بازدید 9935

توضیح ربیعی درباره تعیین دستمزد 95

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور به جمع بندی مزد رسیدیم و درباره افزایش 14 درصدی حداقل دستمزد توافق کردیم.
کد خبر: ۵۷۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 09 March 2016
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور به جمع بندی مزد رسیدیم و درباره افزایش 14 درصدی حداقل دستمزد توافق کردیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی ربیعی پس از پایان جلسه نهایی تعیین دستمزد شورای عالی کار اظهار کرد: حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۵ با ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال 1394 و معادل ۸۱۲ هزار و ۱۶۶ تومان تعیین شد.

وی تصریح کرد: نرخ پایه سنوات در سال آینده در مورد کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه کار شده و یا یکسال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، روزانه ۱۰ هزار ریال تعیین شد.

ربیعی حداقل دریافتی کارگران متاهل دارای دو اولاد در سال 1395 را با احتساب ۱۴ درصد افزایش، ۱۱ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۹۹۲ ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه با وجود شرایط بد اقتصادی در سه سال اخیر میزان افزایش مزد بر میزان تورم پیشی گرفته خاطرنشان کرد: حداقل دستمزد کارگران در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد که با احتساب سایر افزایشها در مجموع مزد برای این سال 30.5 درصد افزایش یافت و دستمزد سال 94 کارگران را ۱۷ درصد افزایش دادیم که با احتساب سایر افزایشها، این رقم در مجموع به 20.5 درصد رسید.

بنا به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شناخته شده و قانونی کشور در جلسه شورای عالی کار حضور داشتند و پس از ساعت ها بحث‌و گفتگو با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور به جمع بندی رسیدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۹
روز بغض و آه
روز شکستن
روز شکستن بغض
روز شکستن قلب پدر
روز آه کشیده مادر
ازایشون فقط یک سوال داشتم واقعاخودشون میتونن بااین حقوق زندگی کنن؟؟؟روزی بیستوهفت هزارتومن فقط خرج صبونه ونهارسه نفرمیشه منظورازنهارم برنج هندی وتخم مرغ...شامم که بایدگرسنه بخوابن براکارگرارفتن به یه دندون پزشک ارزوشده اینوبفهمین.البته ازکسایی که باحقوقهای آنچنانی وزندگی پادشاهانه میخوان درباره حقوق کارگراتصمیم بگیرن انتظاربیشترازاین نمیتوان داشت فقط میشه گفت افسوس این برازنده یه کشوراسلللللللامی نیست.
این بنده خدا که باید روزی حداقل و اگر از اطراف به تهران نیایند کرایه اتوبوس تاکسی دهند.
بی وجدان تر از رسانه وجود ندارد

بی عدالتی در دستمزد مقصر رسانه ها هستند

چطور مطلبات معلمان, پرستاران را پیگیری میکنند اما دریغ ........................
متاسفم برای تصمیم گیران مزد کرگران که معیشت قشر کارگر اصلا اولویتی ندارد
با احترام سوالی که برای ما کارگران پیش اومده اینه که " اگر در سه سال اخیر میزان افزایش مزد بر میزان تورم پیشی گرفته پس چرا قدرت خرید ما کارگران سال به سال داره کمتر میشه؟"
برای خودش و خانوادش از ته دل دعا میکنیم
"وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور به جمع بندی مزد رسیدیم و درباره افزایش 14 درصدی حداقل دستمزد توافق کردیم." توافق کردن دولت که مارفرماي بزرگه با کارفرما ها.کارگر هم که رايش رو داد ديگه بايد بره بميره
جناب آقاي ربيعي
شما از هركارگر سال گذشته ماهانه 20هزار تومان حق مسكن را قول دادي ولي نتوانستي
درهيت دولت مصوبه بگيري بنابراين به قشر
حقوق بگير مديون هستيد
ای کاش یک ماه این حقوق را به وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می دادند می گفتند با این حقوق یک ماه زندگی کن و حق نداری از پول های دیگرت جهت مخارج این ماه استفاده کنی تا متوجه می شد با این حقوق زندگی یعنی جان کندن یعنی بدبختی یعنی فلاکت یعنی هیچ کدام از خواسته های بچه هایت را برآورد نکردن یعنی به بیماریت اهمیت ندادن یعنی نه خوردن یعنی گرسنگی کشیدن یعنی زجر یعنی همیشه جلوی دیگران خجالت کشیدن و صد یعنی دیگر کا ش کسی بود به اینها اهمیت می داد ای کاش دولت فکری به حال این قشر محروم می کرد با سه بچه با کرایه منزل و با مخارج سرسام اور دیگر چکار باید کرد 0 ای کا ش
حقوق 14 درصد ولی کرایه اتوبوسها فقط 15 درصد افزایش؟!!!!
ما كه چيزي گيرمون نيامد
مطمئن باشید تا زمانیکه وضعیت معیشت کارگر و بازنشسته به همین صورت یه طرفه تصمیم گیری بشه انتظار پیشرفت واقعی در مملکت را از سرتان بیرون کنید .(کارگر پارسال و بازنشسته امسال ).
بلغ11.345.992 در صورتیکه دوتا بچه داشته باشی و کار فرما حق مسکن و خدمات رفاهی -پایه سنواتی و حق اولاد تا دو بچه را قبول و پرداخت کند
در غیر این صورت حقوق همان8.130.000 ریال میباشد
یعنی 3.215.992 ریال اختلاف گفتن و گرفتن
خیلی زحمت میکشی !! آقای ربیعی
بزک نمیر بهار میاد کمبیزه با خیار میاد!!!
واقعا خسته نباشید از این زحمات طاقت فرسایی که تاکنون کشیده اید
من نمی دانم چرا نماینده کارگری درحد یک شلغم هم نیست !!!
جای تاسف داره که با این حقوق می خواهند کارگر کارکند واقتصاد مقاومتی را پویا کنند
جدا خسته نباشید هم اختلاف طبقاتی کم کردید و هم کارکران از گرسنگی نجات دادید بعد چهارماه جلسات متعدد واقعا نتیجه خوبی کسب شد لااقل نمایندگان کارکران که میدانند حرفشان خریدار ندارد چرا خود ضایع میکنن در جلسات شرکت نکنن البته قرار نیست جامعه کارکری به رفاه نسبی برسند چون با کرسنه باشند تا سرمایه دار حکومت کند همان سیاست انگلیسی
تشکل کارگری که در اصل موکلان کارفرمایان هستند
باز هم کارگران گرسنه و ضعیف.....باز هم زوری که به کارگران گفته میشه و باز هم نا برابری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل