بازدید 25751
۶

باسوادترین استان کشور

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: استان مازنداران کمترین بیسوادی و استان سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد بیسواد را در کشور دارد.
کد خبر: ۵۴۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 16 November 2015
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: استان مازنداران کمترین بیسوادی و استان سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد بیسواد را در کشور دارد.

به گزارش ایسنا پرویز کوثری در نشست شورای سوادآموزی که دوشنبه 25 آبان ماه در یاسوج برگزار شد، افزود: در گروه سنی 10 تا 49 سال استان مازندران با 5 درصد بی سوادی و استان سیستان و بلوچستان با 18 درصد بی سوادی به ترتیب کمترین و بیشترین میزان بی سوادی در کشور را دارند.

وی بیان کرد: عملکرد شورای پشتیبانی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ریشه کن کردن بی سوادی نسبت به استانهای دیگر بسیار مطلوب بوده است و رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به اینکه در کشور با 32 دستگاه تفاهم نامه در زمینه باسواد کردن افراد بی سواد منعقد شده است، تصریح کرد: طبق سرشماری سال 90 سه میلون و 450 نفر به عنوان جامعه هدف ما برای باسواد شدن شناسایی شده‌اند اما تحت پوشش نیستند با توجه به اینکه این سرشماری ملاک ما نیست، بدون شک تعدادی هستند که در طی این چهارسال یا باسواد شده اند و یا به دلایل مختلف از جامعه هدف ما خارج شده اند.

کوثری ادامه داد: باتوجه به اینکه در طی این مدت کارهای زیادی برای با سواد کردن افراد انجام شده است پس جامعه بی‌سواد حداکثر دو میلیون نفر است که در آینده نزدیک و با سواد شدن این تعداد جشن بی‌سوادی را در کشور برگزار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در سال جاری بیش از 550 هزار نفر در گروه های سنی 10 تا 49 سال برای باسواد شدن به استانها ابلاغ شده است که تاکنون 300 هزار نفر از این تعداد دوره سوادآموزی را گذرانده‌اند و بقیه یا در دوره انتقال هستند و یا به همین میزان سواد اکتفا کرده‌اند و وارد این دوره نشده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که الگوی پیشرفت جامعه اخلاق و ایمان است، خاطرنشان کرد: بدیهی است که جهل عامل عقب ماندگی است همچنین افراد بی سوادی آسیب پذیر و آسیب رسانان جامعه اند.

کوثری با بیان اینکه رسانه‌ها نقش اساسی در ظرفیت سازی جامعه دارند اضافه کرد: به کسانی که باهماهنگی سوادآموزی این استان افراد بی سواد را باسواد کنند به ازای هرنفر 670 هزار تومان پاداش داده می شود همچنین انتظار می رود ظرفیت سازی و ظرفیت‌یابی در زمینه سوادآموزی انجام شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۶
من یه بار برای طرح سواد اموز کردن به اداره اموزش و پرورش یکی از استانهای جنوبی رفتم. با اینکه حاضر بودم مجانی کار کنم ولی به قدری با من بد رفتار کردن که فهمیدم بودجه این طرح هم مثل بقیه طرحها در حال چپاول شدن،،، از شما به عنوان یک خبرگزاری معتبر تقاضا دارم واقعا رسیدگی کنید چقدر این طرح موثر بوده است.
شهرستان نمين از توابع استان اردبيل باسوادترين شهر بوده از از لحظ فرهنگي با فرهنگ ترين مردمان را دارد.
يكيش به خاطر زبانشون هست در واقع زبان خودشونه رفيقام چون نتونستن فارسي ياد بگيرن نرفتن مقاطع بالاتر فيزيك هم ياد نگرفتن بقيه چيزارم ياد نگرفتن.
مازندران در فرهنگ پیشتازه.
همین سواد بالای مردم مازندران هست که باعث شده چندین سال شوخی های بازیگران پایتخت را تحمل کنند و بدون انکه ناراحت شوند و کمترین گلایه را داشته باشند با دیگران بخندند و شاد باشند افرین به مردم باسواد مازندران که بالاترین فرهنگ و تحمل را در ایران دارند .
اگه مازندران اول پس گیلان داره چیکار میکنه در استان گیلان۹۹درصد مردم باسواد هستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان