بازدید 21033

ترکیه در کنار داعش، پایگاه نظامی در موصل ایجاد کرد

خبر اعزام 130 نیروی نظامی ترکیه به عراق و مستقر شدن آن ها در پایگاهی در نزدیکی موصل، شب گذشته به سرعت در صدر اخبار و گزارش های رسانه های مختلف قرار گرفت. اکنون یک پایگاه اینترنتی جزئیاتی بیشتر از پایگاهی را که نظامیان ترک در آن مستقر شده اند، منتشر کرده است.
کد خبر: ۵۵۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 05 December 2015
ترکیه در کنار داعش، پایگاه نظامی در موصل ایجاد کردخبر اعزام 130 نیروی نظامی ترکیه به عراق و مستقر شدن آن ها در پایگاهی در نزدیکی موصل، شب گذشته به سرعت در صدر اخبار و گزارش های رسانه های مختلف قرار گرفت. اکنون یک پایگاه اینترنتی جزئیاتی بیشتر از پایگاهی را که نظامیان ترک در آن مستقر شده اند، منتشر کرده است.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی Rudaw با اشاره به اینکه بیش از 100 نیروی نظامی ترکیه با تانک و تسلیحات سنگین وارد استان موصل شده اند، می نویسد این نیروها در دو شهر زلکان و باشیک در شرق این استان مستقر شده اند. تعداد 150 تا 200 نیروی نظامی ترک به همراه 15 تانک، 8 خودروی زرهی کوچک، 4 خودروی زرهی بزرگ، 13 خودروی نظامی، یک آمبولانس، 7 کامیون حامل مهمات و یک تانکر آب، به این منطقه اعزام شده اند.

در همین حال، عصمت رجب، یک مقام سابق حزب دموکراتیک کردستان تأیید کرده که مشاوران نظامی ترک، پیش از این نیز در پایگاه نظامی باشیک در موصل مستقر بوده اند، اما اکنون چندین مشاور دیگر به همراه سربازان مسلح به آن ها اضافه شده اند. 

در پی تصرف موصل توسط گروه تروریستی داعش، نیرویی با نام «حشد الوطنی» تشکیل شد که مسئولیت آموزش اعضای آن را نظامیان ترک بر عهده داشتند. اعضای این تشکل را عمدتاً نیروهای عرب سنی که سابقاً عضو پلیس عراق بوده اند و همچنین داوطلبانی از موصل تشکیل می دهند. این اردگاه توسط اثیل النجیفی، استاندار سابق (برکنار شده) موصل ایجاد شده که روابط نزدیکی با ترکیه دارد.

گفتنی است پیش از این نیز نیروهای نظامی ترک به اقلیم خودمختار کردستان عراق رفته و پایگاه هایی را در مناطق مختلف این اقلیم دایر کرده بودند که از آن جمله می توان به سوران و بامِرن در اربیل و همچنین رانیا و قلچوالان در سلیمانیه اشاره کرد. 

وجود این پایگاه ها بیانگر آن است که ترکیه قصد دارد به بهانه مبازه با داعش، ضمن تثبیت و تحکیم ارتباط خود با گروه های مختلف عراقی که مواضعی مخالف دولت دارند، عملاً زمینه چندپاره شدن و حتی تجزیه این کشور را در بلندمدت فراهم نماید. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست