بازدید 5169
۷

خسارت تصادفات نوروزی به کشور

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه در سه روز پایانی تعطیلات میزان تصادفات جاده‌ای افزایش می‌یابد، گفت: در طول سال هزینه‌ای که از سوانح ترافیکی به کشور تحمیل می‌شود، شش درصد تولید ناخالص ملی است.
کد خبر: ۵۷۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 30 March 2016
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه در سه روز پایانی تعطیلات میزان تصادفات جاده‌ای افزایش می‌یابد، گفت: در طول سال هزینه‌ای که از سوانح ترافیکی به کشور تحمیل می‌شود، شش درصد تولید ناخالص ملی است.

به گزارش ایسنا سردار اسکندر مومنی در بازدید از محل عوارضی آزادراه چالوس با اشاره به پیش بینی‌های لازم برای بازگشت مردم به محل زندگی خود پس از تعطیلات نوروز اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای آخر تعطیلات نوروز قرار داریم، همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی با همه نیروهای خود در تلاش هستند تا همه معابر باز باشد و مردم بتوانند با کمترین مشکل به مبداء برسند.

وی افزود: بارندگی اخیر در محورهای شمال کشور خصوصا در 4 محور اصلی مازندران منجر به لغزنده شدن جاده‌ها شده است و این امر بار ترافیکی را افزایش قابل توجهی داده است و تلاش دست اندرکاران نیز مضاعف شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: در طرح نوروزی امسال سازمان راهداری، اورژانس، سازمان امداد و نجات کشور و رسانه ها در کنار نیروی انتظامی و همیاران پلیس تلاش‌های زیادی را در جهت برقراری نظم و امنیت و امدادرسانی در جاده‌ها داشتند که جای قدردانی بسیاری دارد.

مومنی متذکر شد: در هیچ جای دنیا سابقه این حجم بالای سفر در ظرف مدت کوتاه دو تا سه هفته وجود ندارد، بنابراین این حجم بالا سفر، نیازمند طراحی خاصی است.

وی خاطر نشان کرد: طی این مدت از آغاز طرح نوروزی همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای کشور وارد عمل شدند و نیروی انتظامی با همه توان خود از نیروهای صفر مرزی تا نیروهای شهری و پلیس آگاهی وارد کار شدند تا مردم سفری توام با آرامش داشته باشند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: از آغاز طرح نوروزی در مدت 15 روز تعداد 344 نفر بر اثر تصادفات در کشور فوت کردند که در مجموع تصادفات امسال 2000 میلیارد تومان از نظر اقتصادی به کشور خسارت وارد کرد.

مومنی با بیان اینکه این میزان خسارت جبران ناپذیر است، افزود: در طول سال هزینه ای که از سوانح ترافیکی به کشور تحمیل می کند 6 درصد تولید ناخالص ملی است.

وی بیان کرد: اگر جاده های کشور ایمن تر شود، خودروها به معنای واقعی ایمن، سیستم حمل و نقل عمومی کارآمدتر و مردم نیز قوانین را رعایت کنند از این میزان خسارت جلوگیری خواهد شد.

مومنی با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا این خسارت‌ها به حداقل برسد، ابراز کرد: سه روز پایانی طرح نوروزی از پر تصادف ترین روزهای طرح نوروزی است که علل آن خستگی سفر و شتاب و عجله مردم برای رسیدن به مبدا است که این دو عامل باعث می شود سه روز پایان طرح تصادفات افزایش یابد.

مومنی با اشاره به پیش بینی های لازم جهت سه روز پایان طرح نوروزی و بازگشت مردم اظهار کرد: تلاش در جهت باز بودن همه معابر ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی و برطرف کردن موانع در کوتاه‌ترین زمان از جمله اقدامات نیروی انتظامی است.

وی گفت: با توجه به حجم مسافر زیادی که وارد مازندران شده است شاهد ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به استان خواهیم بود. همه دستگاهها و نیروها نسبت به روان سازی و برخورد با تخلفات رانندگی حضور فیزیکی مستمر خواهند داشت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه سه روز پایانی تعطیلات نوروز به دلیل خستگی و شتاب جهت رسیدن جزو روزهای پر ترافیک است لذا از مردم می خواهیم از همین امروز بازگشت را آغاز کنند و به روز آخر نگذارند.

پراید پرتصادف ترین خودرو در نوروز

وی همچنین در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران افزود: مردم در طول اجرای طرح نوروزی همکاری خوبی را در سطح کشور با نیروی انتظامی و رعایت سرعت در رانندگی داشتند و نسبت به سال قبل نیز تصادفات کاهش داشته است. با توجه به بارندگی ها خصوصا در جاده های شمال کشور و لغزنده بودن جاده، رانندگان قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت کنند و با سبقت‌های بی‌جا موجب تصادف و مخاطره برای خود و دیگران نشوند.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح تاکنون استان های شمالی از جمله مازندران، گیلان و البرز، قم و فارس از پرترددترین استان‌های کشور بوده‌اند. با توجه به وضعیت ایمنی خودروها و شرایط جوی و حجم بالای مسافرت‌ها، مردم قوانین را رعایت کنند.

مومنی خاطر نشان کرد: در این ایام خودروی پراید از پر تصادف‌ترین خودروهای سطح کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه همه راه‌های مواصلاتی کشور در حال حاضر باز است، ابراز کرد: در طول ایام نوروز امسال شاهد کاهش جرائم و تصادفات در سطح کشور و استان مازندران بوده ایم و نوروز امسال یکی از امن‌ترین ایام بوده است و دارای امنیت قابل قبولی بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
خدا نوروزی را رحمت فرماید
سلام.
یعنی تولید ناخالص ملی ما انقدر پایینه که ۶ درصد تصادفاتمون بهش می رشه !!!
می شه بگن ۶ درصد تولید ناخالص ملی ما چند تومن میشه ؟
اگر پرايد پر تصادف ترين خودرو است پس چرا شركت سنگ قبر پرايد به مردم مي فروشد در كجاي دنيا ديده ايد مردم يك كشور در حق مردم خود بي رحم باشند و وسيله اي ناامن بفروشند و جاني كه خدا داده است را با وسيله بي كيفيت بگيرند.
خوب گفتی اما گوگوش شنوا نه این مردم نه مسئولان توجه نمی کنند
سلام برای هزارمین بار اعلام میکنم برای جلو گیری از این خسارات جانی و مالی برنامه دارم و دادم به شما .اما افسوس از یک مصاحبه و درخواست حضوری .نمیدانم یا اصلا برایتان مهم نیست .وگرنه یه تماس با من میگرفتید .و در اینده شاهد خسارات سنگین تری نمیشد کشور.اما دریغ از یک تماس
چرا گیر دادید به نوروز مراسمات دیگه برای کشور هزینه و خسارت نداره تابی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بقيه تصادفات احتمالاً به كشور خسارت نميزند !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل