بازدید 2357

تشكيل 280 هزار پرونده در حوزه مواد مخدر

کد خبر: ۵۷۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 07 March 2016
مرزها براي سوداگران مرگ ناامن شده است، اما مشخص نيست كه از ابتداي امسال 525 تن مواد مخدر چگونه وارد كشور شده كه پليس موفق به كشف آن شده است.

به گزارش جوان، سردار علي مؤيدي، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر روز گذشته در نشست خبري خود، آماري ارائه كرد كه نشان از وخامت وضعيت در گرايش به مصرف مواد مخدر دارد. از جمله اين آمار اين كه:

- گمرك موفق به كشف 30 تن پيش‌ساز مواد مخدر شده است

- تشكيل 280 هزار پرونده در حوزه مواد مخدر

- انهدام 2 هزار و 600 باند فعال در قاچاق موادمخدر

-كشف هزار و 110 قبضه سلاح از قاچاقچيان

- هلاكت 61 قاچاقچي مواد مخدر
‌   
موفقيت سوداگران مرگ

نگاهي اجمالي به آماري كه رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر به آن اشاره كرد، حكايت از اين دارد كه بخش بزرگي از توان پليس و دستگاه قضايي معطوف به آسيب‌هاي مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن است. هر چند مشخص نيست كه چه حجمي از مواد مخدر به داخل كشور نشت پيدا كرده، اما انتشار جرائم مرتبط با مصرف مواد مخدر حكايت از موفقيت سوداگران مرگ برابر موانع موجود دارد. دليل روشن آن هم اين است كه سلب حيات از سوداگر مرگ يا فردي كه تحت تأثير افيون دست به جنايت زده نتوانسته مانعي براي اقبال بخش بزرگي از افراد جامعه به خريد و فروش يا مصرف مخدرها باشد.

 وجود مخدرهاي صوتي را اعلام مي‌كنيم

مدتي است كه زمزمه‌هايي مبني بر وجود مخدرهاي صوتي شنيده مي‌شود. ويكي‌پديا در تعريف اين مخدرها آورده است كه مخدرهاي صوتي به مفهوم استفاده از موسيقي‌اي است كه از ضربان‌هاي دوگوشي، ضربان‌هاي تك شدتي يا ضربان‌هاي تك آوايي استفاده مي‌كند تا اثري مانند اثرات مخدرهاي معروف مثل ماريجوانا، كوكائين، اكستازي يا سيلدنافيل بگذارد. خواص مواد مذكور عبارتند از:ميل و احتياج به مصرف ماده مخدر و تهيه آن به هر صورت ممكن، گرايش به اضافه كردن آن هر روز بيشتر، ۳- انقياد رواني و گاهي جسمي در نتيجه استعمال مواد مخدر.

سردار مؤيدي در واكنش به اين خبرها گفت: اين موضوع در حد شنيده‌هاست و در حال پيگيري‌ است، تأييديه ستاد از آزمايشگاه‌هاي ما بايد صورت بگيرد و مطمئن باشيد، اگر خطري جدي در اين خصوص وجود داشته باشد، حتماً آن را به رسانه‌ها و مردم اعلام خواهيم كرد، اما تا كنون نبوده است.

كشف 525 تن موادمخدر

وي همچنين از كشف 525 تن موادمخدر از ابتداي سال خبر داد و گفت: اين آمار در مقايسه با سال قبل رشدي 14 درصدي را نشان مي‌دهد.

 سردار مؤيدي گفت 340 هزار نفر به اتهام جرائم مرتبط با موادمخدر بازداشت شدند كه از اين ميان 110 هزار نفرشان معتاد بوده‌اند. در همين رابطه 280 هزار پرونده تشكيل شده است و 2 هزار و 600 باند فعال در قاچاق موادمخدر هم منهدم شده‌اند و هزار و 110 قبضه سلاح نيز از قاچاقچيان كشف شده است. وي افزود: 61 نفر از سوداگران مرگ هم در جريان درگيري با مأموران پليس به هلاكت رسيدند.

انهدام 190 آشپزخانه


رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ضمن اشاره به كاهش 25 درصدي انهدام آشپزخانه‌هاي توليد مواد مخدر صنعتي نسبت به سال گذشته از انهدام 190 آشپزخانه خبر داد.

معتادان متجاهر ساماندهي مي‌شوند

سردار مؤيدي تمركز پليس در سال پيش‌رو را ساماندهي معتادان متجاهر، برخورد با خرده‌فروشان، قاچاقچيان عمده و همچنين توجه ويژه به پنج استان سيستان و بلوچستان، هرمزگان، كرمان، يزد و خراسان جنوبي اعلام كرد.  مؤيدي با بيان اينكه در سال جاري 5 هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران جمع‌آوري شده‌اند، گفت: براي شهر تهران نيازمند تأمين ظرفيت 15 هزار نفري هستيم؛ البته اين 5 هزار نفر نيز درتغيير ظاهر شهر تهران مؤثر بوده‌اند و جمع‌آوري آنها با كمك فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، ستاد مبارزه با موادمخدر، شهرداري و. . . انجام شده است. ‌
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست