بازدید 13454

برادر سرلشکر صفوی به دیار باقی شتافت

سرهنگ حاج سیدمرتضی صفوی اخوی سردار سرلشکر پاسدار دکتر صفوی، سحرگاه امروز(دوشنبه) در بیمارستان الزهراء(س) اصفهان به دیار باقی شتافت.
کد خبر: ۵۵۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴ 04 January 2016
سرهنگ حاج سیدمرتضی صفوی اخوی سردار سرلشکر پاسدار دکتر صفوی، سحرگاه امروز(دوشنبه) در بیمارستان الزهراء(س) اصفهان به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایرنا از دفتر دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، مراسم تشییع و تدفین سرهنگ حاج سیدمرتضی صفوی روز چهارشنبه 16 دی ساعت 9 صبح از گلستان شهداء (مزار شهید محسن صفوی) آغاز و پیکر آن مرحوم پس از انتقال به باغ رضوان در قطعه جانبازان دفن خواهد شد.

همچنین مراسم ختم وی روز پنجشنبه 17 دی ماه از ساعت 9 تا 11 در مسجد سید اصفهان برگزار می شود.

قرار است مراسم ترحیم آن مرحوم در تهران روز شنبه 19 دی از ساعت 15 تا 30 : 16 در مسجد نور واقع در میدان جهاد(فاطمی) برگزار خواهد شد.

مرحوم سرهنگ جانباز حاج سید مرتضی صفوی، بازنشسته نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افسری مومن، شجاع و خردمند بود که در سال 1324 شمسی در روستای همام بخش باغ بهادران اصفهان به دنیا آمد.

وی تحصیلات دبیرستانی را در اصفهان به اتمام رساند و به استخدام ارتش درآمد.
او قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تیپ زرهی همدان تابع لشکر 16 زرهی قزوین به اتفاق دوستان مومن خود در ارتباط با روحانیت مبارز فعالیت می کرد.

مرحوم حاج سیدمرتضی صفوی در فعالیت های مخفیانه علیه رژیم ستمشاهی با برادران خود(شهید سید محسن، سیدرحیم، سیدمیثم، سیدسلمان و سیدمصطفی) همکاری می کرد.
وی با پیروزی انقلاب اسلامی در تشکیل کمیته انقلاب اسلامی همدان و کمیته ای در تیپ زرهی با سایر نیروهای مومن و انقلابی نیروی زمینی ارتش همکاری می کرد.

در جنگ کردستان در فروردین سال 59 به اتفاق امیر شهید صیاد شیرازی و امیر سید حسام هاشمی و برادر خود سیدرحیم صفوی برای آزادسازی سنندج به صورت داوطلبانه به همراه حدود 200 نفر از پاسداران و بسیجیان سپاه استان اصفهان به کردستان شتافت.

او گردان ضربت سپاه پاسداران اصفهان را به اتفاق شهید حسین خرازی سامان داد و فرماندهی کرد و در آزادسازی شهرهای کردستان از جمله مریوان فداکاری های زیادی داشت و در آنجا به شدت مجروح و جانباز شد.

با شروع جنگ تحمیلی در یگان های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در جبهه های غرب و جنوب در عملیات های مختلف شرکت کرد.
حاج سید مرتضی صفوی پس از خاتمه جنگ به صنایع دفاع اصفهان منتقل شد و در سال 1374به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

مرحوم سرهنگ حاج سید مرتضی صفوی از نظر اندیشه و تفکر، فردی مومن و وفادار به حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظلّه العالی) بود.

در اخلاق و رفتار و خدمت به نظام مقدس و مردم محروم تلاش وافری کرد.
وی از اوایل تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان اصفهان در آموزش پاسداران و بسیجیان همکاری نزدیکی داشت.

پاسداران قدیمی اصفهان خصوصا در جنگ کردستان شاهد مجاهدت های او در عملیات ها بودند و در سالهای دفاع مقدس در جبهه های نور علیه ظلمت جنوب و غرب حضور فداکارانه داشته است.
از درگاه خداوند منان علو درجات وهم اندیشی با اجداد طاهرینش را مسئلت داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار