بازدید 7022

مالیات بلای جان شهر خلاق صنایع دستی!

با آماری که رئیس اتحادیه صنایع دستی در خصوص این کارگاه‌ها می دهد متوجه می شویم که با این واگذاری 500 کارگاه صنایع دستی از حوزه نظارت اتحادیه خارج و تحت پوشش سازمان صنعت قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۵۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 09 January 2016
چندی پیش بود که اصفهان از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی انتخاب شود. عنوانی که به سبب شایستگی‌های اصفهان در این حوزه به این شهر لقب داده شده است.

به گزارش تابناک اصفهان، البته این عنوان، تنها وظایف اصفهان در حوزه صنایع دستی را بیشتر کرده است و باید توجهات به این امر به ویژه در بحث کیفیت افزایش یابد.

از همین رو، اتحادیه‌ها و سازمان میراث فرهنگی نقش مهمی برای تحقق این هدف برعهده دارند که البته تصمیم اخیر در خصوص واگذاری 13 رشته صنایع دستی به سازمان صنعت، معدن و تجارت، نگرانی‌هایی را در خصوص آینده رشته های صنایع دستی ایجاد کرده است.

تاکنون تمامی رشته های صنایع دستی اصفهان که جنبه هنری داشته اند زیر نظر اتحادیه صنایع دستی، اداره می شد اما اکنون به بهانه غیرهنری بودن برخی رشته‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت در صدد تحت پوشش قرار دادن این رشته هاست.

اما وقتی اسامی رشته هایی که قرار است واگذار شود را از عباس شیردل، رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان جویا میشویم، نام هنرهایی همچون میناکاری، قلم‌زنی، نقره‌کاری و نقره‌سازی هم در آن به چشم می خورد. رشته‌هایی که وجوه هنری آنها سالهاست حتی برای عموم هم محرز بوده چه رسد به کارشناسان میراث فرهنگی و سازمان صنعت!.

با آماری که رئیس اتحادیه صنایع دستی در خصوص این کارگاه‌ها می دهد متوجه می شویم که با این واگذاری 500 کارگاه صنایع دستی از حوزه نظارت اتحادیه خارج و تحت پوشش سازمان صنعت قرار خواهد گرفت.

شیردل تاکید کرد: این اقدام اشتباه می‌تواند دو نشان شهر جهانی صنایع‌دستی و شهر خلاق را از اصفهان سلب کند و براین اساس نیازمند چاره‌جویی جدی هستیم.

گرچه تنها بهانه این واگذاری، ارتباط این 13 رشته به حوزه صنعت و معدن و تجارت عنوان شده اما، سیاست‌های اخیر دولت در حوزه دریافت مالیات و قرار دادن مبنای درآمدزایی استان‌ها بر همین اصل را شاید بتوان یکی از دلایل احتمالی این تصمیم دانست.

در صورتیکه دلایل اتحادیه صنایع دستی، بر تصمیم سازمان صنعت و معدن نچربد و این واگذاری اجرایی شود، 500 کارگاه صنایع دستی با قرار گرفتن زیر نظر سازمان صنعت و معدن، منبع مالیاتی خوبی برای استان به شمار خواهد رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی