بازدید 40857

28 کشته و 61 زخمی، تازه‌ترین آمار تلفات انفجار بمب در آنکارا+ویدیو

به فاصله حدود پنج دقیقه از انفجار اول، انفجار دیگری روی داد که احتمال می‌رود، ناشی از انفجار خودروی بمب گذاری شده دیگری باشد که نزدیک محل انفجار اول پارک شده بود. برخی رسانه‌های محلی، هدف این حمله تروریستی را خودروی حامل نظامیان ترکیه اعلام کردند و آمبولانس‌های متعددی که در محل این حادثه حضور یافته بودند نیز کشته‌ها و زخمی‌هایی را منتقل کردند که لباس فرم نظامی بر تن داشتند.
کد خبر: ۵۶۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷ 17 February 2016
یک انفجار تازه آنکارا، پایتخت ترکیه را لرزاند و همزمان با برخاستن ستون دود ناشی از این انفجار، کشته شدن دست کم 28 تن و زخمی شدن حداقل 61 تن در اثر این حمله تأیید شد.

به گزارش «تابناک»، وقوع یک انفجار مهیب در نزدیکی محل سکونت نظامیان ترکیه و در فاصله 300 متری ساختمان ستاد مشترک ارتش و همچنین در نزدیکی پارلمان ترکیه، منجر به ایجاد رعب و وحشت در پایتخت ترکیه و ثبت تلفات سنگین و کم‌سابقه انسانی در ترکیه شد.


رسانه های ترکیه گزارش داده‌اند، به فاصله حدود پنج دقیقه از انفجار اول، انفجار دیگری روی داد که احتمال می‌رود ناشی از انفجار خودروی بمب گذاری شده دیگری باشد که نزدیک محل انفجار اول پارک شده بود.

رسانه‌های محلی هدف این حمله تروریستی را اتوبوس‌های حامل نظامیان ترکیه اعلام کردند و در تصاویر منتشر شده از این حادثه نیز انهدام یک اتوبوس و همچنین آسیب سنگین اتوبوس دیگری که عمده سرنشینانشان کشته شده‌اند، مشهود است. آمبولانس‌های متعددی که در محل این حادثه حضور یافته بودند نیز کشته‌ها و زخمی‌هایی را منتقل کردند که لباس فرم نظامی بر تن داشتند.

28 کشته و 61 زخمی تازه‌ترین آمار تلفات انفجار بمب در آنکارا+فیلم

رسانه‌های نزدیک به حاکمیت ترکیه، بر طبق رویه معمولی که در حملات تروریستی پیشین نیز به آن معطوف شده بودند، پ.ک.ک را که ترکیه مورد حملات هوایی قرار داده به عنوان عامل احتمالی این حملات معرفی کردند و خبرگزاری‌های رویتز و اسکای نیوز نیز با تکیه بر همین منابع، و همچنین به نقل از منابع امنیتی ترک، پ.ک.ک و شاخه سوریه‌ای این گروه یعنی YPG خواندند.

سخنگوی حزب عدالت و توسعه نیز این انفجار را تروریستی خوانده و «داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه نیز سفر خود به بروکسل را لغو کرده است. همچنین «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه نیز سفرش به آذربایجان را لغو کرد و در نشستی امنیتی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و سایر مقامات این کشور شرکت کرد.


آخرین آمارها از کشته شدن 28 تن و زخمی شدن 61 تن در این انفجار حکایت دارد، ولی همزمان دولت ترکیه در راستای رویه معمول تحدید رسانه‌های این کشور، رسانه‌های ترک را از پخش تصاویر تازه از کشته‌ها و زخمی‌های انفجار امشب منع کرد.


انفجار مرکز فرهنگی ترکیه در سوئد

همزمان رسانه‌های سوئد، بامداد پنجشنبه گزارش داده‌اند، انفجاری مهیب در ساختمان انجمن فرهنگی ترکیه در حومه شهر «استکهلم»، پایتخت سوئد به وقوع پیوسته است. پایگاه اینترنتی روزنامه «آفتونبلادت»، با استناد به منابع پلیس گزارش داده، همه پنجره‌های این ساختمان فرو ریخته است. 

این روزنامه، اشاره‌ای به عامل این انفجار یا تروریستی بودن یا نبودن آن نکرده و گزارشی از تلفات احتمالی این حادثه هم منتشر نشده است.

اردوغان: مصمم‌تر از قبل، با عوامل بمب‌گذاری آنکارا مبارزه خواهیم کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای که ساعاتی بعد از انفجار در آنکارا صادر کرد، گفت: «مبارزه با مزدورانی که چنین حملاتی مرتکب می‌شوند و حالا دیگر قائل به هیچ مرز اخلاقی یا انسانی نیستند را هر روز مصمم‌تر از قبل، ادامه خواهیم داد».


امریکا: تسلیت ترکیه؛ توصیه به عدم سفر به خاورمیانه

مارک تونر در واکنش به این حادثه گفت: «به بازماندگان و مجروحان این حادثه تسلیت می‌گوییم؛ خبرهای اولیه در خصوص وسعت و شدت این حادثه منتشر شده و گزارشی از ب رعهده گرفته شدن مسئولیت این اقدام در دست نیست.»

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا پس از تسلیت گفتن به ملت ترکیه، به ملت خود پرداخت و گفت که سفارتخانه آمریکا در حال بررسی موضوع است تا صدمه دیدن یا ندیدن اتباع ایالات‌متحده در این حادثه مشخص شود.

وی به امریکایی‌ها اطمینان داد که خدمات کنسولی در سفارتخانه آمریکا در آنکارا به آمریکایی ها ارائه می‌شود، ولی هشدار داد که مردم به منطقه سفر نکنند.

ایران: تسلیت و تأکید بر ضرورت اتحاد برای مبارزه با تروریسم

حسین جابری‌ انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اعلام محکومیت شدید انفجار تروریستی امروز (چهارشنبه) آنکارا با خانواده‌های قربانیان این حادثه و ملت و دولت ترکیه ابراز همدردی کرد.

جابری‌انصاری افزود: این حادثه بار دیگر ضرورت مبارزه متحد با تروریسم به عنوان تهدید مشترک جهانی را آشکار کرد.


ویدیویی از جزییات انفجار بمب در آنکارا را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 43
دانلود
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست