بازدید 5384

برنامه ششم و بودجه ٩٥ آماده است

سخنگوی دولت اعلام کرد: برنامه ششم و بودجه ٩٥ با پیوست‌هایش آماده است و بعد از تدبیری که داریم تقدیم مجلس می شود.
کد خبر: ۵۶۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 12 January 2016
 سخنگوی دولت گفت: لایحه بودجه سال 1395 کل کشور و برنامه ششم توسعه آماده است اما به دلایلی تصمیم گرفته شد به جای هفته جاری، هفته آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با بیان این که همه فرآیندهای تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال آینده و لایحه برنامه ششم توسعه انجام شده است، افزود: طبق قانون می بایست ابتدا گزارشی از سال گذشته یعنی هر سال وضعیت شاخص های سال قبل اجرای برنامه توسعه تهیه شود که گزارش های مربوط به سال گذشته در سه جلد آماده شده است که تقدیم نمایندگان می شود.

وی تاکید کرد این موارد کار تولیدی جدید است، در کنار آن باید برنامه خود را برای سالی که می خواهیم لایحه بودجه را بدهیم، مشخص کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خاطرنشان کرد: چون سال نخست اجرای برنامه ششم توسعه است تمامی مبانی نظری بودجه 95 بر پایه آن در دو جلد آماده و یک ماده واحده و 22 تبصره لایحه با پنج پیوست قانونی تهیه شده است.
نوبخت گفت: ارقام بودجه همانند سال گذشته نیست ،تبصره های تکراری را حذف کردیم و همه احکام جدید است، همه اینها کار تولیدی دولت است تا مجلس که می خواهد به ماده واحده آن رای بدهد، اطلاع داشته باشد که چه مبانی نظری در پشت آن قرار دارد.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: آخرین ویراش لایحه برنامه ششم توسعه تمام شده است که پس از تقدیم به مجلس برای انتشار به رسانه ها ارایه می شود.

نوبخت با بیان این که لوایح برنامه ششم و بودجه بنا به دلایلی که گفته خواهد شد به مجلس تقدیم نشده است٬ گفت: این لوایح بطور مطلوب و به همراه پیوستها داخل کیف های شفاف قرار داده شده و آماده است تا با تدبیری که داریم و متناسب با آن تقدیم مجلس شود.
وی ادامه داد: دولت اقدامات خود را از نظر برنامه ششم و بودجه سال 95 به وقت به اتمام رسانده است.

وی با تاکید بر دو رویکرد «رشد» و «عدالت» در لایحه بودجه سال 95 خاطرنشان کرد: در مورد رویکرد رشد بودجه باید توضیح دهم که با توجه به اقتصاد مقاومتی هم باید سرمایه گذاری مالی انجام دهیم و هم اقتصاد کشور باید دانش بنیان باشد.

** سفر رییس جمهوری چین به تهران و سفر رییس جمهوری ایران به رم و پاریس


سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درمورد سفر رییس جمهوری چین به تهران و سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به ایتالیا و فرانسه گفت: رییس جمهوری چین در آینده نزدیک با هدف توسعه مناسبات به تهران سفر می کند.
نوبخت افزود: تدارکاتی دیده شده است و این سفر تاثیرات خوبی هم برای ملت بزرگ چین و هم ملت بزرگ ایران به همراه خواهد داشت که بعد از امضای قراردادها و توافقات نسبت به اقدامات انجام شده داوری خواهیم کرد.

سخنگوی دولت همچنین سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه را به دعوت رییس جمهوری این کشورها بیان کرد و گفت: سفر به این دو کشور گامی در جهت توسعه روابط و آماده تر شدن فضا برای سرمایه گذاری در کشور اروپایی خواهد بود.

** روز اجرای برجام نزدیک است


نوبخت همچنین در پاسخ به این سوال که بعد از اجرای برجام چه اتفاق هایی در کشور می افتد، گفت: همانطور که رییس جمهوری نیز روز گذشته در افتتاح پروژه های پارس جنوبی اعلام کرد روز اجرای برجام نزدیک است و در روزهای آینده شاهد نتایج تلاش های ملی خواهیم بود.

وی افزود: این موضوع موفقیت هیچ جناح سیاسی یا قوه ای نیست و نتیجه همکاری همه قوا تحت هدایت رهبر معظم انقلاب است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: با اجرای برجام، تحریم ها برداشته خواهد شد ، فروش نفت افزایش می یابد و دسترسی بانک مرکزی به منابع خارجی امکان پذیر می شود.

نوبخت ادامه داد: با اجرای برجام همچنین شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور خواهیم بود.
وی در پاسخ به سوالی درباره علل افزایش قیمت دلار در بازار اظهارداشت: دولت خواهان افزایش قیمت ارز نیست و بنا به هر دلیلی قیمت ارز و برابری دلار در خیلی از زمینه ها شاخص اقتصاد است و مایل نیستیم سایر شاخص ها را تحت تاثیر قرار دهیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: بنابراین وعده رییس کل بانک مرکزی برای کاهش قیمت دلار تحقق خواهد یافت.

** دولت از حمله کنندگان به سفارت عربستان شکایت می کند


نوبخت در پاسخ به سوالی درمور پیگیری پرونده حمله کنندگان به سفارت عربستان گفت: اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر قابل نکوهش و محکومیت بود و دولت رسما آن را محکوم کرد، دولت درباره پرونده حمله کنندگان به سفارت عربستان نیز به هیچ عنوان این نوع رفتارهای غیر قانونی و مدنی را تایید نمی کند و نخواهد کرد.

وی اظهارداشت: از آنجایی که دقیقا این اتفاق در جهان چهره غیر واقعی از ملت بزرگ و با تمدن و فرهنگ ایرانی نشان داد باید در خصوص کسانی که این کار را کردند و مسیر را به سمت بهره برداری کشورهای دیگر از جمله عربستان عوض کردند تشکیک کنیم که با هماهنگی نبوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: کدام ایرانی غیرتمند حاضر است کشورش را این چنین معرفی کند سفارتخانه ها خاک کشورها محسوب می شوند، همانطور که ما هم در خارج کشور دیپلمات و سفارتخانه داریم.

نوبخت ادامه داد: اینکه تردید شود کسانی که این کار را انجام دادند حساب شده و نفوذی باشند و عده ای هم تحت تاثیر احساسات باشند نفی نمی کنیم و طبیعی بود رییس جمهوری از رییس قوه قضاییه بخواهد به این مساله رسیدگی کند و به وزیر کشور نیز دستور رسیدگی داد.

وی گفت: باید موضوع پیگیری شود؛ از نظر اقتصادی تحریم های بزرگی را پشت سر گذاشتیم و کشورهای اروپایی در یک برهه ای کشور ما را ترک کردند ولی بعدا صف کشیدند که برگردند.

سخنگوی دولت افزود: اینکه برخی کشورها ما را ترک کنند و تاثیر سویی داشته باشد مردود است؛ ولی باید از نظر حیثیتی، خسارتی که دیدیم و عده ای خواستند چنین چهره ای را از کشور ترسیم کنند مساله را محکوم کنیم و از قوه قضاییه انتظار داریم با قاطعیت برخورد کند.
وی در پاسخ به این که آیا دولت قصد شکایت از حمله کنندگان به سفارت عربستان دارد، اظهار داشت: حتما انجام خواهد شد چرا که خسارت بزرگ به حیثیت ملی غیر از مباحث اقتصادی است و دولت شکایت خواهد کرد و درخواست پیگیری شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا درمورد مساله ممنوع التصویری سید محمد خاتمی با دبیر شورای عالی امنیت ملی صحبت کردید٬ گفت: بله صحبت و پیگیری کردیم مستنداتی دوستان از قوه قضاییه از محل هایی داشتند که مورد مذاکره قرار گرفت.

وی در پاسخ به این که اخیرا ثبت سفارش واردات محموله برنج از آمریکا انجام شده است٬تصریح کرد: این موضوع از جی تی سی پیگیری خواهد شد وقتی امکان ورود از کشورهای همسایه هست چرا از آمریکا وارد کنیم؟

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: البته در این زمینه محدودیت هایی داریم و نباید اجازه دهیم به تولید داخلی رقابت کنند ولی اگر چنیم اتفاقی افتاده باشد باید برخورد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی