بازدید 9302
به اتهام عضوگیری برای داعش

بازداشت «امیر» ایالت مینه‌سوتا

مسئول عضوگیری از اهالی ایالت مینه‌سوتا آمریکا برای گروه تروریستی داعش دستگیر شد.
کد خبر: ۵۵۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 10 December 2015
مسئول عضوگیری از اهالی ایالت مینه‌سوتا آمریکا برای گروه تروریستی داعش دستگیر شد.

به گزارش فارس، یک جوان بیست‌سالۀ اهل ایالت مینه‌سوتا که در رسانه‌های آمریکا باعنوان «امیر» یا مسئول عضوگیری گروه داعش در ایالت مینه‌سوتا خوانده شده، روز گذشته توسط مأموران اف‌بی‌آی دستگیر شد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتد پرس، دادگاه آمریکا، «عبدالرزاق محمد ورسامی» ساکن شهر «ایگان» مینه‌سوتا را متهم به عضوگیری از اتباع سومالیایی مقیم آمریکا برای پیوستن به داعش و تسهیل سفر آنان به سوریه کرده است. به گفته مقامات مربوطه، 9 نفر دیگر از این گروه پیشتر بازداشت شده‌اند.

به گزارش وبگاه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا، طبق متن سوگندنامۀ یک مأمور ویژه‌ی پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌ای)، عبدالرزاق ورسامی پیشتر از سوی فرد دیگری که عازم سوریه بود بعنوان «امیر» و جایگزین سرکردگی گروه گمارده شد.

به گفته مأمور مذکور، ورسامی پس از مسئولیت جدید خود به‌سرعت به ترغیب کسانی که با داشتن پول و گذرنامه آمادۀ رفتن به سوریه تا اواخر تابستان 2016 بودند اقدام کرد. این مأمور اداره تحقیقات فدرال همچنین اضافه می‌کند که نامبرده ضمن کمک مالی به فردی برای اخذ گذرنامه اضطراری از دولت آمریکا و به‌رغم ناکام‌ ماندن در این امر، در نهایت در ماه اوت 2014 موفق به این کار شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات 5 نفر از ساکنان ایالت مینه‌سوتا در ماه مه سال آتی برگزار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود از اواخر سال 2013 تاکنون دستکم حدود 12 نفر تنها از این ایالت برای پیوستن به گروه تکفیری-صهیونیستی داعش عازم سوریه شده باشند. همچنین اعلام شده است از سال 2007 تاکنون بیش از 22 جوان مینه‌سوتایی برای ارتکاب جنایت در کنار گروه تروریستی الشباب، خاک آمریکا را به مقصد سومالی ترک کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر