بازدید 3986

قتل به خاطر « جاهلی! »

کد خبر: ۵۷۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 27 February 2016
«جاهل شدی! » این جمله، انگیزه نزاعی 10نفره در مشهد شد که طی آن یک نفر کشته و 3تن دیگر نیز مجروح شدند.

به گزارش خراسان، عقربه های ساعت روی 22:45 قفل شده بود که زنگ تلفن قاضی ویژه قتل عمد به صدا در آمد و ماموران کلانتری کاظم آباد از مرگ جوان 24ساله ای در بیمارستان طالقانی مشهد خبر دادند که بر اثر اصابت ضربه چاقو به ناحیه قلب مصدوم شده بود.

به دنبال دریافت این خبر بلافاصله قاضی سید جواد حسینی به همراه کارآگاهان اداره جنایی و عوامل بررسی صحنه جرم عازم مرکز درمانی شدند. بررسی های مقدماتی نشان می داد جوان 24 ساله که «محمد - ص» نام داشت دقایقی قبل و درحالی که ضربه چاقو به قفسه سینه اش وارد آمده بود به مرکز درمانی منتقل شده است اما تلاش پزشکان برای نجات وی به نتیجه نرسید و این جوان بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربه چاقویی که به ناحیه قلب فرود آمده بود، جان خود را از دست داد. ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که مقتول در نزاعی دسته جمعی که در توس 73رخ داده درحالی مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته است که 3نفر دیگر نیز در این درگیری خونین مجروح شده اند.

این گونه بود که قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به محل وقوع درگیری رفت و بررسی ها با آثار به جامانده از نزاع خونین و همچنین دوربین های مداربسته اطراف محل نزاع ادامه یافت. گزارش خراسان حاکی است: هنوز دقایقی از بامداد روز گذشته سپری نشده بود که تعدادی از عوامل اصلی این نزاع خونین شناسایی شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند .

تحقیقات اولیه در محل نزاع نشان می داد افرادی مقابل یک فروشگاه در بولوار توس 73 از خودروی 206 پیاده شده و با طرف های مقابل درگیر شده اند. در این نزاع که حدود 10نفر شرکت داشتند مهاجمان با چوب و چماق، نانچیکو، چاقو و . . . به جان هم افتاده اند که در این میان 4 نفر مجروح شده اند.

 «محمد- ص» نیز که پس از وارد آمدن ضربه چاقو مسیری را طی کرده بود نقش بر زمین شد و دوستانش با دیدن حال وخیم وی، او را به مرکز درمانی منتقل کرده اند بنابراین عملیات شبانه دستگیری متهمان با صدور دستوری از سوی قاضی حسینی درحالی آغاز شد که این عملیات گسترده تا صبح روز گذشته در منطقه بولوار توس ادامه داشت.

به گزارش خراسان، در این عملیات گسترده که قاضی ویژه قتل عمد نیز کنار کارآگاهان و نیروهای انتظامی حضور داشت 6تن از متهمان این پرونده درحالی دستگیر شدند که هنوز 2 تن دیگر از عاملان نزاع منجر به قتل فراری هستند. با دستگیری متهمان، مقام قضایی نیز صبح روز گذشته عازم پلیس آگاهی شد و بدین ترتیب بازجویی از آنان در حضور قاضی ویژه قتل عمد ادامه یافت.

بررسی ها نشان داد: این نزاع خونین تنها به خاطر گفتن جمله « جاهل شدی! » رخ داده است. ماجرا طبق تحقیقات مقدماتی و محتویات پرونده از آن جا آغاز شد که «محمد - ص» با فردی به  نام «جلال» که مقابل آرایشگاهی در سه راه دانش ایستاده بود به خاطر گفتن جمله «جاهل شدی! » درگیر شدند. اما این مشاجره لفظی و درگیری لحظاتی بعد با دخالت دیگران پایان یافت. در این هنگام یکی از طرفین درگیری به صورت اتفاقی دوستان دیگرش را دید که داخل پژو 206 نشسته اند.

او برای «محمد - ر» (راننده) ماجرا را تعریف کرد و سپس چند نفری سوار بر خودرو به سمت منزل «ج» حرکت کردند تا به موضوع اختلاف خاتمه دهند اما وقتی آن ها به محل رسیدند ناگهان با جمله یکی از طرفین با نانچیکو درگیری خونین آغاز شد و آن ها با چوب و چماق و کارد به جان هم افتادند.

گزارش خراسان حاکی است: عوامل نزاع خونین که بین 15 تا 40 سال سن دارند درحالی تحت بازجویی های پلیسی قرار گرفته اند که یکی از آنها به استفاده از چاقو در صحنه درگیری اعتراف کرده است.

بررسی های بیشتر با صدور دستورات قضایی از سوی قاضی حسینی برای کشف زوایای پنهان این پرونده جنایی و همچنین دستگیری دیگر عوامل فراری نزاع خونین ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی