بازدید 80327

اعتراف بازیگران به ابتذال در سینمای ایران

به جرئت می‌توانم بگویم پشت‌صحنه فیلم‌هایی که قبل از انقلاب ساخته می‌شد به مراتب از پشت‌صحنه‌های فیلم‌های امروز پاک‌تر و سالم‌تر بود.
کد خبر: ۵۵۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 09 December 2015
ابتذال در سینمای ایران بیش از دو دهه است که به موضوع روز تبدیل شده و امروز علاوه بر مشکل فیلم های مسئله دار و دیالوگ های نا به هنجار و خارج از عرف که نقد بسیاری از افراد و حتی بازیگران را به دنبال دارد، پشت پرده مفسده پیشنهادات بی شرمانه به بازیگران نیز وجه جدید این ابتذال شده است.

به گزارش اتاق خبر، موضوع فساد در سینمای ایران اولین بار توسط پرستو صالحی یکی از بازیگران زن در سال 91 مطرح شد و این مهم در حالی بود که سال 89 فریدون جیرانی در اظهاراتی تلخ و تکان دهنده ای به وضعیت سینمای مبتذل در ایران اشاره کرد و گفته بود: یک صحنه رقص در سینمای ما جواب می دهد و به فروش کمک می کند.

پرستو صالحی


وی در سال 91 در صفحه فیسبوک خود نوشت:

«به یک تهیه کننده سر‌شناسی از سره درد دل گفتم: دلم یه کار طولانی می‌خواد گفت: اونی‌ام که بهت کار طولانی بده حال طولانی می‌خواد...

من هنوز ایمان دارم که تو هنر مقدس هفتم، هستند انسان‌هایی که بی‌درخواست و نیاز و... فقط و فقط به کارشون فکر می‌کنن و بس و متاسفم از وجود کسانی که هنر پاک آریایی را رو با ناحیه ۱۰ قدیم تهران اشتباه گرفتن...».

ماهایا پطروسیان


پس از این «ماهایا پطروسیان» پیرامون صحبت‌های پرستو صالحی مبنی بر وجود فساد در سینمای ایران به واسطه افراد سود‌جو، گفت: من کم و بیش ‌این حرف‌ها را شنیده‌ام، البته این حرف‌ها، حرف‌های جدیدی نیست و این اتفاقات، اتفاقاتی است که سال‌هاست رخ می‌دهد. بیش از ۱۵ سال است که بسیاری از سینماگران درباره وضعیت نابسامان سینمای ایران هشدار می‌دهند و صحبت می‌کنند.

امین تارخ


امین تارخ نیز گفت: دختری را سراغ دارم، بعد از اینکه به برخی خواسته‌ها جواب مثبت نداد، او را با قرار‌داد بسته شده کنار گذاشتند و او بعد از این ماجرا موهایش را از ته تراشید و چند دفعه زمزمه خودکشی سر داد.

آری؛ بی توجهی و بی اهمیتی به ابتذال پشت پرده سینمای ایران همچنان روندی صعودی در پیش گرفت تا جایی که چندی پیش کشف حجاب قراردادن عکس های دیده نشده یکی دیگر از بازیگران زن در صفحه شخصی اینستاگرامش موج جدیدی را روانه رسانه ها کرد چراکه وی در توجیح رفتار خویش، درخواست های شرم آور برخی موسسات و شرکت‌های سینمایی و حتی برخی کارگردانان و تهیه کنندگان برای بازی دادن وی در فیلم‌های مختلف را مطرح ساخته بود.

واکنش جالب سخنگوی وزارت ارشاد


بعد از به راه افتادن موج رسانه ای و تایید برخی بازیگران در راستای ابتذال پشت پرده سینمای ایران بود که سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واکنش نشان داد . گفت: این گونه رفتارها که نشانه خلا شخصیت و کمبود عاطفی است در واقع انتشار عکس های بدون حجاب خودشان را در فضای مجازی برای مردم کار ضد فرهنگیو اخلاقی است و غیرقابل توجیه است. ما انتظار نداریم هنرمندانی که از کنار از همین مردم معروف شدند و جایگاهی پیدا می کنند حالا بخواهند به باورها و اعتقادات همین مردم بی توجه باشند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: صدف طاهریان بازیگر سینما برای توجیه رفتارغیراخلاقی خود وانمود می کند که همه مشکل دارند.

فقیهه سلطانی


پس ازاین بود که فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون با تایید بخشی از سخنان صدف طاهریان- که به تازگی کشف حجاب کرده بود نوشت:

خانم صدف طاهریان ... حرفهای شما در مورد عده ی زیادی از دست اندرکاران سینمای ما متاسفانه، متاسفانه و متاسفانه، کاملا درست و مورد تایید هست.

سریال دنباله دار کشف حجاب برخی بازیگران زن ایرانی از جمله صدف طاهریان و چکامه چمن ماه باعث شد سایر بازیگران نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند  و از ابتذال سینمای ایران و کناره گیری از عرصه هنر به دلیل پیشنهادهای بی شرمانه پرده بردارند.

پروانه معصومی


این بازیگر پیشکسوت با اشاره به اینکه فضای فعلی سینما در دست عده‌ای سودجو و غیرسینمایی است گفت: به جرئت می‌توانم بگویم پشت‌صحنه فیلم‌هایی که قبل از انقلاب ساخته می‌شد به مراتب از پشت‌صحنه‌های فیلم‌های امروز پاک‌تر و سالم‌تر بود.

السا فیروزآذر


فیروزآذر در گفتگویی اظهار داشت: با عده بسیاری از  کارگردانانی روبه رو هستیم  که به جای آنکه بازیگران شایسته را در تئاتر یا فیلم های شایسته و کلاس های آموزشی جستجو کنند و یا حداقل با تست گرفتن و آگاهی به استعداد افراد آنها را شناسایی کنند،  در محافل و مهمانی ها به دنبال کشف بازیگر است، که مسلما به این بی اخلاقی دامن می زند. برای این قبیل کارگردانان فرق نمی کند که طراح صحنه یا فیلمبردار و سایر عوامل چه میزان خلاق و حرفه ای هستند بلکه بیشتر حواشی کار برایشان مطرح بوده و بر این اندیشه اند که تا چه میزان این افراد زیر دست می توانند کمبود های روحی روانی جنسی و مالی آنها را تامین کنند.

شاهرخ استخری


وی نیز در راستای ابتذال سینما گفت: همین الان یک بازیگر جوانی که اول راه است و حاضر است هرکاری بکند، به من نشان بدهید تا به او بگویم چه کار کند تا بتوانید ستاره سینما بشود، خیلی هم نیاز به استعداد ندارد، شاید یک خانه مجردی به کارش بیاید

حمیدرضا پگاه


حمیدرضا پگاه اظهار داشت: متاسفانه اکنون بسیاری از افراد برای رسیدن به پول و شهرت سعی می کنند وارد عرصه سینما شوند در حالی که هم کسی که برای این کار پول می پردازد و همچنین کسی که آن را دریافت می کند در نهایت ضرر خواهند کرد.

وی افزود : پیشنهاد غیر اخلاقی و بی شرمانه خطاب به بانوان و همچنین پیشنهاد برای دریافت پول های کلان در ازای دادن نقش به آقایان همواره وجود داشته اما به دلیل اینکه این موارد به صورت شفاهی مطرح می شود نمی توان آنها را پیگیری قانونی کرد.

ساناز سماواتی


وی نیز گفت: اگر می توانی مهمانی های شبانه ای برگزار کنی یا بروی در مهمانی ها؛ می توانی کار کنی؛ بقیه اگر کار حرفه ای می کنند و در این مسائل نیستند کنار گذاشته و به مرور به وادی فراموشی سپرده می شوند.

مرجان محتشم


محتشم نیز از دیگر بازیگرانی است که خود را از این حرفه کنار کشیده است و می گوید از طریق طراحی داخلی امرار معاش می کند.

محتشم در همین زمینه اظهار داشته است: محبوبیت بین مردم چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را بدست آورد ولی متاسفانه برخی ستارگان به دلیل ابزار شدن و ارتباطات غیراخلاقی که باعث شرمندگی و تاسف است محبوب شدند که به اعتقاد من این محبوبیت نیست.

وی تاکید کرد: جايي براي كساني كه بخواهند با اعتقاد به خدا در عرصه ي سينما فعاليت سالم داشته باشند نيست و متاسفانه برعكس كساني كه تن به ارتباطات نامشروع مي دهند در اين عرصه بالا مي روند.

صبا کمالی


صبا کمالی نیز چندی پیش در اعتراض به وضعیت حال حاضر سینمای ایران از فعالیت های هنری انصراف داد.

این هنرپیشه سینما گفت: من وقتی وارد این عرصه شدم شرایط خیلی محترمانه تر بود. اوضاع هنر نسبت به چند سال اخیر چه از نظر مالی و چه از نظر اخلاقی خیلی بهتر بود ولی چند سالی است که شرایط به گونه ای دیگری است.

وی ادامه داد: امیدوارم شرایط درست شود اما باید بگویم که من بابت هر جواب ردی که به پیشنهاد وقیحانه تهیه کنندگان دادم آنها مرا ۵ سال به عقب پرت کردند، یک مشت موجودات حقیر که اسم دیگری را روی آنها نمی توان گذاشت.

داستان ابتذال در سینمای ایران بیش از دو دهه است که به موضوع روز تبدیل شده و امروز علاوه بر مشکل فیلم های مسئله دار و دیالوگ های نا به هنجار و خارج از عرف که نقد بسیاری از افراد و حتی بازیگران را به دنبال دارد، پشت پرده مفسده پیشنهادات بی شرمانه به بازیگران نیز وجه جدید این ابتذال شده است. از همین رو شاید لازم باشد وزارت ارشاد به عنوان متولی و مسئول اصلی از بین بردن و یا به حداقل راندن مفسده موجود در این بخش فرهنگی تغییر جدی و اساسی در روند فعالیت و نظارت خود اعمال کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۰۹
کلا اگر دقت کنید بازیگران بیکار یا کم کار عمده افردی هستند که فضای سینما را فاسد یا مبتذل میدانند.
از دید اینها کسانی که الان در سینما مشغول هستند همه فاسدند و ایشان چون پاک هستند از گود بیرون مانده اند؟؟؟
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
از برخورد اهالی سینما با بازیگران فیلم های ارزشی کاملاً مشهوده .
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
عزیزم خودم در جریان یک اخراج خانم از یک شرکت خصوصی بودم که بدلیل تن ندادن به خواسته های مدیر شرکت اخراج شد در صورتی که ایشون یک حسابرس حرفه ای و متعهد بودن و بجای ایشون یک حسابرس ناشی اومد و هر روز حساب های شرکت با مشکل مواجه میشد ولی عزیز دل مدیر بود مطمین باش این یک واقعیته .اگه اهل واتساپ باشی هر روز کلیپ های درون گودی ها رو می بینی
روح اله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
قضاوت غیر منصفانه ایست .
متاسفانه این ابتذال تبدیل به زخمی کهنه و دردناک شده و بازیگرانی که امروزه پرکار هستند عمدتا افراد لایقی بوده اند که گذرگاه شهرت را پیموده اند و حالا خودشان برگ برنده هستند و نیازی به رشوه های غیر متعارف به فاسدان این عرصه ندارند . بیچاره افراد با استعداد ئ تحصیلکرده ای که باید رنج گذر از این دوران را به جان بخرند یا از حیثیت و شرافت خود مایه بگذارند یا مسیری که با عشق شروع کردند را ناتمام رها کنند ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
اصلا هم اینطور نیست...هیچکس همه را فاسد نگفته است...اما بی شک فساد زشت در سینمای ما ریشه دارد که باید ریشه آن را قطع کرد.
این مشکل فقط در سینما نیست در جاهای دیگر هم هست باید ریشه ای علت یابی شود.......
خب حالا که اینقدر ابتذال در سینما داره بیداد میکنه، باید دید این بازیگران فیلمها و سریالهایی که این روزها در سینما و تلویزیون داره پخش میشه چه جوری نقششون رو بدست آوردن!!!
متاسفانه فساد در همه جا هست چه در سینما چه فوتبال چه در جاهای دیگر ....
هنرمندان قبل از انقلاب واقعی تر بودنند
واقعا فکرنمی کردم همچین فضاحتی پشت پرده سینمای ایران حاکم هست
واقعیت همین است.
اين فقط در سينما نيست هر جا به نوعي فساد هست از زير ميزي پزشكان، پارتي بازي در استخدامها، چپاندن برخی افراد خاص بعنوان هييت علمي، رانت خواري مديران دولتي و.....فساد از طرفي و افسردگي استرس اطرف مقابل بيداد مي كند
پاسخ ها
یزدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
دوره دوره بی سواد ها بی لیاقت ها اما وقیح ها و پارتی دار هاست .
ابتذال كجا وجود نداره؟سينما هم بخشي از از ابتذال و فساد اين مملكته...
اون سلحشور بیچاره وقتی گفت همه حمله کردن بهش حتی یک عده از همین بزرگان ولی حالا راحت دارن میگن فساد هست، چقدر زشت رفتار ما ایرانی ها
پاسخ ها
گلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
سلحشور گفت زنان سینما فا...ه هستند!! در صورتی که مردان سینما بی غیرت و ... هستند!!!
جای بسی تاسف است واین واقعیت تلخ همه جا هست
جالب اینجاست که تا بحث ابتذال میشه میریم سراغ بازیگر زن، زندگی خصوصیش و غیره ! نه اون تهیه کننده و ...!
نتیجه سالی شش هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی این است؟؟!!
پناه برخدااز این سیمای ابتذال ، خداونداسلام ومومنین را ازشراین سیمای شیطانی نجات دهد انشاالله
یعنی تمام زنانی که در سینما بازی می کنند؟؟؟؟
یادتونه آقای سلحشور چی گفتند و بعد اون چه حرفها شنیدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
اون آدم نیومد بگه تهیه کنندگان کثیف اند .. بلکه تمامی زنان و دختران سینما رو زیر سوال برد. تفاوت در اینه
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
اگر خاطرتون باشه ایشون راجع به بازیگران زن صحبت کرده بودند نه تهیه کنندگان به ظاهر محترم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
جالبه کسی که فیلمنامه میدزده !!!
مدعی اخلاق گرایی هم میشه !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
اتفاقا جناب سلحشور و امثال ایشان باعث شروع همین فساد بودند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
سلحشور و امثال ایشان فرار به جلو می کنند. خودشان مشکل دارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
آقاي سلحشور بسيار مظلوم واقع شدند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
سلحشور چون حرب اللهی بود جو فاسد سینما بر علیه اش موضع گرفت
از بعضیاشون نه از همشون باید پرسید شما که بازیگر خوبی هم نیستی بار اول چجوری خودتو وسط اینهمه متقاضی وارد این عرصه کردی عزیزم؟
من نمیفهمم .. این همه کمپین تشکیل میشه .. یه کمپینی رو این هنرمندا تشکیل بدن .. مردمم حمایت میکنن .. در برابر اون تهیه کنندگان کثیف . یک بار هم که شده مردم بشناسنشون و تحریمشون کنن.
واقعا متاسفم که مسئولین خودشان را به خواب زدن
کاملا وجود مافیا مشهوده ایران هفتاد میلیونی انگار همین چند تا هنر پیشه رو داره که هر کانالی میزنی فقط همینا رو تو نقشهای مختلف میبینی
خانم پروانه معصومی قبل از انقلاب دیگه پشت پرده ای نبود همه چیز علنی بود اسم خیلی ازفیلمها و بازیگران انموقع هنوز درذهن من است متاسفانه بازیگران و دست اندرکان امروزی چون علنی نمیتونن درپشت پرده ان کار دگر میکنن.!!!!!!!!!!!!
چرا از وزارت اطلاعات دعوت به ورود به موضوع گرفته نمیشود ,باتوجه به موضوع حساس تهاجم فرهنگی.
ایران مگه سینما هم داره؟
چرا در زمانیکه آقای سلحشور وجود فساد و فحشا را در سینمای ایران اعلام کرد از مسولین وزارت ارشاد و سیستمهای نظارتی در کشور فرمایشات ایشان را پیگیری نکردند و همه بطریقی این دلسوز عرصه هنر را سرکوب نمودند حالا که یکی از هنرپیشه های مفسد در خارج از کشور پرده از این فساد برداشته به سخن آمدند
من یک بازیگر تیاترهستم و کم با این نوع پیشنهاد های زشت مواجه نشدم.
تهیه کننده ها و کارگردان ها چون کمتر زیر ذره بین هستند بیشتر فساد اخلاقی دارند.
کاش دوباره همه ابعاد انحطاط اخلاقی را در همه اصناف ببینیم از کار و کاسبی و استخدام تا گرفتن پست و مقام !!!!!!!
جالبه حتی یک متهم با سند وجود ندارد و فقط حرف های کوچه بازاری که همیشه بوده و هست و به نظر می رسد خواهد بود.
سینما، تئاتر، موسیقی باید آزاد باشند تا همه بتوانند هم هنرشان را و هم عقده هایشان را رو کنند. ما موسیقی را تا حد ممکن ممنوع کرده ایم، هنرمندان را یکی پس از دیگری به بهانه ابتذال دور کرده اسم، خب این کم مانده بعد از ممنوعیت را وقتی رها کنی، فسادش می زند. این طبیعی است که شما برکه ای را راههای ورودیش را ببندید، خیلی از منابعش را رها کنید، بعد توقع داشته باشید آن برکه گل آلود نشود!
توجيه درسته نه توجيح
وقتی حرف از سقوط اخلاقی جامعه هست ، یعنی همه کس در همه جا و جایگاه در معرض ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری هستند . ویژگی ای که هر کس در صنف و جایگاه خودش دارد زمینه یکی از انواع فساد را در بر دارد ، پزشک بیمارکش ، پلیس همراه دزد ، قاضی خائن ، کارمند رشوه گیر ، رییس مختلس و .... هنرپیشه زیبایی فروش ! اینکه قباحت فساد چرا از بین رفته است و چرا همه علاوه بر فساد صنفی در معرض فساد اخلاقی هم هستند سئوال مهمی است که باید پاسخ داده شود !
من خودم از تحصیلات دانشگاهی سینما بعد از انقلاب برخوردار هستم و در صدا وسیما کار می کنم .
سریال شاه دزد یادتان هست بیشتر هنرپیشه های زن آن سریال از غیر حرفه ای بودند که البته زیبا نیزبودند که پخش آن با مشکلاتی همراه بود زیرا پلان های خیلی درشت از صورتهای آرایش شده آنها تصویر برداری شده بود . بعد ها مشخص شد این خانمها اکثرا کار دیگری جز بازیگری داشتن و برای معروف شدن با تهیه کننده یک شب را در هتل گذرانده سپس قرار داد شان امضا شده است
حال خود ببینید این فضا به کجا رسیده
این شرایط فقط توی سینما و عرصه هنر صادق نیست . تو این مملکت ؛ کلا اگه بخوای سالم باشی کلاهت پس معرکه است . میذارنت کنار و هزار جور انگم بهت میزنن . هورا کش و کار چاق کن حضرات که شدی ، میشی نور چشمی و علامه و پاکدست .
پروانه معصومی: ""به جرئت می‌توانم بگویم پشت‌صحنه فیلم‌هایی که قبل از انقلاب ساخته می‌شد به مراتب از پشت‌صحنه‌های فیلم‌های امروز پاک‌تر و سالم‌تر بود.""

نتیجه می شود: ........................ !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
هیچ نتیجه ای نمی شود ... شما رویا بافی
من مورد صحبتم با شخص خاصی نیستش ولی باید حرف مردهای را که این دوستان مطرح می کنند رو هم شنید که آیا واقعیت داره و اگه واقعیت داره موضوع بررسی بشه که مشکل از مردها است یا رفتار زنها...
تابناک در نوشتن مقالات دقت کن اشتباه املایی نداشته باشی
باید بنویسی «توجیه» نه «توجیح»!!
طرف به شتر گفت چرا دهنت کجه ؟شتره یه نگاه عاقل اندر سفیه بهش کرد و گفت کجام راسته ؟؟؟
این سینما و تلویزیون باید تعطیل شود
آقای سلحشور هم با مطرح کردن این مسئله جوری عنوان کردند که انگار بانوان بازیگر مقصر هستند در حالی که این تهیه‌کنندگان و کارگردانان هستند که پیشنهادات بیشرمانه را به بانوان می‌دهند. جناب سلحشور باید انتقاد را منصفانه مطرح می‌کردند و از هم صنفان خودشان انتقاد می‌کردند نه اینکه فضا را جوری جلوه دهند که انگار خانم‌های بازیگر شرایط فساد را در سینما بوجود آورده‌اند.
متاسفانه تصور حاکم این است که باید هرخانمی را در خیابان دیدی سوارش کنی . یه نگاهی به خیابانهای تهران بیاندازید. بااین طرز فکر محل دیگر مهم نیست .سینمائیها جرات بیانشان بیشتر است
وقتی کل مملکت رو ابتذال و فساد بگیره ، دیگه سینما و غیر سینما نداره ... همه جا گل آلود میشه .
قبل از انقلاب هم یکی از هنرپیشه های خانم برای اعتراض به فساد در سینما جلوی دانشگاه تهران آدامس میفروخت .
گوهر خیراندیش و ثریا قاسمی و مهوش صبرکن و هدیه تهرانی و نیکی کریمی و.....همه .....هستند استغفرالله .حسودان وعنودان تنگ نظر تحمل پیشرفت دیگران راندارند.
سعید جان این بندگان خدا کم کار شده اند چون نخواستند به هر پیشنهاد بی شرمانه ای تن بدهند. والا فراموش نمیکنیم که در سالهای نه چندان دور بازیگرانی مثل خانمها صبا کمالی و پرستو صالحی و مرجان محتشم جزء پرکارترین ها بودند و مشخصه جریانی ناپاک در این سینما این قشر بازیگران که به ارزشهای خودشون پایبند ماندند از صحنه دور کرده و همینقدر که شخصی مانند استاد امین تارخ به این مساله مهر تایید زده کافیست تا مسئولان امر با احساس خطر جدی یکبار برای همیشه با یک انقلاب فرهنگی جدید این سینما را از لوس وجود ناپاکان و آلودگان پاک کند.
زمینه وجود دارد
اولین بار که از فساد تو سینما حرف زده شد توسط سلحشور بود! چطور اون موقع اه اه حالا به به؟؟؟ چرا اون موقع ایشون دروغ میگفت و مورد لعن قرار میگرفت حالا سینما دلواپس پیدا کرد و عمق فاجعه برملا شد؟؟؟؟ امان ازین مردم .......
در سینما... فساد اخلاقی
در اقتصاد...فساد مالی
درجامعه پزشکی.....بی اخلاقی...
در فروش نفت..... م ه... ب ز...
در استفاده از فضای مجازی.......بی اخلاقی وبی فرهنگی
در تولیذ.......فساد....مثل همین آبلیموها که برای دفعشم مشکل داشتن
مثل خودروها که جون و پول مردمو مسخره کردن
دیگه در چی میخوای.... بگو تا بت بگم فساد چقد زیاده
چی به سرمون اومده
پاسخ ها
اشکان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
یک جو مردانگی لازم است که دستجمعی بگویند ای مردم ایران معذرت میخواهیم ما اینکاره نبودیم و شما را به خواری کشاندیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس .... فاظهر اللهم لنا ولیک و ابن بنت نبیک
آمیییییییین
انحصار در هر حوزه بخصوص اگر با مدیریت ( و البته با بودجه ی ) دولتی آغشته شود نتیجه ای جز فساد ندارد و نخواهد داشت و فرقی ندارد این حوزه ، تولید خودرو باشد یا رسانه و یا هنر و یا بهداشت و یا علم و اندیشه و یا کسب و کار و . . . !
راه نجات ملتها در فهم "نظارتی " حاکمیت است و احترام به شعور ملت و در نتیجه اجازه اداره امور به دست ملت ( بخش خصوصی و رقابتی ) است و لا غیر .
حوزه های بظاهر غیر سیاسی مثل ورزش و هنر که غرق در فساد و رانت و استعداد کشی و انگل پروری هستند نمونه ای کوچک و مشتی از خروارند
در هر جای دنیا باشگاههای ورزشی و شبکه های تلویزیونی منبع درآمد ( مالیاتی ) دولت هستند و در کشور ما خورندگاه سیری ناپذیر بودجه و بی خاصیت و مشکل زای دولت . عین صنعت خودرو !
با این حساب اینهایی که فیلم بازی میکنند ...
می گم چرا پشت صحنه ها رو کم نشون می دهند
ابتذال حقیقته
یه سرچی به اینستاگرام هاشون بزنید
بیاید واقع گرا باشیم
پیشرفت تو لختی بودن نیست
اگر عریان بودن پیشرفته که حیوون ها پیشرفته ترینن
ببینید امیر ابراهیمی و فراهانی به چه کارهای خفت باری دست میزنن
نکنه شما اینها رو هنر میدونیذ
البته نظر شما هم قبوله
بابا بزرگم تو روستا دوتا سگ هنرمند داره
یبار هنرشون رو دیدم
وقتی طرف زنش رو که باهاش 40 سال زندگی کرده و میره زنی میگیره که از دخترش جوونتره دیگه باید تا تهش بخونی چه خبره پشت صحنه
فساد همه جا هست.
مشکل اونقدر کوچک نیست که تو سینما خلاصه شده باشه و وزارت ارشاد بخواد درستش کنه . دوستان اخلاق تو جامعه ما رنگ باخته و هر روز از یک گوشه ای بوی بدش مشاممون رو آزار میده از راننده تاکسی ها...از فوتبالیستهامون که ... از سینما .... از پزشکها ... و خیلی چیزهای دیگه . مشکل اینجاست که توی جامعه ما دیگه اخلاقیات ارزش نیست . نوع دوستی صفت برگزیده ای نیست . داشتن پول ارزشه و همین برات اعتبار لازم برای هر کاری رو فراهم میکنه . این ثمره نوع تفکری هست که توی جامعه داره اسبش رو میتازونه . چشمهاش رو بسته متوجه نیست که رو مسیری داره حرکت میکنه که به همین زودی ها کاملا فرو می ریزه
دلبندم آن چيزي كه پشت صحنه ي سيمنا هست فساد و فحشاست نه ابتذال ابتذال به معناي پستي و بي ارزشي هر چيزي بعلت تكرار است نه به معناي فحشا و فساد اخلاقي
با با جان مملکت در فساد غرقه سینما هم یکی از همین جاهست گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند
وزارت اطلاعات چرا وارد عمل نمی شود؟
پاسخ ها
شهره
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
وزارت اطلاعات و یا بسیج دو تا را پشت صحنه بکارند که از اون کار ها نکنند .
اينجا كه همه هنرپيشه ها فساد رو تاييد كردن ديگه هنرپيشه اي نمونده كه در اين مورد صحبت نكرده باشه ميشه بفرماييد الان هنرپيشه فاسد پس كيه ؟؟؟؟؟
"سره درد دل" غلطه. "سردرددل" این "ه" اضافه رو فقط بی سوادها می نویسن نه یه سایت معتبر.
در این مملکت فقط ظاهر سازی رعایت بشه کفایت میکنه "به جرئت می‌توانم بگویم پشت‌صحنه فیلم‌هایی که قبل از انقلاب ساخته می‌شد به مراتب از پشت‌ صحنه‌های فیلم‌های امروز پاک‌تر و سالم‌تر بود" تو فیلمها وسریال ها مهم اینه که حتی با مانتو و روسری خانومها تو رختخواب باشن ولی برای بازی در همین باید قید حجاب و شرف و.... زد
خوشم مياد تو خارج وقتي كسي دست از پا خطا مي كنه اخبار نشونش ميده و همه مي فهمن كي بوده . به خصوص تو اين موارد. ديگه هم اينقدر انرژي صرف تاييد و تكذيب و اعتراض به تهمت خوردن و .... نمي شه چون شفاف است . اينقدر هم برخي و بعضي و عده اي نمي كنند. معلوم است وقتي اينقدر تو پرده صحبت ميشه ديگر به پيگيري عملي نمي رسه.
من از اهالی این صنف هستم نمی گم تو صنف سینما و تلویزیون از این چیزها نیست چون خودم یه جاهایی دیدم اما علاوه بر صنف خودم تو صنف های دیگه هم دیدم مثلا صنف پزشک و پرستار,صنف پوشاک و بوتیک و حتما صنف نانوا...باید ریشه یابی و بررسی بشه که چرا در هرصنفی یه سری ادم هابه خودشون جرئت می دن به کسایی که دنبال کار شرافتمندانه اند چنین پیشنهادهایی که نه چنین شرطهایی قائل بشن
پس معلومه همه هنر پیشه ها فاسد ومشکل دارند
فساد بیشتر در عوامل پشت صحنه است که عمدتا غیر سینمایی هستند و بر اساس رابطه به سینما اومدن
همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید خدا رو شکر هم که همه چیز به همه چیز می آید وقتی برای نداشتن پول بخیه بچه کشیده میشود پس همچین موضوعی خیلی عجیب نیست
آخه جز استاد تارخ کدومشون حرفه ای هستند و واسه خودشون حرفی واسه گفتن دارند
سینما و مطربی معمولا این چیزها توش طبیعیه ........
مثلا تو فلسفه کلا این چیزها دیده نمیشه یا تو جامعه شناسی ......
خب با این وضع افتضاح حجاب بازيگرا انتظار دیگه ای از تهیه کننده و....نمی ره ک همچین درخاستي ندن
محمدرضا شریفی نیا را ببینید و قضاوت کنید همه ماجرا را
همه جا صحبت از فساد هست... کی باید جواب بده...؟!
در دنیای متمدن سعی می کنند مسائل را با قانون حل کنند و اینجا همه چیز با نصیحت و اندرز و پنهان کاری! در آمریکا به وضوح قوانینی روشن در دسترس است و به همه کارمندان اطلاع داده می شود که چگونه با سکشوال هرسمنت برخورد کنند و به کجا می توانند شکایت کنند. حتی یک لمس یا نگاه هیز تکرار شونده در این حوزه می گنجد و ما اینجا زنان و دخترانمان را به حال خود رها کرده ایم که مبادا آبروی ما برود
اسم ها را افشا کنید. ناله نکنید عزیزان.
مبارک
بحث فساد و ابتذال -خود فروشی فقط درسینما و هنرپیشه وتهیه کننده نیست متاسفانه درکشور ما قشر وسیعی بازیگر هستند و پولدارها هم تهیه کننده وکارگردان درهمه شغلها این مورد صدق میکند
هنر پیشه ای که در محیطی خلوت خود را با رنگ و لعاب و پوشش آنچنانی به دوستان و همکاران عرضه می کند و اطمینان دارد که جرقه هوس را خودش زده است چطور انتظار دارد پیشنهاد فحشا بوی نشوداین خانمی که از فساد و فحشا در سینما مینالد بهتر است بداند حرکات وپوشش فعلی وی باندازه کافی محرک است
فرهنگ تو اين مملكت داره به به قهقهرا ميره
بابا یکراست بگویید ابتذال از 2خرداد76 شروع شد.اینقده خودشه خسته نکن!!
bye
هنر آریایی یعنی هنر هفتم سینما؟؟
حالا کیا باید برن از اقای سلحشور حلالیت بگیرن
من کارمند ارشاد هستم، با چشمان خودم خیلی چیز ها رو از نزدیک دیدم،، طرف هنوز دست چپ و راستش رو بلد نیست با یه لیسانس کارگردانی تئاتر میاد میشینه رو صندلی چندتا دختر هم با لباس خانگی جلوش بازی میکنند، این هم درحال سیگار کشیدن و قیافه گرفتن فقط نگاه میکنه و لذت میبره
من برای تک تک افرادی که هنر و علاقه خود را بخاطر دوری از دام شیطان و فساد حیوانی کنار گذاشته اند و میگذارند دعا میکنم. دعا میکنم که عاقبت به خیر شوند و حتما ایشان مزدشان را از خداوند خواهند گرفت.
من نمی دونم اصلا به عنوان یک زن ایرونی هم نگاه کنیم این با فرهنگ غنی ما نمیخونه این همه عقده برای نشون دادن چی??!!!!!!!!!! خجالت اوره دست هالیوود بستن .اینا نمیدونن برای ایران وصله ناجورند!!!!!
من نمی دونم اصلا به عنوان یک زن ایرونی هم نگاه کنیم این با فرهنگ غنی ما نمیخونه این همه عقده برای نشون دادن چی??!!!!!!!!!! خجالت اوره دست هالیوود بستن .اینا نمیدونن برای ایران وصله ناجورند!!!!!
تنها...ومهم ترین دلیل بی حجابی وبدحجابی زنان بازیگرمااست..بعنوان الگوی هنری..انسانی..اجتماعی..
با سلام یادمه خانم پوری بنایی تو حرفاشون گفتند مرحوم تقی ظهوری در پشت صحنه همیشه مراقب خانمهای بازیگر بودند یا جای دیگر گفتند هواسرد بود درپشت صحنه بهروز کتش را درآورد روی دوش من انداخت و جای دیگر استاد کیمیایی در مورد اینکه چگونه ناصر ملک مطیعی نقش فرمان را بعنوان نقش دوم در قیصر بپذیرفت دلیلش دوستی ایشان و احترام به خانم پوری بنایی بود حالا سوال این است براستی روشنفکرانی که سینمای فارسی را میکوبند کجا هستند تا ابتذال را پیدا کنند
کاری ندارم که اینها خوب بودند یا بد ولی بعد از انقلاب جمع آوری این دستشویی ها باعث شد که فساد به همه جای جامعه پخش و سرایت کند
لعنت خدا بر بی عفت و بی غیرت
بازیگران عزیزی که به ابتذال سینما اشاره کردن خودشون شخصیت والایی دارن و حاضر نیستن به هر خفتی تن بدن... افرین که صادق هستن و دیدگاه بزرگی دارن و آینده کشورشون براشون اهمیت داره ...ممنون
هم پشت پرده و هم جلو پرده سینما کثیف شده
کل سینمای ایران فاسده و همه با هم رابطه دارن
فساد از سینما و تلویزیون و ماهواره شروع میشه
ما هم ماهواره داشتیم و هم تو خانوادمون کارگردان و بازیگر
راحت میتونم بگم از وقتی پای ماهواره به خونمون باز شد و دو تا از آشناهامون رفتن تو کار سینما کل فامیل به نوعی تحت تاثیر قرار گرفتن
بله همه جا فساد هست ولی الگو پذیری از کسی که به نوعی با سینما و تلویزیون سر و کار داره با کسی که ناشناخته است اصلا غیر تصوره
بنام خدا
بنابرروایاتی که ازمعصومین علیهم السلام نقل شده است آخرالزمان دوره بی حیایی هاو
بی عفتی ها وزن ذلیل شدن مردان است سینماوتلویزیون ایران نیزآلوده وتبدیل
به پایگاه یک مشت هنرمندنمای بی هنرشده است الهم عجل لولیک الفرج
متاسفانه فساد در بین هنرمندان وبازیگران وچهره های معروف غوغا میکنه وطوری شده که از دوره طاغوت هم بدتر وبدتره
از قدیم فحشا در سینمای ایران بوده چون معمولا ادم های خیلی پروو سمت بازیگری میرن که معمولا دوست دارن زیاد دیده بشن و خودنمایی کنن از طرفی ریسک خطا در چنین انسانهایی بالاتره چون حاضرن هرکاری بکنن ولی برن جلو دوربین
سلام من هم میخاستم بگم که آخه چرا باید بازیگران سینما انگشت نمای مردم شوند باید شما بازیگران الگو جامعه باشید من هم یک دختر کرد زبان هستم ودوست دارم که بازیگر سینما شوم و حتی خدا شاهده یک رکعت از نماز م به قضا نمی ره و دوست ندارم بر خلاف شرع عمل کنم ویا بی حجابی کنم نمی گم من چادری هستم نه ولی پوششم طوری نیست که خا ص وعام دهن این واون باشه اگه واقعا اینطوری پیش بره باید دست از عشقم به بازیگری بکشم ببخشید اما بهتون بر نخوره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی