بازدید 18480

معرفی صادرکننده برگزیده استان تهران

کد خبر: ۵۴۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 24 November 2015
صادرکنندگان برگزیده استان تهران با حضور استاندار تهران در هتل پارسیان انقلاب تجلیل شدند.

روز یکشنبه هفتمین سال برگزاری همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان تهران با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، حمیدرضا مس فروش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و جمعی از فعالان عرصه تولید در هتل پارسیان انقلاب پایتخت برگزار شد.

در این مراسم از 20 شرکت برتر که بیشترین صادرات با ارزش افزوده بالا را داشتند به همراه چهار شرکت شایسته تقدیر، تجلیل و قدردانی شد. 

شرکت شمس پلاست طب از برگزیدگان این همایش بود که از دکتر حیدر داوری زرنقی رییس هیات مدیره شرکت تجلیل و تندیس زرین صادر کننده برتر استان تهران به وی اهدا شد.

در حاشیه این مراسم دکتر داوری زرنقی رییس هیات مدیره شمس پلاست طب یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی را ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺻـﺎﺩﺭﺍﺕ ﻏﻴﺮﻧﻔﺘﻰ ﻭ ﻛﺎﻫﺶ ﻭﺍﺑﺴـﺘﮕﻰ ﺑﻪ ﻧﻔﺖ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺩﺍﺧﻠﻰ دانست و افزود: ﺑﺎ ﻋﻨﺎﻳﺖ ﺑﻪ ﺭﻭﻳﻜﺮﺩ ﺩﻭﻟـﺖ ﺩﺭ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﺩﺭﻭﻧﮕﺮﺍ ﻭ ﺑﺮﻭﻥ ﻧﮕﺮ، ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﻯ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶ ﻭ ﺗﺸـﻮﻳﻖ ﺻﺎﺩﺭﺍﺕ ﻭ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺍﺯ ﻓﻌﺎﻻﻥ ﺍﻳﻦ ﺣﻮﺯﻩ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺷـﺮﺍﻳﻂ ﻭ ﻓﻀﺎﻯ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﺤﻘﻖ ﺳﻴﺎﺳـﺖ ﻫﺎﻯ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﻣﻘﺎﻭﻣﺘﻰ ﻭ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺩﻭﻟﺖ ﺩﺭ ﺳـﺎﻳﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﺸﻢ ﺍﻧﺪﺍﺯ 20ﺳﺎﻟﻪ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻛﻨﺪ . 

داوری ادامه داد :بی‏تردید چنین همایش هایی که به منظور عملیاتی سازی اهداف و برنامه های ایران اسلامی است افزایش روحیه و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان را موجب شده و عزم آنها برای افزایش صادرات و تحرک را دو چندان خواهد کرد ایجاد رقابت و تشویق همه تولیدکنندگان و تاجران برای افزایش کیفیت و شناخت بازارهای جدید می‏تواند دستاورد دیگر این همایش باشد چه بسا در چنین همایش هایی نظرها، تنگناها و مشکلات صادرکنندگان قابلیت ارائه، جمع بندی و ارسال به مسوولان و مدیران را نیز فراهم سازد. مشکلاتی که بخشی از آن مربوط به همه اصناف و تولیدکنندگان و دغدغه صنعت کشور است.

وی گفت :بی‏شک تغییر قوانین و نوسانات ارزی باعث می‏شود بسیاری از صادرکنندگان مثل شرکت شمس پلاست طب که تولیدکننده هستند در پرداخت تسهیلات ارزی، پیش بینی بازارهای هدف، عقد قراردادهای میان مدت و بلندمدت دچار مشکلات عدیده ای شوند مشکل ثبات نداشتن در تصمیمات و مقررات نه تنها مشکل صادرات بلکه مشکل کل اقتصاد است البته در دولت تدبیر و امید شاهد ثبات نسبی قیمت ارز و همچنین ثبات بیشتر در قوانین بودیم. همین رویکرد دولت تدبیر و امید موجب شد تا در زمینه صادرات رشد مطلوبی داشته باشیم. در اواخر سالهای 91 و 92 به دلیل تشدید نوسانات ارزی، سرعت رشد کاهش یافت. رشد صادرات از لحاظ ارزشی در سال 92 نسبت به 91، به 33 درصد رسید. پس از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب و تدابیر مناسب دولت یازدهم، شاهد رشد مناسب در صادرات 93 بودیم و توانستیم رشد بهتری را تجربه کنیم.

اما مشکل دیگر، هزینه، پول در کشورمان است تسهیلات 24 درصدی پاشنه آشیل تولید و صادرات است و در مقابل تسهیلات 2 تا 6 درصدی رقیبان در کشورهای دیگر شرایط را برای رقابت و حضور در بازارهای جهانی سخت کرده است. در صنف تولیدکنندگان نایلون و.... نیز افزایش به یکباره قیمت خوراک مصرفی پتروشیمی ها از 2 به 13 سنت عامل دیگری بود که بهای تمام شده مواد و محصولات را افزایش داد و در میدان رقابت با عربستان و امارات کار را سخت کرد. بی‏تردید افزایش پلکانی قیمتها می‏توانست هم سرمایه گذاری را اقتصادی تر کند و هم تعامل تدریجی با شرایط جدید را آسان کند.

رییس هیات مدیره شرکت شمس پلاست طب افزود:دقت در قیمت گذاری پایه مواد پتروشیمی مصرف داخلی و صادراتی نیز می‏تواند از خام فروشی مواد پتروشیمی جلوگیری کرده و کشورهای همسایه را به تولیدکننده تبدیل کند. به این ترتیب ایجاد ثبات در همه زمینه ها از جمله کاهش چالشهای سیاسی به منظور خنثی‎سازی توطئه دشمنان، ثبات در تدوین قوانین و مقررات، ثبات در نرخ ارز و ثبات مدیریتی می‏تواند مهمترین و اساسی‏ترین خواسته باشد. بخش عمده مشکلات نیز مربوط به رصد نامناسب مسائل و عارضه یابی و ارائه سیستم‏ها و راهکارهای غیرکارآمد و غیرکارشناسی است که اصلاح سیستمهای مدیریتی و تصمیم‏گیری نیز می‏تواند آن را برطرف کند. در این رهگذر، کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای کاهش بهای تمام شده تولید و افزایش توان صادرات و همچنین تسهیل دریافت تسهیلات نیز مورد نیاز است. تسهیل فرآیند کسب و کار از طریق کاهش بوروکراسی اداری، حمایت عملی از بخش تولید و بخش خصوصی و همچنین کاهش تصدی گری دولت نیز یکی از خواست های صنعت کشور است.

وی گفت:بی‏تردید اعتماد به بخش خصوصی و دید رقیب گونه نداشتن به تولید و صنعت فضای مناسب کسب و کار را مهیا خواهد کرد و باعث حضور بیش از پیش بخش خصوصی در عرصه های مختلف اقتصادی خواهد شد. در بسته ارائه شده دولت بسیاری از بخش ها که در میدان مبارزه سخت با رقبای جهانی در تلاش هستند، نادیده گرفته شده‏اند.

البته بسته های پیشنهادی به طور معمول مقطعی بوده و برای شرایط خاصی تدوین می‏شوند و می‏توانند در مقاطع حساس و شرایط دشوار به تولید و صادرات کمک کنند. این بسته ها می‏توانند چرخ صنایع کوچک و متوسط را برای رسیدن به مرحله بهره برداری و همچنین تامین سرمایه در گردش به حرکت درآورند. اما تدوین برنامه های میان مدت و دراز مدت برای ایجاد ثبات و جذب سرمایه های کلان داخلی و خارجی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. تولید و رشد صادرات برنامه‏های بلندمدت، ثبات و حمایتهای دولتی را می‏طلبد و حمایت از صادرات در پیشرفته‏ترین کشورها نیز مرسوم است. این حمایت ها در قالب تسهیلات ارزان قیمت، تعیین تعرفه واردات، معافیت های مالیاتی، مشوق های صادراتی، و .... انجام می‏شود.

داوری گفت:بی تردید اگر تولیدکننده ای در رقابت با واردات بی رویه پیروز شود، توان صادرات خواهد داشت. نکته کلیدی آن است که دولت فضا را برای واردات غیرضروری تنگ کند. سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز به عنوان خط مقدم عرصه تولید باید مامن و پناهگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشد این نهاد برای آنکه متولی اصلی بخش تولید است، باید همچون گذشته با پیش بینی چالشها و مشکلات، در تعامل با سایر سازمان ها و وزارتخانه ها، مشکلات تولید را به حداقل برساند و روند تسهیل فرآیند کسب و کار را بهبود بخشد.

داوری در پایان اظهار داشت :در امر صادرات، وزارت صنعت، معدن و تجارت گمرک، وزارت اقتصاد، صندوق ضمانت صادرات، موسسه استاندارد و .... دخیل هستند. ایجاد هماهنگی و تعامل به منظور حذف موازی کارها و دوباره کاری‏ها و وقت کشی ها بسیار ضرورت دارد. هر چقدر زمان فرآیند صادرات کوتاه تر باشد، هزینه های صادرکننده کاهش یافته و محصولات سریع تر به دست مصرف کنندگان نهایی خواهد رسید. رصد دائمی وضعیت صنعت و ارائه گزارشهای ماهانه، فصلی و ایجاد زمینه های رشد صنعتی در قالب سیاستهای برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سالانه بستر مناسب فعالیت را موجب خواهد شد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار