بازدید 9802

در دیدار «ولایتی» با «بشار اسد» چه گذشت؟

مشاور مقام معطم رهبری در امور بین‌الملل امروز یکشنبه در سفری رسمی وارد سوریه شد و با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های دو جانبه به تبادل نطر پرداخت.
کد خبر: ۵۵۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 29 November 2015
مشاور مقام معطم رهبری در امور بین‌الملل امروز یکشنبه در سفری رسمی وارد سوریه شد و با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های دو جانبه به تبادل نطر پرداخت.

به‌گزارش خبرگزاری آنا، «علی‌اکبر ولایتی» در این دیدار که در دو بخش خصوصی و عمومی برگزار شد علاوه بر ابلاع سلام مقام معظم رهبری و ملت و دولت ایران به رئیس‌جمهوری، دولت و ملت سوریه از دیدار دوباره با «بشار اسد» ابراز خرسندی کرد.

در آغاز این دیدار که «محمدرضا شیبانی» سفیر ایران در سوریه و «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز حصور داشتند، رئیس‌جمهوری سوریه علاوه بر تشکر از مواصع اصولی مقام معطم رهبری و همراهی دولت و ملت ایران از پایداری سوریه گفت: تحولات جدی در منطقه در ماه‌های اخیر به‌وقوع پیوسته است و اگر همراهی جمهوری ایران به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم وجود نداشت، شاهد این پیروزی‌ها نبودیم و من از مواضع اصولی مقام معطم انقلاب در این‌باره اطلاع دارم و تشکر می‌کنم.

مشاور مقام معطم رهبری در امور بین‌الملل در این دیدار گفت: با حضور و شجاعت شما و ملت سوریه دوره‌ای افتخارآمیز و بی‌نظیر از سوریه در تاریخ بر جای مانده است و به‌دلبل آنکه در مقابل دشمنان اسلام و این جنگ جهانی و جریانات افراطی و تکفیری ایستاده‌اید مایه مباهات و افتخار هستید.

وی افزود: رهبر معطم انقلاب همواره از دولت و ملت سوریه حمایت کرده‌اند و برای پیروزی شما دعا می‌کنند. یاست محترم جمهوری ایران نیز پیام محبت و سلام خود را ابلاع کردند و همواره از این مسیر حمایت کرده‌اند. مطمئن هستیم پیروزی نصیب مقاومت و مردم سوریه خواهد بود.

رئیس‌جمهوری سوریه نیز با تاکید بر آگاهی کامل از حمایت مردم ایران گفت: همه پیروزی‌ها و استقامت و پایداری انجام شده، مرهون حمایت‌های رهبری، دولت و مردم شریف ایران است و اگر این حمایت ها نبود حتما پیروزی محقق نمی‌شد.

در ادامه این دیدار مهمترین تحولات و موضوعات منطقه‌ای و چشم‌انداز آینده در جلسه جداگانه‌ای بررسی و تبادل‌نطر شد.

همچنین قرار است ولایتی فردا (دوشنبه) برای دیدار با مقام‌های لبنانی راهی بیروت شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار