بازدید 15470
یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

«برجام» از روز شنبه وارد مرحله اجرا می‌شود

در شرایطی که طی روزهای اخیر گزارش ها و گمانه زنی های متعددی درباره زمان اجرای توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در رسانه ها منتشر شد، یک منبع آگاه تأیید کرد، این توافق از روز شنبه آینده رسماً وارد مرحله اجرا خواهد شد. به این ترتیب، روز شنبه، روز آغاز برداشته شدن تحریم های وضع شده علیه ایران خواهد بود.
کد خبر: ۵۶۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 12 January 2016
«برجام» از روز شنبه وارد مرحله اجرا می‌شوددر شرایطی که طی روزهای اخیر گزارش ها و گمانه زنی های متعددی درباره زمان اجرای توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در رسانه ها منتشر شد، یک منبع آگاه تأیید کرد که این توافق از روز شنبه آینده رسماً وارد مرحله اجرا خواهد شد. به این ترتیب، روز شنبه، روز آغاز برداشته شدن تحریم های وضع شده علیه ایران خواهد بود.

یک منبع آگاه در گفت و گو با «تابناک» تأیید کرد، برنامه جامع اقدام مشترک هسته ای ایران و گروه 1+5 (برجام) روز شنبه، 26 دی ماه، برابر با 16 ژانویه وارد مرحله اجرا خواهد شد. به این ترتیب، در پی تأیید اجرای تعهدات ایران بر اساس این توافق، تحریم های موجود علیه ایران برداشته می شود.

اعلام این خبر از سوی منبع بلندپایه مذکور را می توان پایانی بر گمانه زنی هایی دانست که طی روزهای اخیر درباره زمان دقیق اجرای برجام در رسانه ها منتشر شده بود. در این راستا، هرچند تقریباً همه منابع ایرانی و غربی از اجرایی شدن برجام طی «چند روز آینده» سخن می گفتند، زمان دقیق آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار داشت.

این گمانه ها به ویژه پس از آن شدت گرفت که روز 17 دی ماه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با خبرنگاران گفت در صورتی که همه چیز خوب پیش برود، برجام طی روزهای آینده اجرایی خواهد شد. وی در این زمینه اظهار داشت: «امروز صبح با جواد ظریف صحبت کردم. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که ایران به تعهدات خود پایبند می‌ماند. اگر همه‌ چیز خوب پیش برود، چند روز بیشتر تا اجرای برجام فاصله نخواهیم داشت».

گفتنی است، کری پیش از این نیز گفته بود با توجه به سرعت عمل ایران به تعهدات خود، انتظار می رود اجرای برجام از نیمه ژانویه آغاز شود.

دو روز پیش (20 دی ماه) نیز حمید بعیدی نژاد، مدیرکل سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «شمارش معکوس برای فرا رسیدن روز اجرا و لغو تحریم ها آغاز شده است». روز گذشته نیز روزنامه «اعتماد» در یکی از مطالب خود از باقی ماندن «کمتر از هفت روز» تا اجرای برجام خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل