بازدید 3670
در دیدار وزیر خارج لوکزامبورگ

ولایتی: مخالف تجزیه سوریه و عراق هستیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر امور خارجه لوکزامبورگ درباره مسائل منطقه‌ای و تحولات اخیر صورت‌گرفته با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۵۵۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 25 November 2015
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر امور خارجه لوکزامبورگ درباره مسائل منطقه‌ای و تحولات اخیر صورت‌گرفته با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (چهارشنبه) 4 آذرماه با وزیر امور خارجه لوکزامبورگ دیدار و گفت‌وگو کردند.

ولایتی در تشریح دیدار خود با وزیر امور خارجه لوکزامبورگ، گفت: وی در این دیدار به زمینه‌های همکاری کشورش با ایران و همکاری در مسائل منطقه‌ای، نقطه نظراتی را بیان کرد، چراکه همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا درباره همکاری‌های اقتصادی رو به افزایش و توسعه است.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای خود با وزیر امور خارجه لوکزامبورگ درباره مسائل منطقه‌ای تصریح کرد: در رابطه با مسائل منطقه‌ای به وی گفتم که ما معتقدیم سوریه راه حل نظامی ندارد و همه کشورهای غربی و کشورهای منطقه باید با تروریست مبارزه کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما مخالف تجزیه سوریه و عراق هستیم و معتقدیم همگی باید تلاش کنند تا یکپارچگی کشورها پابرجا بماند و نظر جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از دولت سوریه و بشار اسد برای وی بیان کردم و به وی گفتم که باید محوری وجود داشته باشد که حول آن محور مردم سوریه بتوانند علیه دخالت‌های خارجی مبارزه کنند.

ولایتی خاطرنشان کرد: همکاری ایران و اروپا در رابطه با ایجاد صلح و آرامش در منطقه غرب آسیا و سوریه و عراق باید پیش از گذشته ادامه پیدا کند.

جین اسلبورن وزیر خارجه لوکزامبورگ نیز در تشریح دیدار خود با ولایتی گفت: من قبل و بعد از توافق هسته‌ای در ایران بودم و در این سفر دیدار خوبی را با وزیر خارجه ایران، رئیس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی و آقای ولایتی داشتم.

وی با بیان اینکه کشورش آمادگی دارد روابط اقتصادی خود را با ایران توسعه دهد، تصریح کرد: کشور من منطقه فاینانس و مرکز تأمین مالی است و می‌تواند در زمینه سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها فعال باشد، اما این بدان معنا نیست که پول لوکزامبورگ به ایران بیاید، بلکه شما می‌توانید پول خود را در نهادهای پولی و بانکی مدیریت کنید.

وزیر خارجه لوکزامبورگ ادامه داد: ما تنها از نظر اقتصادی و بازار مشترک معروف نیستیم، بلکه صرف نظر از مسائل اقتصادی به دنبال توسعه روابط فرهنگی خود با ایران هستیم.

وی اسلام را دین صلح خواند و تصریح کرد: اسلام دین تروریستی نیست و مساوی با تروریست نیست و در حوادث ناگواری که در روزهای اخیر اتفاق افتاده است، من معتقدم که اسلام دین صلح است و در این منظر باید از اسلام دفاع شود.

وزیر خارجه لوکزامبورگ با بیان اینکه مهم‌ترین هدف ما باید مبارزه با داعش باشد، خاطرنشان کرد: باید ائتلاف بین‌المللی در این زمینه برای مدیریت مبارزه با تروریست‌ها شکل بگیرد و دو نشستی که در وین برای مقابله با داعش برگزار شد، خوب بود، اما نیاز است ائتلافی متشکل از 4 کشور روسیه و آمریکا که دو ابرقدرت هستند و ایران و عربستان که دو قدرت منطقه‌ای هستند، شکل بگیرد؛ چراکه سخت است این کشورها در یک ائتلاف قرار بگیرند، اما باید همگی به مبارزه با تروریست و داعش بپردازیم.

وی با بیان اینکه درباره عراق و سوریه صحبت کردیم، تصریح کرد: مهم‌ترین بحث در سوریه مبارزه با تروریست است و دادن این شانس به سوری‌ها برای ساخت کشورشان است؛ چراکه بسیاری از مردم سوریه کشته و آواره شده‌اند و باید کاری کرد که ارامش به این کشور بازگردد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر