۱۳۴۱۳۸بازدید
بازنشر
این روزها به نسبت گذشته ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه و بزرگ‌تر از خودشان که حتی فرزندی هم دارند، رایج‌تر شده است. دکتر مجد، روانپزشک و استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه، به شما می‌گوید که چرا مردهای مجرد به سمت زن‌های مطلقه گرایش پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 15 October 2017
امتیاز خبر: 98 از 100 تعداد رای دهندگان 134138
این روزها به نسبت گذشته ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه و بزرگ‌تر از خودشان که حتی فرزندی هم دارند، رایج‌تر شده است. یکی از دلایل این انتخاب با تجربه بودن این خانم‌ها در اداره زندگی است اما قطعا دلایل دیگری هم دارد و به همین علت است که این روزها بسیاری از کارشناسان به ریشه‌یابی این مسئله می‌پردازند.

به گزارش مجله زندگی ایده‌آل، در بین اطرافیان‌تان هم که دقت کنید چنین ازدواج‌هایی را یا دیده‌اید یا بیش از گذشته در مورد آن شنیده‌اید. اما اینکه این ازدواج تا چه اندازه از نظر متخصصان حوزه روانشناسی پذیرفته است، بحثی جداست. دکتر محمد مجد، روانپزشک و مشاور خانواده در ادامه دلایل گرایش به این ازدواج‌ها را بررسی می‌کند.  

زن مطلقه با فردی مثل خودش ازدواج کند


در جایگاه یک مشاور خانواده، موافق با چنین ازدواج و ارتباطی نیستم. طبق یک زندگی استاندارد، برای هدف‌گذاری ازدواج‌های طولانی‌مدت که در فرهنگ ما نقش مهمی دارد، مردها بهتر است بین چهار تا هفت سال بزرگ‌تر از خانم‌ها باشند. زندگی با یک فرد کم‌سن و سال یا پا به سن گذاشته چندان خوشایند نیست. درواقع بهتر است زن مطلقه با مردی بزرگ‌تر از خودش که او هم تجربه جدایی دارد، ازدواج کند.

باورهای شکل‌گرفته در کودکی


یکی از دلایلی که یک مرد مجرد جذب خانمی مطلقه می‌شود، این است که بهتر از یک خانم جوان توانایی لازم برای مدیریت یک زندگی را دارد و باتجربه‌تر است. اکثر افراد عموما بدون اطلاعات و منطق و تنها براساس احساس‌شان پیشقدم می‌شوند و تصمیم‌گیری می‌کنند؛ حتی اگر آن خانم بچه هم داشته باشد، می‌گویند مثل بچه خودم بزرگش می‌کنم! اینها اشتباهات کوچکی نیست و ناشی از باورهایی است که گاهی در کودکی شکل گرفته است.

مادرها در میزان مهرورزی متعادل باشند


اگر فرد در خانه‌ای بزرگ شود که مهر و محبت در آن وجود دارد و مادر طبق تعریف نقشش با او برخورد کند، دیگر کودک در جوانی به فکر داشتن مادر دوم نمی‌افتد! البته برعکس این موضوع هم صادق است؛ یعنی مهرورزی بیش از حد مادر که باعث می‌شود جوان‌ها با انتخاب زن‌های بزرگ‌تر و پخته‌تر به دنبال یافتن مادر دوم باشند؛ البته شاید خودشان هم متوجه این مسئله نشوند و این تصمیم ریشه در ناخودآگاه آنها داشته باشد.

ریشه‌های انتخاب همسر به عنوان مادر دوم!


در روانپزشکی مبحثی به نام ادیپوس کامپلکس (Oedipus complex) وجود دارد که به معنای علاقه شدید پسر به مادر است. گاهی اوقات در پسربچه‌های کوچک دیده می‌شود که به مادران‌شان می‌گویند چه می‌شود پدر فوت کند و ما با هم ازدواج کنیم! آنها در آینده هم عموما دل‌شان می‌خواهد زنی مثل مادرشان را انتخاب کنند. این افراد درآینده مستعد ازدواج با زن‌های پخته و مطلقه هستند. اگر پسری از کودکی دچار این مسئله است، چه خوب که مادرش نسبت به این مسئله آگاهی داشته باشد و اجازه دهد آن پسر زمان بیشتری را با پدرش بگذراند. مادرهایی که خیلی مهربان هستند و نسبت به پسران‌شان حساسیت بالایی دارند، بزرگ‌ترین خطا را در مواجهه با این پسران مرتکب می‌شوند. درواقع پسرها در سه تا شش سالگی می‌توانند زمان بیشتری را با مادر بگذرانند اما بعد از آن بهتر است بیشتر با پدر در ارتباط باشند.

جایگزینی برای مهربانی‌های مادربزرگ


مسلما زن‌های مطلقه‌ای که رفتار جذاب‌تری دارند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن از جانب پسرهای مجرد دارند. زن‌هایی که به دلیل تجربه زناشویی قبلی می‌دانند چطور باید با مردان معاشرت کنند؛ چیزی که قطعا یک دختر جوان تجربه کمتری در این زمینه دارد. به همین دلیل است که خانم‌ها عموما در ازدواج دوم موفق‌تر هستند. زن مطلقه به دلیل تجربه و پختگی بهتر می‌تواند یک مرد جوان را در زندگی نگه دارد. پسرها هم با کوچک‌ترین اشاره‌ای از یک خانمی که اتفاقا می‌تواند ایفاگر نقش مادر هم باشد، دل‌خوش می‌کنند. در داخل خانه حتی حضور یک مادربزرگ و خاله مهربان هم این تصور را در مرد جوان خانه به وجود می‌آورد که کاش همسرم مثل مادربزرگم باشد!

پکیجی از تسهیلات!

مورد تاثیرگذار بعدی در این انتخاب‌ها توجه به دیدگاه اقتصادی است چون خانم‌های بیوه عموما ثروت دارند و در برگزاری مراسم عروسی کم‌توقع هستند. به همین خاطر این مسئله نقش مهمی در انتخاب این زن ها توسط پسرهای مجرد دارد. داشتن مجموعه‌ای از این تسهیلات برای هر پسر جوانی یک آرزوی دست‌نیافتنی است. زمانی که این آرزو توسط خانم مطلقه‌ای که خانه، ماشین و ثروت دارد تامین می‌شود، برای آنها گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

حس ابراز وجود در میان مردان


گاهی پسرها تصمیم به انجام کاری می‌گیرند که تا به حال کسی در خانواده آن را انجام نداده است؛ مثلا با  خانمی که 10 سال از خودشان بزرگ‌تر است ازدواج می‌کنند تا سر زبان‌ها بیفتند. این مردها از اینکه همه با آنها مخالفت کنند و در نهایت با قدرت‌نمایی پیروز میدان شوند، لذت می‌برند. در این پسرها، فشار مضاعف خانواده و علاقه‌مند شدن به خانم مطلقه منجر به ازدواج می‌شود.   

سیاست‌های بالغانه یک زن برای نگه داشتن زندگی


 زنان بیوه برای شوهر جوان آزادی‌های بیشتری در نظر می‌گیرند که دختر جوان این کار را نمی‌کند. مردها دوست دارند آزاد باشند و زن‌های مطلقه عموما این امکان را به آنها می‌دهند. گاهی حتی حمایت مادرانه دارند و برای مردها تصمیم می‌گیرند. این میزان توجه بین یک خانم بیوه و یک مرد جوان بیشتر پیش می‌آید. این توجه‌ها به صورت غیرمستقیم و مادرانه است. خیلی از مردها برای زن‌های مطلقه بیشتر خرج می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد میزان مجادلات و چالش در بین یک خانم مطلقه و یک مرد جوان کمتر از یک زوج جوان است. در زوج‌هایی که هر دو جوان هستند، درگیری بیشتر است. اتفاقا در بین خانم‌های مطلقه و پسران  جوان، خانم نقش بیشتری در مدیریت زندگی دارد اما کاملا سیاستمدارانه!

سرویس‌دهی بدون قید و شرط!


دخترهای جوان بیشتر به همسران‌شان می‌گویند چرا به این خانم نگاه کردی؟ چرا وقتت را صرف من نمی‌کنی؟ و... اما با اینکه یک خانم مطلقه هم چنین چیزهایی در ذهن دارد اما کمتر به زبان می‌آورد چون همسر اولش را از دست داده است. این زن‌ها کمتر می‌گویند این کار را بکن و آن کار را نکن. درواقع کمتر دستور می‌دهند و بیشتر کوتاه می‌آیند چون نمی‌خواهند تجربه تلخ قبلی دوباره تکرار شود. در این زندگی عموما همه‌چیز آماده است. یک سرویس بدون قید و شرط و مسوولیت که متاسفانه پسرهای امروزی خیلی دنبالش هستند... .

نکته


نسل قبل آرام‌تر رشد کرد و این همه فشار در خانواده‌ها وجود نداشت ولی مادران این دوره و زمانه به نسبت قبل مهربان‌تر و حامی‌تر هستند. شاید این مسئله به دلیل توجه بیشتر و تعداد کمتر بچه‌هاست اما موارد دیگری هم به آنها اضافه شده؛ مثل امر و نهی بیشتر به بچه‌ها و... اتفاقا آزاد گذاشتن آنها و کاستن از فشار کاذب در مقاطعی نتیجه بهتری هم می‌دهد.

این ازدواج کوتاه‌مدت است


هر خانم مطلقه‌ای قطعا حق انتخاب و ازدواج دارد اما چه بهتر که با فردی مثل خودش ازدواج کند. از نظر اکثر خانم‌ها هم جالب نیست که با مردی کم سن و سال مراوده عاشقانه و ازدواج داشته باشند. شاید برای یک زندگی کوتاه‌مدت جالب باشد ولی برای یک ازدواج توام با آرامش همیشگی خوشایند نخواهد بود؛ به‌خصوص این موضوع همیشه برای مردهای شکاکی که اصرار دارند از زندگی گذشته همسرشان بدانند و نسبت به این مسئله سوءظن دارند  آزاردهنده خواهد بود.

سن و تجربه دو بحث مجزا


 سن، نقش تجربه را بازی نمی‌کند. یک دختر 25 ساله با یک خانم مطلقه 25 ساله بسیار متفاوت هستند. نحوه نگهداری زندگی توسط زنی که تجربه قبلی دارد با یک دختر مجرد متفاوت است. همچنین ارتباط جنسی به طور معمول با زنی که قبلا تجربه داشته بهتر و لذت بیشتری دارد چون در بین روابط جنسی و عواطف، روابط جنسی نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند.  

معاشرت و خواستگاری کنید

انسان به چیزهایی که از آن نهی می‌شود، بیشتر علاقه پیدا می‌کند. نقش پدر و مادرها در انتخاب به دلیل انتقادهایی که می‌کنند، همیشه منفی است. جملاتی مثل اینکه سن تو کمتر است، این خانم بچه دارد و... باعث می‌شود که پسرها بیشتر به این خانم‌ها علاقه‌مند شوند. پسرها اگر قبل از ازدواج زیاد به خواستگاری رفته و با خانم‌ها در ارتباط باشند، متوجه می‌شوند که انتخاب اول همیشه بهترین نیست. تجربه خواستگاری‌های قبل از ازدواج به انتخاب بهتر و آشنایی با دیدگاه‌های مختلف کمک می‌کند. در ابتدای کتاب هنر عشق ورزیدن آمده؛ «آن کسی که خیال می‌کند همه میوه‌ها در همان فصل می‌روید که توت‌فرنگی، از انگور غافل است... .»

آینده‌ای ناکام در انتظار این سبک ازدواج‌ها


آینده چنین ازدواج‌هایی عموما ناکام خواهد بود چون پختگی بیش از حد زن هم گاهی خسته‌کننده است. مردها عموما دخترهای بانشاط و نمایشی را می‌پسندند و اگر هم به زنی مطلقه گرایش پیدا می‌کنند، حتما این ویژگی را دارد.

این را هم بدانید که غالبا این ازدواج‌ها زودتر از یک ازدواج طبیعی منجر به طلاق می‌شود. مشاوره قبل از ازدواج، پیشگیری برای یک انتخاب اشتباه است. 

برچسب ها
خبرهای مرتبط
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۳۲۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
برای اینکه عمده این زنها ظاهر زیبا دارن و از طرف دیگه هوس باز هستن و میخان چند تا شوهر رو تجربه کرده باشن برای همین پسرای مجرد رو گول می زنن و زندگیشون رو خراب میکنن. از طرف دیگه هم اون پسرای مجردی که با اینها ازدواج می کنن آدم های پاکی نیستن و حتما یک قصد و غرض پلید دارن.
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
در اولین فرصت به روان پزشک مراجعه فرمایید...
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
حواست هست چی میگی - برو یه کم آداب معاشرت یاد بگیر - درضمن هیچ وقت زن نگیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
با ناشناس 15:39 موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
عباس نیاز نیست زن بگیره از نوع نوشتار مشخصه که خانم هست خودش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
حقیقت محض

البته نظر ناشناس 15:39 مربوط به فروردین سال 95 بوده. نمیدونم چرا الان دوباره این خبر بازنشر شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
بیمار جنسی به روایت تصویر
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
نمی خوام توهین کنم ولی اومدی حرف بزنی راه رفتی. این چه نوع نظر دادنه که به عمده زنها وصل می شه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
کاملا موافقم
سپیدار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
من شخصا برای این دیدگاه و این طرز فکر متاسف و نگران هستم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
اصلیترین دلیل همون مسائل مادیه
توقعات دخترخانوم ها واقعا خیلی بالاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
دختر خانوم ها که اصلا توقعی ندارن! تنها خواستشون اینه که آقا پسر شغل و درآمد خوبی داشته باشه همین، و یه خونه و یه ماشین که چیزی نیست و یه عروسی تو باغ یا حداقل تالار که اینم چیزی نیست، طلا هم که ارزون شده دیگه یه سرویس طلا چیزی نمیشه حالا ماهی چند میلیون هم پوشاک و لوازم آرایشی مشکلی نداره و مردن مادرشوهر و خواهر شوهر که اینم کاری نداره در نتیجه مشکل از پسرهای این مملکته
هوتو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
گیریم توقع دختر خانم ها خیلی بالاست. من موندم شما چرا درست میرید سر وقت همون دختر خانم های پرتوقع!!!
خب دخترهای کم توقع مثل دخترهایی که از خانواده های بی سرپرست و یا تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی هستند را انتخاب کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
چه متن زن ستیز و وحشتناکی . این آقا واقعا مشاور خانواده ست؟! طوری راجع به زن ها حرف زده انگار داره در مورد کالا حرف میزنه ؟ برای چی مرد باید مسن تر از زن باشه ؟ چرا هم سن نباشند ؟ این طور ازدواج تمام منفعتش برای مردهاست .منو یاد مادربزرگ نود ساله ام انداخت این مشاور!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
دقیقا .. هزینه ی عروسی و مهریه بالا
م م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
خوب حالا چرا نگارنده متن و بعضی دوستان اینقد نگاه منفی به این مساله دارن؟ خوب چه ایرادی داره یه پسر با زنی که دوست داره ازدواج کنه؟ حالا چه مجرد باشه و چه مطلقه؟ بنظر من که این موضوع ابدا آسیب اجتماعی نیست و هیچ مشکلی هم نداره. اینطور که من هم در طول زندگی دیدم معمولا زنهای مطلقه آدمهای معقولتر و جالب تری از دخترهای مجرد همسن خودشون هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
آدم ها آزادند با هر کی دوست دارند ازدواج کنند، یک ازدواج ناموفق دلیل بر این نیست که باید محدودیتی برای ازدواج مجدد وجود داشته باشه.
کلن اگر نگاه ها و تفسیر ها در حوزه زنان انسانی تر و عقلانی تر بشود برای آینده جامعه بهتره.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
نگاه پیشکش . همین ادبیات رو ببین !!!
سینا
|
Turkey
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
چه تحلیل بی معنی و بی ارزشی...
یعنی اینو یه اندیشمند خارجی بخونه میگه یه طفل 6 ساله نوشته...
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
دقیقا
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
یک مقدار مردانه قضاوت کرده بود ولی انصافا حاصل تجربه و علم بود.
علی اکبر کرمزاده
|
United States
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
چقدر از مزایای ازدواج با مطلقه گفتین و اخرش رد کردین!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
من عمرا پولم رو به مشاور بدم
بهترین مشاور والدین و اسلام هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
برای والدین مثبت برا بعدی منفی
اعظم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
با سلام اتفاقا شما حتما نیاز به مشاور دارید چون .اگر ما تمام کائنات را در اختیار خداوند بدانیم چرا خدا اینهمه پزشک و مهندس و ...و...و..و.. افرید ؟ ببخشید یا ما نمیفهمیم و یا .....؟ و همه چی زیر سوال میرود .اگر ما در زندگی مشاوران خوب داشته باشیم چه اشکالی دارد و در قران چرا فرموده که وشاورهم فی الامر یعنی مشورت کنید در امور و اینقدر برای مشورت سفارش شده ؟ چون اگر خدا میخواست که ما اینطوری زندگی کنیم چرا دنیا را بدون دردسر نیافرید ؟ چرا این همه شغل و ...و..و.. افریده .و این همه در باره کارافرینی و ...و.. مطلب هست ؟؟ اگر انها ربرای ما کافی بود دیگر چه نیازی به یادگیری داشتیم ؟ و چه نیازی به این همه ....و...و.. بود ؟ متاسفم بنابر این اگز از من میشنوید حتما به مشاور مراجعه کنید و در نهایت کار خودتان را بکنید خداوند هر کسی را بهر کاری ساختند و استعدادهای ما با هم تفاوت دارد و همچنین نظرات و .اطلاعات ما .........و زیبایی زندگی به همین تفاوتها و اختلاف نظر ها است .ما نیاز به همراهی و راهنمایی همدیگر در شاخه های مختلف داریم . چرا خداوند پیامبران را برای راهنمایی و مشورت ما فرستاد و البته والدین بسیار مشاوران خوب و دلسوز برای بچه ها هستند ولی این روزها با توجه به این تکنولوژی و علم بی حد و و..انها هم گاهی نمیتوانند کمکی به بچه ها بکنند بنابر این بهتر است که از اهل خبره کمک بگیرید .موفق باشید
ناشناس
| France |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
داداش گل گفتی شرط می بندم این منفی ها رو همون مشاورها دادند
سینا
| Turkey |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
خوشبخت شی...
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
مشاور نمیخوادکه! برو صیغه کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
به عنوان یک دکتر روانشناس بالینی حرفتون رو در غالب موارد تایید میکنم!
البته و 100 البته اگر مشاور آگاه و دلسوز و متعهد باشه پولتون رو هدر ندادید ولی تعدادشون انگشت شمارن!
علی
| United States |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
اسلام راجع به ازدواج با مطلقه گفته؟ خب همین که گفتی پول برا مشاوره نمیدم کافی بود.
سیدمحمدشهیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
واقعا درست میگی طلاقها زیاد شده علت هم دوری از دستورات اسلام است مشاور ها هم البته همه مشکلدار نیستند ولی بسیاری از انها روال خوب اثر گذاری ندارند باید مشورت بگیریم ولی از مشاور خوب >کیلویی نظرت خود را تحمیل نکند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
این مشاور مثل ننه بزرگ من صحبت کرده . طوری نسخه پیچیده انگار همه زنها و مردهای جامعه مثل هم فکر می کنند . انگار زن یه کالاست و انگار هفت سال زودتر از مرد پیر میشه!!!
m
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
یکی از عوامل بالا رفتن سن ازدواج همین
والدین هستند که خیلی توقعات رو بردن بالا
و خیلی هم تو زندگی جوونا دخالت میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
دختر و پسر اگه اهل زندگی باشن خطبه رو میخونن و میرن سر زندگیشون دیگه مهریه و جهیزیه و تالار و اینها مسخره بازیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
اگه پیدا کردی خبر بده
اعظم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
با سلام البته اگر خانواده ها بتوانند از چشم و هم چشمی دست بردارند پیشنهاد خوبی است
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
ااااااگه البته باشن متاسفانه این تیپا تو اقلیتن
ناشناس
| France |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
به این میگن حرف حساب بعد هم خداوکیلی یک زندگی که دو نفر با هم ساخته و فراهم کرده باشند نه بر پایه جهیزیه و مهریه، را برای هیچ و پوچ از هم نمی پاشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
اگه دختری با این مشخصات پیدا کردی به ما هم نشون بده
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
هرچه خواندم نفهمیدم چرا نباید یک جوان با زن مطلقه ازدواج کند. روان شناسی چیز دیگر هم می گوید هرکس هرطور احساس رضایت مندی کند همانطور زندگی کند!! حالا اگر با اگاهی از مصائب راه باشد بی شک رضایت مندی غنی تری حاصل می شود. نگاه فرویدی و نگاه کاسبکارانه به موضوع بیانگر موشکافی و علت یابی نیست بسیاری در این ازدواج ها به مراتب خوشبخت تر وموفق ترند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
من بیست سال پیش بعنوان یک زن مطلقه با پسری که پنج سال از من کوچکتر بود ازدواج کردم و کاملا زندگی خوبی داشتیم و داریم و باید در نظر گرفت همه ادما در یک سن یک جور فکر نمیکنند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
طرف پول داره میرن ازدواج میکنن. حتی در این ازدواجها ممکن هست مرد خیانت هم کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
همیشه و در هر حال امکان خیانت طفین هست
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
دلیلش فقط اقتصادیه
بقیه‌ دلایل درصد خیلی خیلی کمی داره
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
دخترهای جوان بیشتر به همسران‌شان می‌گویند چرا به این خانم نگاه کردی؟ چرا وقتت را صرف من نمی‌کنی؟ و... اما با اینکه یک خانم مطلقه هم چنین چیزهایی در ذهن دارد اما کمتر به زبان می‌آورد چون همسر اولش را از دست داده است. این زن‌ها کمتر می‌گویند این کار را بکن و آن کار را نکن. درواقع کمتر دستور می‌دهند و بیشتر کوتاه می‌آیند چون نمی‌خواهند تجربه تلخ قبلی دوباره تکرار شود. در این زندگی عموما همه‌چیز آماده است. یک زندگی بدون قید و شرط و مسوولیت که متاسفانه پسرهای امروزی خیلی دنبالش هستند... .

متاسفم که این تحلیل فمینیستی رو منتشر میکنید، فکر نمیکنید زیاده خواهی های خانمهای جوانی که از یک سو از بودن در خانه پدری حوصله شان سررفته و دنبال استقلال هستند و از طرفی امکانات فضایی را در خانه شوهری مادر مرده و متنفر از خواهرهایش می خواهند و دوست دارند یک دست آموز داشته باشند تا شریک زندگی، موجب دوری پسرهایی که البته برخی هایشان هم فراری از فشار مالی و بار مسوولیت هستند از انتخاب دختران مجرد شده باشد. همه اینها را اضافه کنید به شرایط و اجبارات تخیلی مطرح شده توسط خانواده دختر!!!!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
درودبنظرم عامل اصلی در جذب جوانان به این ازدواجها تامین مالی فرد وعدم نگرانی از شغل ودرامد جهت تامین معاش خانواده است.بقولی این نوع جوانان دنبال زندگی شکل گرفته هستن واسب زین کرده واماده را تصاحب میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
یع طوری گفتین زن مطلقه که انگار درباره یه مجرم حرف می زنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
آفرین ....واقعا که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
دنبال دلیل نباشید
نود و پنج درصد بخاطر مسایل اقتصادیه بقیه اش اون موارد دیگه اس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
اون موارد دیگه ، مگه در ازدواج همسن وجود نداره؟!؟
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
این حرفها چیه دلیل اول و آخرش اینه که پول نداریییییییمممم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
این نظرات دایی جان ناپلونی رو از کجا میارین, چه ایرادی داری که دو نفر که از هم خوششون میاد با هم دیگه سرو سامان بگیرن نیست که حالا خیلی وضع ازدواج خوبه توی مملکت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
بهتر سوال را اينطوري مي پرسيديد چرا ازدواج پسران ساده با زنان مطلقه رايج شده است؟؟؟؟

چون كه پسرهاي ساده گول زنان مطلقه را مي خورند.
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
افرین ملوان زبل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
دقیقااا همینه
اکثرا به هوای صیغه میرن جلو بعدش می افتن تو دام اون و گیر می افتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
آره واقعا پسرا که خیلی ساده!!!!!!
این زنها هم که گرگ روزگار !!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
گول !!!!!
اتفاقا پسرهای موذی دنبال این ازدواج ها هستند
و در این ازدواج ها زن بیشتر آسیب میبینه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
زن مطلبی ب خاطر اینکه زندگی اولش ب شکست کشیده شده نمی خدا که زندگی دوم ب شکست برخورد کنه و دلهره داره ک امکان داره بدون شوهر بماند و پسرای مجرد تجربه ندارند و خام هستند با ترفندهی و سیاستهای زن مطلقه زود گول می خورند و با مطلقه ها ازدواج می کنند اینکا زن مطلقه یاد دارد چگونه پسر مجرد را طرف خودش جذب کند و مطلقه یاد داره از چه راهی وارد شود و ازادنه ارتباط برقرار می کنه و عوامل دیگری هست که فعلا جا بحثش اینجا نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
منفی گرایی در هر موردی خوب نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
بر عکس این دختر هایی رو دیدم که به عنوان زن دوم با مرد های بزرگتر ازدواج میکنن و یا با مرد هایی که زن مرده دارن ازدواج میکنن و علتش هم روابط نا سالم اقتصادی جامعه است باید خودتون رو جامی من جوون 21 ساله بزارید که به خاطر سربازی باید حقوق دو ملیون تمونی ام رو کنار بزارم و بعد از دو سال در حالیکه علمم قدیمی شده به نقطه ای عقب تر از الانم برگردم مطمئنن به من ربطی نداره که این جامعه نیاز به فرزند آوری و یا خانواده و... داره من دیگه نمیتونم سالم زندگی کنم و مجبورم برای بد بخت نشدنم دست به خیلی کار ها بزنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
دو نفر میخوان از زندگی لذت ببرن شما نمیزارین، خدا خیرشون بده هوای جوونارو دارن، یک در دنیا صد در آخرت خدا نصیبشون کنه
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
سلام. من خودم بايك خانم كه دوسال ازخودم كوچكتره ويه بچه دختر هم داشت ازدواج كردم. الان پنج سال بيشتره باهم زندگي ميكنيم هيچ مشكل خاصي هم نداريم. ايشون هيچ مزيت خاصي هم ندارن. نه پولي نه خونه اي ونه هيچ چيز ديگه. حتي بعداز ازدواج درسشونو ادامه دادن. تازه من ازدواج اولم بود وهيچ مشكل مالي هم نداشتم. خيلي خيلي هم زندگيم راضيم
پاسخ ها
k
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
خوش به حالتون
ناشناس
| United States |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
تو چقدر مرد خوبی هستی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
از همسر دوم استقبال میکنم!
البته خانمم مخالفه!!
چارک میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
چون قدر سرمایه مردان را بهتر میدانند
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
واقعا متاسفم من نمی دونم این سخنان واقعا نظرات دکتر مجد هست یا نه ولی اگر باشه واقعا از روانشناسی ایران باید ناامید شد چرا که ایشان بزرگ روان شناسی ایران هستند تاسف باره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
اینایی که نوشتید؛ ازدواج پیامبر اسلام با یک زن که از خودش بزرگتر و ثروتمندتر بود را هم رد می کند!
تحلیلِ آبکی بود...
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
چقدر دوست داشتنی هستند خانم های مطلقه چطور دلتون میاد بهشون بد بگید من پشیمانم که چرا با مطلقه ازدواج نکردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
بهتر در انتخاب تیتر دقت بیشتری بکنید . بهتر عنوان ازدواج با مطلقه بزرگتر از پسر رو انتخاب کنید ، نه اینقدر کلی . چون میتونه مردی ازدواج نکرده باشه ولی سنش بیشتر ازون مطلقه باشه و یا اون مطلقه کم سن و سال باشه . این که خیلی الان زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
چون میدانن بعد از اون شکست اول دیگه پابند زندگی هستن..
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
همچین نظرات بدون پشتوانه علمیتون رو به همه عمومیت می دین که آدم فکر می کنه الان دارین حاصل سالها تحقیقات و مطالعاتتون رو تحویل مردم می دین. یه مشت تحلیل بی ربط که بیشتر تراوشات ذهن نویسنده هست تا حاصل اصول پذیرفته شده روانشناسی.
آنتی دلواپس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
خدارا هزار مرتبه شکر که اصلاً دوست ندارم همسر آینده ام کوچکترین شباهتی با مادر یا خواهرم داشته باشه!!
جواد
|
China
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
این که می گویی ‍پول نداریممممممممممممم
بسیار حرف اشتباهی است. همین طرز تفکر باعث بدبختی جوانها شده. من خودم در شب عروسی بیشتر از دویست تومان نداشتم با یک هزینه کم البته ‍پدرم و پدرخانمم هزینه مختصر شب عروسی و مقداری جهزینه برایمان تهیه کردند. من با همان وضع کم پولی زندگیم را شروع کردم . الان هم بحمدالله صاحب دو خانه یک ماشین و اثاثیه کامل منزل و دو دخترم را هم شوهر دادم. علت نه اینکه خودم باشم. من قبول مسولیت کردم در عوض خداوند دستم را گرفت. و تنهایم نگذاشت البته نه اینکه سختی نکشیدم ولی سختیها باعث نشد که احساس مسولیت نکنم با توکل به خدا آنچه که از دستم برآمد انجام دادم. مابقی اش خداوند بود که دستم را گرفت. متاسفانه ما جوانان امروز خدا را نظر نمی گیرند و فکر میکنند که همه چیزها بدست خودشان در حالی که اینطور نیست. در ضمن ما چرا باید جوری صحبت کنیم که حق زندگی زناشویی از زنان مطلقه گرفته شود. که در این صورت مشکلات دیگر گریبان جامعه را بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
شما یک سرمایه ای داشتید به اسم خدا
یک جوهمت و غیرت هم داشتید.
این رو امروزه جوونا ندارن
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
شرایط ازدواج رو دختر خانوما و خانواده هاشون سخت میگیرن پسرا هم مثلا راه ساده رو انتخاب میکنن البته از چاله تو چاه میفتن متاسفانه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
علت ازدواج با زنان مطلقه این است که انها کم توقع هستن ومثل دخترها توقعات عجیب وغریب فضایی ندارند ولی یک نکته بسیار مهم در زنان مطلقه هست وان هم ان ذهنیت ناکام از زندگی وگذشته زناشویی انهاست که انها همیشه با ان درگیرن وهمین موضوع شوهر جدید را خیلی اذیت میکنه وهمین موضوع است که منجر به جدایی میشه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
الزاما همه این شکل ازدواجها به شکست نمیرسه. یک زن مطلقه هم یک انسان هست با تمام ویژگیهای یک خانم مجرد تنها تفاوت در تجربه یک زندگی مشترک هست که به هر دلیل اون زندگی تمام شده. این دلیل نمیشه که ازدواج با خانمهای مطلقه یا بزرگتر از سن پسر را کاملا نفی کنیم. مواردی دیدم در اطرافیان با این شرایط و زندگی فوق العاده شیرین. حتی بهتر از ازدواجهای که به قول شما مطابقق عرف هستند. به نظرم بهتر شما تحقیقاتتون رو بیشتر کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
عجب تحلیل آب دوغ خیاری بود
این جور افکار و روشها جامعه مارو به اینجا کشونده
باز هم جالبه که روش پا فشاری میشه
یه کلام ختم کلام دختر پسرای ما راه و رسمه زندگیو بلد نیستن
نه تو خانواده بهشون یاد میدن نه تو خانواده نه در دانشگاه
میرن سر زندگی تازه باید یاد بگیرن ،نتیجشم این فاجعه ایه که میبینید
نه مسایل همسر داری نه مسایل جنسی کل قضیه توی لفافه و گنگه همه هم فک میکنن خیلی بلدن بعد میخورن به بن بست
مسایل اقتصادیم جرقه ایه برای انفجار این انبار مشکلات
هموطن
|
United States
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
چرا ازدواج یک پسر مجرد با یک مطلقه باید بد باشه ؟ نه می تونه خوب و موفق هم باشه . ولی بجای این حرفها بهتره آموزش اصول زندگی با دیگرون رو از دوران کودکی رو شروع و اجرا کنیم . تا وقتی بچه ایم فقط به ما میگن : ندو ، نرو ، حرف نزن ، نشین ، نه ... و البته اینو خوب به ما یاد میدن که : مواظب وسایلت باش کسی ور نداره ، نذار کسی با اسباب بازیت ور بره ، این غذارو فقط خودت بخوری ها ، نذار کسی ازش بخوره ، و نذار و نذار .. پس طبیعیه که وقتی به سن ازدواج می رسیم دنبال کسی می گردیم که فقط در مقابل خواسته هامون کوتاه بیاد .. این نوع همسران برای ما مطلوبن ..
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
چرا مقاله ای در خصوص ازدواج دختران مجرد با مردان مطلقه نمی نویسید... چرا زن مطلقه بد است ولی مرد مطلقه می تواند با هر کسی ازدواج کند... با عرض معذرت به نظر می رسد این مسئله سازی و اهمیتی ندارد... موفقیت یک رابطه هیچ ربطی به این ندارد که طرف مطلقه بوده یا نبوده ... اگر درک و شعور طرف با یک تجربه بیشتر و بهتر شده هیچ ایرادی ندارد...
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
یه عقیده ای هست که سرکه جا افتاده ش خوشمزه تره :)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
چون خرج عروسي و ساير مخارج آنچناني طلب نمي كند
زياد فلسفه نبافيد
داریوش
|
United Kingdom
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
شخصاً دوست دارم خانم آیندم مطلقه و ترجیحاً چندسالی بزرگتر از خودم باشه اگه بچه هم داشته باشه بهتره و شک نکنید ازدواجم با همچین خانمی خواهد بود.
هر کسی یک جوریه, ربطی نداره. به نظرم من اون خانما برای زندگی بهترن و زندگی دوام خواهد داشت تا دخترای بی تجربه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
اينجور كه گفتي منم اگه گيرم بياد يه مطلقه مي گيرم
دهقانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
سلام. بعنوان يك قاضى سابق دادگسترى ووكيل متاسفانه بارها درستى اين تحليل را ديده ام. ساده نگرنباشيد. جوانهاى امروزى خيلى سطحى بارآمده اند.
shahram
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
Dorud bar Dr. Majd
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
دلیل اصلیش اینه که خانمهای مطلقه به دلیل ازدواج قبلی و ارتباطی که داشتن خیلی سریعتر و راحتتر میتونن وارد رابطه بشن و کمتر سختگیری میکنن. دخترهای مجرد ترس بیشتری برای شروع ارتباط عاطفی دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
کاملا موافقممممممممممممم. صحیحترین جمله ای که در اینجا نوشته شده.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
زنها تو ایران راهشو یاد گرفته اند. اول با هر کی رسید ازدواج می کنند بعد از مدتی جدا میشوند و میروند دیگه با هر کی سر راهشون قرار گرفت و پول داشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
آدمی که بخواد با خوندن این مطالب راجع به زندگیش تصمیم بگیره هنوز عقلش برا ازدواج کامل نشده.
انقد راحت برای ملت نسخه نپیچید لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
چون دختر ها هم عملا با زن مطلقه فرقی ندارند و اکثرا روابط پیش از ازدواج داشته اند و فقط خرج و ناز و ادعایشان از زنان مطلقه بیشتر است. بنابراین ازدواج با زنان مطلقه عاقلانه تر است.
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
من نمی فهمم چرا هی این جمله رو که این ازدواچ ها کوتاه مدت هستند رو تکرار کردید. یه سری واقعیت هایی بوده تو این گزارش امما یه طوری به جای بحث علمی متنش با نهی این امر همراه بود. این درست نست.
امو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
" سیاست‌های بالغانه یک زن برای نگه داشتن زندگی "
خیلی از پسرها شاید با نیت ازدواج موقت وارد این بحث و رابطه با زن مطلقه میشن،
بعد از رابطه اون زنهای مطلقه خوب میدونن چطور پسرهارو برای ازدواج دائم راضی کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
دقیقا نکته اش همینجاست.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
باسلام به جوانان عزیز من متاهلم وپنجاه سالمه.دارای 2فرزند 24 و14 ساله هستم .به این علت در این بحث شرکت کردم که بنده هم در جوانی صید خانم مطلقه شده بودم اما از انجایی که خنگ نبودم شکار صیاد نشدم . خوب است که آنزنان هم ازدواج کنند .ولی نه به قیمت از دست دادن آبروی خانواده پسرها .بهتر است پسرها بدانند ان همان دختردیروز است که امروز توقعش راکم کرده .ودر نهایت به پسرها بگویم همه چیزتان را برای بدست اوردن پول ندهید.اگر این خوب بود بهترین راه دزدیست . احمقانه تصمیم نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
حرف دلمو زدی جناب حسینی.
هومن
|
United States
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
من واقعا متاسفم ازين قضاوتى كه دكتر مجد كردند. من يك مرد هستم و اصلا فكر نمى كنم كسي كه ازدواج اولش به جدايي رسيده، بايد به عنوان يك آدم غيرعادى با او برخورد بشه. اميدوارم آدم ها انقدر ازادانديش باشند كه آدم ها رو به خاطر گذشته شون قضاوت نكنند.
ناشناس
|
Taiwan, Province of China
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
یه مشت ادعا مطرح کرد این جناب کارشناس بدون هیچ اثباتی!!!
طرف دلیل مشخص داره! کارشناس هم میدونه!

اما کارشناس فقط ادعا میکنه که این زندگی ها خوب نخواهد بود... بدون اثبات!!؟
سميه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
اولاً زن هاي مطلقه اگر بچه نداشته باشند ، كم توقع تر و آزموده ترند.
دوماً طلاق مجدد را بهتر مي پذيرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
بابا وقتی دختره و خونوادش یه خروار انتظارات بجا و نابجا از پسره یه لا قبا دارن، خب پسر هم میره دنبال گزینه های آسون تر، ... مذهبی و غیرمذهبی هم نداره اکثرشون (اگه نگیم همشون) سر و ته یه کرباسن... البته به نظر من در نگاه اول باز هم این جور ازدواج ها کمی دور از منطقه...
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
من نطرم را می نویسم و نمی بینمش خوب بگید نظرات موافق خودتون را فقط منتشر می کنید که خیال آدم راحت بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
این یکی از بدترین تحلیل هایی بود که در این سایت ارائه شده است. اگر تفاهم و درک متقابل وجود داشته باشه و طرفین تمام زوایای یک زندگی مشترک یا هم را سنجیده باشن، ازدواج با زن مطلقه تفاوتی با ازدواج دختر مجرد نداره.
ازدواج یک زن با مرد کوچک تر از خودش اگه در اغلب موارد مشکل داره بخاطر مطلقه بودن زن نیست، بلکه بخاطر کوچک تر بودن سن مرد از زن هست. فرق نمی کنه زن مطلقه باشه یا مجرد.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
تجربه من در ازدواج با یک خانم که ده سال بزرگ تر است: دو دلیل داشت 1- تنفر از ادا اطفار دختران و روش ها زندگی امروزی انها 2- اختلاف نظر با مادرم و خلاء محبت وی در زندگیم.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
با اینهمه مزایا ، منم خواهان ازدواج با یک زن مطلقه شدم
یک مشاور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
یکی از دلایل افزایش طلاق مشاورا هستن . قدیما زن و مرد کنار هم می سوختنو و می ساختن. جدیدن که می رن پیش مشاورای کم سواد امار طلاق بالا رفته. چون اونا بلد نیستن. این راهو نرفتن. تجربه نکردم و بر اساس نظریه های غربی کار می کنند.
خودم دیدم طرف با هزار امیدواری میره که زندگیش بهبود پیدا کنه بعد بهش می گن نه دیگه شما به درد هم نمی خورین. بهتره جدا شین.
لازم به ذکره خودمم مشاورم.
چندی پیش در یکی از جسات سازمان بهزیستی شرکت کردم. نود درصد مشاورا اصلن نمی دونستن دوست دختر داشتن برای یک بچه دبیرستانی خوب هست یا نه؟
وقتی رهبران هدایتی مردم انقد سردرگم باشن چه انظتاری از مردم دارین.
محض اطلاع خودمم مشاورم....
البته یه مشاور ضد طلاق.
مشاورای فاسد هم که به ناموس مردم رحم نمی کنن تا دلتون بخواد. خودم اعترافات چند تا از همکارامو دارم. تا بیخ زندگیشونو می شناسم.
لطفا از حضور ادمای بی اخلاق در این ورطه جلوگیری کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
دمت گرم. واقعا عالی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
چندش آوره یه پسر با یه زن ازدواج کنه! با زنی که دست مالی کسی دیگس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
اونوقت چندش اور نیست یک دختر باکره با پسرایی که از 15 سالگی هر غلطی خواستن کردن و کسی نفهمیده ازدواج کنند؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
چندش آور اونه که دخترای باکره دست کمی ازون خانم مطلقه ندارن اکثرا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
هر کسی حق داره رابطه جنسی داشته باشه و ازش لذت ببره. خیلی زشته که از واژه دست مالی استفاده می کنید.
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
خیر سرتون دارید بحث منطقی میکنید ؟ این الفاظ تو چاله میدون هم زشت حساب میشن چه برسه به یک رسانه فراگیر . خجالت بکش
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
چطور برعکس این اتفاق بیفتد کسی ایراد نمیگیره به نظرم ازدواج مردهای جداشده از همسر با دختران مجرد خیلی بیشتر هست ولی هیچکس نظری نداره ؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
رقابت کیفیت می اورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
90 در صد فقط مسئله اقتصادی است. نه حس مادری و نه حس کمبود
بیوه ها اکثرا در حد توانشان وضع اقتصادی نرمالی دارند در ضمن یک خانم مطللقه توقع جشن و بریز و بپاش نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
پیامبر هم همین طور ازدواج کرد مصلحت هر کس را خودش می داند چرا الکی حرف می زنید
عرف ازدواج مطلقه را بد می داند اما شرع مشکلی ندارد چرا الکی جو می دهید واقعیت زندگی با ایده ال شما فاصله دارد مشکل را در خودتان ببینید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
گاهی وقتها برای پر کردن ستون خبر به هر مزخرفی متوسل میشوید.
شما شرایط رفاهی رو درست کن
شغل ایجاد کن
امکانات رفاهی و فرهنگی و ... برای جوونا ایجاد کن
اونوقت نیازی نیست که از دیدگاه روانشناسی؛ آسیب شناسی و ... درباره آسیب های اجتماعی صحبت کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
به نظر اینجور ازدواجا مناسب نیست البته همیشه استثنی وجود داره
علی
|
United States
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
من فقط یک چیز میگم و اینکه در ازدواج با زنان مطلقه با احتیاط عمل کنید ، حتما شناخت خوبی از او داشته باشید و دلیل طلاقش را کاملا تحلیل کنید وگرنه بلایی که سر من اومد ، سر شما هم خدای نکرده میاد.
nader
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
باید به این قضیه با نگاه منطقی و به دور از جبهه گیری در رد و یا تاپید آن نگاه کرد . مزایا و معایب را باید در نظر داشت و عوارض مثبت و منفی آن را در آینده دید. ازدواجی که به سر و سامانی زن و مردی بیانجامد و باعث آرامش روحی و جسمی هردو شود نیکوست و در مجموع باعث خیر و برکت برای یک زوج و در نهایت برای جامعه خواهد بود. هدف از ازدواج اگر غیر این باشد چیزی جز عذاب و تلخی نخواهد بود. اگر زنی مطلقه بتواند به چنین هدفی خود و مردی را برساند چرا باید با آن مخالفت کرد ؟ خیر و صلاح جامعه و افراد آن در زندگانی مشترک کم تنش ‍و با دوام است.
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
باسلام
بنظر بنده با توجه به گسترش زمینه فساد اخلاقی و عدم تمهیدات مناسب ازدواج پسران در سن مناسب , لذا چنانچه این ازدواجها با زنان مطلقه ای( که رفتار جنسی کنترل شده ای بعد از طلاق داشته اند ) بصورت موقت باشد مانعی ندارد
سید یحیی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
شزایط اقتصادی و توقعات بی جا از پسران بیشتر دلیل عمده این اتفاق می تونه باشه.....
شما فرض گنید که چجوری می شه با حقوق 800-900 هزار تومن هم مهریه و شیر بها داد و هم عروسی آنچنانی گرفت و هم خونه خرید..تازه آخرش میان منت می ذارن س آدم که لطف کردیم بهت که زیاد !!!! بهت سخت نگرفتیم.....تازه هزار تا ناز و عشوه دختر خانم ها رو هم باید تحمل کنه...

آخه جوون مادر مرده از کجا بیاره؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
کسی که این مطالب رو نوشته و خودش رو دانا میدونه بد نیست نگاه کنه که نظر مردم چیه و آیا حرفهایی او را تایید میکنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
توقعات بعدی جهت بچه دارشدن ونشدن مشکل ساز میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
واقعا نمیدونید؟ چون خرجشونو بدن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
زن جوان بیوه با ازدواج، مستمری شوهر اولش قطع نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
قطع میشه
احسان ر
|
Netherlands
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
من الان 320 سالمه و هیچی ندارم، نه پول، نه خونه و نه بابای پولدار.اپهیه خانم پولدار به پستم بخوره که سنمون به هم نزدیک باشه حاضرم باهاش ازدواج کنم
مددکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
بنظراین حقیرباتجربه 33تاهل و27سال تجربه مددکارانه وروانشناسانه ،بازگشت به شیوه اماما ن وپیشوایان دینی درانتخاب همسرراهگشاست وپاکدامنی واخلاق پسندیده وهم کف بودن اولو یت است واگرایثارهم چاشنی آن شودنسل خوبی راتحویل جامعه خواهد کرد(پیشگیری هم بهتر ازدرمان است اول فضابرای اشتغال وازدواج جوانان فراهم شود،موضوع بخوبی قابل کنترل است بیکاری سم مهلک است)
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
زن مطلقه هیچ فرقی با مرد مطلقه ندارد. اگر ارزش زنها بالاتر از مردها نباشد کمتر از آنها نیست. اینطور منفی نگاه نکنیم.
آرش محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
به قول افغانی ها زن بیوه ارزانتر است و مهریه کمتر قبول میکند ولی دخترهای امروزی دنبال وصول مهریه هستند نه دنبال زندگی کردن . میگی نه سراغ هرکدام بروید همین است
پاسخ ها
ف.ا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
همه مهریه ها هم بالای 300 تا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
مگه زن مطلقه انسان نیست فرق او و دختر خانم ها چیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
مگه زن مطلقه انسان نیست فرق او و دختر خانم ها چیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
همش توقع زیاد و دوری از اخلاق موجب بروز این مشکلات در خانواده هاشده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
همچین میگه پسر ساده گول زن مطلقه رو می خوره که انگار زن مطلقه خود شیطانه اگه مسلمون هستید باید برای زنی که طلاق گرفته احترام قایل باشید همونطور که تو قران براش حق و حقوق و احترام قایله. این تعصبات همون تعصبات دوران جاهلیته. تازه چرا فرض رو بر این گرفتید که زنان مطلقه سن بالا دارن الان تو جامعه ما زنای مطلقه از 18 تا 23 و 24 سال داریم
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
اگه كسي بشينه يه كم فكر كنه اصلا ازدواج نميكنه تا اين همه مورد هجوم يه زن مطلقه يا غير مطلقه نشه.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
مزایای این گونه ازدواج ها ظاهراًبیشتراز معایب اونه
من که از همین حالا به فکر ازدواج با خانم مطلقه هستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
ایول
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
اینها تفکرات "یک" مشاور (یعنی "یک" نفر) هست. بنده و همسرم به قول شما از همین ازدواج مجرد با مطلقه! بودیم و بسیار خوشبخت نیز هستیم. یک روانشناس بهتر است در هر چیزی متعادل باشد و یک نوع و سبک زندگی را کلا بد و بدون آینده نبیند. هرچیزی ممکن است خوب و بد داشته باشد! یک نکته و دلیل مثبت نیز می توانستید بیاورید جناب مشاوره!
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
علت اصلی همین است که "مهرورزی بیش از حد مادر که باعث می‌شود جوان‌ها با انتخاب زن‌های بزرگ‌تر و پخته‌تر به دنبال یافتن مادر دوم باشند."
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
نظر یک روان شناس نباید صرفا توجیه وضع موجود با انبوهی از دلایل تخیلی و فرضیات شبه علمی باشه. شما آقای روان شناس یک بار از دید مخاطب کل مصاحبه ات رو بخون. میبینی هیچی دستگیرت نمیشه. انبوهی از دلایل رو پشت سر هم قطار کردی اما وزن شون مشخص نیست.
دوم اینکه ازدواج پسر مجرد با زن چند سال مسن تر یا مطلقه اگر آگاهانه و از روی شناخت باشه هیچ ایرادی نداره. چون اون خانم توی ازدواج اولش شکست خرده دلیل نمیشه که باعث شکست زندگی دومش بشه. شاید اون بنده خدا به هر دلیلی قربانی ازدواج اولش بوده و بی تقصیر باشه...
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
پیامبر نیز با همسر بزرگتر از خودش ازدواج کرده بود مشاور!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
متاسفم برای اقای به اصطلاح دکتر که اینقدرسخن فرسایی کردن ولی دریغ از یک کلمه اش که علمی یا بر اساس یک پزوهش باشه.
اینا را مادربزرگ ناصرالدین شاهم بلد بود بگه
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
به نام خدا
پيامبر اسلام (ص) نيز با اختلاف سني زيادي با حضرت خديجه (س) داشتند، پس ايشان نيز اشتباه كردند؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
اصل ماجرا رو چطور می شه تایید کرد؟ تو این مطلب که هیچ مرجعی وجود نداره؟ مرجع شما که یک مجله زرد است. کی گفته رایج شده؟ فقط تو این دوره زمونه کسی کاری نداره چی رسمه و چی رسم نیست. هر کسی بنا به شرایط خودش تصمیم می گیره، الان هم انواع و اقسام ازدواج ها داریم فارغ از این که درست هست یا نه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
چون تنبل شده اند!!!!!
محقق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
به كوري جشم روانشناسان اين ازدواجها هر جه بيشتر منعقد مي شود
ان شاء الله همه اش مبارك باشد
و موجب حفظ جوانان مجرد كم سن و سال و زنان بيوه و مطلقه تنها بشود

حضرت بيامبر بيشتر ازدواجهايشان با زنان بيوه و مطلقه بود
و اولين ازدواجشان هم با زني بود مطلقه كه 15 سال از بيامبر سنش بيشتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
درود بر شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
واقعا این ذهنیت غلط و این فرهنگ ظالمانه رو باید اصلاح کرد.مقاله جوری تفسیر کرده که این فرهنگ، که زن مطلقه کمترین شانسی برای ادامه حیات رو داره تقویت میشه در صورتی که فرقی نمیکنه تازه فرهنگ ما باید طوری ارزشبندی بشه که زن با توجه به محدودیت دوره باروری و جنسی شانس بیشتری برای بازسازی یک زندگی دوباره رو داشته باشه و ایرادی نباشه اگه یک مجرد بره با یک زن مطلقه ازدواج کنه و جامعه و اطرافیان هم بپذیرند و جا بیفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
حرف اول وآخر پر توقعی دخترهای لوس و پرافاده و پول پرست هست و بس. حالا ای کاش چیزی هم بودند آدم ناراحت نمیشد!
بهارک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
باید به این نوع ازدواج نگاه ماتریسی داشت نه نگاه تک عاملی ولی به نظر من امکانات اولیه زندگی یک بیوه یا مطلقه برای پسران مجرد جالب است اگر طرف کمی هم وجاهت داشته باشد قطعا کار جوش میخوره.
سولماز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
اصلش اينه كه تناسبات در تمامي زمينه ها از جمله ازدواج از بين رفته، وقتي مادري ، عروس آيندش رو هووي خودش ميدونه، آخرش پسرش اين انتخاب ها رو هم ميكنه. امروزه هيچ مادري جايگاه مادر بودن خودش رو نميدونه بنابراين نميتونه معيارهاي درست يك ازدواج رو به پسرش بشناسونه. مثلاً از نظر اين نوع از مادرها، تنها معيار ازدواج و دختر مناسب دختر كم توقع هست. بنابراين بدست اومدن چنين نتايجي، يعني ازدواج پسران با زنان مطلقه خيلي دور از انتظار نيست!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
والا به خدا من هم دوس دارم ازدواج کنم ،پول دارم ،ماشین دارم ، خونه دارم ، قیافه ام هم خوبه ، اهل هیچ برنامه ای نیستم ، خلاف سنگینم چای پر رنگه ، اما هر چی میگردم دختری که میخام رو پیدا نمیکنم
پاسخ ها
صبا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
؟؟؟؟؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
فکر کنم متن نظرت رو صاف از ایستاگرام کپی کردی. آخه زیادی واسه خودت نوشابه باز کردی. درست مثل اینستاگرام
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
پسرها فقط زنایی که یک من آرایش میکنن و عشوه و ناز میان را میگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
حسن جمال به تبی بنده ثروت ومال به شبی بنده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
تا يك زن ميره پيش مشاور و طرف ميفهمه با شوهرش مشكل داره سريع توريش ميزنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
کاملا درست گفته
پروفسور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
هرچیزی نوش خوبه
زن دسته دومش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
باورم نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
باورم نمیشه ،تو چه جامعه ای داریم زندگی میکنیم ،چنان درمورد زن حرف میزنن
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
ای وای به این زندگی
Nazi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
چرا در مورد زنان مطلقه اینقدر بد فکر میکنین من خودم ۲۸ ساله هستم و یکسال از. شوهرم جدا شدم چون بهم خیانت میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
متاسفانه کافیه که یکی از طرفین بد باشه سبب قربانی شدن اون یکی هم میشه...
Nazi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
چرا در مورد زنان مطلقه اینقدر بد فکر میکنین
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
من یک پسر م ولی از زنای بزرگتر از خودم خوشم میاد . اصلا هم نیازی به مادر ندارم.زیبایی هم فقط برای چند سال اوله همین.
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
من 24 سال سن دارم
وقتي 18 سالم بود نامزد كردم اما با يه فردي كه بعد نامزدي متوجه شدم چه انتخاب اشتباهي بوده..
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
متاسفم واقعا.اخه این چرت و پرتا چیه دیگه?
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
متاسفم واقعا
یلدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
خخخخخخ
تنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
دیکه پيرمردا هم دارن دختر جوان میگیرند
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
سلام
من دختر مذهبی تحصیلکرده با ظاهر عامه پسند و متین هستم هفته پیش با پسری عقد کردم.ایشون روستانشین تحصیلکرده تحت تاثیر خانواده خشک.با سطح فرهنگ متفاوت و پایین و خانوادگی ذاتا دروغگو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
چه جالب. خوبه حالا از عقدت یه هفته بیشتر نگذشته که این حرفا رو میزنی. الان که یه سال از اون موقع گذشته چه حالی داری؟>؟ خب اصلا برای چی باهاش ازدواج کردی؟
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
زنان مطلقه پایبندی بیشتری به زندگی دارند
مهتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
با سلام به نظر من هم این مشاور مردسالارانه صحبت کرد و زندگی را فقط در ظاهر زوجه خلاصه کرد
زیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
متاسفم که تو همچین جامعه ای زندگی میکنم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
برای جامعه وفرهنگ خودمون متاسفم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
برای جامعه وفرهنگ خودمون متاسفم که زنان مطلقه رو به دید یک جزامی یا مجرم یا...میبینیم
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
من یک دخترمطلقه هستم بسری عاشقم شدو بهم بیشنهاد ازدواج داد بعد که بهش گفتم بعد از شش ماه نامزدی طلاق گرفته ام کوچکترین تغییری در نظراتش و احساساتش نسبت به من ایجادنشد
پاسخ ها
reza
| United States |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
بعدا فعلا گرمه
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
چرا انقد راجب خانم هايي كه طلاق گرفتن بد مي گين
س
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
واقعآ که
fafi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
سلام دوستان عزیزم ...وای چی بگم واقعا وقتی یه مشاور یه دکتر فکرش و دیدش به یه خانم مطلقه یا بیوه اینطوریه
فاطمه خانومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
ینی من عاشق اینم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
نظرم کوووو؟؟،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
به نظر من فقط 2 تا دلیل باعث گرایش پسر نسبت به زن مطلقه و یا مطلقه بچه دار میشه 1زیبایی اون زن 2 امکانات مالی
ناشناش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
سلام همش درباره زنایی که از شوهراشون حالا به هر دلیلی جداشدن صحبته پس مازنان بیوه که یه زندگی خیلی خوب داشتیم کنار شوهرامون چی
یه زن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
واقعا این چه نقدی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
با عرض ادب و احترام
مشکل ما ایرانیا اینه که همه چیز رو سخت و با عیب میبینیم
Sam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
هم مطلب بیخودی بود
هم بیشتر نظرات چرت
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
هعییی
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
آقای روانشناس لطفا برو دنبال کارت
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
من خیلی زن ۵۰ ساله زیبا را دوست دارم خیلی بهتراز دختراست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
ایول...
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
سلام
خانم مطلقه هستم 38 ساله و یک فرزند دختر دارم .با خوندن نظراتتون خیلی خوشحال شدم از اینکه خیلی از آقایون دیدشون نسبت به خانمها محترمانست و منصفانه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
حرف هایت را در قلبت نگه دار تا زیباتر باشی
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
سلام پسرا رو من واقعا درک نمیکنم یه زمانی خیلی لاغر بودم دقیقا همون موقع پسرا میرفتن با دخترا هیکلی ازدواج میکردن حالا که من چاق شدم مد دخترا لاغر اومده. چرا پسراهردفعه یه مدل جدید خوششون میاد ؟/ تازشم کله پوکا میرن دنبال دخترا پرتوقع و بداخلاق و خیانتکار که فقط نازو عشوه و ارایش بلدن . وقتی طلاق گرفتن میگن همه دخترا بدن. خیلیا رومیشناسم که دخترا خوبین از رو خجالتی که دارن باهیچکی هم دوست نشدن کم توقع هم هستن اما چون همش تو خونه بودن دیده نشدن و مجرد موندن/ پسرا یکم چشاتونو بهتر باز کنید لطفا .انقد دنبال چاقی و لاغری نرید یکم شخصیت یه دختر هم ببینید . ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
من یه زن بیوه هستم ودوست دارم با پسر ازدواج کنم
پاسخ ها
reza
| United States |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
عجب شما تکی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
من با مطالعه ی همه ی نظرات دوستان نتیجه گرفتم که حدود 90%افراد جامعه با ازدواج پسر مجرد با زن مطلقه موافق هستن
زمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
یعنی پسر جوا ن بدرد زن مطلقه میخوره براش زندگی وارامش فراهم میکنه
زمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
یعنی پسر جوا ن بدرد زن مطلقه میخوره براش زندگی وارامش فراهم میکنه
زمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
یعنی پسر جوا ن بدرد زن مطلقه میخوره براش زندگی وارامش فراهم میکنه محبت میگنه درک میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
من یه زن مطلقه ام هیچ وقت راضی به ازدواج با یه پسر کوچکتر خودم نمیشم
پاسخ ها
قثظش
| United States |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
خرف نزن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
من الان 8ماهه که با یه خانم آشنا شدم که 10سال از خودم بزرگتره از همون اول چنان بهش وابسته شدم که بجز اون کسی دیگری نمیبینم
مهشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
سلام دوستان من 31 سالمه تازه جداشدم و یک پسرهم دارم که پیش باباشه.یک پسرمجردی بهم علاقه مند شده که ازخودم 2سال کوچکتره.مثل خودم تحصیلاتش ارشده و بااینکه سنش زیاد نیست خودش کارخونه داره وخیلی زرنگ و کاریه.خانوادشم خیلی عالین و خودش تک پسره.براهمین بهش میگم نمیشه باهم ازدواج کنیم
پاسخ ها
ف.ا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
یا اینکه من خودم یه پسر مجردم ام می گم اشتباه می کنید
قثظش
| United States |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
ایکون چشمک ندارم ایول چاخان
زهرا ...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
این انسانها اینقدر کوته بین و تنگ نظذر هستن که باور کنید اصلا. علاقه ای به تشکیل خانواده یزن ندارن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
من که از ازدواجم راضیم با اینکه هم سنیم ولی خیلی خوب همدیگرو درک می کنیم
روان شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
ازدواج هر چی به شباهت ها نزدیک باشه موفق تر
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
به خدا خدا ادم خواستگاری بره . به هر دختری که خواستگاری می کنی ازش طاقچه بالا می زاره . من همسرم تونامزدی با شوهر اولش به مشکل خورد . من الان ازداواج کردم انقدر منو دوستم داره کم تو قع . منم خیلی دوستش دارم . اگه با یه دختر ازدواج می کردم هیچ زمان قدرم نمی دونست بهترین زندگی رو دارم . خدا را صد هزار مرتبه شکر.زنی که متعلقه باشه حواسش شش دونگ جمه که شوهر دوم شو از دست نده . تو سرش خورده سردی گرمی روزگار چشید] . خدانکنه آدم بره خواستگاری این دختر ای مجرد ترشیده پرافاده .
دانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
سعي كنيد دستمال استفاده شده ديگران رو استفاده نكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
زن دستمال نیست نادان جان انسان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
خیلی متأسفم
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
من ۳۰ سالمه. توقع بالایی ندارم
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
اقتصاد مهم هست
ف.ا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
والا من خودم مجردم. پسر خوش قیافه ای هستم، ورزشکارم و هم اینکه همه چیز دارم. 27 سالمه و بسیار آدم متعهدی هستم. تا حالا با هیچ خانمی حتی دست هم ندادم. آدم با ایمانی هستم.هر جا میریم خواستگاری اینقدر سنگ می ندازن آخرش هم می ریم می خوریم به یه مهریه 300 تایی بر می گردیم.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
منم موافقم با سارا خانم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
دختر.مطلقه.حق
.زندگی. دارند. خودخواه. نباشیم..
سوگند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
سلام من بعید میدونم شما مشاور باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
به نظر من ازدواج با زنان مطلقه ظلمه در حق دختران و پسران مجرده
سیروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
سلام بنده 28 ساله هستم دو ساله تو عقد هستم خانومم الان رفته تو 20 سال از همون روز اول دیوانم کرد ازدواج ما سنتی بود بعد شش ماه بهم گفت مادرم بکارتش ارتجاعیه منم به اون رفتم بنده هم برق 220 ولت از چشمام جرقه زد به بیرون بعدا ایشون خودشون رفتن نامه سالم بودن بکارت از دکتر ماما گرفتن من هم متوجه قلابی بودنش شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
به سرعت طلاق. وضعش خیلی خراب بوده
سلنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
بيشتر دوستان من مطلقه بودن بچه هم داشتن و الان با پسراي مجرد ازدواج كردن خيلي خوشبختن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
بدنبال یه خانم مطلقه خانه دار هستم که زندگی کن باش هر که هست بگه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
بنده مجردم اما بنظرم ما ایرانی ها سنتی ازدواج میکنیم
پرویز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
جالبه
پرویز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
به همه حق انتخاب بدید و حق زندگی.
حتما بخوانيد
|
France
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
نويسنده اين مقاله ضد زن و بيمار جنسى است.
پژمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
دلیل اصلیش تربیت ناصحیحه
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
من نمیگم همه دخترای مجرد بد هستن و نمیگم همه پسرای مجرد بد هستن اما بیشترشون چه دختر و چه پسر مجرداشون بد هستن
نیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
اقای علی اقا باید بهت بگم خیلی از دخترای بیتوقعم هستن
نیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
ودر اخر اینکه سراغ ندارم ادم شش دانگ سراغ زن بیوه بره
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
من چندسال طلاق گرفتم از سرناچاری ،شما فکر می کنید همه زنان مطلقه از سر دلخوشی طلاق گرفتن ؟؟؟؟
نیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
نظر فرد اگاه مهمه
نفس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
سلام دوستان من از همسرم جداشدم و خوشبختانه با پسری که یازده سال از من کوچکتره اشنا شدم و ایشون بینهایت به بنده علاقمند و پابند هستند حتی با وجود فاصله زیاد بینمون و حالا متاسفانه خانواده ها مخالف ازدواجمون هستن و حالا که بعد از نه ماه اشنایی میبینیم انگار از روز اول تولد برای هم ساخته شدیم و حتی پیش از گفتن هر حرفی ذهن همدیگه رو میخونیم پس تنها به صرف متعلقه بودن و تفاوت سنی نمیشه کلیت داد خوشبختی در قلب ما ادمهاست مهم اینه که جفتت رو پیدا کنی و به خدا توکل کنید در ضمن ایشون اصلا دنبال پول بنده و زیبایی نبود چون خودش هم پول داره و هم تیپ خوب لطفا اگر عاشقید برا رسیدنمون بهم دعا کنید چرا هزار کیلومتر بین من و ایشون فاصلست ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
برسید ایشالا به هم ایشالاااااا
پیمان
| United States |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
یازده سال جای بچه ات حساب میشه خجالت بکش. سازمان حقوق کودکان باید ایراد بگیره از کار شما
محمد7
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
من در فکر ازدواج هستم و مقداری پس انداز دارم هر طور حساب کردم اگر با دختر مجرد ازدواج کنم کلی توی دردسر می افتم و تمام پس اندازم هزینه مراسمات می شه اینه که تصمیم گرفتم با کسی ازدواج کنم یکبار اون کارهای پوچ رو انجام داده باشه و بدونه که هدف اصلی زندگی کردنه نه لباس عروس و خودنمایی
Mahsan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
من این طرز فکرو رد میکنم وقتی با هم خوشبخت میشن چرا فاصله میندازیم همین افکار منفی باعث میشه دوگانگی بوجود بیاد.جالبه خانواده اگر بفهمه پسر دوست دختر داره هیچ مشکلی نداره ولی کافیه بفهمه صیغه ای داره بیچارس....بعد انتظار دارین بی بند و باری نباشه گناه نباشه و توقع دارین پسر سالم باشه خوب معلومه فشارهای عصبی بیشتر منحرفش میکنه
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
سلام به نظر با یه خانم مطلقه با شخصیت وزیبا خیلی خیلی راحتر ازنظر مهریه به توافق می رسی تا با دختر خانمهای زیبا ومغرور که به اندازه دو تا سه برابر دیه یک آدم مهریه می خوان ؟
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
من یه پسر مجرد 21سالم عاشق زنای مطلقم چون قدر میدونن و خیلچیزلرو ک دخترای مجردبلدنیستن بلدن مثلن میدونن چه جوری دل یه مردو ببرن از دخترا بدم میاد چون خودشیفته و مغرور پر توقع اند خونه باباشون پنجا متر انتظار خونه لوکس دارن
،،،
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
من عاشق زن 23ساله شدم یک بچه دارد خودم 25سال بدون هیچ عیبی و عاشق هم هستیم نمیخوام به این تجربه و این حرفا گوش کنم نمیخوام هزینه این عاشقی حساب کتاب کنم فقط میخوام به قلبم یعنی عشقم برسم آرامش داشته باشم انشاالله هر چه زودتر بهم برسید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
سلام نظرات دکتر را خواندم گوشه هایی ازحقیقت امروز جامعه بوداما نمیتوان یک نسخه را برای تمام مراجعین نوشت .به شخصه براساس تجربیاتی که از نزدیکان دیده و شنیده ام ازدواج با زنهای مطلقه اگر فقط براساس رفع حوایج جسمی شروع شده باشد بعد از چند ماه که از دلبستگیهای ظاهری گذشت نواقص امر پدیدار میشود و مشکلات رخ نشان می دهند. اگر خانم مطلقه بچه دار با آقای مطلقه بچه دار ازدواج کند مشکلات زیادتر است تازمانی که فقط خانم بچه داشته باشد چون حمایت مرد بهتر زن و بچه را زیرچترخود میگیرد اما زنها عموما بسختی کنار می آیند . در ثانی دختر و پسر کم سن نیز در دام خرج و مخارج و چشم و همچشمی میافتند و دایما مشکلات مالی و مقایسه شوهربا مردان دیگر را به تکرار انجام میدهند و این نیز موجب کدورت میشود .بهتر است اول به همفکری اندیشید و سپس مسایل جنسی و رفع نیازهای دیگر
نیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
خانم محترم مطمئن باش پسری که هم پول داره هم تیپ و سراغ یه زن اومده حتما ریگی به کفش داره.حالا بعدا میفهمی.صرف هم فکر و عقیده بودن کافی نیست.هیچ پسر با خانواده ای سراغ زنی که قبا دخترانگیشو از دست داده نمیره.زنی که بهش ابراز احساس میشده.حالا هستن دخترایی که نا پاکن و ابراز علاقه و احساس بهشون شده.ولی این فرد میتونه از بین90 درصد دختر پاک انتخاب خودشو بکنه.مردا خیلی هفت خطن.حتما این اقا درباره شما تصمیماتی به نفع خودش گرفته
Kamran
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
بزار یه چیزی بتون بگم خود من چهار تا خواستگاری رسمی بعد از چند جلسه دعوت به رستوران و کافی شاپ و هدیه و ... داشتم که هرکدومشون یا به بهانه ای جواب رد دادن یکیشون ماشین و خونه نداشتم گفت مال نداره تهیه کردم بعدی گفت شغلش وجه نداره رفتم کارمند شدم کنار کار آزادم دوباره ایراد آخری هم این بود که تیپ ام خوبه ولی باید 180 قد میداشتم که 5 سانت کم بودم بعد رفتم سمت یه خانم مطلقه متولد 73 خیلی زیباتر از بقیه و خوش تیپ تر هیچ ایرادی ک نگرفته متمایل هم هست به ازدواج با مهر 72 سکه حالا شما بگید این دخترا پر توقع ادم انتخاب کنه یا مطلقه های خوب و خانواده دار؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
اگر نگاهي به جامعه امروز بياندازيد تصورتان از زنان مطلقه تغيير مي كند. تصوري كه در آن زنان مطلقه زنان پير و يا ميانسال بوده اند. نمي بينيد بسياري از زنان مطلقه از بسياري از دختران مجرد هم كم سن و سال ترند؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
ازدواج پسرهاي جوان با زنان بيوه فقط و فقط يك دليل داره و دليلش اينه كه دخترهاي مجرد هم سن خودشون و مخصوصا والدين دخترا توقع زياد دارند همين بايد قبول كنيم كه ازدواج با دختر هاي جوان بسيار مشكل و پرخرج براي پسرهاست خونه ماشين كار با درآمد ثابت و بالا سربازي تحصيلات خرج عروسي عقد تازه بايد نازشونم بكشي پسره نياز به ازدواج داره ميگه مگه احمقم اين همه دردسر بكشم خب ميرم با يه مطلقه كم توقع ازدواج ميكنم بي دردسر
110
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
همین که شادن کافیه ، نمیخوام قضاوت کنم ولی نویسنده به نظر خانم میاد

دلیل دیر ازدواج کردن ریشه در دو تا مسئله دارد
1 - باورهای غلط اجتماعی مثل سن ازدواج 26 27 سالگی ، تور محبت والدین ( خودخواهی والدین ) ، چشم هم چشمی و پائین بودن بیش از حد اعتماد به نفس خانمها و البته خیلی از آقایون و ....
2 - مشکلات مالی و عدم استقلال مالی مثل سربازی ، معتاد کردن جوان به پول خانواده ، گرانی مسکن و تورم و ...

اگر دو نفر به رضایت حاضرند همدیگه رو شاد کنن بجای حسادت و بخل براشون ارزوی خوشبختی کنیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
آقا چه اشکالی داره، همه ممکنه تجربه ناموفق داشته باشند، نباید از زندگی دوباره محروم بشن، من یه دوست داشتم که با یه مطلقه آشنا شده بود، می خواست عقد موقت کنه خانمه قبول نکرد و گفت فقط ازدواج، این دوستم هم بخاطر مخالفت خانوادش بیخیال شد، دوستم می گفت سفت و سخت ترین دختر یا زنی که تو عمرم باهاش آشنا شدم همین بود، در مورد خانم های مطلقه نباید پیش قضاوت کرد، ازدواجه ممکنه دو نفر با هم نسازن از هم جدا شن دلیلی بر بد بودن طرفین نیست
حسيني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
بررسي اين موضوع كه قديم كم بوده و حالا بيشتر شده به چند موضوع مربوط است
1-تجديد نظر در فرهنگ و تفكر قديم
2-توقع زياد دختران و خانواده هاي آنها
3-مسئله بيكاري پسرها كه معمولا به طرف خانم هايي كه ازدواج كرده اند يا سن بالاتري دارند گرايش دارند ولي امكانات اقتصادي بهتري دارند و بهرحال هردو نياز به همسر دارند
4-جا افتادگي و كم توقعي اين قبيل خانم ها كه ازدواج بدي داشته اند يا سن و سالشان بالا رفته و شانس ازدواجشان كم شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
اینایی که گفتین همش مزایا بود. من الان زن دارم ولی اگه مجرد بودم و این مقاله شما رو میخوندم قطعا میرفتم زن مطلقه می گرفتم. آخرش چه جوری با این همه مزایا گفتین نباید این کارو کرد نفهمیدم....! واقعا استدلالتون چیه؟ خیلی نتیجه گیری چرندی بود
بی خیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
انسان باید با آن کسی که دوست دارد و در کنارش آرامش پیدا می کند؛ ازدواج کند. خانم بیوه یا مطلقه هم انسان است. اینکه روی تلخ روزگار را دیده دلیل نمی شود که سرنوشتش تلخی بی پایان باشد. اتفاقا بسیار هم می تواند زندگی موفقی داشته باشد و با توجه به آگاهی هایی که کسب کرده، زندگی بهتری را بسازد.
فقط یک نکته لازم است رعایت شود. پیش از ازدواج باید رفت آمد ها و ارتباطات آنقدر باشد که طرفین متوجه شوند همدیگر را می پذیرند. مساله هوسهای زودگذر و موارد دیگری که مد نظر نویسنده هست با فاصله مناسب بین آشنایی و ازدواج تا حدود زیادی حل می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
مشاور مملكت ما رو باش .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
با مظالعه این نظرات متوجه شدم مشکل اصلی عدم وجود ساز و کار برای ایجاد آشنایی میان مجردین میباشد و حتی مسایل مادی بعد از این مشکل قرار میگیرد.
کسایی که بیرون هستن چه پسر چه دختر معمولا آدمای بدرد بخوری نمیباشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
یه تحلیل کاملا غیر علمی و خاله زنکی است فکر کنم این روانشناس اول باید خودشو به یه دکتر نشون بده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
یک زن مطلقه به خاطر تجربه ازدواج قبلی بهتر مردا رو میشناسه تجربه مطلقه بودن تو این جامعه و نگاه های مردم باعث میشه بهتر قدر یک مرد سالم رو میدونه و انتظارهای کمتری داره و از نظر عاطفی بیشتر به مردش میرسه . نکته بعدی لوس و ننر بودن دخترهاست که حال ادمو بهم میزنه وقتی هم ازدواج میکنند چون فکر میکنند نیاز جنسی همسرشون رو تامین میکنند میتونند هر توقعی داشته باشند. دخترها حتما باید پیش خانومهای مطلقه دلسوز و راستگو مشاوره برن تا یادبگیرین چطور همسرداری کنند
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
خوبی این مطلب درستی یا نادرستیش نبود,خوبیش ایجاد بحث منطقی بین هموطنان با نظرات گوناگون و این قبیل بحثهارو باید به فال نیک گرفت و از تابناک ممنون بود!!! به شخصه مشکلی با ازدواج مجرد با مطلقه ندارم و اصلا فرق خاصی نیست اما یه مباحثی مثل اختلاف سن بین دومجرد هم حایز اهمیت است و در مورد مطلقه هم همینطور و از طرفی در مورد بچه این بحث رو وارد فاز خاصی میکنه که باید با دقت زیاد بهش توجه کرد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
سنتهاي قديمي ازدواج و تشكيل خانواده ظاهرا جوابگوي جامعه مدرن نيست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
سنتهاي قديمي ازدواج و تشكيل خانواده ظاهرا جوابگوي جامعه مدرن نيست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
فقط به خاطر پولشه - هر زنی که امروز طلاق بگیره بدون مهریه قبلی که نیست . یه چیزی داره دخت چی داره جز دو سانت پرده که اون شاید باشه شاید نه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
خخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
پیامبر (ص) هم با حضرت خدیجه که 15 سال از او بزرگتر بود ازدواج کرد. چه اشکالی داره مگه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
نوسنده تصورش از مطلقه بودن چیزی در حدود جزام است !!
000
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
متاسفم برای این طرز تفکر (( همچنین ارتباط جنسی به طور معمول با زنی که قبلا تجربه داشته بهتر و لذت بیشتری دارد چون در بین روابط جنسی و عواطف، روابط جنسی نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند. ))
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
باید نظر دونالد ترامپ هم بپرسیم. گر چه در درس جغرافی به شکل نا امید کننده ای ضعیف است ولی شاید درس تعلیمات اجتماعی را بهتر از دونالد داک خوانده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
بهتر است شما به فکر مشکلات مملکت خود باشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
مال سال 96 هستیم ولی کامنتهای اولیه همه سال 95 خورده چرا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
ازدواج پیامبر رو زیر سوال برد کلا، طلاق فقط ی تجربه است، بجای اینکه رو مطلقه بودن طرف زوم کنید بهتره روی ابعاد شخصیتش زوم شه چه زن و چه مرد مطلقه، طلاق فقط ی تجربه شکست خورده است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
متن سخیفی بود
ممم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
تا حالا این سوال جالب را از خودتون پرسیدید. یک پسر برای ازدواج باید کلی شرایط داشته باشه و سختی ها را بگذراند ولی یک دختر چی باید داشته باشد! هیچی... باز قدیما دخترها یه درک و شعورهایی را داشتند که متاسفانه تو این دور و زمونه نایاب است.
بعد از ازدواج هم پسره باید کلی حرف بشنود و بقیش که خودتون بهتر می دونید. بنظرم خیلی مسخره است. به این ها می گویند قوانین مسخره ی طبیعت. دست من و شما هم نیست..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
من یه زن مطلقه هستم که با مرد مجردی که یک سال از من بزرگتره ازدواج کردم ازدواج دومم از هر نظر از ازدواج اولم بهتره و همسرم همیشه گفت که از ازدواجم کاملا راضی هستم و اگه با دختر مجرد ازدواج میکرد خیلی مشکلات داشتم و همسرم قبل ازدواج خیلی تحقیق کرد و گفت دخترای امروزی خیلی روابط جنسی بیشتری دارن تا تویی که مطلقه بودی...پس لطفا نظرات خودتونو برای خودتون نگه دارین
محمد کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
مطلبت زن ستیزانه بود تابناک
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
متن پخته و مناسبی نبود. حرفها کارشناسی نبود و بیشتر بر اساس سلیقه و نظر یک فرد شکل گرفته بود نه یک قاعده کلی و علمی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
منم مرد مطلقه هستم زن برام پیدا نمیشه اصلاً
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
یعنی بهترین بنده خدا پیامبر اندازه این مشاور نمیدونسته؟
مجتبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
من21سالم با يه مطلقه ازدواج كردم خيلي مهربونه يعني مردارو ميفهمع ميدونه مردا چقد ب محبت نياز دارن بخاطرش از خانوادم گزشتم
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
از بدبختی مردم ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
اصلا این بحث کارشناسی و علمی نبود. طبق نظریه های شخصیت در بالاتر از 3 سال ازدواج موفق ربط زیادی به سن نداره. شایدم هیچوقت نداشته باشه.
سانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
این نظر شخصی شماست و نمیتونین تعمیم بدین واقعا متاسفم بااین افکار غیر علمی واخلاقیتون
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
من یه مرد 34 ساله هستم و بعد 6سال زندگی در حال طلاق .پدر و مادر خانمم اول کار میگفتن فقط شخصیت و خانواده برامون مهم هست با اینکه هر 2 دانشجو بودیم شروع کردیم ولی متاسفانه مادر و پدر نظرشون یک شبه برگشت و شخصیت واقعیشون بعد 1سال نشون دادن که فقط مادیات براشون مهم بودو حرفهای شیرین فقط برای شب خواستگاری بود!!در ایران وقتی با یه دختر ازدواج میکنی در حقیقت با کل خانوادش باید در تقابل باشی مخصوصا دخترهایی که مادر و پدر کنترلش میکنن!
مریخ
|
Switzerland
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
زن مطلقه با تجربه است و میخواهد با ازدواج دوم با پسر کوچکتر به نحوی شوهر سابق را از لحاظ روانی تنبیه کند و در ازدواج دوم پایبند تر و اشتباهات قبلی را تکرار نمیکند
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
اتفاقا اصلا مشکلی نداره . من دختری می شناسم که با پ ازدواج کرده بود و خواستگار قبلیش الف رو طرد کرده بود. این آقای پ در تصادف می میره و بعد از چند ماه خانم با اقای الف ازدواج میکنه. حالا طلاق یا مرگ شوهر زیاد فرق نمیکنه. چرا باید حق زندگی رو بگیریم شاید قسمت بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
موضوعات سرکاری! پاسخ های سرکاری! اما جانم به این همه کامنت!! اگه در باره آفرینش هستی نظر خواهی کرده بودند اینقد کامنت نمیزاشتند خلق الله!! ایول بابا همه دنبال مطلقه اند! حالا معلومه چرا اینقد آمار طلاق بالا رفته چون عرضه کمه تقاضا بالا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
بعد می‌گن چرا رتبه دانشگاه‌های ایران بده. خب عزیز این تحلیلی که شما کردی رو باید بندازی زیر آفتاب، جفتک بزنه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
بايد مجرد با مجرد ازدواج كنه و طلاق داده با مثل خودش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
جالبه سالهاست که دختران جوان و مجرد را حتی به زور به ازدواج مردان مطلقه بیوه و یا حتی متاهل در می آورند و یا حتی در جامعه این امر تشویق هم می شود اینکه اون افراد خوشبخت هستند یا نه آیا ازدواجشان موفق هست یا نه و هزاران مساله دیگر بی اهمیت جلوه میکند اما وقتی مواردی از ازدواج پسرها با زنان بزرگتر مشاهده می شود اینقدر احمقانه تحلیل میشود بخصوص اون قسمت مدیریت خانه....
این حساسیت برای پسرها فقط ناشی از بی ارزش بون دختران جامعه از دیدگاه مثلا تحصیل کردگان صاحب نظر است.
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
متن سخیفی بود
همچین نظرات بدون پشتوانه علمیتون رو به همه عمومیت می دین که آدم فکر می کنه الان دارین حاصل سالها تحقیقات و مطالعاتتون رو تحویل مردم می دین. یه مشت تحلیل بی ربط که بیشتر تراوشات ذهن نویسنده هست تا حاصل اصول پذیرفته شده روانشناسی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
چون خانم های مطلقه توقعاتشون پایین تره و قدر زندگی رو بهتر میدونن
شايسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
خوانندگان محترم توجه كنند علت مطرح شدن و بررسي اين مساله ، شيوع آن است و گر نه هميشه اين گونه ازدواج ها بوده حتي در زمان مادربزرگ هاي ما . عموي خود من با وجود تجرد 50 سال پيش بايك خانم كه اتفاقا صاحب فرزند هم بوده ازدواج كرده و هنوز هم نمونه عشق توي فاميل هستند و جوون موندن . وقتي صحبت از شيوع يك شكل ازدواج غير متعارف در يك برهه از زمان مي شود حتما بايد دلايل آن را جستجو كرد و در مورد فرجام اين ازدواج ها بايد دست به تحقيق ميداني زد و نتايج رو به صورت آماري اعلام كرد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
به نظر من کسانی که بایک مطلقه ازدواج کرده اند به حفظ زندگی خود کوشا باشند چون ازدواج لباس نیست که هر روز به فکر تعویض ان باشند وپسرانی هم که ازدواج نکرده اند در طبقات اجتماعی خود با یک دختر ازدواج کنند ومشاورانی هم که چنین متنی را گذاشته اند نه باکسی لج دار ند نه بحث بلکه این نظرات حاصل مراجعاتومشکلات ازدواج پسران مجردوزنان مطلقه است در هر صورت هر کس با هر کس ازدواج کرد ه سعی در حفظ زندگی خود باشد وفکر نکند که دیگری بهتر خواهد بود صبور باشید فقط صد سال اولش سخت است بعد راحت خواهیم شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
نویسنده برو طرز فکرت رو عمل کن اگر پزشکی روان پزشکی چیزی هستی که برو خودت رو زنجیر کن برای جامعه مضرری.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
من 31 سالمه با یکی از همکارای خانم که طلاق گرفته بود و اونم 31 سالش بود بچه هم نداشت آشنا شدم ولی خونوادم مخالف بودن و همه چی رو زدن داغون کردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
یه نسخه ی واحد برا همه نمیشه پیچید
تو فامیل ما پسر با یک دختر هیجده سال از خودش بزرگتر ازدواج کرده..زنش خیلی با نشاطه..خیلی مدیره..از یه دختر بیست ساله بیشتر شورو نشاط زندگی داره..16سال هست ازدواج کردن..خیلی خوشبختن..تازه پولدارهم شدن:)چون زنش زن زندگیه اهل حیفو میل نیس خیلی هم خوش گذرانه ولی با مدیریت


یکی هست با نه سال کوچیکتر از خودش ازدواج کرده..پنج سال اول زندگیشون به دعوا ومشاجره طی شد فقط..بعدا که بچه دار شدن بخاطر بچه دارن زندگی معمولی وروتین رو میگذرونن تفریحاشونم خیلی به دعوا میکشه ده ساله ازدواج کردن

برعکسشم هست یعنی دخترهم سنو سال با پسره...یه سال اول با دعوا..بعدش عاشقانه زندگی میکنن الان..ده ساله
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
چون پسرا میبینن دخترای امروزی اهل زندگی نیستن،یه سری نازپرورده های الکی که بجز ولخرجی چیز دیگه ای ندارن!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
برای اینکه زنان مطلقه قدر شوهر و زندگی جدیدشونو بیشتر میدونن و هواشونو دارن و هر کاری میکنن که زندگیشونو حفظ کنند و البته تجربه هم دارند
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
زن مطلقه پول داره تجربه داره قدر جوان رو میدونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
درست نيست كه همه انسانها را فله اي قضاوت كنيد . چه بسا افراد مطلقه اي كه بسيار پاكدامن هستند و چه بسا مجرديني كه نيستند .
عباسی108
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
فقط به خاطر یه چیزه اونم اینکه زن مطلقه مهریه اش بسیار ناچیزه و نیز ترس پسراهای مجرد از اجرا گذاشتن مهریه
تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
عاخه به منو شما که کی با کی ازدواج میکنه:)))))))))
بیکارین؟
وقتی دو نفر همدیگه رو بخان منو شما این وسط چیکاره ایم تز بدیم:)))))
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
من يه زنم مطلقه ام يه دخترم دارم بيست و چهار سالم دارم دانشجو هم هستم من بقدري خوش برخورد و خوشگلم كه كلي خواهان پسر مجرد دارم كه يكيشم عاشقانه دوسم داره ولي واقعا نه پولي برام از زندگيه قبليم مونده مهرمو حلال كردم خونوادم وضع ماليشون خوبه نه ميخوام كسي رو قول بزنم ذاتا منو تو دانشگاه همه ميشناسن و من ميخواستم گول بزنم خيلي وقت پيش ازدواج كرده بودم چه ربطي داره واقعا خب اين دكتر نظرش محترمه راست ميگه فك ميكنم بعضيا اينجورين منم شنيدم نميگم خوبه يا بد ازدواج با يه زن مطلقه ولي ميگن بنفشه از لأي لجناي إب رشد ميكنه صد در صد به همه صادق نيست اينجوري ميگين با اين حال كه ميدونم خواهان زياد دارم حالا به خاطر خوش برخورد بودنم يا خوشگل بودنم اما بخدا اعتماد به نفسمو از دست ميدم
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
جالبه میشه این جناب مشاور بفرمایند چرا توصیه ای برای " ازدواج آقایان مطلقه با خانمهای مطلقه وجود ندارد"؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
وقتی به آرامش برسن هر دو نفر چه اشکالی داره اما انشالله شرایط اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی طوری بشه که جوونها بتونن در سن مناسب و منطقی ازدواج کنن از ما که گذشت بعد از 46 سال سن و مجردی نه دیگه همسر میخام و نه امکاناتش رو دارم انشالله آینده جوانها خوب بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
متن مال فروردین 95 هستش که چند ماه یکبار تابناک از زیر خاک میکشدش بیرون. تاریخ کامنت ها را ملاحظه بفرمایید متوجهمیشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
قتل که نکرده طلاق گرفته. دليل همه جداييها اشکال از طرف خانم هست. اون خانمي که بخاطر خيانت و اعتياد از همسرش جدا شده حق زندگي نداره. بره هوو بشه خوبه. حالا دو نفر از هم خوششون بياد چه اشکالي داره مطلقه باشه
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
پسر مجردی که سمت ازدواح با زن مطلقه میره عموما رابطه جنسی خارج از ازدواج چه شرعی/ چه غیر شرعی مخفیانه داشته. برا همین این بعد طلاق براش مهم نیست و سایر جنبه های ان زن را می سنجه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
یکی از دلایل اصلی اقتصاد فلج مملکت و تورم کمر شکن برای جوانان است! دنبال کسی می گردند که با تجربه باشد و دستش به دهنش برسد و تازه کمکی هم بکند!!! اقتصاد اقتصاد اقتصاد: عامل اصلی قدرت کشورها و رفاه مردمان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
فکر کنم بار سومه این خبر رو تابناک منتشر کرده :))
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
همه از ادائ و مطالبت دخترها فراری هستیم در صورتی که همین دخترها را خانواده های ما تربیت و تحویل جمعه دادیم ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
واقعیت و تجربه بنده در مورد موارد مشابه در خانواده نشان داده که ازدواج پسر بدون سابقه با زن مطلقه حتی به مدت چند ماه اگر این زن شوهر داشته عاقبت خوبی ندارد و مدام این زن او را با شوهرش و خانواده اش مقایسه می کند. بهتر است پسر با دختر و نه زن ازدواج کند. برای آن زن مردی پخته قطعا بهتر است.
سعید
|
Germany
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
هر مردی حق انتخاب داره دوست داشته باشه دختر میگیره دوست داشته باشه زن میگیره بخوادم جفتشو میگیره زندگی خودشه به خودش مربوط میشه . هر زن یا دختری که رو ترازوی آقایون سنگینی کنه انتخاب میشه قیافه پول هیکل اخلاق تحصیلات سن موقعیت اجتماعی اینا وزنه های آقایونه ( وزن بیشتر =ازدواج زود تر )
سیمین
|
Germany
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
این نظرات صرفاً از ذهنیت محافظه کار و قدیمی شده دکتر مجد برمی خیزد که با توجه به سن و سال و زمان تحصیلات ایشام عادی است. من از همسرم پنج سال بزرگتر هستم وقتی ما ازدواج کردیم او 25 ساله و من سی ساله بودم و صاحب یک دختر 4 ساله. در همان زمان در اطراف ما خیلی ها از جمله خانواده های خودمان از همین استدلال ها می اوردند . امروز که من شصت ساله و ایشان 55 ساله هستند، هردو خوشبخت و شاکریم که تحت تأثیر ان القائات قرار نگرفتیم. البته امروز جوامع اکثرااین کیسها تجربه کرده و نطرات دکتر مجد را مربوط به گذشته می دانند. امروز بیشتر اوقات یک زن پنجاه ساله از یک مرد همسن خود جوانتر و با نشاط تر به نطر می رسد. البته قصد بی احترامی به دکتر مجد یا نظریات ایشان را ندارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
زن مطلقه چون ارزان تر است احتمال زیاد دلیلش باشد چون دختر باکره هم پر توقع و گران است و حتما پسر جوان و بیکار باید بنز و لکسوس و بی ام وی داشته باشد .
ناشناس
|
Romania
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
اگر با شناخت و معیارهای درست باشه ،اشکالی نداره
بهزاد
|
Austria
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
کاری به مطلقه بودن طرف مقابل ندارم فقط دوست دارم همسر آینده ام از لحاظ هیکل وقد از من کمتر نباشه و وقتی با هم دعوا میکنیم کم نیاره. من که همیشه... ادامه اش رو نمی نویسم. چون تابناک چاپش نخواهد کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
بی پولی بی پولی بی پولی
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
به تعداد انسان های روی زمین تجربه-فکر-و شخصیت های متفاوت-و خانوادهای متفاوت وجود داره-هر کس یک شخصیت رو داره-و هیچ چیز،هیچ چیز دنیا حساب کتاب دقیق نداره چون غرایز و افکار هستند-پس نمیشه یک چیز ثابت و یکسانی رو گفت هر حالتی امکانش هست-باید گرگ باشی تا اشتباه نکنی و سرت کلاه نره!
مهربون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
بابا چرا به صیغه های گیر دادن گناه دارن به مطلقه ها گیر ندهید اینها هم گناه دارن. کلا به هم کیر ندید گناه دارین

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار