بازدید 6114

مخاطرات کوهنوردی در سرما

با آغاز فصل سرما و بارش‌ باران و البته برف در ارتفاعات این سوال مطرح می‌شود که آیا صعود به کوه‌ها و ارتفاعات در این فصل اقدامی پرمخاطره است یا خیر؟
کد خبر: ۵۵۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰ 05 December 2015
با آغاز فصل سرما و بارش‌ باران و البته برف در ارتفاعات این سوال مطرح می‌شود که آیا صعود به کوه‌ها و ارتفاعات در این فصل اقدامی پرمخاطره است یا خیر؟

به گزارش ایسنا، رئیس فدراسیون کوهنوردی در این باره می‌گوید: در صورت در نظر گرفتن نکات مربوط به صعود ایمن، می‌توان در فصل سرما نیز یک صعود خوب و البته مطمئن داشت ولی بدون در نظر گرفتن پیش‌بینی‌های لازم، کوهنوردان مطمئن باشند در این فصل برای صعود با یک محیط خطرناک روبرو هستند که می‌تواند به آنها آسیب‌های جدی وارد کند.

رضا زارعی در گفت‌گو با ایسنا، با اشاره به مخاطرات صعود در فصل سرما اظهار کرد: صعود کردن در فصل سرما آن هم توسط افرادی که تجربه بالایی در کوه‌نوردی ندارند بیشتر شبیه به ماجراجویی است و می‌تواند سبب ایجاد حوادثی گاه غیر قابل جبران برای آنها شود.

او ادامه داد: افرادی که به صعود در فصل سرما اقدام می‌کنند باید بدانند با یک محیط وحشی و خطرناک در کوه روبرو هستند و اگر تمامی موارد ایمنی را رعایت نکنند قطعا با مشکل مواجه می‌شوند.

رئیس فدراسیون کوه‌نوردی با اشاره به مهم‌ترین مواردی که باید برای صعود در فصل سرما در نظر گرفت، گفت: آموزش، آگاهی و شناخت نسبت به محیط جزو مهم‌ترین مواردی است که باید کوه‌نوردان برای صعود در فصل سرما در نظر بگیرند.

زارعی خاطر نشان کرد: افرادی که اقدام به صعود در این فصل می‌کنند باید حتما از مسیر‌های پرتردد عبور کنند و دست به صعود انفرادی نزنند. همچنین در این فصل داشتن پوشاک مناسب و گرم، غذای کافی،‌ اعلام مسیر و مقصد صعود به خانواده و پناهگاه‌ها جزو دیگر مواردی است که پیش از صعود به کوه باید آنها را مد نظر قرار داد.

او همچنین به یک قانون مهم در کوه‌نوردی اشاره کرد و گفت: قانونی در کوهنوردی به نام "قانون ساعت 14" وجود دارد که هر کوه‌نوردی باید راس ساعت 14 به سمت مبدا حرکت خود باز گردد، زیرا در غیر این صورت احتمال گم کردن مسیر بسیار زیاد است.

رئیس فدراسیون کوه‌نوردی اضافه کرد: شرایط صعود در فصل زمستان با در نظر گرفتن پیش‌بینی‌های مناسب می‌تواند مناسب باشد ولی بدون در نظر گرفتن امکانات لازم و البته نکات مهم پیش از صعود قطعا،‌ کوهنوردی در این فصل مشکل آفرین خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار