بازدید 10014
نگاه شما؛

چگونه پاسخ توهین را بدهیم؟!

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۴۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 11 November 2015
محمد ماکویی: علی ضیا به خاطر توهینی که به پرویز مظلومی می کند موقتا ممنوع التصویر می شود و فیتیله ای ها به علت توهین به آذری زبان ها همین بلا را سر خود می آورند! بدون اینکه صدا و سیما بخواهد تفاوتی بین توهین به یک نفر و یک جامعه چند ده میلیونی قائل شود و یا برایش مهم باشد که اگر فیتیله ای ها کارشان را در حین کار و در ساعات اداری صورت داده اند,ضیا در اوقاتی که مال خودش بوده و دخلی به صدا و سیما نداشته مرتکب جرم شده است!

قطعا خیلی ها کار صدا و سیما را در تنبیه مجری و بازیگران خاطی خود ستوده اند زیرا اعتقاد دارند که به این وسیله اخلاق صدا و سیمایی ها بهتر از گذشته خواهد شد!با این حال نگاهی به گذشته صدا و سیما و مجریان و بازیگران آن که ممنوع التصویر یا ممنوع الصدا شده اند و یا بالکل کار خود را از دست داده اند نشان دهنده این است که این روش های تنبیهی آنطور هم که فکر می شود جواب خوبی نمی دهد!

شاید یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ایرانی این باشد که وقتی "همه در پیشگاه قانون برابرند" می گوید ,این منظور را دارد که در تخلف های قانونی مهتر ها و صاحبان زر و زور حق ندارند که به علت بهره مندی از رانت از مجازات قسر در بروند و یا دست کم بابت انجام آن ها تخفیف ویژه بگیرند!

به عبارتی اگر احیانا یکی از اینان به خاطر جرم مرتکب شده بیش از آدم های معمولی مجازات شد و یا حق خود را بیش از اندازه مقرر در قانون کف دستش دید, کمتر آدم معمولی پیدا می شود که بابت اینکه در مورد آنها هم قانون اعمال نشده دلگیر و ناراحت گردد!

همه ما می دانیم که چهره های شناخته شده هنری,ورزشی,علمی و سیاسی هم اوضاع و احوال مالی خوبی ;که حقشان است;دارند و هم بابت رانتی که چهره بودن نصیبشان ساخته ,کارهای خود را به مراتب راحت تر از دیگران راه می اندازند!

لذا این که کار چهره ها ی ایرانی بر خلاف چهره های خارجی راحت تر از دیگران ردیف می شود است که موجب گشته مردم بدشان نیاید که وقتی پای تنبیهی هم در کار است آنها بیش از حد نیاز متنبه شوند تا به تلافی پاداش هایی که خاص بودن نصیبشان ساخته,مکافاتی منحصر به فرد را نیز عاید خویش نمایند!

به همین علت است که اگر یک آدم معمولی به پرویز مظلومی توهین کند احتمالا به پرویز خان "حالا یک چیزی گفته" می گویند اما حق ضیا را در این می بینند که دست کم چند صباحی دور و بر صدا و سیما آفتابی نشود و به همین خاطر است که آذری هایی که بارها و بارها به لطیفه های قومیتی دوستان فارس زبانشان خندیده اند تا خاطر آنها را به خاطر جوک بی مزه ای که گفته اند مکدر نسازند, "خوب شد که صدا و سیما حق فیتیله ای ها را کف دستشان گذاشت" می گویند!
شاید علی ضیا و فیتیله ای هم هم همچون مردم معمولی نسبت به حکم صدا و سیما موضعی اتخاذ نکنند و به تلافی روزهای خوشی که در صدا و سیما و بیرون آن داشته اند و یا برای اینکه آب ها را از آسیاب بیندازند به راحتی به تن دادن به حکم گردن نهند!با این حال این احتمال هم می رود که بسیاری از صدا و سیمایی ها بیشتر دوست دار این باشند که دستمزد و عایدی و دشتی خود از کار در صدا و سیما را کمتر دیده و از رانت "کار کردن در صدا و سیما"  استفاده شایان توجهی به عمل نیاورند اما در عوض مدام زیر سایه رادیو و تلویزیون نباشند و جوری زندگی نکنند که انگار در تمامی ایام کار و فراغت در آکواریومی شیشه ای به سر می برند که در معرض دید و قضاوت همه هست و گاه بر خلاف معمول به جای قاضی ,این احساسات و نه خرد جمعی است که برای آنها حکم صادر می کند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر