بازدید 63555
بانك مسكن اعلام كرد:

جزئيات وام جديد مسكن + اقساط

اگر قصد خريد خانه در سال آينده را داريد؛ 4 راه پيش روي شما قرار دارد. سپرده‌گذاري كردن نزد بانك مسكن، خريد اوراق تسهيلات مسكن از فرابورس، استفاده از وام تركيبي سپرده‌گذاري و خريد اوراق و البته خريد مسكن در بافت‌هاي فرسوده بدون هيچ شرط خاصي. اما چگونه مي‌توان از وام‌هاي جديد بانك مسكن استفاده كرد و مهم‌تر اينكه چه ميزان قسط بايد داد، مهمترين سوال خبرنگاران از محمد هاشم بت‌شكن، مديرعامل بانك دولتي مسكن بود كه او ريز حساب و كتاب و اقساط وام مسكن را اعلام كرد. به گفته او، هدف از افزايش وام مسكن، اقشار متوسط جامعه به ويژه در كلان‌شهرها و شهرهاي بزرگ است و دولت براي اقشار ضعيف هم برنامه‌هايي دارد.
کد خبر: ۵۷۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 07 March 2016

به گزارش تابناك، مديرعامل بانك مسكن امروز خوشحال از تصويب پيشنهادهاي اين بانك در آخرين نشست شوراي پول و اعتبار در خصوص افزايش سقف تسهيلات خريد مسكن، با خبرنگاران به گفتگو نشست و اعلام كرد: از صبح فردا، امكان افتتاح حساب وجود دارد و هر كدام از زوجين بدون خانه كه قصد دارند يك سال ديگر 160 ميليون وام خريد خانه در تهران بگيرند بايد حساب جداگانه‌اي باز كنند و هر كدام هم البته 40 ميليون تومان همراه خود داشته باشند تا پس از طي دو دوره شش‌ماهه، نوبت دريافت وام آنها فرابرسد.

به گفته بت‌شكن، تهرانیهاي خانه‌اولي در ازای دریافت تسهیلات 160 میلیون تومانی ( یک میلیارد و 600 میلیون ریال) مدت 12 سال در دوره بازپرداخت، ماهانه باید یک میلیون و 900 هزار تومان ( 19 میلیون ریال ) قسط پرداخت کنند. وی افزود: زوجین جوان که هر دو شاغل باشند و البته درآمدي مستقل هم داشته باشن تا بتوانند به میزان یک میلیارد و 600 میلیون ریال از تسهیلات بانک مسکن استفاده کنند و با احتساب تسهیلات یکصد میلیون ریالی جعاله و سپرده زوجین در بانک مسکن ، می‌توانند 250 میلیون تومان ( دو میلیارد و 500 میلیون ریال ) برای خرید مسکن آماده کنند.

وی اظهار داشت: زوج هایی که در شهر تهران از تسهیلات یک میلیارد و 600 میلیون ریالی بانک مسکن استفاده می کنند، باید حداقل 18 سال سن داشته باشند و از تسهیلات این بانک یا سایر بانک ها استفاده نکرده باشند و هر یک نیز درآمد مستقلی داشته باشند.

راهنماي وام مسكن بدون سپرده

مدیرعامل بانک مسکن طرح ديگر بانك مسكن را براي دريافت وام مسكن بدون سپرده، خريد اوراق تسهيلات مسكن از فرابورس اعلام كرد كه نرخ سود آن 17.5 درصد خواهد بود. وي اظهار داشت: استفاده از اوراق مسکن بدون سپرده گذاری در شعب برای متقاضیان خرید مسکن در دستور کار خود قرار گرفته و اکنون این بانک با استفاده از این اوراق تسهیلات یک میلیارد ریالی در شهر تهران، شهرهای بالای 200 هزار نفر 800 میلیون ریال و سایر شهرهای کشور 600 میلیون ریال را در برنامه کاری خود قرار داده که متقاضیان می توانند 100 میلیون ریال نیز از تسهیلات جعاله بانک مسکن استفاده کنند و سود تسهیلات آن نیز از 18.5 به 17.5 درصد کاهش یافته است.

بت شکن پیرامون حساب پس انداز مسکن جوانان نیز گفت: افرادی که در بین سال های 81- 1379 این حساب ها را باز کرده اند، برابر با 100 درصد سپرده فعلی خود را می توانند تسهیلات از بانک مسکن دریافت نمایند.

وی سقف تسهیلات حساب مسكن جوانان را 600 میلیون ریال در تهران، 500 میلیون ریال در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و 400 میلیون ریال در سایر شهرها اعلام کرد و گفت : نرخ سود تسهیلات پس‌انداز جوانان از 14 به 13 درصد کاهش پیدا کرده و این کمترین سود تسهیلات در نظام بانکی کشور است. وی موضوع ضرورت نوسازی بافت های فرسوده شهری را خاطرنشان کرد و افزود: بانک مسکن برای نوسازی بافت های فرسوده شهری در تهران پرداخت 160 میلیون تومان را برای احداث واحدهای مسکونی در نظر گرفته و این مبلغ در شهرهای بالای 200 هزار نفر معادل 120 میلیون تومان و در سایر شهرها 80 میلیون تومان است.

تسهيلات خريد مسكن صندوق يكم بانك مسكن (خانه اولي‌هاي پايتخت نشين)

سقف وام خريد

160.000.000 تومان

وام جعاله

10.000.000 تومان

مجموع كل وام

170.000.000 تومان

اقساط ماهانه

1.900.000 تومان

تسهيلات خريد مسكن صندوق يكم بانك مسكن (خانه اولي‌هاي مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي 200 هزار نفر)

سقف وام خريد

120.000.000 تومان

وام جعاله

10.000.000 تومان

مجموع كل وام

130.000.000 تومان

اقساط ماهانه

1.400.000 تومان

تسهيلات خريد مسكن صندوق يكم بانك مسكن (خانه اولي‌هاي ساير شهرهاي ايران)

سقف وام خريد

80.000.000 تومان

وام جعاله

10.000.000 تومان

مجموع كل وام

90.000.000 تومان

اقساط ماهانه

970.000 تومان

نرخ سود تسهيلات 13 درصد

دوره بازپرداخت 12 سال

شرايط دريافت وام: خانه اولي بودن زوجين + عدم دريافت وام از شبكه بانكي + عدم استفاده از تسهيلات مسكن دولتي

دفاع از اقساط وام‌هاي جديد

مديرعامل بانك مسكن در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید پرداخت اقساط یک میلیون و 900 هزار تومان برای زوجین بالا باشد، گفت: هزینه اجاره یک مترمربع در شهر تهران 22 هزار تومان است، پس هزینه اجاره 100 متر آپارتمان در تهران 2 میلیون و 200 هزار تومان می‌شود، بانک مسکن شرایطی را فراهم کرده که زوجین با هزینه‌ای که بابت اصل و سود قسط در 12 سال پرداخت می‌کنند بتواند صاحب مسکن شود. بت‌شکن با اشاره به اینکه زوجین می‌توانند و مختار هستند این تسهیلات را دریافت نکنند،گفت: هر زوجی تسهیلات دریافت کنند در طول سال‌های آینده ارزش ملک آنها افزایش می‌یابد. چراکه متوسط نرخ رشد مسکن در طول 20 سال گذشته سالانه 24 درصد بوده است. وی تصریح کرد: آیا نرخ سود کمتری از 13 درصد در کشور برای تسهیلات بانکی سراغ دارید؟

مدیرعامل بانک مسکن تأکید کرد: افزایش سقف تسهیلات نشان داده است هیچ جهشی برای افزایش قیمت مسکن ایجاد نکرده است، چراکه بانک مسکن به منابع پرقدرت بانک مرکزی دست نزده است و با منابع مردم تسهیلات پرداخت کرده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۲۹
متاسفم اینگونه وامها باعث نابودی خانواده ها و رونق صاحبان ثروت می شود دولت باید فکر اساسی برای مسکن بکند این طرحها قطعاً از طرف افراد صاحب ثروت که امروز سرمایه هایش راکد شده ارائه می گردد تا بتوانند با بهانه رونق مسکن سرمایه های اندوخته در بخش مسکن را آزاد کنند وگرنه هر انسان عاقلی می داند برای پرداخت یک میلیون و نهصد هزار تومان قسط شما باید درآمد حداق پنج میلیونی داشته باشید و کسی که در ماه پنج میلیون درآمد دارد قطعاً منتظر این طرحهای دولت نیست
حتما باید طرف متاهل باشه؟؟ اخه این چه قانونیه ؟؟
یکدفعه بفرمایید این وام برای کارمندان دولت است.
برای وام 100 میلیونی که 17.5 درصد و 12 ساله است باید 17 میلیون اوراق خریداری کرد یعنی 83 میلیون به گیرنده می رسد یعنی اون 1400 رو باید ماهی برای 83 میلیون پرداخت کند نه 100 میلیونی یعنی بجای 17.5 درصد 25 درصد سود می دهد!!!
مردم چقدر ساده اند....
دولت یا نمیداند قیمت مسکن چقدر است و یا نمی خواهد قبول کند که قیمت های واقعی چقدر هستند. از دو سال پیش تاکنون هیچ افزایش قیمتی در مسکن نداشتیم پس چطور ممکن است برای یک مبنای قیمت ثابت دو نرخ متفاوت برای تسهیلات تعیین کرد ؟ اگر 160 میلیون نیاز بود پس چرا دوسال پیش این تسهیلات داده نمیشد ؟ یعنی در این دو سال نرخ تورم کاهش داشته و قیمت مسکن کاهش داشته پس چطور برای خرید مسکن به دوبرابر تسهیلات نیاز شده ؟؟؟ یعنی با توجه به اینکه تورم کاهش داشته توان خرید مردم نیز کاهش داشته تا اینکه الان مبلغ تسهیلات دوبرابر شده درسته ؟
سلام
تکلیف اون اوراقی که از فرابورس خریده میشه چی میشه
لطفا اسم خانه اولی ها را حذف کنید. چون خانه اولی ها توان پرداخت این اقساط سنگین را ندارند. همین عوامل باعث میشه که آمار ازدواج پایین و فساد بالا بره.
نزول ازاين به صرفه تره.خجالت بكشين
میشه بگید کسی که حقوق ماهیانه اش 1200چطور میتونه ماهی1900قسط بده
میشه بگید کسی که حقوق ماهیانه اش 1200چطور میتونه ماهی1900قسط بده
چقدر رفاه مسکن ایجاد شد. خسته نباشن
مردم فهیم ایران الان بهترین وقت برای خریده چون قیمت به کف رسیده یواش یواش داره مسکن بیدار میشه وتا سال 97 به بالاترین حدش خواهد رسید
واقعا به هوش اقتصاد دان هایمان .حداقل حقوق812 حداقل قسط 970. یعنی بریم دزدی کنیم؟! همینه که سرانه اسلامی ما 163 می شود
واقعا متاسفم ....
واقعا 1900چیه با این در آ مدی که داریم میشه قسط داد آقا وام نمیدی نده این مسخره بازی ها دیگه چیه ؟
واقعا خجالت داره
دزدی و ربا و فوق ربا و فوق فوق ربا . بانک داری اسلامی هم مشخص شد.
این وامها برای اون آقایونی که حقوق های 500 میلیونی میگیرند. نه برای زوجهای جوان که نه کار دارن نه خونه نه پشتوانه
حلال و حرام فقط واسه ما ندار هاست نزول واسه اقایون معنی نداره اونم واسه ماست کلا دین اسلام واس ماست
بامزه بود خیلی خندیدم جک های جدید تر بزارید قدیمی شده مردم خیلی ازاینا شنیدن تشکر
اول فکر جیبتون بعدش اگه شد مردم. من که با این شرایط عمرا خونه دار شم. خداحافظ خونه. سلام مستاجری
آقا مگه نمیگین ۱۳ درصد.پس با این حساب اگر هر کس ماهانه مثه من که اراکی ام و مرکز استان هرماه یک و چهارصد بده که سالانه میشه شانزده میلیون و هشت صد هزار تومن که دوازده تا شانزده و هشتصد هزار تومن میشه دویست و بیست و هشت میلیون.دوازده اولی تعداد ماه و دومی تعداد سال.یعنی شما صد و چهل میلیون میدین و دویست و یک میلیون حدودا میخاین.درصورتی که صد و چهل کل ضرب در سیزده صدم میشه دویست و یک میلیون بازپرداخت.پس بیش از سیزده درصده.نزدیک چهل درصده.ممنون از همتون.
باز احمدی نزاد یک ملیون نفر را خانه دار کرد خدا بیامرزد پدرش را
متاسفم متاسفم متاسفم. دلم برای خودم و مردم خوبمون میسوزه...وااااااام ههههه روی وام 170میلیونی زوج جوان باید صد میلیون سود بدند.سیاست دولت این شده ک همه رو با سیاست برده ی خودش کنه... خدایا ب دادمون برس..
با اینگونه وام ها از طریق بانک های به اصطلاح اسلامی، در سالهای گذشته شاهد ورشکستگی صدها کارگاه و صنایع کوچک و بزرگ کشور بودیم،که سرانجامش افزایش ثروت بانک ها بود و حالا با این وام های مسکن نزول و ربا رو وارد خانواده ها میکنند و بزودی شاهد مشکلات مردم خواهیم بود،واقعا دولت آقای روحانی از بدو ورود فقط و فقط باعث افزایش مشکلات و سختی های این مردم و کشور شد و تمام و این قشر ثروتمند جامعه بودند که از ابتدا دولت روحانی رو حمایت کردند و چقدر برای اونها سود آور بود،
واقعا که زحمت کشیدبن این همه به خانه اولیها هستین با این همه سودی که برای وام مسکن دارین میگیرین دیگه فک نکنم تا 12 سال بخوایم بمونیم که دیگه توان داشته باشیم قسطش رو پرداخت کنیم
من شخصی بودم که به آقای روحانی رای دادم و قلبا ريس جمهور رو دوست دارم اکثر وزرایش موفق بوده‌اند و همه کار بلد هستن به غیراز کسی این طرح های وام مسکن رو و همچنین وام های خرید اجناس و غیره رو طرح میکنه که با این شرایطی که میزار هیچ کدام با استقبال مردم روبرو نمیشود.این طرحها نشان از دارد که از شرایط مردم خبر ندارن و فقط به فکر رفع تکلیف هستند ،لذا از شما آقای روحانی خواستارم از افراد لایق در اقتصاد و بانک مرکزی استفاده شود تا مردم همچنان شما رو با توجه به انتخابات پیش رو دوست داشته باشند .
واقعا متاسفم برا دولت وبانک مسکن با این تسهیلاتشون، سوادم ندارن حساب کنن که یازده درصد نیس هشتاد درصده ،خبر از دل پر درد مردم ندارن
سلام من طرحهای اقای روحانی رو قبول دارم خیلی وقت ها خودمو میزارم جای دولت میبینم شاید منم بودم همین تصمیم هارو میگرفتم
روحانی و هیچ کس دیگه نمی تونن درست کنن
اقساطش اشتباهه حساب کنید خودتون
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی