بازدید 21137
۲

امار حوادث و تلفات چهارشنبه سوری

مسئولین امدادی و انتظامی از آمار تلفات و مصدومان حوادث و انفجارهای چهارشنبه آخر سال خبر می‌دهند و نقش والدین را در کاهش این آسیب‌ها بسیار مهم می‌دانند.
کد خبر: ۵۷۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 15 March 2016
مسئولین امدادی و انتظامی از آمار تلفات و مصدومان حوادث و انفجارهای چهارشنبه آخر سال خبر می‌دهند و نقش والدین را در کاهش این آسیب‌ها بسیار مهم می‌دانند.

به گزارش فارس، تمام نیروهای امدادی و انتظامی اعم از آتش‌نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی آماده‌باش کامل هستند.

آمار ارائه شده از تعداد مصدومان و فوت‌شدگان را به صورت لحظه به لحظه در زیر مشاهده می‌کنید:

17:40/ مسئول روابط عمومی بیمارستان شهید مطهری از فوت 4 شهروند تهرانی از نیمه بهمن تا کنون به دلیل انفجار مواد محترقه خبر داد و گفت: میانگین سنی این افراد 18 تا 30 سال بوده است.

17:55/ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه در ساعت 16 و 45 دقیقه امروز منزل مسکونی در خیابان 20 متری ابوذر، 12 متری رزاقی بر اثر انفجار مواد محترقه دچار حادثه شد، گفت: طی این حادثه 4 نفر مصدوم شدند که به اورژانس تحویل داده شدند.

18:00/ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه پرتاب یک نارنجک دستی از خارج به داخل خانه‌ای در محله 13 آبان، خیابان رضا زاده باعث انفجار شد، گفت: بر اثر این حادثه یک جوان 20 ساله مصدوم شد.
 
18:35/ سخنگوی اورژانس تهران اعلام کرد که تاکنون 13 مصدوم براثر انفجارهای چهارشنبه سوری به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و خوشبختانه مصدوم بدحال نداشتیم.
 
18:47/ سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه 19 مورد مصدوم به بیمارستان‌های کشور منتقل شده‌اند، گفت: تاکنون فقط حال یک مصدوم بد است و بیشترین گزارش ها مربوط به استان تهران و فارس است.
وی افزود: تاکنون 12 مورد سوختگی گزارش شده است و بیشترین گزارشات مربوط به دو استان تهران و فارس است.
18:56/ رئیس مرکز سوانح سوختگی شهید مطهری با اشاره به انفجار مواد محترقه و حادثه برای پسر بچه 13 ساله گفت: مدت زمان بستری مصدومان سوخته به طور متوسط یک روز تا سه ماه است.

19:36/ پرستار سوختگی بیمارستان شهید مطهری با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی‌ها در مورد کاهش سوانح سوختگی تبدیل به امری کلیشه‌ا‌ی شده است‌، گفت: تخلیه هیجانات جوانان به صورت مدیریت شده سبب کاهش سوانح سوختگی می‌شود.
 
19:38/ سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه تاکنون 27 مورد مصدوم در کل کشور داشتیم، گفت: یک پسر 12 ساله در مراغه دست خود را از دست داد و یک مرد 45 ساله نیز در رباط‌ ‌کریم بر اثر صدای انفجار، ایست قلبی کرد.

وی افزود: همچنین رده سنی آسیب‌دیدگان زیر 20 سال است. بیش‌ترین گزارشات مصدومین مربوط به دو استان تهران و فارس است و همچنین شدت‌ آسیب‌ها مربوط به دست‌ها و صورت است.

19:49/ پرتاب نارنجک در میدان مرکزی میوه و تره‌بار باعث صدمه به چشم یک کودک 12 ساله شد.
 
19:52/ میردهقان، مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت اقدامات درمانی در بیمارستان فارابی را در چهارشنبه آخر سال مطلوب ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد آمار کمتری از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال تا این لحظه هستیم، گفت: زیرساخت‌های درمانی کاملی در این بیمارستان فراهم شده و در بخش اورژانس پزشکان فوق‌تخصص مستقر شدند که در نوع خود بی‌نظیر است.

19:53/ رئیس بیمارستان فارابی گفت: بیمارستان فارابی با یک تیم 226 نفره آماده انجام اقدامات درمانی به مصدومان چهارشنبه آخر سال است و امشب 35 پرستار، 10 استاد، 6 فروشیپ، 4 متخصص بیهوشی و 27 رزیدنت فعال هستند.

وی تصریح کرد: 14 خط پذیرش بیمار در یک لحظه مراجعان را پذیرش می‌کند و تیم‌های تخصصی در صورت نیاز مصدومان را تحت عمل جراحی قرار می‌دهد. به عبارت دیگر هیچ مریضی برای انجام اقدامات درمانی، معطل نخواهد شد.

19:58/ تعداد حوادثی که تا ساعت 19 امشب به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران اعلام شد، به 698 مورد رسید که 6 مورد آن آتش سوزی در منازل، 6 مورد آن آتش سوزی درخت و فضای سبز، 18 مورد آتش سوزی ضایعات، 28 مورد آتش‌سوزی سطل زباله، 4 مورد آتش‌سوزی وسایل نقلیه، 6 مورد سایر اماکن و نیز دو مورد انفجار ترقه بوده است.

تاکنون این حوادث تلفات جانی نداشته است و فقط 5 نفر شامل 3 مرد و 2 زن بر اثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب‌دیدگی جسمی شدند که همگی به مراکز درمان منتقل شدند.

20:00/ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از انفجار مواد محترقه در انباری یک منزل مسکونی در شهرری خبر داد و گفت: بر اثر این انفجار دو نوجوان 16 ساله مصدوم شدند.

20:03/ از 107 آتش سوزی اتفاق افتاده 11 مورد آن آتش‌سوزی منازل، 17 مورد آتش‌سوزی درخت و فضای سبز، 25 مورد آتش‌سوزی ضایعات، 38 مورد آتش‌سوزی سطل زباله، 6 مورد آتش‌‌سوزی وسیله نقلیه، 9 مورد سایر اماکن و 3 مورد نیز انفجار ترقه بوده است.

در جریان این حوادث 8 نفر شامل 5 مرد و 3 زن دچار آسیب دیدگی شدند گه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

20:26/ پرتاب یک نارنجک به داخل خودروی فردی که در حال رانندگی در جاده ساوه بود باعث ناشنوایی گوش و کم‌بینایی چشم سمت چپ این فرد شد.

20:32/ مجتبی خالدی از مصدومیت 45 نفر در اثر انفجارهای چهارشنبه آخر سال در کل کشور خبر داد و گفت: بیش‌تر موارد سوختگی در زمینه سوختگی دست‌ها، صورت، چشم، سر و گردن است.
وی افزود: تاکنون 23 مورد استفاده از مواد محترقه و 7 مورد استفاده از نارنجک دستی گزارش شده است.

20:43/ علی طباطبایی، رئیس بخش اورژانس بیمارستان فارابی گفت: حال دو مصدومی که تا کنون به بیمارستان فارابی منتقل شده‌اند وخیم است. تا این لحظه ۴۷ نفر مصدوم به بخش اورژانس بیمارستان فارابی ارجاع شدند که ۵ نفر بستری هستند.

20:44/ رضا پایدار، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از جراحت 38 شهروند تهرانی به دلیل حوادث آتش‌سوزی از بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: بیمارستان سوختگی کن طبق آخرین استانداردهای روز جهانی راه‌اندازی می‌شود.

20:52/ شمار حوادثی که تا ساعت 20:30 امشب به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران گزارش شد به 134 مورد آتش سوزی و 3 حادثه انفجار ناشی از ترقه بازی رسید که 18 مورد آن آتش سوزی در منازل، 26 مورد آتش سوزی فضای سبز، 32 مورد آتش سوزی ضایعات، 41 مورد آتش سوزی سطل زباله، 11 مورد آتش سوزی وسیله نقلیه و نیز 10 مورد سایر اماکن بوده است.
در جریان 3 حادثه انفجار ترقه در 3 نقطه از شهر تهران 9 نفر شامل 5 زن و 4 مرد دچار آسیب دیدگی جسمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

20:53/ رضا پایدار، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: حوادث چهارشنبه‌سوری از ابتدای امروز تا این لحظه در پایتخت 46 مصدوم بر جای گذاشته است.
وی افزود: 24 نفر از صبح امروز به بیمارستان سوختگی شهدای یافت‌آباد مراجعه کرده و 17 مورد سوختگی در بیمارستان فاطمه زهرا گزارش شده است.

21:00/ رضا پایدار، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از بستری 19 مصدوم حوادث چهارشنبه‌سوری از بعداز ظهر امروز تا ساعت 9 شب خبر داد.
وی اظهار داشت: طبق آخرین گزاشارت واصله در سه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، مطهری و فاطمه زهرا 54 مجروح چهارشنه‌سوری تحت درمان قرار گرفتند.
پایدار افزود: 30 مصدوم در بیمارستان شهدای یافت‌آباد منقل شده که 5 نفر آنها بستری شده و 6 مصدوم نیز به بیمارستان مطهری انتقال یافته و 18 مصدوم نیز در بیمارستان فاطمه زهرا تحت درمان قرار گرفتند که 14 مورد آنها در بیمارستان بستری شدند.

21:16/ سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آماده‌باش مأموران انتظامی و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد و گفت: توصیه ما این است که مراسم چهارشنبه‌سوری با نظارت والدین به‌صورت کوچه‌محور انجام شود.
وی به آمار مصدومان تا ساعت 20 و 30 دقیقه امشب اشاره و بیان داشت: متأسفانه تا این لحظه مصدومیت 40 نفر گزارش شده که از این تعداد 19 نفر ساکن تهران بوده و مابقی از شهرهای اطراف به بیمارستان‌های  تهران منتقل شده‌اند.

21:20/ یک پسر 22 ساله به دلیل پرتاب اکلیل سرنج از ناحیه چشم مصدوم شد.
پدر این مصدوم در خصوص حادثه گفت: پسرم جلوی درب منزل در شهرک قدس ایستاده بود که ناگهان صدای فریادش بلند شد. به سرعت به سمت درب منزل رفته و دیدم که چشمان پسرم غرق خون است. با تشخیص پزشکان پسرم به دلیل پارگی چشم بستری شده و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
این جنگ هست دیگه چهارشنبه سوزی و چهارشنبه سوری و این حرفها نیست .
واقعا نبرد خیابانی شده
خدواکیلی کجایه ایرانه باستان این نارجکا را داشته
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی