بازدید 4497

عامل زورگیری از دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد دستگیر شد

کد خبر: ۵۷۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 07 March 2016
سمندسوار 26 ساله ای که با سوار کردن یکی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، وی را به انتهای توس 47 کشانده، و با تهدید به مرگ، از مسافر جوان خود زورگیری کرده بود با تلاش کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد و اعتراف کرد که مالباخته را در خارج از دانشگاه و به عنوان مسافر سوار کرده است.

به گزارش خراسان، ماجرای زورگیری از هفتم بهمن گذشته هنگامی در دستور کار پلیس قرار گرفت که یکی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: «سمند سوار زورگیر وی را از محیط آموزشی سوار کرده است!» که همین موضوع دستاویزی برای شبکه های خبر پراکنی شد و برخی از شبکه های اجتماعی نیز با دامن زدن به این ماجرا سعی کردند محیط آموزشی ایران را ناامن جلوه دهند.

این گزارش حاکی است: با توجه به اهمیت موضوع و به دستور سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروهی از کارآگاهان اداره عملیات ویژه به فرماندهی سرهنگ جوانبخت (رئیس اداره عملیات ویژه) رسیدگی به این پرونده زورگیری را با بازبینی دوربین های مدار بسته آغاز کردند اما هیچ گونه آثاری از تردد سمند بژ در محیط دانشگاهی به دست نیامد در عین حال کارآگاهان با ارائه آموزش های لازم و مشخصات خودرو مذکور به نگهبانان دانشگاه از آنان خواستند در صورت مشاهده خودرویی با مشخصات مذکور پلیس را در جریان بگذارند. هنوز مدت زیادی از ماجرای زورگیری نگذشته بود که کیف حاوی پول و مدارک شناسایی مالباخته که در حاشیه خیابانی رها شده بود توسط یک مغازه دار پیدا شد اما از گوشی تلفن همراه شاکی پرونده خبری نبود. دانشجوی مذکور در اظهاراتش به پلیس گفت: زورگیر سمند سوار با تهدید چاقو مرا از خودرو بیرون انداخت و در حالی که پلاک خودرو را نیز با گل پوشانده بود، از محل متواری شد.

گزارش خراسان حاکی است: حدود 20 روز بعد بود که سمندی با مشخصات خودرو تحت تعقیب در محیط دانشگاهی مشاهده شد و کارآگاهان با همکاری حراست دانشگاه بررسی های خود را در این باره آغاز کردند. تحقیقات نشان می داد: خودرو سمند متعلق به زنی است که در دانشگاه تردد دارد.

این زن وقتی مورد بازجویی قرار گرفت عنوان کرد: در روز حادثه همسرم مرا به محل کارم رساند و سپس خودرو را با خود برد. این زن 30 ساله در ادامه گفت: مدتی قبل از همسرم طلاق گرفتم و در حالی که فرزند خردسالی داشتم به عقد موقت جوانی به نام «جعفر» درآمدم.

 وی افزود: آن شب گوشی تلفن همراهی را دست همسرم دیدم اما وقتی از او درباره گوشی سوال کردم گفت: گوشی را از یکی از دوستانش گرفته است. بعد از آن هم من به استان سیستان و بلوچستان رفتم و از ماجرای زورگیری خبری نداشتم تا این که پلیس خودرو مرا توقیف کرد.

گزارش خراسان حاکی است: در پی اظهارات این زن، قاضی یعقوبی (قاضی شعبه 608 دادسرای مشهد) دستور دستگیری جعفر را صادر کرد و بدین ترتیب عملیات کارآگاهان به سرپرستی سروان همتی برای دستگیری متهم به زورگیری آغاز شد تا این که روز گذشته کارآگاهان با ردیابی اطلاعاتی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد متهم مذکور که به یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان گریخته بود با یکی از دوستانش در بولوار توس مشهد قرار ملاقات دارد بنابراین آن ها در یک عملیات هماهنگ، متهم 26 ساله را هنگام خروج از یک مغازه خواربارفروشی به دام انداختند و در بازرسی از وی، مقادیری مواد مخدر نیز کشف کردند.

وقتی کارآگاهان به منزل اجاره ای متهم رفتند با پای سوخته پسر بچه 5 ساله ای روبه رو شدند که فرزند همسر اول زن جوان بود. این کودک درباره آثار سوختگی روی پایش به کارآگاهان گفت: شبی داخل خودرو دوست عموجعفر خودم را خیس کردم که آن شب عموجعفر با قاشق پایم را داغ کرد اما متهم مذکور ادعای کودک را رد کرد و گفت: کاسه ای از دستم افتاد که منجر به سوختگی پای فرزند همسرم شد.

بنابراین گزارش، متهم همچنین در بازجویی ها و نزد بازپرس پرونده اعتراف کرد که جوان دانشجو را در خارج از محیط دانشگاه و به عنوان مسافر سوار کرده است که اظهارات وی مورد تایید مالباخته نیز قرار گرفت. شایان ذکر است: متهم به زورگیری پس از اعتراف صریح به ارتکاب جرم و با صدور دستوری از سوی قاضی یعقوبی روز گذشته روانه زندان شد تا تحقیقات درباره دیگر جرایم احتمالی وی ادامه یابد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار