بازدید 22213

تحلیل حسینیان از رای اصلاح طلبان در تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که رای آوردن قاطعانه لیست اصلاح طلبان در تهران امری طبیعی بود و اصولگرایان نباید ناامید شوند و احساس شکست کنند.
کد خبر: ۵۷۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 02 March 2016
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که رای آوردن قاطعانه لیست اصلاح طلبان در تهران امری طبیعی بود و اصولگرایان نباید ناامید شوند و احساس شکست کنند.

روح الله حسینیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات نشان داد که هم مردم به نظام اعتماد دارند و هم نظام به مردم اعتقاد و اعتنا دارد. لذا ما شرکت گسترده مردم در انتخابات را به فال نیک می‌گیریم چرا که این حضور پشتوانه نظام است و جوابی به رادیو و تلویزیون‌های بیگانه بود که تلاش می‌کردند مردم را از پای صندوق‌های رای کنار بگذارند.

وی افزود: این حضور همچنین جوابی به فتنه گرانی بود که نظام را متهم به تقلب می‌کنند. ما شاهد این بودیم که اگر مسئولین و ناظرین انتخابات هم رای نیاوردند یا رای کمی آوردند کسی نتوانست دخالتی کند. این حقانیت نظام و پاسخ کوبنده به دشمنان انقلاب بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه در تهران لیست اصلاح طلبان به طور کامل و قاطعانه رای آورد امری طبیعی است. از ابتدای انقلاب در یک دوره تیپی مثل بنی صدر سر کار بوده، دوره دیگری آیت الله خامنه‌ای، دوره دیگری هاشمی و دوره دیگری خاتمی بوده و از دل دولت خاتمی فردی مثل احمدی نژاد با یک رای قاطع بیرون آمده است. مجلس هم گاهی متعلق به جناح راست بوده و گاهی جناح چپ بر آن حاکم شده است.

حسینیان با بیان اینکه مجالس سه دوره اخیر در دست اصولگرایان بوده است افزود: حالا هم اگر مخلوطی از اصولگرایان و اصلاح طلبان به مجلس راه پیدا کردند هیچ امر عجیبی اتفاق نیفتاده است لذا اصولگرایان نباید ناامید شوند و احساس کنند شکست خوردند زیرا این یک امر طبیعی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: اصلاح طلبان هم باید از سابق پند بگیرند و بدانند دوره مجلس ششم تمام شده و امروز از مجلس ششم جز بدنامی باقی نمانده است. عاقلانه این است که دو جناح در کشور حکومت کنند. یک جناح حکومت می کند و یک جناح انتقاد می کند و به مدت 4 تا 8 سال برنامه ریزی می کند تا با نفس تازه وارد کارزار شود پس کسانی که رای نیاوردند کنار بنشینند و انتقاد و نظارت کنند تا دوره آن ها فرا برسد.

حسینیان یادآور شد: اشتباه دوره اصلاحات این بود که اصل اسلام سیاسی، اصول انقلاب، استکبارستیزی و ارزش های امام را زیر سوال بردند. اصلاح طلبان باید از تاریخ درس بگیرند و این رفتارها را کنار بگذارند. آن ها می توانند سلایق طرف مقابل را نقد کنند یا حاکمیت طرف مقابل را مورد نقد قرار دهند تا کشور در جهت حفظ منافع نظام و انقلاب و ارزش های اسلام با عزت و قدرت حرکت کند.

این نماینده مجلس یادآور شد: اگر اصلاح طلبان در این دوره موفق شدند روی اصول تکیه و پافشاری کنند و اصلاح طلبی را وارد نحوه مدیریت کنند قطعا می توانند یک نظام دو جناحی را در کشور پی ریزی کنند که هم به نفع آن‌ها، هم مردم و انقلاب است و باعث ثبات و قدرت نظام جمهوری اسلامی در میان دشمنان می‎شود.

وی در پایان درباره ترکیب مجلس دهم اظهار کرد: اگر قدری کوتاه بیاییم و اعتراف کنیم که برخی اصولگرایان رنگ عوض می کنند باید گفت: توازن اصولگرایان و اصلاح طلبان در مجلس آینده مساوی است لذا مجلس دهم بازنده و برنده جناحی ندارد. بنابراین دو جناح باید نشان دهند با یکدیگر بر سر منافع جمهوری اسلامی اشتراک نظر دارند و می‎توانند با یکدیگر کار کنند و این سرمشقی برای آینده قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار