بازدید 3176

زنگ خطر برای آبادان و خرمشهر

کد خبر: ۵۶۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 06 February 2016
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند بدون طی مرحله ارزیابی زیست محیطی اقدام به احداث صنایع سنگین در این منطقه می کند.

به گزارش مهر، سید احمد موسوی آزاد با بیان اینکه از بابت احداث صنایع سنگین در منطقه زنگ برای مردم شهرهای آبادان و خرمشهر به صدا در آمده است، افزود: با توجه به تشکیل و تفویض اختیار کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست در صنایع سنگین، اجرای هر گونه طرح به ویژه در بخش صنایع سنگین مشمول ارزیابی از سوی این سازمان است که متاسفانه در سازمان منطقه آزاد اروند این رویه نادیده گرفته شده است.

وی اظهار کرد: اینکه سازمان منطقه آزاد اروند از چه اختیاری برای انجام این کارها آنهم بدون طی مراحل اصلی و قانونی استفاده کرده است را ما نمی دانیم.

موسوی آزاد تصریح کرد: احداث صنایع سنگینی همچون کارخانه های فولاد در سایت صنعتی خرمشهر آن هم بدون طی مرحله ارزیابی در آینده مشکلات عدیده ای را برای شهروندان منطقه به ویژه آبادانی ها ایجاد می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با یادآوری آنکه جهت وزش باد شمال با زمان فعالیت خرداد تا شهریورماه از خرمشهر به سوی آبادان و شمال خلیج فارس است، گفت: در زمان حاضر به اندازه کافی از بابت ریزگردهایی که توسط باد شمال و از سوی کشور عراق به آبادان می رسد آسیب دیده ایم و دیگر جایی برای وارد آمدن آسیب های بیشتر آن هم از طریق صنایع سنگینی که ذرات فلزی معلق در هوا را انتشار می دهند را نداریم.

وی با اشاره به اینکه موضوع تخطی سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه سیر مرحله ارزیابی را به صورت مکتوب و گفتاری به استاندار خوزستان، ریاست سازمان محیط زیست و رئیس شورایعالی مناطق آزاد، تجاری و ویژه اقتصادی کشور اطلاع داده ایم،  افزود: از آنجایی که برخورداری از هوای پاک و تمیز یک مطالبه عمومی است باید مسئولان بالادست پیش از بروز هر مشکلی ضمن بررسی موضوع اقدامات لازم را به انجام برسانند.

موسوی آزاد بر ضرورت توجه و پیگیری جدی مسئولان سازمان مناطق آزاد کشور به این مسئله تاکید کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر