بازدید 3793
واکنش

بلاتر: 8سال محرومیت؟ چرا؟ مرا مسخره کردند، با این حکم می جنگم/ پلاتینی گفت آدم گرانقیمتی است، من هم گفتم ایرادی ندارد!

فکر می‌کردیم که توانسته‌ایم هیات داوری را در خصوص شرایط موجود و درباره وجهی که از سوی فیفا به حساب پلاتینی توجیه کنیم. ما با یکدیگر توافق شفاهی کرده بودیم. این قرارداد سال 98 پس از جام جهانی صورت گرفت، زمانی که پلاتینی به من گفت دوست دارد برای فیفا کار کند. البته او گفت که آدم بسیار گران‌قیمتی است. به او گفتم اشکالی ندارد، ما الان نمی‌توانیم پولت را بپردازیم اما بعدها این کار را انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۵۵۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 21 December 2015

رییس سوییسی فیفا طی حکمی جنجالی به هشت سال محرومیت از همه مسایل مرتبط با فوتبال محکوم شد اما رئیس برکنارشده فدراسیون جهانی فوتبال با ناعادلانه دانستن حکم سنگین درنظر گرفته شده برای وی و رئیس یوفا، ادعا کرد که مرتکب هیچ تخلفی نشده است.

به گزارش تابناک ورزشی، سپ بلاتر در اولین واکنش پس از اعلام محرومیت هشت ساله‌اش از فعالیت در تمام حوزه‌های مرتبط با فوتبال توسط کمیته اخلاق فیفا، در یک کنفرانس خبری در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید چه حرفی برای گفتن دارد؟ گفت: آمده‌ام بگویم که که امروز برای من یا فیفا روز خوبی است؟! نه، مطمئناً اینطور نیست. نلسون ماندلا زمانی درباره انسانیت صحبت می‌کرد. انسانیت همین جاست، در همین دنیایی که ما زندگی می‌کنیم. من این موضوع را می‌گویم، چون پاسداشت انسانیت شعار فوتبال در سال 2010 بود و ایده‌ یک فعال حقوق بشری مانند نلسون ماندلا. من امروز این موضوع را می‌گویم، چون به تازگی خبر محرومیتم را شنیده‌ام. چرا رسانه‌ها باید قبل از من خبر محرومیتم را دریافت کنند؟ من نمی‌دانم.

بلاتر ادامه داد: برای فوتبال متأسفم. برای بیش از 400 عضو فیفا متأسفم که در این دنیای پر از انسانیت اینطور با من رفتار می‌شود. فکر می‌کردیم که توانسته‌ایم هیئت داوری را در خصوص شرایط موجود و درباره وجهی که از سوی فیفا به حساب میشل پلاتینی در راستای یک قرارداد هرگز فسخ نشده، توجیه کنیم. ما با یکدیگر توافق شفاهی کرده بودیم. این قرارداد سال 1998 پس از جام جهانی صورت گرفت، زمانی که پلاتینی به من گفت دوست دارد برای فیفا کار کند. البته او گفت که آدم بسیار گران‌قیمتی است. به او گفتم اشکالی ندارد، ما الان نمی‌توانیم پولت را بپردازیم اما بعدها این کار را انجام خواهیم داد. چیزی که مرا متحیر می‌کند، این است که کمیته اخلاق فیفا وجود چنین قراردادی را به کل تکذیب می‌کند.

بلاتر: 8سال محرومیت؟ چرا؟ مرا مسخره کردند، با این حکم می جنگم/ پلاتینی گفت آدم گرانقیمتی است، من هم گفتم ایرادی ندارد!

رئیس فیفا افزود: طبق قوانین فیفا شما می‌توانید قراردادهای‌تان را به صورت لفظی یا کتبی منعقد کنید. من برای دفاع از خودم و فیفا خواهم جنگید. به چه جرمی باید هشت سال محروم شوم؟ ما را به ناحق دروغگو خطاب کرده‌اند. این درست نیست. من از مجاری قانونی ورزش برای احقاق حقوقم تلاش خواهم کرد. ما یکبار دیگر به کمیته ورزش و دادگاه‌های سوئیس می‌رویم. من یک شهروند سوئیسی هستم. در قوانین سوئیس شما زمانی هشت سال محروم می‌شوید که مرتکب خلاف بسیار بزرگ و سنگینی شده باشید. موضوع واریزشدن پول از حساب فیفا به حساب پلاتینی یک موضوع اجرایی است و ربطی به کمیته اخلاق ندارد.

بلاتر تأکید کرد: در داخل فیفا افرادی هستند که نمی‌توانند درک کنند چرا رئیس سازمان محروم شده. به خاطر این ماجرا، خانواده من و حتی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنم نیز مسخره شده‌اند. باید بجنگم تا فیفا را به جایگاهی مناسب برسانم. متأسفم که به من با وجود 41 ساله خدمت صادقانه‌ام به فیفا چنین برچسب‌هایی می‌زنند. من از این بابت شرمنده‌ام که کمیته اخلاق فیفا برخلاف تمام مدارک موجود، حکم صادر کرده است.

بلاتر درباره اعطای امتیازات میزبان جام‌های جهانی 2018 و 2022 به روسیه و قطر هم گفت: در مورد جام جهانی 2018 ایده ما این بود که امتیاز میزبانی به کشوری اروپایی برسد که تاکنون هرگز میزبان نشده و روسیه را واجد شرایط دیدیم. با این حال انتخابات همچنان باز بود و کشورهای دیگر هم شانس داشتند. جنجال میزبانی قطر اما چیز دیگری است.

بلاتر از اینکه نمی‌تواند برنامه اصلاحی‌اش برای فیفا را اعمال کند، ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: من دیگر نمی‌توانم کارم را انجام دهم.

رئیس محروم شده فیفا در پاسخ به این سوال که آیا این محرومیت او را از شرکت در استادیوم‌ها نیز باز خواهد داشت؟ عنوان کرد: این مسئله جزو موارد محرومیتم نیست و اعمال نمی‌شود.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اگر آمریکا میزبان جام جهانی 2022 شد بود، هیچ یک از این اتفاقات در فیفا رخ نمی‌داد، تأکید کرد: فکر نمی‌کنم که کمیته اخلاق فیفا وابسته یا ارتباطی به آمریکا داشته باشد. میان این دو طرف رابطه‌ای وجود ندارد و این موضوع یک مسئله داخلی فیفا است. دقیقاً نمی‌توانم بگویم که کمیته اخلاق فیفا نمی‌خواست پلاتینی رئیس شود یا نه. من نمی‌دانم. هرگز خیانت مالی نکرده‌ام. هیچ کسی به من بابت کسب آرای اروپایی‌ها پول نداده است. اروپایی‌ها آرای خود را به من داده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار