بازدید 6004

لغو مجوز یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای در فارس

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس، بار دیگر بر لزوم توجه شهروندان به مجوز دار بودن شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تاکید کرد.
کد خبر: ۵۵۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 03 December 2015
معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس، بار دیگر بر لزوم توجه شهروندان به مجوز دار بودن شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد رحمانیان تصریح کرد: براساس تبصره ماده یک قانون مجازات اخلالگران نظام اقتصادی، با شرکت‌های هرمی برخورد قانونی انجام شده و می‌شود.

وی توضیح داد: در بازاریابی شبکه‌ای، شخص حقوقی به صورت حقیقی یا در فضای مجازی افرادی را به عنوان بازاریاب به منظور فروش محصولات خود به کار می‌گیرد و هر بازاریاب با معرفی بازاریاب دیگر به عنوان زیرمجموعه خود با ایجاد گروه فروش چندسطحی موجب گسترش و افزایش فروش می‌شود و در قبال این اقدام پاداش یا کمیسیون دریافت می‌کند.

وی افزود: متأسفانه مسئولان این شرکت‌ها با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و بیکاری نسل جوان و تحصیلکرده و همچنین تبلیغات کذب مبنی بر به دست آوردن درآمدهای کلان، زمینه جذب جوانان را فراهم و در ادامه فعالیت‌های بازاریابی زمینه ایجاد مفسده‌های مختلف را ایجاد می‌کنند.

این مقام قضایی استان فارس گفت: اغلب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای از اهداف اصلی ترسیم شده در اساسنامه که همان عرضه محصولات مفید و پرمصرف، رونق تولید داخلی، حذف واسطه‌ها و پویایی اقتصادی است؛ فاصله گرفته و اغلب به فروش محصولات خارجی قاچاق روی می‌آورند که ضمن لطمه به اقتصاد داخلی، ترویج مصرف گرایی و گرایش به محصولات غیرضروری مانند لوازم آرایشی را دنبال می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به استفاده این شرکت‌ها از برچسب‌های جعلی اصالت و سلامت محصولات داخلی عرضه شده، اظهار کرد: اغلب محصولاتی که در فرایند فعالیت بازاریابی شبکه‌ای عرضه می‌شود، کیفیتی نازل و قیمت‌های نامتعارف دارد که زمینه‌ساز فریب افراد است.

وی افزود: به دلیل مجهول و غیرشرعی بودن منابع تأمین کالا و طریق سوددهی شرکت‌های هرمی، صرفاً شرکت‌هایی که مجوز فعالیت از مرکز اصناف و بازرگانان ایران و دبیرخانه هیئت عالی نظارت را اخذ کرده‌اند، مجاز به فعالیت هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با تصریح این‌که «مسئولیت نظارت بر فعالیت شعب شرکت‌های مجاز و بازاریابان بر عهده صاحب پروانه کسب است» ادامه داد: مردم هنگام فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای دقت کنند؛ چراکه برخی از این شرکت‌ها مجوز فعالیت دارند اما ماهیت اقدام آنان به‌صورت هرمی و با وعده پرداخت سودهای زیاد، غیرمتعارف است.

وی گفت: به‌دنبال محرز شدن تخلفات شرکت بازاریابی شبکه‌ای ابر تجارت کهکشان، مجوز فعالیت این شرکت به استناد ماده 20 آئین نامه اجرای چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر اصناف در فضای مجازی، از سوی مرکز اصناف و بازرگانان و دبیر هیئت عالی نظارت، لغو شده است.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ضوابط و مقررات بازاریابی شبکه‌ای و شرکت‌های مجاز، به نشانی اینترنتی www.networkmarketing.mimt.gov.ir مراجعه کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان