بازدید 33257
۹

34 کشته و 125 زخمی در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در آنکارا +ویدیو

حدود یک ماه پیش نیز انفجار مهیبی نزدیکی مراکز فرماندهی نیروی هوایی، دریایی، ستاد فرماندهی ارتش و مجلس ترکیه رخ داد که طی آن 29 تن کشته و ده ها تن زخمی شدند. دو روز پیش سفارت آمریکا در ترکیه، به اتباع خود هشدار داده بود که احتمال حمله تروریستی در آنکارا وجود دارد.
کد خبر: ۵۷۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 13 March 2016
انفجار مهیب تروریستی در در میدان مرکزی آنکارا- قیزیل آی که دومین حمله اینچنینی در یک ماه اخیر در پایتخت ترکیه محسوب می‌شود، حداقل 34 گشته و 125 زخمی در پی داشته است.

به گزارش «تابناک»؛ تروریست‌ها با یک خودروی حامل مواد منفجره به ایستگاه اتوبوس در میدان مرکزی قیزیل آی آنکارا حمله کردند که با تلفات سنگین و کم‌سابقه‌ای همراه بوده است. انفجار هنگامی روی داده که یک خودرو خود را به یک اتوبوس کوبیده و به نظر می‌رسد که انفجار رخ داده ناشی از بمب کار گذاشته شده در داخل خودرو بوده است. یک مقام امنیتی ترکیه به رویتز اطلاع داده که این حملات انتحاری بوده است.

شدت انفجار که در منطقه‌ای نزدیک به دفتر نخست وزیر و بسیاری از وزارتخانه‌های ترکیه رخ داده، به حدی بوده که صدای آن از نقاط مختلف این شهر شنیده شده است. انفجار در محلی رخ داده است که مجموعه ایستگاه های اتوبوس، مترو و مینی بوس قرار دارد و شلوغ ترین نقطه آنکارا محسوب می شود.


چندین خودرو در محل انفجار آتش گرفته و آمبولانس‌ها و پلیس در صحنه حاضر شده‌اند. پلیس منطقه را بسته و به خبرنگاران و مردم اجازه نزدیک شدن به محل حادثه را نمی‌دهد. مسئولان پلیس این احتمال را در نظر دارند که انفجار دیگری نیز در منطقه رخ دهد؛ شیوه‌ای که در چنین حملات انتحاری به کار گرفته می‌شود و پس از حمله نخست و هجوم مردم برای کمک، عامل انتحاری بعدی عمل می‌کند و تعداد قربانیان به شدت افزایش می‌یابد اما در نهایت چنین حمله‌ تکمیلی در محل حادثه رخ نداد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله را به عهده نگرفته اما با این حال مقام‌های امنیتی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که این بمب‌گذاری شاید کار حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) یا یک گروه مرتبط با آن باشد و ظاهراً ترکیه از این ظرفیت برای تسویه حساب داخلی استفاده خواهد کرد.

مطابق با آخرین گزارش‌ها، انفجار این خودروی بمب‌گذاری شده تاکنون 34 کشته و 125 زخمی بر جای گذاشته که حال شماری از زخمی‌ها نیز نامساعد است و احتمال می‌رود شمار قربانیان این حمله تروریستی همچنان افزایش یابد.


احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه که قرار بود روز دوشنبه سفری رسمی به اردن داشته باشد، این سفر را لغو کرده و همزمان -همچون اقدامات پس از حمله تروریستی پیشین- نشست‌‌های سطح بالای امنیتی با حضور مقامات ارشد دولت ترکیه برگزار شد.

دادستانی ترکیه طی حکمی به رسانه ها دستور داده که از انتشار جزئیات این حادثه خودداری کنند و در انتظار اظهار نظرهای رسمی باشند.  نیروهای امنیتی مستقر در محل نیز  اجازه تهیه خبر از قربانیان و میزان خسارات این انفجار را نمی دهند.

حدود یک ماه پیش نیز انفجار مهیبی نزدیکی مراکز فرماندهی نیروی هوایی، دریایی، ستاد فرماندهی ارتش و مجلس ترکیه رخ داد که طی آن 29 تن کشته و ده ها تن زخمی شدند.

دو روز پیش سفارت آمریکا در ترکیه، به اتباع خود هشدار داده بود که احتمال حمله تروریستی در آنکارا وجود دارد.

تعداد بازدید : 23
دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۹
محل انفجار منطقه kizilay در guvenk park یا پارک امنیت نزدیکی درب ورودی مجلس ترکیه نزدیک خونه ماست شیشه های خونه ما لرزید جای بسیار شلوغی انشاالله که به کسی مخصوصا ایرانی ها آسیب نرسه تو این قسمت ایرانی زیاد هست
ترکیه باید پاسخگوی خون 250000 سوری باشد. این تازه اولشه؟
کی این اتفاق افتاده ؟ ایا این یک خبر تکراری از قبل است ؟
هر که باد بکارد ، طوفان درو میکند
بیاد ضربالمثل چاه کن خود به چاه می افتد . اینها نتیجه بی تدبیری سران ترکیه است
فرداست که اردوغان از این انفجار بهانه ای برای حمله به کردها،سرازیر کردن پناهجویان به اروپا،محکوم کردن بشار اسد،زیر سوال بردن ایران،تروریست خواندن حزب الله و...بتراشد!!!!من نمیدانم چرا هر موقع بمبی در ترکیه منفجر میشود ته کار همه چیز به نفع اردوغان تمام میشود!!!!!!
هرچی کاشتی همون رو برداشت میکنی وقتی توی کشور سوریه تروریست وارد میکنی باید همون ها بیان کشور خودت رو منفجر کنن این تازه اولشه منتظر بیشتر از این هم باشن
نتیجه حمایت از گروه خوانخواری مثل داعش در به قتل رساندن افراد بی گناه همینه در امریکا ضرب الثلی هست که میگه انکه با شیطان می رقصه نمی تونه به راحتی صحنه رو ترک کنه
ما زنگ زدیم به یکی از دوستان تو اورژانس بیمارستان پرسیدیم 1 ساعت بعد انفجار بود, گفت 138 نفر مردن...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس