بازدید 7897

نامه فعالان‌سیاسی به‌روحانی درحمایت از مولاوردی

س از اعلام شکایت از نشریه یالثارات معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست با نوشتن پستی اینستاگرامی در صفحه شخصی خود از مولاوردی حمایت کرد.
کد خبر: ۵۵۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 31 December 2015
چندی پیش بود که هفته‌نامه یالثارات در آخرین شماره خود با ادبیاتی توهین‌آمیز مولاوردی را مورد خطاب قرار داده بود.

به گزارش شرق، این نشریه ادعا کرده بود مولاوردی معتقد است دولت با «برخورد با هر نوع بدحجابی، ولو عریانی کامل» مخالف است. اما این تمام ماجرا نبود، معاون رئیس‌جمهور درباره این ماجرا سکوت نکرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد از «یالثارات» شکایت می‌کند. پس از اعلام شکایت از نشریه یالثارات معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست با نوشتن پستی اینستاگرامی در صفحه شخصی خود از مولاوردی حمایت کرد. ابتکار در پست خود می‌نویسد: «خواهر گرانقدرم، بانوی متدین و حقوق‌دان، سرکار خانم مولاوردي؛ با قدرت به وظايف خود براي سربلندي بانوي ايراني ادامه دهید که به گفته امام صادق(ع) بدزباني و دريدگي آنان، نشانه نفاق است». ازسویی‌دیگر بخش خبری ٢٠:٣٠ صداوسیما نیز در کنار دیگر رسانه‌های اصولگرا در تمام روزهای آلوده، و هم‌زمان با تعطیلی مدارس تهران و شهرهای صنعتی انتقادهای تند و گزنده‌ای را به معصومه ابتکار مطرح کردند؛ انتقادهایی که خلاف رویه همین خبرگزاری‌ها در دولت قبل بود و این تناقض با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد.

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با اشاره به اینکه از زمان حضور مولاوردی به‌عنوان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حضور در هیأت دولت، شاهد برخی از مخالفت‌ها و رفتارهایی که تقریبا برگرفته از یک دیدگاه سیاسی خاص بود، بودیم گفت: «با توجه به نزدیک‌شدن به انتخابات دهم مجلس و انتخابات خبرگان و اتفاق بزرگی که این دوره در مرحله اول افتاد که همان ثبت‌نام بود و آن اتفاق همان رشد چشمگیر و خیزش از جامعه زنان کشورمان در مقطع ثبت‌نام بود، این هجمه‌ها افزایش یافت. افزایش ظرفیت ثبت‌نام زنان خودش تحت‌ تأثیر عوامل زیادی بود. بخشی از این اتفاق ناشی از تلاش‌هایی بود که مولاوردی با توجه به اهمیتی که به مشارکت سیاسی زنان می‌داد و باعث ایجاد زمینه افزایش مشارکت سیاسی زنان شد و توانست باورها را تغییر دهد و در کنار آن برنامه‌ریزی‌های زنان اصلاح‌طلب باعث شد این خیزش رقم بخورد». منصوری در ادامه افزود: «بنابراین بعد از این مرحله طبیعی بود شاهد برخی از این مخالفت‌ها باشیم. مخالفت‌هایی که بیشتر ناشی از جناح و گروه سیاسی که نه‌تنها با برنامه‌های معاونت زنان، بلکه در طیف مقابل دولت تعریف شده و از هر مسئله‌ای برای حمله به دولت استفاده می‌کنند. ولی اتفاقی که به‌تازگی افتاد به‌کارگیری ادبیاتی بود که نه با فرهنگ دینی و نه با ارزش‌های اخلاقی ما سنخیتی دارد. این ادبیات در نوع خود بی‌سابقه و نشان از سقوط اخلاقی مخالفان دولت و مخالفانی داشت که هر حرکتی در جامعه به سمت تحول‌یافتگی و ایجاد فرصت‌های برابر را تهدید قلمداد می‌کنند. درصورتی‌که نگاه امام به مشارکت زنان نگاهی تحول‌خواهانه بود و تأکید ایشان به حضور زنان در مشارکت سیاسی تأکید بسیار روشنی بود و تمام تلاشی که در این ارتباط هم در معاونت زنان و امورخانواده ریاست‌جمهوری صورت می‌گیرد در راستای تأکیدات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است».

منصوری همچنین با نگاه به هجمه‌ها درباره رئیس سازمان محیط زیست نیز بیان کرد: «اگر آلودگی هوای این روزها را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم، صورت‌مسئله آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ روشن و مشخص است و کسانی که به هر ترتیب با عوامل به‌وجودآورنده آشنا هستند می‌دانند این نوع واکنش‌ها کاملا سیاسی و در جهت تضعیف دولت است. چه‌بسا که ما در دوره‌های گذشته نیز شاهد این آلودگی بودیم و به هیچ وجه این واکنش‌ها از دوستان منتقد وجود نداشت. اما وقتی که این نوع مخالفت‌ها به این شکل مطرح می‌شود مشخص می‌شود شخص رئیس سازمان محیط زیست مورد هدف قرار می‌گیرد و طبعا چون ایشان منتسب به یک جریان سیاسی خاص بوده و هم از زنان توانمند کشور هستند طبیعی است که از هر بهانه‌ای برای توهین به ایشان استفاده شود». گفتنی است نزدیک ‌هزار نفر از فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مطبوعاتی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با اعلام حمایت از شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده، خواستار حمایت رئیس‌جمهور از ایشان شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر