بازدید 41050
۷
بر خلاف تأکیدهای پیشین مسئولان آموزش و پرورش؛

در تصمیمی ناگهانی، مدارس تهران فردا تعطیل شد!

در شرایطی که طی روزهای گذشته، خبر تعطیلی مدارس تهران در روز پس از انتخابات قویا تکذیب شده بود، دقایقی قبل، این خبر مهر تأیید خورد تا برای بسیاری این پرسش پیش آید که آیا مسئولان آموزش و پرورش در این زمینه با مردم صادقانه برخورد کرده اند؟!
کد خبر: ۵۷۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 26 February 2016
در شرایطی که طی روزهای گذشته خبر تعطیلی مدارس تهران در روز پس از انتخابات قویا تکذیب شده بود، دقایقی قبل، این خبر مهر تأیید خورد و اعلام شد که تمامی مدارس شهر تهران، فردا تعطیل هستند!

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که پیش از فرا رسیدن موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان، بسیاری حدس می‌زدند که مسائلی همچون جمعیت بالای واجدین شرایط رأی دادن و تعدد گزینه‌های قابل انتخاب در کلان‌شهرها، موجب طولانی شدن روند رأی‌گیری و پیرو آن، شمارش آرا شده و به دنبال این اتفاق، روند کاری مدارسی که پایگاه اخذ آرای مردمی بودند، دچار اختلال شود، مسئولان آموزش و پرورش قویا شایعات تعطیلی مدارس را تکذیب می‌کردند.

تکذیبی که دقایقی پیش باطل شد، زیرا مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، فردا تعطیل هستند. تصمیمی که دلیل آن، «حضور حماسی مردم آگاه و فهیم تهران و رقم خوردن اولین حماسهٔ مردمی پسا برجام و با توجه به طولانی شدن زمان برگزاری انتخابات و شمارش آرا» اعلام شد.

ثقفی در این باره گفت: «با توجه به استقبال کم نظیر مردم بصیر و انقلابی از انتخابات و طولانی شدن زمان شمارش آرای مأخوذه و سایر فعالیت‌های مرتبط در حوزهٔ نظارت و پشتیبانی ـ که عموماً بر عهده فرهنگیان امین و فداکار اکثر قریب به اتفاق مدارس شهر تهران می‌باشد ـ مدارس مناطق نوزده گانه شهر تهران فردا شنبه هشتم اسفند ماه تعطیل است».

این در حالی است که روزهای گذشته در دنیای مجازی اخباری مبنی بر تعطیلی مدارس در روز شنبه ۸ اسفند ۹۴ به دلیل دایر شدن حوزه رأی گیری در مدارس منتشر شده بود که رئیس مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش قویا آن را کذب خواند.

علیرضا جدایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آ‌موزش و پرورش در این باره گفته بود: «در روز ۸ اسفند، هیچ مدرسه‌ای در تهران و سایر نقاط کشور در هیچ مقطعی به دلیل شمارش آرا تعطیل نیست و در این روز تمام مدارس کشور دایر است و به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به روال عادی می‌پردازد».

او درباره مدارس مجری انتخابات به ویژه در تهران که ممکن است به دلیل کثرت رأی‌دهندگان و تعدد داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی کار شمارش آرا در آن‌ها به طول انجامد، گفته بود: «تدابیری اندیشیده شده که کار شمارش آرا و بستن صندوق‌های رأی در مدارس مجری انتخابات شهر تهران به گونه‌ای باشد که هیچ وقفه‌ای در فعالیت‌های آموزشی مدارس ایجاد نکند؛ بنابراین، در ۸ اسفند هیچ مدرسه‌ای در هیچ مقطع شهر تهران، تعطیل نخواهد بود».

این سخنان در حالی بیان می‌شد که تجربه گرانسنگ انتخابات قبلی در شهرهایی چون تهران، حکایت از تمدید چند باره زمان دریافت رأی و به درازا کشیدن کار شمارش آرا و در نتیجه تداوم فعالیت حوزه های رأی گیری در روز پس از انتخابات داشت که با توجه به آن می‌شد، حدس زد در این انتخابات نیز باید تدابیری همچون تعطیلی مدارس را به کار بست.

بنابراین، این پرسش پیش می‌آید که به راستی به چه دلیل مسئولان آموزش و پرورش بر دایر بودن مدارس در روز فردای انتخابات تأکید داشتند و در ساعات اخیر، چه مؤلفه ای تغییر کرده که از آن تصمیم مبرم خود برگشته و رأی به تعطیلی مدارس داده اند؟ آیا بر این اساس عجیب است که بشنویم برخی مردم این رفتار مسئولان آموزش و پرورش را حکایت از ناصادق بودن ایشان با خود بدانند؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷۸
انتشار یافته: ۷
چه حرکت زشتی
نشانه اعتماد نداشتن به مردم بود
خیلی زشت
چیه؟ سوختید؟ خوب می خواستن مردم به هوای تعطیلی مسافرت نرن و بمونن تهران رأی بدن، بد کاری کردن؟ لابد توقع داشتید اصولگراها با رأی حداقلی پیروز بشن؟
عین روز روشن بود که این کار رو میکنن! اول گفتن تعطیله بعد با فشار به آموزش و پرورش خبر تعطیلی رو تکذیب کردن! این رسم صداقت با مردم نیست
چون می خواستند مردم رای بدهند و به مسافرت نروند
آفرین بر عقل مسوولین که مانع از تفرق مردم شدند تا انتخابات بهتر برگزار شود. با این مساله کسی مشکلی داره؟
انتظار عجیبی دارید تابناکی ها. اگر پنجشنبه اعلام میشد که ملت تهرانی همه سه روزه تشریف میبردند شمال و به جای لیست 30 نفره به لیست یک نفره رای رای میدادند. اتفاقا بهترین سیاست رو بکار بردند و بی صداقتی هم صورت نگرفته.
ﺑﺮاﻱ اﻳﻨﻜﻪ ﺷﻤﺎﻝ ﻧﺮﻡ ﻣﺮﺩﻡ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی