بازدید 8865

خبرهای داغ از حاشیه های تبلیغات انتخاباتی

کد خبر: ۵۶۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 17 February 2016
زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی 29 بهمن به مدت یک هفته است اما پیش از آن رفتارهایی که نشانگر تبلیغات پیش از موعد است مشاهده می شود که نمود آن را می توان در فضای مجازی یا برگزاری مراسم و دادن وعده مشاهده کرد.

به گزارش ایرنا با این حال جنبه ای از این تبلیغات انتخاباتی با این راهبرد صورت می گیرد که مردم را به مشارکت بیشتر در انتخابات هفتم اسفند 94 دعوت کند. 

روش های یادشده در مواردی منجر به حاشیه هایی می شود که خبرنگاران ایرنا آن را پوشش داده اند که برخی حاشیه های داغ تبلیغات انتخاباتی را آورده ایم: 

** پروازی برای خرازی
 
صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان با وجود آنکه به گفته خود بتازگی درمان شده بود و حال مساعدی نداشت و نمی توانست زیاد سخنرانی کند در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد سخنرانی کرد و مردم را به حضور در انتخابات دعوت کرد. وی در زمان سخنرانی خود از افشانه تنفسی استفاده می کرد. 

با این حال گروهی از مخالفان او مدعی سفر سید محمد صادق خرازی با هواپیمای اختصاصی به شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری شدند که محمدرضا سمیع قهفرخی دبیر حزب ندای ایرانیان در چهار محال و بختیاری گفت: خرازی سه شنبه در هواپیمایی که مسافران عادی داشت وارد مرکز این استان شد و سخن مخالفان در باره پرواز اختصاصی صحت ندارد. 

** چند وعده مهمانی، مهمانی با چند وعده 

منزل یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد به بهانه تجلیل از ورزشکاران،طبیعت دوستان، فرهنگیان و عشایر در نوبت های مختلف شاهد مهمانی در حمایت از دو نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که تعدادی از کارمندان ادارات نیز در آن حضور داشتند. 

اغلب سالن های پذیرایی بروجرد برای وعده ناهار و شام پر از مردم و برخی مسئولانی است که به دعوت از نامزدهای انتخاباتی هر روز به بهانه های مختلف دور هم جمع می شوند. 

احمد گودرزیان رئیس ستاد انتخابات شهرستان بروجرد سه شنبه گفت: 490 گزارش تخلف درزمینه تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات ارسال شده است. 

شهرستان بروجرد با داشتن حدود 350 هزار تن جمعیت دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است. 

**تلاش های احزاب:بی پولی،شب کناره گیری ها،اعتراض به تجملات رقیب، بدون فهرست، زندگی با تخریب 

- خبر رسیده از مازندران بیانگر آن است که روسای ستاد تبلیغاتی دو تن از نامزدهای خبرگان رهبری در این استان علت تبلیغات کم رنگ این نامزدها را نداشتن منابع مالی و بودجه اعلام کردند. 

دو نفر از هفت نامزد خبرگان پنجم در مازندران با گذشت بیش از هفت روز از آغاز تبلیغات انتخاباتی تاکنون فعالیت تبلیغاتی از آنان در شهرها و مناطق روستایی مشاهده نشده است که مسئولان ستادهای این نامزدها دلیل آن را مشکلات مالی عنوان کردند. مازندران چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد. 

- دوشنبه شب 26 بهمن ماه زمزمه های اعلام انصراف برخی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در اسفراین خراسان شمالی که از هفته گذشته به گوش می رسید، علنی شد و انصراف برخی از نامزدهای انتخابات مجلس در این شهرستان به نفع دیگر نامزدها آغاز شد. 

این نامزدها با قرار دادن پیام های تلگرامی در کانال های شخصی و گروهی کناره گیری خود را از رقابت های انتخابات مجلس به نفع نامزد مورد نظر و حمایت خود از وی را رسما اعلام کردند . 

باید منتظر بود و دید در روزهای آینده از لیست 19 نفره نامزدهای تایید صلاحیت شده برای حضور جدی در رقابت های انتخابات مجلس در اسفراین چند نفر باقی خواهند ماند . 

- دو تن از نامزدان انتخابات مجلس شورای اسلامی که برای تبیین برنامه های انتخاباتی خود در جمع کمیته انتخابات حزب کارگزاران سازندگی خراسان شمالی حضور یافته بودند، به خرج های میلیونی رقبای انتخاباتی اعتراض کردند. 

این دو نامزد با اشاره به اینکه وقتی هنوز به صورت رسمی تبلیغات رسمی انتخابات آغاز نشده شاهد رفتارهای تبلیغاتی گسترده و پر هزینه و خرج هستیم ، چگونه می توان انتظار داشت این نامزدان در صورت انتخاب و راهیابی به بهارستان خود به قانون عمل و یا قانون مناسب برای رفع کاستی ها و بهبود شرایط مردم و کشور ارائه دهند؟ 

- شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اردبیل اعلام کرد که برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری لیست انتخاباتی ارایه نخواهد داد. 

کمیته انتخابات این شورا سه شنبه شب در بیانیه ای بر حضور گسترده مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد. 

این بیانیه با جمله 'مردم می توانند کاری کارستان کنند ان شاالله' به پایان رسیده است . 

استان اردبیل با جمعیت یک میلیون و 250 هزار ودر پنج حوزه انتخابیه هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. 

- روش های تبلیغی برخی از نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در لرستان و در شهر خرم آبادنشان می دهد این افراد با تخریب رقیبان سعی در جذب آرا به نفع خود دارند. 

در تازه ترین نشست های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی، برخی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی با ناآگاه دانستن دیگر رقبای حاضر در عرصه انتخابات، آنان را تازه به دوران رسیده،نادان به مسائل و حریص به مال دنیا خطاب می کنند. 

یکی از نامزدهای انتخاباتی خرم آباد با حمله به دیگر رقیبان خود، آنان را انسان های دورو و فاقد وجاهت شرعی و قانونی دانسته و خواستار رسیدگی مجدد به صلاحیت نامزدها شده است. 

فرماندار خرم آباد گفت: تحرکات نامزدهای انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام این افراد مورد بررسی قرار گرفته است. 

حبیب الله خجسته پور افزود: همه این تخلفات در پرونده نامزدهای انتخابات به ثبت می رسد و در موعد مقرر می تواند در اعتبار نامه این افراد تاثیر گذار باشد. 

محمود آشناگرمعاون سیاسی امنیتی فرمانداری خرم آباد نیز گفت: گزارش مربوط به پنج نفر از نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در راهپیمایی 22 بهمن بیشترین تخلف را انجام داده اند به مراجع قضایی تحویل داده شد. 

** فضای مجازی: حماسه فتوشاپی، بیا به مناظره، خرید و فروش رای و مبارزه با آن 

- در فضای مجازی و تلگرامی، انتشار چند عکس از جلسه یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بجنورد پرشور و شلوغ توصیف شد که برخی کاربران اعلام کردند جمعیت با فتوشاپ به عکس ها اضافه شده است. 

- خبر دیگر از فضای مجازی حاکی است که یک شهروند، نماینده کنونی مردم مراغه و عجب شیر استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی را به مناظره دعوت کرد. 

این شهروند که پیشتر مدیریک اداره دولتی درشهرستان عجب شیر بوده،دعوت خود را در یک وبلاگ و با عنوان شفاف سازی وعده های عمل نشده منتشر کرده است. 

- با نزدیک شدن به زمان تبلیغات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کمپین مبارزه با خرید و فروش رای از دوشنبه شب در رسانه های مجازی آبادان راه اندازی شد. 

در این کمپین آمده است: شرافت، شعور و شخصیت شما از مادیات و پول با ارزش تر است ، خرد و شعورتان را به هیچ نفروشید، مهم نیست به چه کسی رای می دهید، ولی مهم است با آگاهی و منطق رای می دهید، رای خود را با پول کثیف برخی ها آلوده نکنید. 

در این کمپین خطاب به نامزدهای مجلس شورای اسلامی آمده است: به برخی طرفدارانتان بقبولانید که خرید و فروش رأی، اهانت به شعور مردم است و نمایندگی مردم نیز امانتی است که شما دوست ندارید با حرام شرعی و زیر پا گذاشتن قانون به آن برسید. 

در این کمپین که نزدیک به 14 ساعت از تشکیل آن گذشت حدود 500 نفر عضو شدند و نام برخی شخصیت های تاثیرگذار شهر، برخی خبرنگاران و جمعی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی دیده می شود. 

حوزه انتخابیه آبادان، چوئبده و اروندکنار سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. 

در دوره های قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی در آبادان ، گزارش های مردمی تایید نشده ای از خرید و فروش رای دریافت شده بود که مسئولان سیاسی منطقه آن را رد کردند. 

- همچنین درباره خرید رای یک منبع آگاه در غرب کرمانشاه گفت: طرفداران دو نفر از نامزدهای تایید صلاحیت شده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سرپل ذهاب و قصرشیرین استان کرمانشاه در چند روز گذشته اقدام به خرید و فروش رای کرده اند تا از این طریق بتوانند آرای بیشتری را در روز هفتم اسفند ماه از آن خود کنند. 

وی که خواست نامش در خبر برده نشود افزود: برخی از هواداران دو نامزد تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه قصرشیرین مامور شده اند تا در شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین در قبال دریافت شناسنامه و خرید رای افراد تا مبلغ یک میلیون ریال به آنها بپردازند. 

همچنین شنیده شده است که در مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین که دو هزار کارگر مشغول فعالیتند در روز دوشنبه دو نفر از هواداران نامزدهای انتخاباتی به قصد خرید آرای کارگران که از قشر ضعیف جامعه هستند به صحبت با آنها پرداختند و گفتند که در صورت رای به نامزد مورد نظرشان وجه خوبی به آنها می پردازند. 

** روش های ابتکاری: گوسفند قربانی، قسم دادن، عکس بیار پول بگیر 

- یکی از نامزدهای رد صلاحیت شده که هنوز تایید صلاحیتش را مراجع ذیربط اعلام نکرده اند در میدان مرزبانی قصرشیرین استان کرمانشاه اقدام به ذبح گوسفند در یک اجتماع 90 نفری کرد. 

- برخی از هواداران نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قصرشیرین با تمسک به قرآن و مقدسات دینی و قسم دادن مردم ازآنان خواستند که به نامزد مورد نظراین هواداران رای دهند. 

قصرشیرین مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب است که از این حوزه انتخابیه یک نفر به عنوان نماینده به خانه ملت راه می یابد. 

- جانشین هیات بازرسی ستاد انتخابات استان تهران گفت:ادعا شده یکی از داوطلبان نمانیدگی مجلس دهم اعلام کرده در صورتی که هرکس در برگه رای نام مرا بنویسد و از این برگه با موبایل عکس بگیرد، مبلغی به فرد رای دهنده می دهم. 

محمد امامی امین سه شنبه در نشست ستاد انتخابات استان تهران افزود: براین اساس باید نسبت به اجازه عکس برداری از آرای انتخاباتی با تلفن همراه(موبایل) و یا همراه داشتن این تلفن ها در شعب اخذ رای تصمیم گیری شود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی