بازدید 4284

افزایش گزارش‌های مردمی به پلیس فتا

رئیس پلیس فتا ناجا از افزایش روند ارائه گزارش‌های مردمی به مرکز امداد و فوریت‌های پلیس فتا در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌ها یکی از مهمترین مطالبات پلیس در فضای مجازی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۶۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 13 February 2016
رئیس پلیس فتا ناجا از افزایش روند ارائه گزارش‌های مردمی به مرکز امداد و فوریت‌های پلیس فتا در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌ها یکی از مهمترین مطالبات پلیس در فضای مجازی محسوب می‌شود.

به گزارش آنا، سردار هادیانفر رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه مرکز امداد و فوریت‌های پلیس سایبری کشور یکی از آسان‌ترین روش‌های برقراری ارتباط مردم با این پلیس است، ادامه داد: افسران حاضر در این مجموعه به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی و ارائه مشاوره به مردم هستند و در صورت نیاز به شکایت‌های مردمی نیز رسیدگی لازم را می‌نمایند و شهروندان می‌توانند ضمن تماس با تلفن گویای ناجا به شماره 81818 با انتخاب عدد شش‌؛ مشکلات سایبری خود را با این پلیس در میان بگذارند‌.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های تشکیل شده از طریق تماس‌های مردمی به ادارات و بخش‌های مربوطه در حوزه‌های پیشگیری و عملیاتی فتا ارجاع داده می‌شود، ادامه داد: از مجموع آمار چت‌های صورت گرفته با مرکز فوریت‌ها 90 درصد مربوط به دریافت گزارشات‌، ارایه راهنمایی به شهروندان‌، هشت درصد تشکیل پرونده و ارجاع به واحدهای تخصصی و دو درصد مربوط به شکایت از روند تشکیل پرونده‌ها می باشد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه خاطر نشان کرد: در مجموع تماس‌ها تا کنون 45 درصد در زمینه کلاهبردای، 18 درصد در زمینه حملات سایبری، 20درصد در زمینه مزاحمت‌های برخط و نهایتاً 17 درصد در زمینه برداشت‌های غیر مجاز؛ پاسخگویی صورت گرفته است که یقیناً با رضایتمندی ایجاد شده در بین مردم این آمارها سیر صعودی به خود خواهند گرفت و مراجعه مردم برای پیگیری امور خود از این طریق افزایش پیدا خواهد کرد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه پلیس فتا به چهار عامل پیش بینی پذیری‌، دقت، سرعت و امنیت در رسیدگی به پرونده توجه ویژه دارد؛ خاطر نشان کرد: ما به دنبال افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌ها هستیم تا زمان کشف به وقوع را به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: هم اکنون تلاش‌ها در جهت رسیدن به استانداردهای پلیس کشور های توسعه یافته و افزایش امنیت مردم در اولویت ما قرار گرفته است. امیدواریم که این مهم در آینده نزدیک بیش از گذشته محقق شود .

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا زمینه ساز اعتماد بخشی میان مردم و پلیس شده‌، اظهار داشت: مردم به عنوان سرمایه‌های هر کشور نیازمند امنیت در ابعاد مختلف هستند؛ بر همین اساس برقراری ارتباط میان پلیس فتا و مردم بدون هیچ واسطه ای زمینه ساز افزایش ضریب امنیت خواهد بود و همین موضوع باعث خواهد شد مردم بتوانند برخی از لایه های پنهان جرایم را در اختیار پلیس قرار دهند.

وی ادامه داد :جرائم در محیط سایبر با جرائمی که در فضای عمومی جامعه رخ می دهد دارای شکل و نمایی متفاوت است؛ بر همین اساس رویکرد پلیس نیز در این زمینه می‌بایست متفاوت باشد و از تمام ظرفیت‌ها برای شناسایی و برخورد با عوامل بروز جرم استفاده کند.

وی تاکید کرد: البته تمام تلاش ها در راستای پیشگیری از وقوع جرائم است که این امر مگر با کمک مردم عزیزمان محقق نمی شود‌؛ ما در پلیس فتا علاقه‌مند به تشکیل پرونده قضایی نیستم و بیشتر به دنبال اطلاع رسانی، آگاه سازی و پیشگیری در جهت کاهش پرونده ها هستیم.

رییس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه در امر اطلاع‌رسانی و آموزش متناسب با پیشرفت‌ها‌ی فضای مجازی و پیشگیری از وقوع جرایم اقدامات مثمر‌ثمری انجام شده است‌، بیان داشت‌: هر کاربر به طور منظم در طول ماه با نصب فایروال ، انتی ویروس و تغییر رمز کاربری و رمز خود می تواند از امنیت مناسبی برخوردار باشند و دست هکرها و مجرمان را از سامانه خود کوتاه کنند.

این مقام مسوول ضمن بیان اینکه در عرصه فضای مجازی امنیت ملی مرهون تلاش همه کاربران و مردم در تولید ایمنی می باشد خاطر نشان کرد: ما امیدواریم در آینده ای نزدیک با فراگیر شدن آموزش، نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق سایبری در سطح جامعه و پیوند بیش تر پلیس با مردم امنیت در فضای مجازی به مرز مطلوب تری نزدیک شود و در این راستا عرصه بر فعالیت بیگانگان و مجرمان بیش از گذشته در فضای سایبر تنگتر شود .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار