقتی می خواهد و کمالی می طلبد.
آن هم از خدای شما آرزومندم!
بسیار تکان دهنده بود
قربان امام رضا برم
درود بر این دین مهربان و درود بر این امام مهربان .حالا باید گفت این وهابی ها که به راحتی سر آدمیزاد را می برند دینشان از کجا سر منشاء گرفته .خدا رویشان و زندگی خودشان و هرکسی به آنها کمک می کند را سیاه کند و وجود نجسشان را از روی زمین پاک کند.
سلام بسیار ممنونم از انتشار خاطره تکان دهنده رضا کیانیان محترم و عزیزمن بطوری منقلب شدم که از صدای گریه ام خانواده ام سراغم امدند و حالم را جویا شدندسلامی بی پایان و صلوات خداوند بر اقا و سرورم علی ابن موسی الرضا این امام رئوف و مهربان اما یاداور شوم مراقب باشیم که بهیچ وجه این عنایات امام مجوزی به اون دسته ادمها نیست که امروزه در تقلید فرهنگ عقب مانده غرب سگها را توی رختخواب و اتاق و سر سفره و روی فرش و زندگی جای داده اندوتوی خیابانها با اونها قدم میزنند و نجس و پاکی و حلال و حرام کارها برایشان ملاک و معیار نیست
آن وقت عده ای از ما چه به بهانه مسلمانی و چه به بهانه های دیگر حیوانات را به شدت آزار می دهیم. اسلام واقعی کجا و مسلمانی ما کجا!!
گر مسلمانی همین است که ماها داریم
وی اگر از پس امروز بود فردایی
اللهم صل على على بن موسى الرضا المرتضى
امام رئوف
اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا غَریبَ الغُرَباء اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مُعینَ الضُّعَفاءِ وَ الفُقَراء اَلسُّلطانَ اَبَاالحَسَنِ عَلیَّ بنَ موُسَی الرِّضا (ع)
یا امام رضا
نعوذ بالله . خوب ، مگه سگ نجس بالعین نیست ؟ اگر چنین معجزه ای روی داده باشد احکام فقهی باید تغییر کنه. یه موضوع دیگه . به لطف و عنایت الهی و کرم خود آقا در همه فصلی و همه ساعتی از ساعات شبانه روز توفیق زیارت حرم رو داشتم. اگر همه جای مجموعه زواری نباشه پشت پنجره فولاد همیشه و در همه ساعات زائر دردمندی حضور داره.در هر شرائط جوی . چطور در این ماجرا هیشکی نبوده؟سوالات دیگه هم هست. مثلا چطور این سگ این همه مسیر را از فضاهای مجموعه حرم طی کرده تا رسیده پشت پنجره فولاد ولی کسی ندیده ؟!!
هیچ شیعه ای کرامات ائمه اطهار رو انکار نمی کنه اما این چجور دفاع از حریم ولایته آخه؟ همین حرف ها رو وهابی ها و دشمنان شیعه می شنوند که برامون صفحه می گذارند و به عقایدمون حمله و توهین می کنند.
حداقل می کفتی آهو چون سگ نجس است و نباید پارد خانه یا حرم یا مسجد شود
یا امام رضایی که از کرمت سگ رنج کشیده را از در حرمت رد نمی کنی به دیو صفتان بیاموز با حیوانات با مهر رفتار کنند
یا امام رضا خیلی دلم گرفته
یا ضامن آهو یعنی میشه ضامن ما هم بشی ...
فوق العاده است فوق العاده....
این خواب حقیقت دارد
اینکه ائمه وپیامبران به تمامی مخلوقات خدا لطف داشته ودارند چیز عجیبی نیست واز این نمونهنا بسیار هست مثل روایتی که امام مهربانی حضرت امام حسن از غذای خودشون به سگی میدن ویا سگی که با اصحاب کهف تو قران به اون اشاره شده وهزاران نمونه دیگر ولی جای تعجب اونجاست که بعضی از ما خودمون را رهرو وپیرو اون بزرگان میدونیم ولی حیون آزاری میکنیم ...خدا به ما رحم کنه.
هشدارهای قرآن را جدی بگیریم
---
در پاسخ به خبر فوق توضیح ضروری است که هر رؤیا یا تصوری که بنده مقرب را در ویژگیهای الوهیت و ربوبیت و عبودیت که تنها به خداوند منحصر اند با خداوند سهیم سازد ؛ رؤیا و تصور شیطانی و عاری از حقیقت و باطل است.
ترتیب اثر دادن روی چنین رؤیاها و تصورات اصرار بر ارتکاب گناه کبیره ی نابخشودنی و دین زدای ظلم عظیم در حق خداوند است.
در سر تا سر قرآن کریم برای جلوگیری از این انحراف هلاکت بار که تمامی اعمال نیک متدینان را نابود می سازد هشدارهای شدید فراوان به بشر و حتی به پیامبران اولو العزم داده شده است.
در گوشه وکنار این شهر هزاران نفر سرگرسنه به زمین میذارند
یا امام رضای رئوف
عالی بود. السلام علیک یاغریب ا لغربا یا ثامن الحجج یا امام رضا
سگ چطور تونسته وارد حرم بشه مگه اونجا نگهبان نداره؟
بابی انت و امی و نفسی و اولادی یا علی ابن موسی الرضا المرتضی
یه ماهی هست دیوانه وار دلم هوای مشهد رو داره که به اتفاق پدر و مادرم بیام پا بوس
بطلب یا سریع الرضا
قربون امام مهربانیها برم
خیلی جالب.. قابل توجه آنهایی که نه به آدمیزاد رحم می کنند و نه به حیوان بی زبان
یا امام رضا
قربونت برم اقا
خیلی دلم تنگه برات
یا ضامن آهو ضامن ما هم باش
درود
اشکم دراومد امام رضا
قربون کبوترای حرمت
قربون اون همه مهر و کرمت
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا.
یا ضامن آهو ادرکنا...
این برای کسانی که ایمان قوی ندارند روایت تکان دهنده است
هچیک ، تاکید می گردد هیچیک از ائمه و بزرگان دین اسلام شکارچی نبودند. دهها روایت در حفظ و نگهداری از طبیعت موجود است . جای تعجب دارد انسان ایرانی و شیعه باشد و محیط زیست بخصوص حیوانات قتل و عام کند . وای بر این افراد
مردمی که خودرامدعی حب اهل بیت می دانندوحیوانات بی زبان راآزارمی دهندومی کشندازامام رئوف خجالت بکشند!
السلام علیک یا ضا من درماندکان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار