بازدید 5908
نگاه شما؛

اقتصاد مقاومتی از حرف تاعمل در استان همدان

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۶۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 08 February 2016
مقام معظم رهبری: اقتصاد مقاومتی ریاضت نیست بلکه اگر این سیاست اجرا شود موجب رفاه و آسایش مردم می‌شود. 

علی صدیق دبیر آموزش و پرورش:آنچه امروز نیاز اقتصاد ایران و نوش داروی اقتصاد ایران محسوب می‌شود چیزی جز اقتصاد مقاومتی نیست. 

 اما آیا با نصب بنر در ادارات و نوشتن شعار اقتصاد مقاومتی می‌توان به اقتصاد مقاومتی دست یافت؟ 

این روز‌ها متاسفانه شرکت‌های اتوبوس رانی بین شهری استان همدان بخصوص شهر همدان با تبدیل اتوبوس‌های معمولی خود به اتوبوس‌های ویژه (وی‌ای پی) که از ۴۵ صندلی تبدیل به ۲۵ صندلی شده‌اند. اما قیمت بلیط از ۱۴ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان افزایش یافته است. به نوعی هزینه حمل و نقل عمومی را حدودا دو برابر افزایش داده‌اند و همچنین با این تغییر که فقط در تغییر صندلی و کاهش تعداد صندلی‌ها رخ داده است فقط هزینه خارج شده از جیب مردم را به دو برابر افزایش داده‌اند. و استهلاک ناوگان اتوبوسی در جاده‌ها دوبرابر شده است. زیرا به جای یک اتوبوس معمولی دو اتوبوس ویژه مجبور به حرکت در جاده می‌شود. 

و بدین صورت سفر با اتوبوس تنها وسیله حمل و نقل عمومی در استان همدان با افزایش بی‌دلیل قیمت‌ها مقرون به صرفه نبوده و مردم ترجیح می‌دهند با اتومبیل شخصی خود سفر کنند. که خطرات حوادث جاده ایی را نیز افزایش می‌دهد. حال این سوال پیش می‌آید چرا باید در حال حاضر تمام اتوبوس‌های برخی شرکت‌ها و اکثر اتوبوس‌های شرکت‌های دیگر به اتوبوس ویژه (وی‌ای پی) تبدیل شود. و تنها چند اتوبوس در ساعت‌های نامناسب به صورت عادی وجود داشته باشد. 
آیا نباید در هر ساعت مشخص هم اتوبوس عادی و هم ویژه وجود داشته باشد تا مردم خود انتخاب کنند که با چه اتوبوسی قصد سفردارند نه بالاجبار تمام اتوبوس‌های اخر شب ویژه شوند. و مردم مجبور به سفر با اتوبوس‌های ویژه ایی شوند که هیچ خدمات ویژه ایی جز صندلی‌های کمتر ندارد؟ 
لطفا مسیولین شرایطی مهیا کنند که با توجه به نزدیکی همدان تهران از اتوبان ساوه قیمت بلیط عادلانه‌تر باشد و حانواده‌هایی را هم در نظر بگیرند که فرزند دانشجو دارند و باید توان سفر فرزندان خود را مهیا نمایند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان