بازدید 7335

پرايد باز هم پرتصادف‌ترين خودرو

آمار تصادفات مرگبار در استان‌هاي سمنان، قزوين، خراسان شمالي، كردستان، اصفهان، ايلام، خراسان رضوي، هرمزگان و همدان افزايش داشته است و به ترتيب استان‌هاي فارس، خراسان رضوي، اصفهان، تهران و خوزستان با ۹۳، ۷۴، ۶۶، ۶۱ و ۶۰مورد فوتي بيشترين مرگ در پي حواث رانندگي را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۵۷۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳ 02 April 2016
هر چند آمارهاي اوليه نشان مي‌دهد امسال تلفات تصادفات نوروزي نسبت به سال‌هاي گذشته كاهش يافته است، اما نوروز امسال نيز نه تنها بي حادثه نبوده است كه حوادث مختلف تعداد قابل توجهي از شهروندان را دچار مشكل كرده است. اظهارنظرهاي مسئولان پليس حاكي از آن است كه امسال نيز به مانند سال‌هاي گذشته تعدادي از شهروندان جان خود را بر اثر حوادث جاده‌اي از دست داده اند. علاوه بر اين، در نوروز امسال شاهد وقوع سيل در چند استان كشور بوديم كه اين حوادث علاوه بر خسارت‌هاي مالي به قرباني شدن تعدادي از شهروندان منجر شد.

به گزارش آرمان، هر ساله در ايام نوروز به دليل افزايش سفرهاي جاده‌اي به نسبت تعداد تلفات و تصادفات جاده‌اي كشور نيز افزايش مي‌يابد. در چند سال اخير با تمهيدات انديشيده شده از ۲۵ اسفند و با استفاده از ظرفيت‌هاي درون و برون سازماني هر ساله از شدت حوادث نوروزي كاسته مي‌شود. تعداد جانباختگان حوادث رانندگي در طرح نوروزي ۹۴ گرچه نسبت به سال ۹۳، كاهشي ۷/ ۱۰ درصدي داشت، اما در اين بين آمار تصادفات مرگبار در استان‌هاي سمنان، قزوين، خراسان شمالي، كردستان، اصفهان، ايلام، خراسان رضوي، هرمزگان و همدان افزايش داشته است و به ترتيب استان‌هاي فارس، خراسان رضوي، اصفهان، تهران و خوزستان با ۹۳، ۷۴، ۶۶، ۶۱ و ۶۰مورد فوتي بيشترين مرگ در پي حواث رانندگي را به خود اختصاص دادند.

كاهش ۴ درصدي تلفات تصادفي در نوروز


بر اساس آخرين اخبار منتشر شده تعداد تلفات جاده‌اي نوروز امسال ۳۱۵ نفر اعلام شده است كه اين آمار در مقايسه با تلفات جاده در سال‌هاي اخير كاهش داشته است. روز پنجشنبه گذشته رئيس پليس راهور ناجا درباره ميزان تلفات و تصادفات در نوروز امسال گفت: با تلاش نيروهاي پليس در سراسر كشور در زمينه تلفات ناشي از تصادفات چهار درصد كاهش داشتيم. تقي مهري افزود: با وجود اطلاع‌رساني، متاسفانه تاكنون ۴۴ درصد تصادفات نوروزي امسال شامل واژگوني خودرو گزارش شده كه منجر به صدمات جبران‌ناپذيري براي سرنشينان به دليل عدم استفاده از كمربند ايمني به ويژه سرنشينان عقب شده است. به گزارش ايسنا، ‌او ۳۲ درصد از تصادفات را ناشي از عدم توجه به جلو، ۱۰ درصد از تلفات را موتورسواران و۱۲ درصد از آن را برخورد وسايل نقليه با عابرين پياده دانست و تاكيد كرد: مسافراني كه قصد بازگشت از سفرهاي نوروزي دارند، ضمن برنامه‌ريزي از عجله و شتاب پرهيز كنند. جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور با اشاره به بارش برف و باران در محورهاي مواصلاتي كشور رعايت فاصله طولي، كاهش سرعت و تردد با سرعت مطمئنه را مورد تأكيد قرار داد و گفت: طرح نوروزي تا ۱۵ فروردين ادامه دارد. اسكندر مومني با اشاره به كاهش كشته‌هاي تصادفات نوروزي درسرصحنه تاكنون گفت: توصيه مي‌كنيم رانندگان سرعت و سبقت نگيرند و با خستگي و خواب آلودگي در روزهاي پاياني تعطيلات نوروز تردد نكنند. جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه ۴۴ درصد از تصادفات نوروزي از نوع واژگوني بوده است، افزود: با وجود اينكه بارش برف و باران در بخشي از اين حوادث نقش داشته است، اما خستگي و خواب آلودگي عامل اصلي بروز اين حوادث دلخراش بوده است.

پرايد پرتصادف ترين خودرو كشور


حوادث رانندگي، عدم ايمني راه ها، عدم رعايت فرهنگ و اصول رانندگي از سوي برخي افراد، انجام حركات نمايشي، عرضه خودروهاي غيراستاندارد و... باعث شده تا هر ساله در كشور شاهد بروز تصادفات، مرگ و مير و معلوليت‌هاي فراواني باشيم. مومني خوردو پرايد را پرتصادف ترين خودرو كشور در تعطيلات نوروز امسال دانست و گفت: اميدواريم ايمني خودروها به صورت عملي و واقعي افزايش يابد نه روي برگه‌ها و كاغذها. نظارت‌ها افزايش يافته رقابت ايجاد شود و نظارت كنند با توليد‌كننده نيز يكي نباشد. در اين صورت است كه مي‌توانيم شاهد افزايش ايمني خودروهاي توليدي باشيم. جانشين رئيس پليس كشور با تأكيد بر اينكه راننده نبايد تخلف كند، گفت: درعين حال اگر راننده تخلفي داشت بايد ايمني خودرو آنقدر مطلوب باشد كه منجر به حادثه فوت نشود. او افزود: قطعا دانش فني ارتقای ايمني خودروها در كشور وجود دارد، اما مشكل به نظر ما ساختاري و نظارتي در اين حوزه است. به گزارش مهر، مومني به تصادفات واژگوني اشاره كرد و گفت: خستگي و خواب آلودگي كه عامل اصلي آنها نيزعجله و شتاب است در كنار سرعت و سبقت غيرمجاز مهم‌ترين عوامل تصادفات نوروزي بوده است كه اگر عجله و شتاب كاهش مي‌يافت قطعا حدود ۸۰ درصد تصادفات در نوروز امسال رخ نمي‌داد.

مسافران در بازگشت


با وجود بروز سيل، آبگرفتگي وضعيت فعلي جاده‌هاي كشور، به‌طور غالب پر حجم و ترافيك در بعضي از محورها، سنگين و نيمه سنگين است. مومني گفت: با توجه به اينكه مردم مي‌خواهند سريع تر به مبادي اوليه بازگردند متاسفانه شتاب و عجله دارند و همين امر موجب مي‌شود تا استراحت لازم را نداشته باشند و با خستگي و خواب آلودگي وارد جاده شده و تصادفات را افزايش دهند، بنابراين توصيه مي‌كنيم رانندگان پس از استراحت كافي وارد جاده شوند و براي رسيدن به مقاصد خود عجله و شتاب نداشته باشند.

۶ كشته‌ومجروح درسيل وآبگرفتگي ۱۴ استان


در تعطيلات نوروزي امسال استان‌هاي البرز، مازندران، قم و فارس پرترددترين استان‌هاي كشور در ايام نوروز بوده اند. در اين روزها شاهد بازگشت و بروز ترافيك هستيم، آن هم اين دليل كه در برخي از استان‌هاي كشور به دليل بارندگي، وقوع سيل و آبگرفتگي و بروز خسارت‌هاي گوناگوني تردد هم‌مهينان را با مشكل مواجه مي‌كند. بنابراين سخنگوي سازمان امداد و نجات هلال احمر از سيل و آبگرفتگي در ۱۴ استان و امدادرساني به چهار هزار و ۱۳۹ نفر از ۸ تا ۱۲ فروردين ماه خبر داد. مرتضوي در تشريح جزئيات عمليات امداد و نجات هلال احمر در سيل و آبگرفتگي ۱۴ استان گفت: از ۸ تا ۱۲ فروردين ماه ۱۴ استان شامل آذربايجان غربي، البرز، خراسان جنوبي، قزوين، ايلام، تهران، خوزستان، زنجان، فارس، كردستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بوير احمد، لرستان و مازندران گرفتار سيل و آبگرفتگي شدند كه به چهار هزار و ۱۳۹ نفر امدادرساني شد. او افزود: امدادرساني‌ها در ۵۱ شهر و روستا صورت گرفت كه ۸۴ نفر به اماكن امن و ۳ تن به مراكز درماني منتقل شدند. سخنگوي سازمان امداد و نجات در ادامه عنوان كرد: متاسفانه در جريان اين سيلاب و آبگرفتگي‌ها ۳ تن از هموطنانمان كشته شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ‌مرتضوي خاطرنشان كرد: همچنين ۲۳ خودرو از مسير سيلاب رهاسازي شدند و از ۷۹ واحد مسكوني تخليه آب صورت گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۲
دیگه به چه زبانی باید گفت خودروسازی داخلی زدوبندی و ناجوانمرادنه است!!!
آی مسوولین خوابید هنوز؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
آدمی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی وای به روزی که یارو خودشو بزنه به خواب بیدار شدنی نیست مگه نه؟
با سلام
یادمان باشد که پراید بیشترین سهم حضور در جاده ها را به خود اختصاص می دهد لذا به همین صورت نسبت حادثه برای این نوع خودرو افزایش میابد
همانگونه كه ميدانيم توليد خودرو پرايد بيش از ساير خودروها مي باشد آيا آمار موصوف براساس تعداد خودرو توليدي و حجم تصادفات بيان گرديده است يا صرفا" بر اساس تعداد تصادفات مي باشد!؟
لطفاً خط تولیداین لگن آدمکش رامتوقف کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
خیلی نارازی هستی از پراید ؟ کسی جلو تو نگرفته اگه عرضه و پولشو داری برو لکسوس 500 میلیونی بخر هم ایمنه هم خوشگله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
اونوقت شما به ما پول بده تا ماشين آخرين سيستم بخريم.
ناشناس عزيز موضوع نحوه رانندگي و احترام به قوانين است مگرنه ماشين كوچك در همه جا توليد مي‌شود
در کشورهای غربی اتومبیل هایی که دارای ایمنی کافی نمی باشند اجازه سرعت مطابق با سایر خودروها را ندارند. مثلا هرگز نمی توان با یک اتومبیل اسمارت در داخل اتوبان با سرعت 120 حرکت کرد.با وجود اینکه اسمارت بنوعی ساخت مرسدس است.
با توجه به وضعیت پراید بنظر من بعنوان یک کارشناس حمل و نقل باید طرح ممنوعیت سرعت 80 کیلومتر در ساعت به بالا در اتوبانها و خارج شهرها باید به اجرا گذاشته شود.
آمارتصادف با پراید بالا هستش چون تعدادپرایدسواران هم زیاده چون ارزون ترین خودروی کشوره! طبیعیس که امارش بالاباشه
آمار تصادفات پراید بالاست به خاطر اینکه هم تعداد آن بیشتره و هم اینکه رانندگانش بد تر می رانند.
و همچنان سایپا مطمئن!
حداکثر سرعت برای پراید باید 50 کیلومتر باشه ، نه 100 کیلومتر و بیشتر . بقول معروف مورچه چیه که فشار خونش باشه
من خودم تو جاده وقتی 120 تا با پراید میرم باد میخواد بندازتش بیرون جلده فرمونو دو دستی می چسبم
مخصوصا وقتی هیدرولیکم هست بدتره تو خودروهای دیگه هیدرولیک بالا 60 تا غیرفعال میشه اما تو پراید بیشتر فعال میشه
اگرم بخوام آروم برم ماشینای عقبی از روم میخوان رد شن مخصوصا تک بانده ها موندم بخدا
میشه مثل نیسان محدودیت سرعت 100 تا بزارن خودرو بیشتر نره
حتی من شنیدم کشورهایی هستن که پلیس از طریق جی پی اس محدودیت سرعت رو خودرو توسط امواج اف ام میفرسته
برای حل مشکل باید از خروج پراید از مبادی خروجی شهرها جلوگیری و پراید را خودرو داخل شهر معرفی کنند.
و باز هم سایپا مطمئن هه
هر بدبختی داریم از فرهنگمونه! تو خیلی از کشورها خودروهایی در کلاس پراید و ام وی ام و ماتیز حق تردد در جاده ها رو ندارند. اما تو ایران طرف با ام وی ام تو جاده کورس میذاره
انصافا پراید برای مصارف داخل شهر ماشین خوب کم مصرف و خوبیه !
ولی برای خارج شهر باید رعایت سرعت بشه
گلي به جمال مسئولان دلسوز كه حاضرند مرگ عزبزان اين مرز و بوم را ببينند اما جلوي توليد آشغال در كشور را نگيرند
عمر دست خداست. پراید وسیله است!!!
یکی با کسی دشمنی داشت بهش پراید هدیه کرد
چه كسانى بغير از كارخانه توليد كننده اين وسيله ادمكش از فروش ان سود ميبرند كه نميگذارند توليد ان متوقف شود ، والله خون كشته شدگان به گردن اينهاست و فرداى قيامت جواب خدا را چطور ميدهند؟
لیاقت مردم ایران همین ماشین پرایده
با این رانندگی که مردم دارن اگه تمام ماشین ها رو با پورشه جایکزین کنی آمار تصادف چند برابر میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی