بازدید 4178

بارش برف و باران تا سوم فروردین در کشور

کد خبر: ۵۷۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 17 March 2016
کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران تا سوم فروردین در کشور و سردتر شدن هوا خبر داد.

به گزارش میزان، امیر سرکرده در این باره گفت: هم اکنون بیشتر راه های شمال غرب کشور در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ، اردبیل و زنجان برفی است و افرادی که قصد سفر به این استانها را دارند باید تجهیزات لازم را با خود به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان های شمالی کشور از جمله گیلان، مازندران و گلستان نیز بارشی هستند، گفت: امروز بارش ها در نیمه شمالی کشور ادامه خواهد داشت و افرادی که قصد سفر به مشهد مقدس و قسمت های شمال شرق کشور را دارند نیز باید بدانند که بارش باران و برف را خواهند دید.

سرکرده افزود: کسانی که از تهران قصد سفر به شهرهای شمالی و سواحل دریای خزر را نیز دارند باید بدانند که در حال حاضر در ارتفاعات البرز بارش برف پیش بینی می شود و این شرایط ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این شرایط برای فردا کمی بهتر خواهد شد، اضافه کرد: این شرایط برای فردا به شمال شرق و استان های خراسان شمالی، رضوی و استان گلستان محدود و در روز شنبه برای بیشتر مناطق کشور آسمان نسبتاً صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود.

سرکرده با اشاره به وزش باد امروز نیز افزود: وزش باد موجب می شود که احساس سرما در شهرهای شمالی کشور بیشتر از آنچه که هست احساس شود.

وی گفت: در حال حاضر دمای استان تهران نیز 10 درجه بالای صفر است اما این دما با توجه به بادی که در حال وزش است باعث شده است که سرما بین چهار تا پنج درجه احساس شود.  
سرکرده افزود: برای تهران نیز پیش بینی شده است که امروز هوا به صورت بارانی بوده و این بارشها از بعد از ظهر امروز به صورت پراکنده و موقتی آغاز شود.
 
سرکرده اضافه کرد: این بارش ها با توجه به سرما و برودت هوا در نواحی شمالی و ارتفاعات عمدتاً به صورت برف خواهد بود.

کارشناس هواشناسی در ادامه با پیش بینی وضع هوا برای تعطیلات نوروز گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور در روز شنبه ، پیش بینی می شود که برای روز اول فروردین در نواحی غربی و شمالی کشور بارش ها به صورت باران و برف ادامه دار خواهد بود.  
سرکرده با بیان اینکه این بارش ها برای مناطق شمالی تر به صورت برف و برای مناطق جنوبی تر همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود، افزود:  برای استان های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل و همچنین دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سواحل دریای خزر نیز بارش ها ادامه دار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این بارشها برای سواحل دریای خزر نیز پیش بینی می شود، گفت: این شرایط برای نیمه شمالی کشور در روز دوشنبه نیز خواهد بود، بنابراین تا روز سوم عید این بارش ها به صورت باران و برف ادامه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل