بازدید 30625
این خبر درحال به روزرسانی است

اصلاح طلبان و اصولگرایانی که در روز ششم ثبت نام کردند

ششمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد. روز گذشته ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به پایان رسید.
کد خبر: ۵۵۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 24 December 2015

رئیس جمهور با حضور در وزارت کشور خود را کاندیدای انتخابات کردششمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد. روز گذشته ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به پایان رسید.
 
به گزارش «تابناک»، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.به نظر می رسد در روزهای باقیمانده روند ثبت نام کاندیداها برای مجلسین شتاب بیشتری به خود بگیرد.

اصلاح طلبانی که در روز ششم ثبت نام کردند

غلامحسین تکفلی
این روزها ثبت نام چهره های مشهور برای حوزه انتخابیه مشهد موجب شده تا تنور انتخابات در این شهر گرمتر از پیش شود. پس از ثبت نام غلامرضا انصاری، حسن رسولی و ابراهیم اصغرزاده برای شرکت در انتخابات مجلس از این حوزه انتخابیه، غلامحسین تکفلی که سابقه نمایندگی مجلس از مشهد در مجلس ششم را دارد نیز صبح امروز به ستاد انتخابات وزارت کشور آمد و برای انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرد.

محمدحسین خلیلی اردکانی

محمدحسین خلیلی اردکانی را همه به دلیل پیوندهای نسبی با بیت آیت الله روح الله خاتمی می شناسند اما این عضو هیات موسس حزب اتحاد ملت ایران در کارنامه خود سابقه نمایندگی مردم کرج در مجلس ششم شورای اسلامی را هم دارد. خلیلی اردکانی امروز با حضور در فرمانداری کرج برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

مهدی مرادی
مهدی مرادی عضو اتحاد ملت ایران شعبه البرز نیز صبح امروز با حضور فرمانداری کرج برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

سهیلا جلودارزاده
سهیلا جلودارزاده از جمله زنان اصلاح طلبی است که در مجلس پنجم، ششم و هفتم سابقه نمایندگی مردم تهران را دارد. وی رئیس اتحادیه زنان کارگر و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار است. این فعال سیاسی اصلاح طلب صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است.

مرتضی مبلغ

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات از جمله کسانی اشت که صبح امروز با حضور در فرمانداری اصفهان از حوزه انتخابیه این شهر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. وی که هم اکنون عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران ایران است، به نظر می رسد که سرلیست احتمالی اصلاح طلبان اصفهانی برای انتخابات آتی مجلس باشد.

اشرف بروجردی
معاون سیاسی حزب اتحاد ملت که چند روز پیش به همراه چند تن از فعالان زن اصلاح طلب به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده بود، صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

او پس از انجام مراحل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به احتمال زیاد در لیست اصلاح‌طلبان قرار خواهد گرفت، گفت: مجلس آینده٬ مجلس ترکیبی است اما وزنه اصلاح‌طلبان در آن بالا‌تر است. بروجردی تصریح کرد: در واقع اقبال مردم به اصلاح‌طلبان بیشتر از اصولگرایان است. او با اشاره به موانع موجود بر سر راه اصلاح‌طلبان گفت: برداشت سلیقه‌ای از قانون مانع اصلی اصلاح‌طلبان است و اگر مطابق قانون عمل شود، اصلاح‌طلبان مشکلی نخواهند داشت.

احمد حکیمی پور
احمد حکیمی پور هم اکنون نماینده مردم تهران در چهارمین دوره شورای شهر است. او هم اکنون دبیرکل حزب اراده ملت ایران (حاما) است و سابقه نمایندگی از مجلس چهارم از حوزه انتخابیه چهارم را در کارنامه دارد.

او صبح امروز با حضور در فرمانداری زنجان از حوزه انتخابیه این شهر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

حسین نقاشی
حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران نیز صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد. وی سابقه دبیری انجمن اسلامی تهران را نیز در کارنامه خود دارد.

نسیم چالاکی
نسیم چالاکی عضو جوان شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران نیز از حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

عاطفه پهلوان
عاطفه پهلوان رییس مجمع زنان اصلاح طلب گلستان و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد گلستان، با همراهی جمعی از فعالان حوزه زنان و جوانان، برای دهمین دوره از رقابت های انتخاباتی مجلس دهم نام نویسی کرد.

نصیر عبادپور

نصیر عبادپور عضو جوان حزب اتحاد ملت ایران نیز از حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

محمدرضا حیدری
محمدرضا حیدری در دولت اصلاحات مدیرکل استانداری خراسان بوده است. او صبح امروز با حضور در فرمانداری چناران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

حضور این فعال سیاسی اصلاح طلب مورد اجماع اصلاح طلبان حوزه انتخابیه‌اش است، می تواند موجب گرم شدن تنور رقابت های انتخاباتی شود. مهمترین رقیب وی، دهقان نماینده کنونی مجلس است.

یدالله طاهرنژاد

یدالله طاهرنژاد این روزها نقش موثری را در مناسبات حزب کارگزاران ایفا می کند. او که هم اینک عضو شورای مرکزی خانه احزاب است، امروز با حضور در فرمانداری چالوس برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

علیرضا محجوب

علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و رییس فراکسیون کارگری مجلس نهم نیز به وزارت کشور آمد تا برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی ثبت‌نام کند.

محجوب پیش از پیروزی انقلاب ۵۷، اولین پیش‌نویس آئین‌نامه قانون شورای اسلامی کار را نوشت که بر همین اساس اولین شورای اسلامی کار در شهرک اکباتان تشکیل شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب که از سال ۱۳۵۷ و تاسیس حزب جمهوری اسلامی٬ تا سال ۶۶ و انحلال آن٬ عضو شورای مرکزی این حزب بوده است٬ از دوره پنجم مجلس شورای اسلامی تا کنون نماینده مجلس بوده است.

محجوب سابقه مشاور کارگری نخست وزیر دولت جنگ و بازرس ویژه رئیس جمهور در امور کارگری در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نیز در کارنامه خود دارد.

حمید سجادی

حمید سجادی که اولین وزیر معرفی شده از سوی روحانی برای وزارت ورزش بود و نتوانست رای اعتماد مجلس را به دست آورد برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به زودی لیست ورزشکاران ارائه می شود گفت: تجربه نشان داده است که افراد ورزشکار نمی‌توانند در فعالیت‌های سیاسی موفق باشند بر همین اساس ما قرار است فارغ از جناح‌بندی‌های چپ و راست لیستی جداگانه به نام لیست ورزشکاران ارائه بدهیم.

وی با اشاره به زمان رای اعتماد خود در مجلس گفت: من آن زمان کاملا به صورت صادقانه و شفاف به مجلس آمدم و تصورم این بود با توجه به سوابق مدیریتی و افتخارات ملی که در حوزه ورزش و دو میدانی دارم بتوانم رای اعتماد را کسب کنم اما متاسفانه برای جناح‌های سیاسی مجلس این مولفه‌ها مهم نبود و من تحت تاثیر باندبازی، جناح‌گرایی نتوانستم رای اعتماد را کسب کنم.

وی در خصوص دیگر افراد این لیست افزود: طی روزهای آینده ورزشکاران در رده‌های ملی برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند. همچنین آقای خیابانی نیز از حوزه انتخابیه کرج ثبت‌نام خواهند کرد و ما ایشان را جزو جامعه ورزش می‌دانیم.

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان نامش با دولت اصلاحات گره خورده است. وی در دولت دوم سید محمد خاتمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد و عملکرد خوبی را از خود بجای گذاشت.

پزشکیان در مجلس هشتم و نهم نمایندگی مردم تبریز را برعهده داشته است و در این مدت نقش مهمی را در مناسبات مجلس ایفا کرده است. بسیاری از کسانی که اخبار مجلس را مورد پیگیری قرار می دهند، نطق های آتشین او را همراه با آیات قرآن و جملات نهج البلاغه می دانند.

او امروز با حضور در فرمانداری تبریز برای دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شد.

سید محمود علیزاده طباطبایی

سید محمود علیزاده طباطبایی یکی از مشهورترین وکلای دادگستری است. او وکالت بسیاری از چهره های اصلاح طلب را برعهده داشته است.

با این حال، محمود علیزاده طباطبایی در نخستین دوره انتخابات شورای شهر، نماینده مردم تهران شد. این وکیل پایه یک دادگستری امروز به فرمانداری نطنز رفت و از این حوزه انتخابیه برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

علی محمد نمازی

علی محمد نمازی معاون امور استان های حزب کارگزاران سازندگی است. او متولد لنجان است و در مجلس ششم نیز نمایندگی شهرش را برعهده داشت.

اینک علی محمد نمازی در حوزه انتخابیه لنجان برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است و به نظر می رسد که حضور او گرمای خاصی را به انتخابات مجلس این دوره لنجان ایجاد کند.

قدرت الله نوروزی

فرماندار اصفهان در دولت اصلاحات بوده است و هم اکنون در میان اصلاح طلبان اصفهانی از جایگاه خوبی برخودار است. نوروزی پیش از ظهر امروز با حضور در فرمانداری اصفهان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

علی اکبر شعردوست

علی اکبر شعردوست نیز در آخرین ساعات امروز در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت و ثبت نام کرد.

شعردوست که سابقه نمایندگی مردم تبریز در مجلس ششم را در کارنامه دارد، از سال 86 تا 92 مسئولیت سفارت ایران در تاجیکستان را نیز عهده دار بود.

الهام فخاری

الهام فخاری عضو جوان حزب اتحاد ملت ایران نیز از حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

اصولگرایانی که در روز ششم ثبت نام کردند

مرضیه وحید دستجردی
مرضیه وحید دستجردی نخستین فرد سر‌شناسی بود که صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد. وی که لقب نخستین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران دارا است٬ در سال ۹۱ به دلیل اختلاف با رئیس جمهور وقت، از کار برکنار شد. وی همچنین در مجلس پنجم شورای اسلامی نیز سابقه نمایندگی دارد.

لاله افتخاری
لاله افتخاری از جمله زنانی است که از مجلس هفتم به این سو همراه در خانه ملت حضور داشته است. وی که فرزند و همسر شهید است، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه است و در شورای همگرایی اصولگرایان مسئولیت احزاب را نیز برعهده دارد.

حجت الاسلام وحید احمدی
وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است. نماینده کنگاور در خانه ملت، صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور بار دیگر از حوزه انتخابیه کنگاور ثبت نام کرد.

پرویز داودی
پرویز داودی، استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی است٬ اما نام او تا زمانی که سمت معاونت اول در دولت نخست احمدی نژاد را برعهده گرفت، مطرح نبود. با این حال، داو در دولت دهم جایش را به محمدرضا رحیمی داد و از دولت احمدی نژاد خداحافظی کرد.

داودی که هم اینک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است٬ در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه از کدام حوزه انتخابیه ثبت نام می‌کنید؟ گفت: از تهران ثبت نام خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا٬ مبنی بر اینکه با احمدی نژاد دیدار هم می کنید؟ اظهار داشت: من ایشان را در جلسات مجمع تشخیص می‌بینم. معاون اول دولت نهم در پاسخ به این سوال که آیا با رئیس دولت نهم و دهم برای کاندیداتوری مشورت کرده اید؟ تصریح کرد: من با کسی مشورت نکرده‌ام.

محمد نبی حبینی و اسدالله بادامچیان
دو عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی ظهر امروز دست در دست یکدیگر برای ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد ستاد انتخابات مجلس شدند.

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه که پرونده کاری خود، سابقه شهرداری تهران را دارد، تا به امروز نتوانسته است به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور پیدا کند.

با این حال اسدالله بادامچیان دیگر عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی برخلاف نبی حبیبی چندین دوره نماینده مجلس بوده است.

فاطمه آلیا و زهره طبیب‌زاده نوری
فاطمه آلیا و زهره طبیب‌زاده نوری دو عضو فعال جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی هستند که صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

ابوالقاسم رئوفیان
ابوالقاسم رئوفیان از جمله فعالان سیاسی اصولگرایی است که در سال های گذشته همواره مورد بی لطفی اکثریت اصولگرایان قرار گرفته است. وی که دبیرکلی حزب ایران زمینی را برعهده دارد، از جمله کسانی است که طی سال های گذشته از جمله افراد نزدیک بخ محسن رضایی بوده است.

سخنگوی جبهه ایستادگی نیز صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

او در جمع خبرنگاران گفت: جبهه ایستادگی تصمیم گرفته است که اعضایش به طور فعال در انتخابات شرکت کنند و بر همین اساس ظرف روزهای باقیمانده اعضای این جبهه برای حضىر در انتخابات در فرمانداری های سراسر کشو حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: برای ما لیست اصولگرایان و یا اصلاح طلبان مطرح نیست و هر طیفی که برنامه مدون و منسجم برای مجلس داشته باشد با انها کار خواهیم کرد زیرا حضور در مجلس نیازمند داشتن برنامه و استراتژی مشخص است

الیاس ناداران
یکی از چهره شاخص اقتصادی مجلس شورای اسلامی، الیاس نادران است که از نزدیکی بسیاری با جبهه پایداری دارد.

ناداران که از مجلس هفتم تا به امروز در خانه ملت حضور دارد، در دو سال گذشته نقش بسیار محسوسی در فراخواندن اعضای دولت تدبیر و امید به مجلس داشته و از کسانی بود که در استیضاح رضا فرجی دانا علیه او نطق کرد.

این عضو جمعیت رهپویان ولایت صبح امروز با حوزه در فرمانداری تهران برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرده است.

حجت الاسلام مجتبی ذالنوری
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذالنوری، پیش از ظهر امروز با حضور در فرمانداری قم، برای کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ثبت نام کرد.

ذالنور از چهره‌های اصولگراست که در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه انتخابیه قم نیز کاندیدا بود و در لیست جبهه پایداری قرار داشت، اما با ۱۳۵هزار رأی و فقط با اختلاف ۱۲هزار رأی کمتر نسبت به امیرآبادی از راهیابی به مجلس بازماند.

طرفداران ذالنور معتقدند امیرآبادی در دوره قبل با استفاده از تبلیغ تک‌رأی بین آذری زبان‌های مقیم قم٬ به لیست جبهه پایداری و ائتلاف سه نفره پایبند نبوده است.

صادق خلیلیان

صادق خلیلیان نیز صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران ثبت نام کرد. پیش از این نیز تنی چند از وزرای دولت احمدی نژاد در انتخابات ثبت نام کرده بودند.

وزیر جهاد کشاورزی دولت احمدی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من یک کاندیدای اصولگرا هستم و اگر آن‌ها، من را در لیست قرار دهند خوشحال می‌شوم، گفت: هنوز لیست‌های انتخاباتی مشخص نشده است و صحبت‌ها در زمینه نحوه چگونگی چینش افراد در لیست‌ها ادامه دارد.

خلیلیان همچنین در خصوص رابطه خود با احمدی‌نژاد گفت: من به صورت مستقل شرکت‌کرده‌ام و با تابلوی ایشان در انتخابات حضور پبدا نخواهم کرد، ضمن آن‌که آقای احمدی‌نژاد بار‌ها اعلام کرده‌اند که در انتخابات مجلس از هیچ گروه یا فردی حمایت نخواهند کرد.

یحیی آل اسحاق

یحیی آل اسحاق در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی به وزارت رسید و پس از آن به کارش در بازار ادامه داد. او سال ها ریاست اتاق بازرگانی تهران را برعهده داشت و در سال 91 نیز هوای ریاست جمهوری را برای یازدهمین دوره انتخابات جمهوری در سر می پرواند اما سرانجام از ادامه رقابت انصراف داد.

علی لاریجانی

علی لاریجانی عصر امروز با حضور در فرمانداری قم برای کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم ثبت‌نام کرد.

لاریجانی در انتخابات دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه انتخابیه قم ثبت‌نام کرده بود و با قرار گرفتن در لیست مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با رأی بسیار بالایی نسبت به دیگر رقبا به مجلس راه یافت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در دوره‌های هشتم و نهم مجلس، ریاست مجلس شورای اسلامی را نیز به عهده داشت.

فاطمه رهبر

فاطمه رهبر نیز از جمله کسانی بود که عصر روز پنجشنبه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

وی از مجلس هفتم به این سو نمایندگی مجلس را در کارنامه دارد.


ثبت نام در آخرین روز تا ساعت 24 انجام می شود

مقیمی در رابطه با زمان ثبت نام در آخرین روز نام نویسی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس بیان کرد: فردا جمعه 4 دی ماه از ساعت 8 تا قبل از 24 از داوطلبان انتخابات مجلس ثبت نام بعمل می آید و در روز شنبه به هیچ عنوان ثبت نام نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز مستقر در وزارت کشور ، محمدحسین مقیمی در تصریح گزارش ثبت نام شده های امروز دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت 15:45 گفت: 8167 نفر به 207 حوزه انتخابیه و ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد 7333نفر ثبت نام شده اند و 1127 نفر در حال ثبت نام هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: تعداد 711 نفر از ثبت نام شده ها خانم و 6322 نفر آقا هستند.

وی در تصریح فراوانی سنی داوطلبان مجلس بیان کرد: از 29 تا 75 سال ثبت نامی داشته ایم که 30 تا 37 سال 1380 نفر، 41 تا 45 سال 1226 نفر، 46 تا 50 سال 1328 نفر و 51 تا 55 سال 958 نفر، 56 تا 60 سال 614 نفر و 61 تا 65 سال 233 نفر، 66 تا 70 سال 76 نفر و 71 تا 75 سال 26 نفر ثبت نام کردند.

مقیمی گفت: تعداد 2299 نفر امروز در انتخابات مجلس ثبت نام کردند که از این تعداد 379 نفر تحصیلات حوزوی، 351 نفر کارشناسی و 1178 نفر دکترا و 594 نفر کارشناسی ارشد و نمایندگان ادوار 523 نفر هستند و 16 نفر اقلیت دینی در حوزه های مختلف ثبت نام کردند.

مقیمی در رابطه با زمان ثبت نام در آخرین روز نام نویسی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس بیان کرد: فردا جمعه 4 دی ماه از ساعت 8 تا قبل از 24 از داوطلبان انتخابات مجلس ثبت نام بعمل می آید و در روز شنبه به هیچ عنوان ثبت نام نخواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور از بازدید به ستاد استعلامات دادستانی خبر داد و گفت: در این بازدید از روند بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات مطلع شدیم که گزارشاتی از روند بررسی صلاحیت ها ارائه دادند.

وی ادامه داد: برای استعلامات چهار نهاد ثبت احوال، دادستانی کشور و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی استعلام گرفته می شود.

جواد خیابانی برای حضور در انتخابات مجلس ثبت نام کرد

گزارشگر سرشناس فوتبال امروز برای حضور در انتخابات مجلس ثبت نام کرد.به گزارش نامه نیوز، شب گذشته خبر علاقمندی جواد خیابانی برای حضور در انتخابات مجلس منتشر شد که تا صبح خیلی ها منتظر تکذیب آن بودند.در نهایت خیابانی تاکید کرد که قصد کاندیداتوری دارد و خود را نوکر مردم نامید که به عشق آنها قصد حضور در مجلس را دارد.خیابانی امروز با حضور در فرمانداری کرج به عنوان کاندیدای حوزه انتخابیه این شهر ثبت نام کرد.


علی لاریجانی کاندیدای مجلس دهم شد

ثبت نام دو وزیر و معاون اول کابینه احمدی‌نژاد در انتخاباتعلی لاریجانی عصر امروز در فرمانداری قم کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

لاریجانی که هم اکنون رئیس مجلس شورای اسلامی است، نماینده مردم قم در مجلس هشتم و نهم بوده است و پیش از این نیز رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بوده ‌است.

تاکنون 7 هزار و 296 نفر برای انتخابات مجلس مراجعه کردند

محمد حسین مقیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: از تعداد 7 هزار و 296 نفر مراجعه کننده پرونده 6 هزار و 219 نفر تکمیل و هزار و 107 نفر در حال تکمیل شدن است. بیشترین میانگین سنی 75 سال و کمترین 30 سال بوده است.

وی افزود: امروز هم هزار و 466 نفر به ستاد انتخابات کشور و حوزه فرمانداری‌ها در سراسر کشور مراجعه کرده و حضور پیدا کردند.

مقیمی تصریح کرد: پرونده‌های مراجعه کننده در حوزه فرمانداری‌ها از طریق سیستم‌ها تکمیل و از طریق استانها به وزارت کشور ارائه می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره‌ی زمان آخرین زمان ثبت نام برای مراجعه کنندگان طی امروز و فردا که روز پایانی است اظهار کرد:‌از همه ساعات روز استفاده کرده و سعی‌مان این است که همه کسانی که مراجعه می‌کنند ثبت نام کنند. البته دیروز از ساعت 22 به بعد کسی مراجعه نکرد، امروز هم تا ساعت 16 و 30 دقیقه مراجعه کنندگان را پذیرش خواهیم کرد و همچنین فردا طبق روال از 8 صبح فعالیت ثبت نامی کاندیداها آغاز شده و از همه ساعات روز برای ثبت نام مراجعه کنندگان استفاده می‌کنیم.

مقیمی همچنین با اشاره به اینکه روز گذشته ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان به اتمام رسید، اظهار کرد:‌ 801 نفر در این دوره از انتخابات خبرگان شرکت کردند که دوره‌ی قبل یعنی دوره چهارم 495 نفر، دوره سوم 396 نفر ، دوره دوم 180 نفر و دوره اول 168 نفر در انتخابات خبرگان ثبت نام کرده بودند و افزایش آمار دراین دوره نشان می دهد که مردم علاقمند هستند که در این انتخابات حضور داشته باشند.

پاسخگویی به استعلامات انتخابات در دادستانی در حال انجام است

مرتضی بختیاری، اظهار کرد: طبق ماده 48 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور و شورای نگهبان از 4 مرجع نسبت به داوطلبینی که برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند استعلام می‌کنند که یکی از آن 4 مرجع، دادستانی کل کشور است.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات، سازمان ثبت احوال و نیروی انتظامی سه مرجع دیگر برای بررسی سوابق داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

مسئول ستاد بررسی و پاسخگویی به استعلامات انتخابات مجلس در دادستانی کل کشور خاطرنشان کرد‌: از همان روز نخست که ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد اطلاعات به صورت برخط وارد سیستم‌های ما در دادستانی کل کشور شد و ما نیز آن‌ها را به دادگستری‌های سراسر کشور منعکس می‌کنیم و آنها پس از بررسی نتایج را برای ما ارسال می‌کنند.

طبق ماده 48 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ وزارت کشور و شورای نگهبان پس از وصول مشخصات داوطلبان، روزانه لیست کامل آنها را تهیه و به منظور بررسی سوابق آنان در رابطه با صلاحیت‌های مذکور در این قانون به وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور، سازمان ثبت احوال کشور و اداره‌ تشخیص هویت و پلیس بین‌الملل در مرکز ارسال می‌دارد. مراکز مزبور موظفند ظرف 5 روز نتیجه بررسی را با دلیل و سند به وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام کنند.

ثبت نام دو وزیر و معاون اول کابینه احمدی‌نژاد برای نمایندگی مجلس

در اولین ساعت ششمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس دهم نام نویسی کرد و گفت: از طرف آقای احمدی نژاد شرکت نمی کنم، ایشان هم اعلام کرده اند که در انتخابات هیچ گونه فعالیت و پشتیبانی از کسی نخواهند داشت. من یک اصولگرا هستم و طبیعی است اگر اصولگرایان من را در لیستی قرار دهند استقبال می کنم.

همچنین یحیی آل اسحاق رییس سابق اتاق بازرگانی تهران واشرف بروجردی معاون وزیر کشور پیشین با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند.

فاطمه آلیا و زهره طبیب زاده نیز با حضور در فرمانداری تهران برای کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام و عنوان کردند:به ائتلاف اصولگرایان متعهد هستیم و اگر نام‌مان در لیست اصولگرایان نباشد به صورت مستقل در انتخابات شرکت نخواهیم کرد.

فاطمه آلیا همچنین گفت: شورای داوری اصولگرایان تشکیل شده و از این به بعد به دنبال تعیین مصادیق خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: اصولگرایان تصمیم دارند تحت رهبری آیات یزدی، موحدی و مصباح حرکت کنند.

لاله افتخاری و وحید احمدی وعلی کائیدی از نمایندگان فعلی مجلس همچنین حسین نقاشی فعال سیاسی اصلاح طلب نیز صبح پنج‌شنبه همزمان با اولین ساعات ثبت نام انتخابات مجلس دهم با حضور در وزارت کشور جهت کاندیداتوری در این انتخابات ثبت نام کردند.

مرضیه وحید دستجردی از وزرای دولت احمدی‌نژاد نیز صبح پنج شنبه مراحل ثبت نام خود جهت کاندیداتوری مجلس دهم را تکمیل کرد.

الیاس نادران از نمایندگان فعلی مجلس نیز با حضور در فرمانداری تهران برای مجلس دهم ثبت نام کرد.

نادران در هنگام ثبت نام در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم ائتلاف حداکثری اصولگرایان شکل بگیرد.

وی افزود: فکر نمی‌کنم مجلس این دوره به لحاظ گرایش‌ها تفاوتی با مجلس قبل داشته باشد، من هم به عنوان یک سرباز امیدوارم بتوانم وظیفه ام را انجام دهم.

همچنین حمید سجادی اولین وزیر ورزش پیشنهادی احمدی نژاد نیز با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس، ثبت نام کرد.

معاون وزیر ورزش دولت دهم در هنگام ثبت نام در فرمانداری تهران گفت: فعلا به صورت مستقل ثبت نام کرده ام اما امکان دارد در لیستی که ورزشکاران می دهند حضور داشته باشم. فردا بعدازظهر با مشخص شدن ورزشکاران ثبت نامی این لیست هم مشخص خواهد شد.

وی افزود: ما ورزشکاران نباید گرایش سیاسی داشته باشیم بلکه باید مفید باشیم. ورزشکاران باید نماد ملی باشند.

پرویز داودی معاون اول دولت نهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

همچنین محمد نبی حبیبی واسدالله بادامچیان دبیر کل و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با حضور در وزارت کشور کاندیدای مجلس دهم شد.

ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین و سهیلا جلودارزاده نماینده ادوار مجلس نیزبا حضور در فرمانداری تهران کاندیدای مجلس دهم شدند .

ثبت‌نام ۸۰۱ نفر در خبرگان و ۵ هزار و ۹۲۱ نفر در مجلس

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخاباتی کشور صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین آمار ثبت نامی داوطلبان خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آمار ثبت نامی‌ها نیز تعداد 801 نفر در انتخابات پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند.

وی افزود: روز گذشته که آخرین مهلت و فرصت ثبت‌نام داوطلبان خبرگان بود، تعداد 295 نفر نام نویسی کردند.

دبیر ستاد انتخاباتی کشور تصریح کرد: براساس آمارها نیز استان تهران با ثبت‌نام 176 نفر بالاترین میزان ثبت نامی‌ها در خبرگان به شمار می‌رود که به ترتیب استان‌های اصفهان با ثبت‌نام 61 نفر و آذربایجان شرقی با ثبت‌نام 46 نفر رتبه‌های دوم و سوم را دارند.

پورعلی مطلق گفت: همچنین بر اساس آخرین آمار ۵ هزار و ۹۲۱ نفر تاکنون در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

براساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

۱ - اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
۲ - تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
۳ - ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.
۴ – داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن.
۵ - نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.
۶ - سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینائی، شنوائی و گویائی.
۷ - حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

۱ - اصل شناسنامه
۲ - اصل کارت ملی
۳ - آخرین مدرک تحصیلی (حداقل فوق لیسانس یا معادل آن)
۴ - عکس
۵ - اصل کارت پایان خدمت و گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال

همچنین داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری هنگام ثبت نام باید اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 4×6 و پرسشنامه اعلام داوطلبی را ارائه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر