بازدید 2743

شهرداری موظف به جلب رضایت ساکنان پیاده‌راه 17 شهریور شد

کد خبر: ۵۴۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 17 November 2015
مکاتبه با نوبخت برای بررسی حذف سهم دولت در بیمه رانندگان تاکسی و موظف کردن شهرداری به جلب رضایت ساکنان پیاده راه 17 شهریور دو موضوع بررسی جلسه امروز مجمع نمایندگان استان تهران بود.

حسین طلا در گفت و گو با خانه ملت در توضیح جلسه امروز (26 آبان) مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: حذف سهم دولت در بیمه رانندگان تاکسی نخستین موضوع مورد بحث در این جلسه بود، مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه چندی پیش سهمیه بنزین رانندگان تاکسی حذف و در حال حاضر نیز سهمیه دولت در بیمه برای این افراد حذف شده، موجب نارضایتی این مجموعه گشته است.

نماینده مردن تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس با یادآوری اینکه تمامی بیمه تاکیرانان حذف نشده است، گفت: با توجه به اینکه سالانه 5 هزار نفر از دارندگان تاکسی در شهر تهران سهم بیمه دولتی خود را از دست خواهند داد، البته افرادی که به تازگی به مجموعه تاکسیداران می پیوندند مشمول سهم بیمه ای نیز نخواهند شد.

 

حذف بیمه تاکسی‌داران بر مبنای قانون صورت گرفته است

وی افزود: معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی نیز با حضور در جلسه دلیل حذف سهم دولت در بیمه رانندگان تاکسی را تکلیف قانونی دانستند، وی این اقدام را بر مبنای اختیاری دانست که قانون به دولت داده و البته نامه رئیس سازمان هدفمندی که برای تامین اجتماعی حذف بیمه را مقرر ساخته بود.

طلا تصریح کرد: مسئولان سازمان بهزیستی همچنین امکان حذف سهم دولتی بیمه 80 هزار تاکسیدار در کشور را در آینده نزدیک محتمل دانستند، البته با توجه به گفته های مسئولان سازمان تاکسیرانی، تامین اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور چندی پیش از بررسی موضوع خبر داده بودند، مجمع نمایندگان نامه ای را به آقای نوبخت برای حل و فصل موضوع خواهند زد.

وی یادآور شد: با توجه به بسته تشویقی خارج از رکود دولت برای خرید خودرو مقرر شد با تقاضا از دولت، بخشی را هم برای نوسازی تاکسی های فرسوده رد نظر بگیرند.

 

شهرداری رضایت ساکنان پیاده راه 17 شهریور را کسب نکرده است

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران مسئله نارضایتی مردم از پیاده راه 17 شهریور را دومین موضوع بررسی جلسه مجمع دانست و گفت: بررسی نارضایتی مردم پیاده راه 17 شهریور برای سومین بار در مجمع برگزار ش، در جلسه گذشته سه پیشنهاد مبنی بر انجام اقدامات جلب رضایت مردم منطقه با حفظ وضع موجود، باز شدن بخشی از مسیر پیاده راه یعنی از خیابان صفا تا پشت اداره برق و یا برچیده شدن کل طرح ارائه شد.

این نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با گذشت چهار ماه و با توجه به عدم پاسخگویی مسئولان شهرداری جلسه امروز برای ارائه گزارش اقدامات شهرداری برگزار شد، با این حال به نظر می رسد اقدامات شهرداری در این مدت باز نتوانسته رضایت ساکنین را جلب کند چرا که طرح های انجام گرفته رافع مشکلاتشان نبوده است.

طلا با اشاره به اینکه معاون خدمات شهری شهرداری تهران و تعدادی از ساکنین پیاده راه 17 شهریور نیز در جلسه مجمع حضور داشتند، گفت: با توجه به استمرار نارضایتی ساکنان منطقه مقرر شد تا معاون خدمات شهری شهرداری تهران مشکل را با شهردار تهران مطرح کنند و در جلسه بعد با وی در جلسه حاضر شوند تا بتوان رضایت مردم را جلب کرد.

 

معاون فنی و درآمد تامین اجتماعی: تامین اجتماعی مکلف به حذف بیمه تاکسی‌داران شد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در جریان بررسی دو موضوع مطرح شده در جلسه،  محمدحسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از قطع سهم دولت در بیمه زنبورداران، قالیبافان، خبرنگاران و تاکسیداران که حدود یک میلیون نفر را شامل می‌شوند خبر داد و گفت: این اقدام بر مبنای مصوب قانونی مجلس و نامه آقای ایزدی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها صورت گرفته است.

 

مصباحی مقدم: رونق تولید در کشور تمام مشکلات بیمه ای و درآمدی را حل می کند

غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران اما رفع مشکل بیمه تاکسیداران را به دلیل مشکلات منابع دولت دانست و گفت: بهترین و البته بنیادی ترین راه طراحی مدلی برای تولید در کشور است لذا امروز در نبود این مدل مشکلات مالیات، درآمدی بیمه ها و اشتغال گریبان گیر دولت و مردم شده است، رفع تبعیض در پرداخت حقوقی مردم هم توقعاتی را ایجاد کرده که بر بار مشکلات افزوده است.

مصباحی مقدم رفع نواقص سیستم بانکی را یکی دیگر از الزامات اجرایی کشور دانست و گفت: سیستم بانکی در خدمت دلالی شده است لذا با رفع این مشکلات نه تنها مسائل بیمه ای حل بلکه تمامی مسائل کشور بهبود خواهد یافت.

 

ابوترابی فرد: شهرداری جلب رضایت ساکنان 17 شهریور را در اولویت قرار دهد

حجت السلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه جلسه و در خصوص مسئله نارضایتی ساکنان پیاده راه 17 شهریور، گفت: با توجه به اینکه بنده در این منطقه و در فضای مردمی آن حضور دارم باید یادآور شوم که ساکنین پیاده راه 17 شهریور مردمی متدین هستند و تاکنون برای ابراز نارضایتی خود جز از طریق گفت و گو اقدام ناپسندی را انجام نداده اند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: امید است تا شهردار منطقه به همراه شهردار تهران مشکل ساکنین پیاده راه را در اولویت قرار داده و با تدبیر و اندیشه، انجام اقدامات رضایت بخش مردم را سرعت بخشند.

حسین مظفر رئیس مجمع نمایندگان استان تهران نیز دولت را موظف به بررسی بیمه تاکسیداران و شهردار تهران را موظف به پیگیری مسائل پیاده راه 17 شهریور دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل