بازدید 2937

شورای عالی صلح افغانستان تحریم شد

کد خبر: ۵۶۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 05 February 2016
کشورهاى کمک‌کننده، منابع مالى شوراى عالى صلح را به دلیل روشن نبودن سرنوشت رهبرى این شورا به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمداسماعیل قاسمیار» مشاور امور بین المللی شورای عالی صلح افغانستان گفت که از 5 ماه پیش کشورهاى کمک کننده تاکیدداشتند تا زمانیکه سرنوشت ریاست شوراى عالى صلح این شورا روشن نشود کمک‌هاى مالى احتمالا به حالت تعلیق درمی‌آید.

وى افزود که از آغاز سال جاری میلادى کشورهاى کمک کننده از اجراى کمک‌هاى مالى به شوراى عالى صلح خوددارى کرده‌اند.

قاسمیار افزود: کشورهاى مختلف چندسال قبل در کنفرانس لندن کمک مالى به شوراى عالى صلح را تعهد کرده بودند، در نشست کابل این تعهدشان را تکرار کردند که تاکنون این شورا از سوى همین کشورها تامین مالى می‌شد.

مشاور امور بین المللی شورای عالی صلح با بیان اینکه آمریکا،انگلستان،ژاپن،آلمان از عمده‌ترین کشورهاى کمک کننده به شوراى عالى صلح هستند، گفت که قرار است با تعیین رئیس شورای عالی صلح در هفته آینده، بزودى این مشکل رفع شود.

پژواک نوشت: این درحالى است که براساس گزارش‌ها حدود 800 میلیون دلار برای برنامه صلح در افغانستان طی چندسال اخیر اختصاص داده شده و تعدادى از کارشناسان گفته‌اند که این شورا با وجود مصارف گزاف هیچگونه دستاوردی در قبال صلح نداشته است.

اما «عبدالحکیم مجاهد» سرپرست شورای عالی صلح پیش از این گفته بود که این شورا سالانه در حدود 2.8 میلیون دلار هزینه دارد که تاکنون، در مجموع 1.5 میلیون دلار به مصرف رسانده است.

پس از آنکه «صلاح الدین ربانى» رئیس پیشین شوراى عالى صلح، به عنوان وزیر امور خارجه ازسوى ولسى جرگه راى اعتماد گرفت، ریاست این شورا توسط سرپرست اداره می‌شود.

گفته می‌شود ریاست شوراى عالى صلح، به «پیر سید احمد گیلانى» رهبر اسبق جهادى پیشنهاد شده و قرار است طی هفته پیش رو رسماً معرفى شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی