بازدید 70656

جزئیات فرار یک زندانی ایرانی از زندان فوق امنیتی آمریکا + عکس

روز جمعه در ایالت کالیفرنیای آمریکا، سه زندانی از یک زندان که از حداکثر امنیت برخوردار بود، فرار کردند که به گفته مقامات محلی، جستجو برای پیدا کردن و دستگیری آن‌ها در جریان است. یکی از این افراد، حسین نیری ۳۷ ساله است که از سال ۲۰۱۴ میلادی به اتهام آدم ربایی، شکنجه و سرقت در این زندان بوده است.
کد خبر: ۵۶۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 27 January 2016
جزئیات فرار یک زندانی ایرانی از زندان فوق امنیتی آمریکا + عکسروز جمعه در ایالت کالیفرنیای آمریکا، سه زندانی از یک زندان که از حداکثر امنیت برخوردار بود، فرار کردند که به گفته مقامات محلی، جستجو برای پیدا کردن و دستگیری آن ها در جریان است.

به گزارش «تابناک»، در همین رابطه، کلانتر زندان اورنج کانتی گفته، این زندانیان به نام‌های حسین نیری ۳۷ ساله، جاناتان تیو ۲۰ ساله و بک دونگ ۴۳ ساله بسیار خطرناک هستند. حسین نیری ۳۷ ساله از سال ۲۰۱۴ میلادی به اتهام آدم ربایی، شکنجه و سرقت در این زندان بوده است.

نیری متهم شده بود به همراه سه نفر دیگر، مالک یکی از مراکز توزیع قانونی ماری جوانا برای مصارف پزشکی را در سال ۲۰۱۲ ربوده‌ و او را به محلی که تصور می‌شده پولی مخفی کرده باشد، برده‌اند.
وی پس از این اقدام، آمریکا را به مقصد ایران ترک کرده و چندین ماه در ایران مانده است.

نیری سپس در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی در فرودگاه پراگ و در زمانی دستگیر و به آمریکا مسترد شد که قصد داشت به اسپانیا سفر کند.

دومین زندانی جاناتان تیو ۲۰ ساله است که از اکتبر سال ۲۰۱۳ به اتهام قتل، تلاش برای قتل و تیراندازی در منطقه‌ای مسکونی زندانی شده بود. گفته شده که پرونده او در ارتباط با باندهای تبهکار بوده است.

یکی دیگر از سه زندانی که موفق به فرار از این زندان شده، بک دونگ ۴۳ ساله است که از ماه گذشته به اتهام تلاش برای قتل، حمله مسلحانه و تیراندازی در این زندان بود.

در همین راستا، روز یکشنبه کلانتر ساندرا هاچنس، مقام ارشد اجرای قانون نیز در همین زمینه گفته است، گمان می‌رود این زندانیان فراری مسلح باشند و توصیه می‌شود، کسی به آن‌ها نزدیک نشود. این سه زندانی فراری به جرائم غیرمرتبط با هم متهم هستند. حسین نیری، متهم به آدم ربایی و آزار و اذیت، جاناتان تیو متهم به قتل و اقدام به قتل و بک دونگ نیز متهم به اقدام به قتل است.

اداره پلیس، با استفاده از هشتگی با نام فرار زندانیان، چندین عکس از مسیرهایی که بازپرسان از فرار زندانیان بدان فکر کرده بودند، در توئیتر به اشتراک گذاشت.

این زندانیان، فرارشان را به همراه ۶۰ زندانی دیگر از طریق بریدن فلزی با ضخامت یک چهارم اینچ ـ که پشت تخت خواب‌های سلول خوابگاهی متعلق به خودشان ـ شروع کردند. مقامات هنوز نمی‌دانند، آن‌ها ابزاری را که از آن برای بریدن فلز استفاده کردند، از کجا فراهم کردند!

بعد از خزیدن از طریق این حفره، این زندانیان قادر به دسترسی به تونل‌های لوله کشی شده بودند که پیش از این، کارگران تعمیر و نگهداری آن را تعبیه کرده بودند.

این زندانیان همچنین از طریق بریدن فلز به یک مکان و ناحیه ناامن در پشت بام رسیدند.

ستوان جف هالوک، سخنگوی اداره کلانتری در همین رابطه گفته است، ما در حال صحبت در مورد مقدار قابل توجهی فولاد، میل‌گرد و فلز هستیم که به زندان وارد شده بود.

ستوان هالوک اضافه کرد، زندانیان با رفتن بر پشت بام، سیم خاردارهای روی پشت بام را کنار زدند و با استفاده از لباس‌ها و ملحفه زندان از ساختمان پنج طبقه‌ای بر روی زمین فرود آمدند.

اداره کلانتری نیز ویدئویی منتشر کرد که بر اساس آن، مقامات مربوطه معتقدند، وجود حداقل یک زندانی در اوایل روز جمعه در پشت بام را اثبات می‌کند.

به گفته هالوک، قبل از شمارش زندانیان در شب، شلوغی‌هایی در زندان انجام شد که احتمالا بخشی از نقشه فرار این گروه بوده است.

جزئیات فرار یک زندانی ایرانی از زندان فوق امنیتی آمریکا + عکس

جزئیات فرار یک زندانی ایرانی از زندان فوق امنیتی آمریکا + عکس

جزئیات فرار یک زندانی ایرانی از زندان فوق امنیتی آمریکا + عکس

جزئیات فرار یک زندانی ایرانی از زندان فوق امنیتی آمریکا + عکس
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار