بازدید 3606

کارت‌های اعتباری تورم زا نیست

در میدان امین حضور تهران بیش از ۲ هزار مغازه فروش لوازم خانگی وجود دارد در حالی که با توجه به جمعیت فعلی ۵۰۰ مغازه برای کل تهران بس بود.
کد خبر: ۵۵۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 28 November 2015

در میدان امین حضور تهران بیش از ۲ هزار مغازه فروش لوازم خانگی وجود دارد در حالی که با توجه به جمعیت فعلی ۵۰۰ مغازه برای کل تهران بس بود.

به گزارش اتاق اصناف ایران، رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران با اعلام این مطلب افزود: مگر چه خبر است که ما باید درکشور ۲۰۰ کارخانه بخاری سازی و یخچال سازی داشته باشیم در حالی که هیچ کدام از این کارخانه ها مانند خودروسازان کشور برای صادرات به خارج فعالیتی نداشتند.
محمد طحان پور درباره کارت های اعتباری برای خرید کالای ایرانی گفت: با توجه به اجرای طرح مذکور و وعده های داده شده در این زمینه ، قرار است از امروز شنبه کارت ها تحویل شود.
وی ضمن تکذیبِ احتمالاتی مبنی بر اجرا نشدن طرح کارت های اعتباری برای خرید کالای ایرانی گفت: قطعا این طرح به مرحله اجرا خواهد رسید اما سختی های اجرای این طرح از علل تاخیر آن است.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی درخصوص تورم زا بودن اجرای طرح کارت های اعتباری خرید کالای ایرانی نیز اظهار کرد: صدور کارت های اعتباری برای خرید کالای ایرانی به هیچ وجه تورم زا نیست ضمن اینکه فلسفه اجرای این طرح، حمایت از تولید داخلی است.
وی در خصوص اظهار نظر پیشین خود مبنی بر اینکه استقبال چندانی از کارت های اعتباری خرید نخواهد شد، نیز گفت: هنوز بر سر حرف خود هستم و معتقدم که در شرایط فعلی بیش از نیاز مردم کالا در کشور وجود دارد.
طحان پور در عین حال از عملکرد تولیدکنندگان در زمینه اجرای این طرح انتقاد کرد و افزود: اگرچه تولیدکنندگان کد و نوع کالا به همراه آدرس محل توزیع را ارائه کردند اما بحث اصلی این است که چرا قیمت کالاها را از همین الان اعلام نکرده اند که مردم در آینده سرگردان نباشند که تاکنون جواب این معما را پیدا نکرده ایم.
وی در واکنش به اینکه اجرای طرح کارت اعتباری برای خرید کالاهای ایرانی تا چه میزان روی خروج از رکود صنف لوازم خانگی تاثیر خواهد گذاشت، گفت: اصلا رکودی وجود ندارد چون دیگر نه تنها دلال بازی ها جمع شده بلکه هم اینک با مازاد کالا در ایران مواجه ایم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: هم اکنون فروشندگان التماس می کنند که مردم از آنها کالا خریداری کنند در حالی که مردم هم اینک به اندازه نیاز خود کالا خریداری می کنند چون دیگر مثل دوران قبل نگران نبود کالا و گرانی آن را ندارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر