بازدید 29175
بسته خبری «تابناک»؛

ماجرای لغو مرخصی مقامات در سال 76/ استیکر نمایندگان رد صلاحیتی در تلگرام/ پرکارترین فرد در ثبت نام خبرگان/ حکم اعدام یک ایرانی در کویت

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «عارف: اوضاعمان از سه سال پیش خیلی بهتر است»،«گزارش یک شرکت‌کننده از آزمون شفاهی خبرگان»،«اظهارات قابل تأمل باهنر»؛«مثال هسته‌ای نارسای روحانی» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 21 January 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


بزرگترین کابوس عربستان در برابر ایران

نشریه آمریکایی «فوربز» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشته: عربستان ترس های بیشماری درخصوص ایران دارد، اما وحشتناک‌ترین کابوس ریاض زمانی تعبیر می شود که روابط ایران با آمریکا، نزدیکترین متحد غربی عربستان، بهبود یابد. این امر با توجه به رویدادهای اخیر و لغو تحریم های ایران، بسیار محتمل به نظر می رسد. اکنون مسیر تحقق اهداف انقلاب ضداستبدادی و ضدسلطنتی سال 1979 برای ایران هموار شده است. اما مسئله اساسی این است که ریاض چرا باید از چنین چشم اندازی واهمه داشته باشد؟ پاسخ این پرسش واضح است: انقلاب ایران می تواند به عنوان الگویی برای نسل جوان عربستان تبدیل شود.

مثال هسته‌ای نارسای روحانی

رئیس‌جمهور در دومین روز همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور گفته: من یک مثال بزنم، البته مثال خیلی مثال رسایی نیست. یک فردی در زمینی که از نظر قانونی و مقررات بین‌المللی نه سند حاکمیت دارد، خانه‌ای ساخته است، بعد برای آن زمین سند مالکیت داده شود و برای ساخت آن مجوز داده شود، اکنون شما می‌گویید این خانه همان خانه است و فرقی نکرده و این زمین همان زمین است؟ باید گفت کسی این زمین را نمی‌شناخت و کسی آن را از شما نمی‌خرید و شما نمی‌توانستید یک گرم مواد غنی‌سازی را بفروشید و در دنیا ارائه کنید و ما از روز انقلاب تا امروز یک گرم کیک زرد نتوانستیم وارد کنیم و به هر دری زدیم و هر کاری کردیم، یک گرم کیک زرد وارد کشور نشد. به یکباره 220 تن کیک زرد آن هم با کیفیت بالا که قبلاً آن را نداشتیم، این کیک زرد مال روسیه است. می‌گفتند فوردو باید بسته شود، خلاف مقررات و بدون اطلاع آژانس ساخته شده، اما امروز فوردو به رسمیت شناخته شده است و این از دید حقوقی خیلی مهم است و از همه اینها بگذریم و عبور کنیم مسئله تحریم را داریم. در یک زمانی باید پیدا کنیم و تاریخ بگوییم. یک زمانی وقتی در جلسه با مسئولین می‌گفتیم بعد از توافق همه تحریم‌ها برداشته می‌شود، گاهی من تنها باید حرف می‌زدم و گفتند این مگر می‌شود و مگر شدنی است، یک مقدار حق داشتند و طرف مقابل ما آدم‌هایی بودند که با ما تخاصم و دشمنی داشتند، لااقل با ما رفاقت نداشتند و کنار ما نبودند. سخت است باور کردن آن و الان هم برخی مسئولین از من می‌پرسند که آیا برداشته شدن این تحریم‌ها خواب است یا بیداری، چرا که سخت است باور کنیم.

ادعای مشرق نیوز درباره یک زندانی

مشرق نیوز مدعی شده است که: منابع آگاه می گویند یک مجرم زندانی که در روزهای اخیر به بهانه بیماری در بیمارستان بستری و از اتاق VIP و امکانات متنوع از جمله دسترسی به ماهواره بهره‌مند است، اقدام به برگزاری جلسات فشرده انتخاباتی کرده است. این زندانی که چند هفته قبل به بهانه شکستگی و بیماری از زندان بیرون آمده و هم اکنون در بیمارستان بستری است روزانه چندین جلسه انتخاباتی برگزار می کند. وی که با هماهنگی کامل مسئولان بیمارستان از اتاق VIP و امکانات متنوع از جمله دسترسی به ماهواره بهره مند است، بدون اینکه روند درمانی خاصی در جریان باشد، روزانه تمام وقت خود را به دیدار با چهره های اصلی جریان فتنه و طراحی فتنه انگیزانه در انتخابات می گذراند. بنابر گزارش های موجود وی در این مدت جلسات متنوعی با حسین م، سید حمید ح، محمد ع و غلامحسین ک داشته است. هماهنگ کننده این جلسات برادر زاده این مجرم زندانی است.گفته می شود مسئولین قوه قضاییه با آگاهی از تحرکات غیر قانونی انتخاباتی وی درصدد برخورد با او و خاتمه دادن به این روند هستند. اگرچه این فرد در ابتدا به بهانه شکستگی پا زندان را ترک و در بیمارستان بستری شد، اما در ادامه این ادعا مطرح شد که وی مشکل پروستات دارد و این احتمال وجود دارد که با هماهنگی برخی افراد در بیمارستان به زودی ادعاهای جدیدتری هم درباره وی مطرح شود که هدف همه آنها بهانه تراشی برای خارج ماندن وی از زندان است.

اینکه هاشمی «صحنه‌گردان انتخابات» است عجیب نیست

محمد عطریانفر از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگوی اخیر خود با ماهنامه نسیم بیداری گفته که منشور شخصیت حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی چندوجهی است و اطلاق عنوان "صحنه‌گردان انتخابات" به او نه‌تنها عیب نیست بلکه حسن است.وی همچنین درباره انتخابات سال 88 و حوادث بعد از آن نیز گفته: "من خود از آسیب دیدگان 88 هستم؛ هرچقدر در برابر آینه سیاست و اجتماع به گذشته و حال خود نگاه می‌کنم. اثری از انقلاب رنگی و تبانی علیه نظام نمی‌بینم، من در برابر هر آنچه تقویت نظام و رهبری است. صادقانه خاضع و تسلیم هستم."

جدیدترین اظهارات انتخاباتی هاشمی

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه قم جلب رضایت مردم و اقناع فکری آنان را امری ضروری برای تداوم نظام اسلامی قلمداد کرده و گفته: مردم به خاطر تعدد و کثرت وسایل ارتباط جمعی و دسترسی آسان به انواع اخبار از اقصی نقاط دنیا، روز به روز آگاه‌تر و باسواد‌تر می‌شوند و دایماً در حال بحث و تبادل اخبار و نظر با یکدیگر هستند، از اینرو توجیه کاری و سانسور اطلاعات و اخبار و یا تحریف واقعیت‌ها، راه به جایی نمی‌برد. وی با تأکید بر اینکه باید اجازه و حق اظهار نظر، انتقاد، قضاوت و سوال سازنده در فضای غیرامنیتی و سالم را به مردم بدهیم، خاطر نشان کرد: توجه نکردن به خواست مردم، در دراز مدت عواقب بدی به دنبال داشته و این امر با دین مبین اسلام نیز منافات دارد. هاشمی با تأکید بر اینکه مردم باید بتوانند نامزدهای مورد نظر خود را از بین سلایق و گرایش‌های مختلف آزادانه انتخاب کنند، گفت: هیچکس مستحق‌تر از حضرت علی (ع) برای حکومت به امر خداوند نبود، اما پیغمبر (ص) به او گفتند اگر مردم خواستند، بر آن‌ها حکومت کن و اگر نخواستند، به خودشان واگذار کن.

ادعای غرویان درباره یک رد صلاحیت متفاوت

محسن غرویان استاد حوزه علمیه قم و تحلیلگر سیاسی در واکنش به سخنان امروز رئیس جمهور در دیدار با استانداران و فرمانداران به عصر ایران گفته: مفاهیمی مانند بصیرت در فرمایش رهبرانقلاب بود که مورد سواستفاده قرار گرفت و برخی حرکت‌های تندی نشان دادند که رهبری هم گلایه کردند و فرموند من این رفتارها را قبول ندارم. الان هم نفوذ را بنا بر سلیقه خود تفسیر می‌کنند. الان هم مسئله التزام به اسلام، التزام به قانون و التزام به ولایت فقیه، از مفاهیم لغزنده‌ای است که احساس می‌شود گاهی با آن برخورد سلیقه‌ای می‌کنند. دیروز با ما اطلاع دارند یک نماینده ولی فقیه در شهری، به دلیل عدم التزام به اسلام رد شده است. این مسئله جای سوال دارد و باید پرسید این مصداق‌ها بر چه اساسی است و این از مطالبات مردم است که باید روشن شود.

واکنش حسین دهباشی به رد صلاحیتش

سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در انتخابات 1392 نوشته: به نام خُدایِ خردمندان و اُمیدواران

دوستانِ جان!

گزارش عرض می‌شود:

نگارنده نیز که برایِ نمایندگی مردم از حوزه تهران داوطلب شُده بود | ردِ صلاحیت شُد | با اشارهء مُبهمی به مادهء عدم التزام به نظام مقدّسِ جمهوریِ‌اسلامی | ناراحتی و تعجّب و دلخوری سرِ جایِ خود | اطمینان دارد که حتما خیر است انشالله.

مُستحضرید که این رفیق‌تان | از قدم‌نهادن در آن کارزار | دو اولویّت داشت | نخست: «کُمک به وضعِ بیمارانِ صعب‌العلاج» | خصوصا تحت پوشش بیمه خدماتِ پیشگیری و درمانی قراردادنِ بیماری‌هایِ سرطان، ام‌اس، دیابت، ای‌بی، اوتیسم، ایدز و... | که به جُز خُدا و صدقهء آدم‌های نیکوکار و هموطنانِ خیّر هیچ تکیه‌گاهی ندارند | دودیگر: «توجّه به مردمِ مناطقِ محروم‌ترِ تهران» | خصوصا اسلام‌شهر، شهرِری و مناطقِ شانزده، هفده و هجده | که معمولا کمترکسی مُشکلات‌شان را طرح و پیگیری می‌کُند از جمعِ سی‌نفری که به نمایندگی‌شان به مجلس می‌روند.

حالا هرچند قسمت و توفیقِ خدمت نشده | کماکان و حتّی بیش از پیش | آمادگی و توانِ مشاوره و مُختصر حمایت و تدارکات و تجهیزاتی که قرار بود صرفِ ستادِ انتخاباتیِ اینجانب شود | سرِ جایش هست | تا رویِ چشم گذاشته و بی‌هیچ چشم‌داشتی | تقدیم هر داوطلب یا فهرست تائید صلاحیت‌شده‌ای شود | تا فارغ از تعلقات سیاسی | به دو هدفِ پیش‌گفته مُقیّد باشند.

جزئیات استراتژی انتخاباتی اصلاح‌طلبان

پارسینه نوشته: یک منبع آگاه اعلام کرد که اصلاح طلبان حتما در انتخابات مجلس و خبرگان با اعلام لیست شرکت می کنند و هیچ نگرانی از ردصلاحیت ها ندارد. او ادامه داد: البته تمام مراحل قانونی را برای رسیدن به نتیجه و تایید صلاحیت کاندیدای ردصلاحیت شده طی می کنیم. اما اگر در نهایت هم به نتیجه نرسیدیم، استراتژی مان مشخص شده است و به جمع بندی رسیده ایم.

این استراتژی چنین تعریف شده است:

- ارایه لیست کامل برای انتخابات مجلس و خبرگان.

- قرار دادن اصولگرایان معتدل و میانه رو در لیست انتخاباتی شان.

-تلاش برای رای نیاوردن افراطیون.

استیکرهای نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس در تلگرام

به نوشته خبر آنلاین برخی از نمایندگان مجلس که با رد صلاحیت از سوی هیات‌های نظارت؛ از حضور در انتخابات مجلس دهم منع شده اند، در واکنش به این تصمیم در فضای مجازی و کانال تلگرامی خود به ساخت استیکرهایی با همین موضوع روی آورده اند. برخی از آن ها نیز پیام هایی در صفحات خود منتشر کرده اند که حاکي از اميدواري آنها به احراز صلاحيتشان از سوي شوراي نگهبان است.


عارف: اوضاعمان از سه سال پیش خیلی بهتر است

عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه ما انتخابات خرداد ۹۲ را با پیروزی تفکر اصلاحات پشت سر گذاشتیم گفته: شرایط سال ۹۱ را به خاطر بیاورید ما در آن شرایط گفتمان اصلاحات را به پیروزی رساندیم. شرایط امروز خیلی بهتر از وضعیت دوران سال ۹۱ است. من به برخی کسانی که انگیزه خود را از دست داده اند می گویم که ما در آن شرایط پیروز شدیم و شرایط امروز به مراتب بهتر از شرایط سال ۹۲ است و شخصیت های لایقی در استان های کشور وجود دارند که می توانیم از آنها استفاده کنیم و امیدواریم که شورای نگهبان هم تجدید نظری در مورد تعیین صلاحیت های کاندیدای انتخابات داشته باشد. پیروزی اصلاح طلبان در خرداد ۹۲ فاز اول از یک مسیری است که باید طی شود و انتخابات اسفند ماه سال جاری در دستور کار همه احزاب اصلاح طلب قرار گرفته است.

آزمون شفاهی خبرگان برعهده چه کسانی است؟

به گزارش مباحثات مرحله دوم آزمون علمی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری مراحل پایانی خود را طی می‌کند. این آزمون که چندی پیش به صورت کتبی برگزار شد، هم‌اینک در مرحله برگزاری شفاهی است و از پذیرفته شدگان بخش کتبی دعوت شده‌است در آزمون شفاهی حضور پیدا کنند. اما نکته جالب توجه ممتحنین و افرادی است که کاندیداهای خبرگان در نزد آنان باید سطح علمی خود را نشان دهند. حضرات آیات مهدی شب زنده‌دار و سید محمدرضا مدرسی یزدی از فقهای شورای نگهبان هستند که در این دوره مُمتحن آزمون شفاهی هستند. همچنین چهارتن از اساتید سطوح عالی حوزه حضرات آقایان علیرضا اسلامیان، علی مومن، علی عندلیب و محمدی قائینی فقهای شورای نگهبان را در این آزمون سنگین علمی همراهی می‌کنند.

پرکارترین فرد در ثبت نام خبرگان

تعدادی از کاندیداهای مجلس خبرگان به دلایلی ترجیح دادند که نماینده خود را جهت ثبت نام برای انتخابات خبرگان معرفی کنند که در این بین یک نفر ثبت نام ده کاندیدا را انجام داد. در بین اسامی نمایندگان کاندیداها نام « حمزه قربانی» ده بار تکرار شده است و این فرد نمایندگی هفت کاندیدا را برعهده داشت. آقایان محمد یزدی، مقتدایی، فیاضی، مدرسی طباطبائی، نمازی ،وافی یزدی، رجبی، حسینی خراسانی، و فقیهی ترجیح دادند تا فردی به نام حمزه قربانی مراحل ثبت نام آنان را انجام دهد. حجت الاسلام حمزه قربانی از اعضای دفتر شورای عالی حوزه علمیه قم و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است. وی در سالهای اخیر مسئولیت تنظیم دیدارها و برنامه‌های مختلف شورای عالی حوزه علمیه و جامعه مدرسین را برعهده دارد.

گزارش یک شرکت‌کننده از آزمون شفاهی خبرگان

محمد حسن حائری، از شرکت کنندگان در آزمون انتخابات مجلس خبرگان رهبری درباره امتحان کتبی و شفاهی خبرگان نوشته: امتحان از سه بخش فقه، اصول و اجتهادی تشکیل شده؛ سوالات جون دار و فنی بود. بالای برگه که اسم و عکس بود کنده میشد و تنها شماره داوطلبی باقی می‌ماند. ساعت ده یک بسته شامل شیر و کیک و موز داده شد. وقت نماز اجازه نماز خواندن داده شد. در طول امتحان ناظر سرکشی میکرد. فقهای شورای نگهبان سرکشی و بازدید از حسن انجام کار می کردند. ساعت دو سی دقیقه در حالیکه شانزده صفحه پاسخ سوالات را داده بودم جلسه امتحان را ترک کردم. قرار بر این بود آنها که در این مرحله قبول شدند، به امتحان شفاهی دعوت شوند، یک هفته بعد از امتحان کتبی با بنده تماس گرفتند و گفتند سه شنبه بیست دوم دی ماه بیایید برای شفاهی. امتحان شفاهی در ساختمان هیات نظارت در بلوار شاه سید علی جنب حج زیارت قم برگزار میشد. قرار شش وسی غروب بود راس ساعت چند برگ پرینت شده دادند مطالعه نمایم چهل دقیقه فرصت مطالعه داشتم. متن از متن های فنی کتاب جواهرالکلام بود. در اطاق انتظار مطالعه کردم. نوبتم که شد به سالنی وارد شدم که دو نفر از فقهای شورای نگهبان که شناختم و استاد دیگری که نشناختم یک طرف میز بودند من طرف دیگر. گفتند عبارت را بخوان و توضیح بده که انجام شد. بعد بحث های خارج متن اما مرتبط که نشان دهنده قوت امتحان دهنده در دفاع از مبانی اش بود، انجام میشد. اگر تشبیه بشود مثلا به کسی بگویند یک معادله ریاضی را حل کن؛ وقتی حل کرد سه پروفسور و دکتر ریاضی تمام تلاششان را بکنند او را به خطا بیاندازند تا معلوم شود شخص چقدر استوار و بامبنی است. امتحان شفاهی حدود پنجاه دقیقه طول کشید. واقعا علمی و بی تردید احراز کننده اجتهاد بود.

ایران و عربستان به مرحله فروکش تنش قدم گذاشته‌اند؟

صباح زنگنه کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای میانجیگری میان ایران و عربستان به فرارو گفته: «اکنون فضای عمومی منطقه ای و جهانی در گرایش عربستان به پذیرش میانجی گری تاثیر به سزایی داشته و همچنین مسائل داخلی برای جامعه عربستان و کاهش درآمدها و افزایش کسری بودجه و افزایش هزینه های گوناکون، عربستان را به مرحله پذیرش میانجیگری سوق داده است.»

انتقاد از حکم اعدام یک ایرانی در کویت

سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق‌بشر ضمن اعلام اینکه دلایل کویت برای صدور حکم اعدام یک کویتی و ایرانی در پرونده «عبدلی» کافی نبوده، از مقامات این کشور خواست حکم مذکور را لغو کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد محاکمه اعضای تیم «عبدلی» در کویت «ناقص» است و مقامات این کشور باید احکام اعدام را لغو کنند. بر اساس گزارش وبگاه «مرآه البحرین»، در بیانیه این نهاد آمده است: صدور حکم اعدام برای «حسن حاجیه» تبعه کویتی و «عبدالرضا دهقانی» تبعه ایرانی بدون دلایل و شواهد کافی و قانونی بوده است.

دو سلاح راهبردی "کرملین" در "لاذقیه"

دو سلاح راهبردی "مسکو" در "لاذقیه" به کمک ارتش سوریه آمد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در نبرد با تروریست های تکفیری از کمک نیروی هوایی و زمینی ارتش فدراسیون روسیه کمک گرفتند و به توفیقات مهمی نائل آمدند. ارتش فدراسیون روسیه از دو سلاح راهبردی در این استان بیشتر از سایر سلاح هایش استفاده می‌کند که آن‌ها "راکت انداز توس" و پهپاد "اورلان 10" هستند و در زمین و هوا تروریست ها را دچار مشکل جدی کرده‌اند.


اصلاح‌طلبان به علی لاریجانی هم فکر می‌کنند

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس معتقد است که اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم به علی لاریجانی هم فکر می‌کنند.مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش اصلاح طلبان برای یارگیری از جناح رقیب برای انتخابات مجلس دهم گفت: این موضوع هنوز مشخص نیست چرا که جریان اصلاح‌طلبی انسجام لازم را ندارد، بنابراین زمانی که ما تشکیلات سازمان‌یافته‌ای نداریم نمی‌توانیم راهبردها را تعیین کنیم. وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عارف بهترین گزینه اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم است و یا اعضای این جریان به گزینه‌های دیگری هم می‌اندیشند، افزود: اصلاح‌طلبان گزینه دیگری جز عارف ندارند چراکه گزینه دیگری هم نبوده که این جناح بخواهد به آن هم فکر کند. پزشکیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا عارف می‌تواند گزینه اصلی اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم باشد، گفت: ترکیب مجلس آینده این موضوع را مشخص می‌کند و این موضوعی نیست که بتوان از حالا درباره آن قضاوت کرد.وزیر اسبق بهداشت در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم به لاریجانی هم فکر می‌کنند، نیز تصریح کرد: چرا فکر نکنند؟! ممکن است اصلاح طلبان به لاریجانی هم فکر کنند البته این موضوع بستگی به اتفاقات مجلس دهم دارد.


موسوی لاری: شورای نگهبان باید عدم را احراز کند نه صلاحیت را

وزیر کشور دولت اصلاحات گفته: بر اساس قانون رای گیری در شورای نگهبان برای عدم صلاحیت‌هاست. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام موسوی لاری در حاشیه دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان در جمع خبرنگاران درباره‌ی تایید صلاحیت‌ها و یا عدم احراز آنها اظهارکرد: آنچه که قانون می‌گوید رای گیری در شورای نگهبان برای عدم صلاحیت‌هاست و آنها باید عدم را احراز کنند نه صلاحیت‌ها.

ساکتین فتنه نباید وارد مجلس و خبرگان شوند

به گزارش تسنیم حسین شریعتمداری با بیان اینکه رأی دادن به افرادی که جریان نفوذ را در جامعه دنبال می‌کنند دارای مسئولیت سنگینی است، تصریح کرد: ساکتین فتنه دو گروه هستند برخی که واقعاً خبر نداشتند چه اتفاقی در حال روی دادن است، ولی برخی از قصد سکوت کردند و این گروه در فتنه شریک هستند و لیاقت ورود به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را ندارند.


توصیه یک مرجع تقلید به نواز شریف

آیت الله نوری همدانی با اشاره به سفر نواز شریف رئیس جمهور پاکستان برای آشتی میان ایران و عربستان گفت: جالب است نواز شریف ابتدا به ریاض سفر کرده و سپس به تهران آمده است که ما را آشتی بدهد، پاکستان اگر زرنگ است و می‌تواند کاری انجام بدهد داعشی‌ها را که به بخشی از کشورش نفوذ کرده‌اند، از خاک خود بیرون کند.این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ادامه داد: اختلاف میان ایران و عربستان نزاع بین حق و باطل است و کشورهایی که محتوای انقلاب را درک نکرده‌اند، راه افتاده و دوره می‌چرخند که ایران را با عربستان آشتی دهند.

توییت روحانی:انتخابات با حضور همه جناح ها

رییس‌ جمهوری در آخرین حساب توییتری خود نوشت: اگر قرار است یک جناح در انتخابات حضور داشته باشد و یک جناح نه، دیگر به چه دلیل انتخابات برگزار می‌کنیم؟به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی پیش از این در پست های توییتری نوشته بود : همه باید برای ایجاد فضایی رقابتی و امیدآفرین تلاش کنیم تا شاهد حضور حداکثری در انتخابات باشیم چرا که این کشور متعلق به همه است و همه بخش‌ها، گروه‌ها و جناح‌ها باید بتوانند نمایندگان خودشان را در خانه ملت داشته باشند.این سخنان صبح امروز دکتر حسن روحانی در دومین روز همایش استانداران، معاونان سیاسی، مدیران کل سیاسی و انتخابات و فرمانداران سراسر کشور بود که در پست توییتری هم منتشر شد.

نامه مصطفی معین به شورای نگهبان

مصطفی معین با نگارش نامه‌ای به شورای نگهبان قانون اساسی اعتراض خود را نسبت به رای عدم صلاحیت هیئت نظارت آن شورا اعلام کرد. به گزارش ایلنا، بخشی از نامه مصطفی معین به شرح زیر است: با تقدیم سلام، اعلام می‌دارد اینجانب مصطفی معین پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران که مشخصا سابقه نمایندگی مردم تهران در دوره اول، نمایندگی مردم تهران در دوره سوم، نمایندگی مردم اصفهان در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی در سالهای۱۳۶۸-۱۳۷۲ و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالهای ۱۳۶۲-۱۳۸۲داشته‌ام، پس از ثبت‌نام جهت نامزدی نمایندگی مردم شریف شیراز در مجلس شورای اسلامی اکنون با رای عدم صلاحیت هیئت نظارت آن شورا مواجه شده‌ام. با توجه به شرایط، مصالح و منافع ملی و نیز اعتقادات و سوابق روشن، اعلام این رای را با موازین اخلاقی، دینی و اصول قانون اساسی مبتنی بر آزادی انتخاب شدن، انتخاب کردن و احترام به حقوق شهروندی و نیز با مصالح عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات مغایر می‌دانم و بر این اساس نسبت به آن اعتراض دارم.

بزرگ‌ترین بانک جهان به دنبال تاسیس شعبه در ایران

بانک آی سی بی سی چین - بزرگترین بانک جهان، خواستار تاسیس شعبه در ایران است. به گزارش میزان، حسین یعقوبی میاب، مدیر کل امور بین الملل بانک مرکزی گفت : این بانک که از لحاظ دارایی و سرمایه بزرگترین بانک محسوب می‌شود ، تقاضای ایجاد شعبه و بانک مستقل در منطقه آزاد کیش و در سرزمین اصلی ایران را دارد.وی با بیان اینکه بعد از لغو تحریم ها فضا برای سرمایه گذرای و کار با بخش اقتصادی ایران فراهم شده است، افزود:بانک‌های دنیا نیز خواستار آغاز همکاری ها برای افتتاح شعب در تهران و منطقه آزاد کیش هستند.

رد صلاحيت چهره‌هاي مشهور به خاطر «تشابه اسمي»

صلاحيت برخي چهره‌هاي مشهور سياسي به‌دليل تشابه اسمي براي اعضاي هيأت نظارت بر انتخابات احراز نشده است.به گزارش آریا برخي از داوطلباني که صلاحيت‌شان احراز نشده، آدرس دقيقي براي تحقيقات در پرونده ثبت‌نام‌شان ارائه نکرده‌اند.


سال 76 رهبری دستوردادند هیچ کدام ازمقامات به مرخصی نروند

صادق خرازی با اشاره به نتیجه رسیدن برجام گفته: با همت بلند مردان دولت و شخصیت‌های کم‌نظیر سیاسی کشور برجام به فرجام رسید. اگر مسیر گذشته ادامه پیدا می‌کرد بی‌تردید ایران را به دروازه‌های جنگ و خشونت برده بودند، اما ایران امروز یکی از تاثیرگذارترین کشورها در نظام بین‌الملل است. به همین دلیل باید قدر این دیپلماسی عقلانی و مقاومتی را دانست.وی افزود: در کنار دیپلماسی باید به تلاش مردانی چون قاسم سلیمانی در منطقه توجه شود. تلاش او و یارانش در منطقه باعث اقتدار و قدرت فزاینده و بازدارنده جمهوری اسلامی شد.مشاور رئیس دولت اصلاحات همچنین یادآور شد: به خاطر داریم که در سال 76 ناوهای آمریکا و ناتو در 26 مکان لوله‌های تانک، توپ و موشک خود را با هدف ضربه زدن به سمت ایران نشانه رفته بودند به‌گونه‌ای که در سال 76 مقام معظم رهبری دستور دادند هیچ کدام از مقامات به مرخصی نروند، اما سه ماه بعد رای مردم و حماسه بزرگ دوم خرداد کاری کرد که همه قدرت‌های جهانی در صف تنظیم مناسبات خود با ایران قرار گرفتند.


خودروسازان دیگر بهانه تحریم را ندارند

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: با اجرایی شدن برجام، خودروسازان دیگر نمی‌توانند پایین بودن کیفیت محصولاتشان را به تحریم ربط دهند. محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه خودروسازان نتوانسته‌اند رضایت مصرف‌کنندگان را در زمینه قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی خود جلب کنند. وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد بودیم خودروسازان برخی مشکلات را به تحریم ربط می‌دادند، خاطرنشان کرد: بنابراین با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، این بهانه از بین رفته و شرایط برای بهبود وضعیت فراهم شده است.

اصلاح‌طلبان می‌خواهند از ضعف روحانی استفاده کنند

جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز، از ردصلاحیت‌ها که برخی چهره‌های اصولگرا را هم در بر گرفته گلایه کرد، اما گفت که نمی‌تواند به آسانی از شورای نگهبان دل بکند و خواهان آن شد که این شورا در رد صلاحیت‌ها تجدیدنظر کند. به گزارش آرمان، شجونی درباره اصلاح طلبان نیز گفت: اصلاح‌طلبان جایگاهی در انقلاب ندارند. مثل جبهه ملی و نهضت آزادی. اصلاح‌طلبان فرقی با آنها نمی‌کنند. آنها نه ترور شده‌اند، نه شهید داده‌اند، نه جبهه رفته‌اند، نه برای انقلاب کاری انجام داده‌اند. اصلاح‌طلبان در مجلس ششم خودشان را لو دادند. آنها از حاکمیت بیرون رفته‌اند. اتاق فکر لندن تشکیل دادند. اینها چه گلی به سر مملکت زده‌اند که حالا می‌خواهند کاندیدا شوند؟! اصلاح‌طلبان می‌خواهند از ضعف روحانی استفاده کنند.

همه از ترس به روحانی رای دادند

محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در برنامه اینترنتی «دید در شب» اظهاراتی جنجالی بیان کرد. وی در مورد انتخابات 92 گفت: روحانی رای خاتمی، هاشمی و سیدحسن خمینی را به دست آورد. وی در بخش دیگری نیز گفت: همه از ترس رای‌آوردن یک نفر دیگر به روحانی رای دادند.

برنامه دولت برای قیمت نان

اقتصادنیوز نوشت: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت درباره اینکه آیا قرار است قیمت نان تغییر کند یا نه؟ اظهار کرد: هیچ قراری در رابطه با نان نیست. محسن لزومیان، رئیس اتحاديه سراسری توليدكنندگان و صادركنندگان نان ايران، مهرماه سال 94، زمان اجرای آزاد کردن قیمت نان یا حذف یارانه آرد گندم را اوایل سال 95 اعلام و پیش‌بینی کرد با حذف یارانه نان، تغییر قیمت محسوسی رخ ندهد.

شوکه شدیم، اما در انتخابات شرکت می‌کنیم

به گزارش ایسنا، محمود میرلوحی در نشست خبری ستاد تهران شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: ساختار ستاد تهران شکل گرفته است و امور مناطق، پشتیبانی و مالی و جوانان و دانشجویان نیز تشکیل شده است، مسولین این امور هم انتخاب شده‌اند. شورای عالی سیاستگذاری تلاش کرده است تا از چهره های فعال و اصلاح طلب برای به صحنه آمدن دعوت کند. خوشحالیم که گام اول را به خوبی و با دلسوزی برداشتیم و دوستانمان به صحنه آمدند. سخنگوی ستاد تهران شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با تشکر از همه کسانی که برای کانداتوری ثبت نام کرده‌اند، گفت که از عملکرد هیات‌های نظارت شوکه شده‌ایم اما با آرامش و قانونمند در کنار همه جریان‌های سیاسی در انتخابات شرکت می‌کنیم.

اصولگرایان نمی‌خواهند مجلس ششم تکرار شود

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید رضا تقوی طی سخنانی در جلسه هم اندیشی نامزدهای اصولگرایی با بیان اینکه اصولگرایی فراتر از یک حزب و جناح است، گفت: در حال حاضر همه احزاب اصولگرا به خوبی دور هم گرد آمده‌اند و فعالیت‌ها به خوبی پیش می‌رود و حرکت کنونی که برگرفته از وحدت است محصول یک حزب و شخصیت نیست. قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: اصولگرایان هیچگاه به دنبال چنگ اندازی برای رسیدن به قدرت نیستند بلکه می‌خواهند مجلسی اصولگرا تشکیل شود تا مبادا شاهد تکرار مجدد مجلس ششم باشیم.

اظهارات قابل تأمل باهنر

به گزارش آریا باهنر در برنامه توقف ممنوع گفت: برخي به محض نماينده شدن دنبال تغيير مديران حوزه انتخابيه هستند.

برخي مديران از پيشرفت زيردستان خود ناراحت مي شوند.

برخي نمايندگان بعد از نمايندگي، پيشنهاداتي مثل سفير شدن دارند.

بسياري از همکاران در مجلس به محض نماينده شدن دنبال عوض کردن فرمانداران و مديران حوزه خود هستند.

مي شود کشور را با 1 ميليون کارمند دولت اداره کرد نه 3 ميليون نفر

برخي مديران فقط با کمک عزرائيل کنار مي روند.

مجلس محل گفت و گو و جدل کردن و لابي است.

آرزوي ديرينه ام ساماندهي وضعيت احزاب است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی