بازدید 13480

ربات انسان نمای سورنا 3 رونمایی شد

ربات انسان نمای ایرانی سورنا سه با حضور ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۵۴۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 16 November 2015
ربات انسان نمای ایرانی سورنا سه با حضور ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران رونمایی شد.

به گزارش میزان،ربات انسان نمای ایرانی سورنا سه، صبح امروز در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و نمایندگان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران رونمایی شد.

بنا براین گزارش نسل اول سورنا، تنها به عنوان نمادی برای اعلام آغاز پروژه، طراحی ساخت و هوشمند سازی ربات انسان نما در آذرماه سال 87 ارائه شد. پس از چندین ماه تلاش مستمر و شبانه روزی نسل دوم سورنا در 12 تیرماه 89 با حضور رئیس جمهور و جمعی از روسا و مقامات دانشگاه، صنایع و معادن در سالن اجلاس سران رونمایی شد.

طی حدود 4 سال همکاری بیش از 70 نفر از اعضای هیات علمی، مهندسین و دانشجویان در زمینه ربات از دانشگاه های برتر کشور، پروژه ربات انسان نمای ملی سورنای سه در تاریخ 20 خرداد 94 به انجام رسید و توانمندی های آن در حضور مسئولان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ارائه شد.

سورنای سه با قدی برابر با 190 سانتیمتر و وزنی درحدود 98 کیلوگرم در زمره ربات‌های انسان نما به اندازه واقعی انسان بالغ قرار می‌گیرد.این ربات در مقایسه با سورنای دو پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است، در مورد توانمندی‌های این ربات می‌توان به حرکت بر روی سطوح ناصاف، حرکت روی سطوح شیب دار و پایین آمدن از پله اشاره کرد. همچنین این ربات می‌تواند با شعاع دلخواه دور بزند، در واقع دور زدن در جا از دیگر قابلیت های حرکتی این ربات است. سورنا سه قادر است از دو طریق بینایی و شنوایی با محیط ارتباط برقرار کند و قابلیت سخن گفتن به صورت محدود را نیز دارد.

گفتنی است، سورنا سه با ارتقاء سطح هوشمندی، می تواند اشیا را تشخیص داده و موقعیت آن را برای گرفتن جسم دراختیار سیستم کنترلی قرار دهد. همچنین شناسایی و تعقیب صورت افراد در حال حرکت از دیگر قابلیت‌های سورنای سه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل