بازدید 5038

قیمت طلا به 1078 دلار رسید

قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 0.6 درصدی در روز سه شنبه، امروز نیز 0.3 درصد افزایش داشت و به 1078 دلار و 61 سنت رسید.
کد خبر: ۵۴۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 25 November 2015

قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 0.6 درصدی در روز سه شنبه، امروز نیز 0.3 درصد افزایش داشت و به 1078 دلار و 61 سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و افزایش تنش ها پس از ساقط شدن جنگنده روسی به دست ترکیه موجب شد که طلا افزایش قیمت های جلسه خود را ادامه دهد، اما به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه آینده میلادی، این افزایش قیمت محدود بود.

ترکیه دیروز یک جنگنده روسی را در نزدیکی مرز سوریه ساقط کرد و اعلام نمود که این هواپیما حریم هوایی ترکیه را نقض نموده بود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در واشنگتن با یکدیگر ملاقات کردند و نسبت به افزایش تنش ها هشدار دادند. دبیرکل ناتو نیز اعلام کرد که این اتحادیه در کنار ترکیه است.

تنش ها در خاورمیانه موجب افت شاخص ها در بازارهای بورس و کاهش ارزش دلار شد و ارزش ین ژاپن، طلا و اوراق قرضه دولتی را افزایش داد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 0.6 درصدی در روز سه شنبه، امروز نیز 0.3 درصد افزایش داشت و به 1078 دلار و 61 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز پس از افزایش نزدیک به یک درصدی در جلسه قبل، امروز نیم درصد افزایش داشت.

جیمز استیل، تحلیلگر موسسه اچ اس بی سی گفت: «در حالی که ما فکر می کنیم قیمت طلا ممکن است (تحت تاثیر افزایش تنش ها) بالا برود، انتظار نداریم این رشد قیمت ها قوی باشد و افزایش ملایمی را پیش بینی می کنیم.»

به رغم افزایش قیمت های اخیر، طلا فاصله چندانی از پایین ترین رقم حدود 6 سال اخیر (1064 دلار و 95 سنت) که هفته گذشته به ثبت رسانده بود نگرفته است.

سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار آمارهای بیسشتر از اقتصاد آمریکا در اواخر روز چهارشنبه هستند تا میزان سلامت اقتصاد آمریکا را تخمین بزنند. با این حال انتظار می رود در آستانه تعطیلات جشن شکرگذاری در آمریکا در روز پنجشنبه، حجم معاملات در بازار پایین باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر