بازدید 13970
گفت و گو

علیپور: ابومسلم خراسانی اصلا ایرانی نبود/ کار داعشی ها شبیه ابومسلم است

بنده خارج از برنامه صراحتا اعلام کردم در شهری که منتسب به نام امام رضا(ع) است تعجب می کنم چرا مسئولین فرهنگی، ورزشی و اجتماعی این استان بعد از گذشت حدود 33 سال از انقلاب اسلامی هنوز نام ابومسلم و سیاه جامگان را بر روی این تیم ها قرار دادند.
کد خبر: ۵۴۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 21 October 2015
به گزارش تابناک ورزشی، رئیس کمیته صیانت سازمان لیگ گفت: امسال می خواستند در ادامه تیم سیاه جامگان نام ابومسلم را بیاورند که هم کمیسیون ماده 5 استان مخالفت کرد و هم وزارت ورزش و ما هم موافق آن نبودیم.

حجت الاسلام علیرضا علیپور ، درباره ادعای امام جمعه استان خراسان رضوی درباره تغییرنام باشگاه های ابومسلم و سیاه جامگان به دلیل دشمنی آنها با اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا اظهار داشت: ابتدا ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را خدمت مردم تسلیت عرض می کنم. حدود چهارسال قبل مشهد میزبان انتخاب برترین های اخلاقی ورزش بود.
بنده هم در این مراسم حضور داشتم و شاهد این بودم که برای اولین بار استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم بودند و همچنین افراد مهم دیگری چون آقای کفاشیان، مدیران باشگاهها و بسیاری از شخصیت های مهم کشور خود را به مشهد رسانده بودند و در مراسم حضور داشتند. بنده خارج از برنامه صراحتا اعلام کردم در شهری که منتسب به نام امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) است تعجب می کنم چرا مسئولین فرهنگی، ورزشی و اجتماعی این استان بعد از گذشت حدود 33 سال از انقلاب اسلامی هنوز نام ابومسلم و سیاه جامگان را بر روی این تیم ها قرار دادند.

حجت الاسلام علیپور: ابومسلم خراسانی اصلا ایرانی نبود/ کسی که نام ابومسلم را افراشته کند ملعون است

وی افزود: ابتدا موج خفیفی علیه این حرف من به وجود آمد اما بنده با مستندات تاریخی و روایی که اعلام کردم خیل عظیمی از حضار آن مراسم را قانع کردم و مردم مشهد اعلام کردند که هیچ کس تا به حال در این باره با ما صحبت نکرده بود.

رئیس کمیته صیانت سازمان لیگ در ادامه درباره شخصیت ابومسلم خراسانی عنوان کرد: جالب است بدانید ابومسلم خراسانی، خراسانی نبود و اصلا اهل ایران نبود و یک عرب به شمار می رفت. مردم فکر می کردند تفکر او در راستای اهل بیت (ع) بوده است اما باید بدانید امام رضا(ع) در کتاب حدیقه الشیعه وقتی به اسم ابومسلم می رسند می گویند ملعون است کسی که نام ابومسلم را برافراشته کند. به نقل تاریخ، ابومسلم صاحب پرچم های سیاه یا رایات الاسود بود. البته پرچم های سیاه آنها با لباس سیاه و پرچم های سیاهی که ما برای عزاداری امام حسین(ع) و دیگر ائمه برتن می کنیم و برافراشته می کنیم تفاوت دارد. حکومت بنی عباس ادعا کرده بود و می خواست به اسم خونخواهی امام حسین(ع) و اینکه از امام سجاد و امام صادق وکالت دارد تا ولایت را به بنی هاشم برگرداند، با بنی امیه وارد جنگ شود.

وی همچنین به کاپ گفت: جالب است بدانید مردم ایران برخلاف گفته خیلی ها پیش از دوره صفویه و از زمان خود ائمه اطهار و مخصوصا بعد از سلمان فارسی عاشق اهل بیت شدند چراکه ایرانیان همیشه صاحب عقلانیت اجتماعی و تفکر برتر بودند و همیشه بهترین ها را می خواستند. ابومسلم خراسانی به نقل تاریخ و به گفته شهید مطهری عامل قتل عام ششصد هزار ایرانی بوده است و ایرانیت را مخدوش کرده است.

علیپور در ادامه درباره رابطه بین تفکر ابومسلم و داعش خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم در سوریه و شامات گروهی به وجود آمده اند که با پرچم های سیاه که منقش به نام خداوند متعال و پیامبر گرامی است و تفکرات شیطانی آنها را اداره می کند، کاری شبیه به ابومسلم انجام می دهند. با این تفاوت که ابومسلم از نام امام حسین (ع) سوءاستفاده می کرد و آنها از اسم خداوند و پیامبر اسلام. در حال حاضر می بینیم که این گروه که داعش نام دارد اقداماتی انجام می دهند که شیطان پرست ها هم انجام نمی دهند.

وی در پایان تصریح کرد: سال گذشته می خواستند باشگاهی با نام ابومسلم 2 تاسیس کنند و همچنین امسال هم می خواستند در ادامه تیم سیاه جامگان نام ابومسلم را بیاورند که هم کمیسیون ماده 5 استان مخالفت کرد و هم وزارت ورزش و ما هم موافق آن نبودیم. آقای عباسی مدیرعامل محترم نماینده استان خراسان رضوی (ابومسلم) در این باره تصمیم گیری کنند و طبق گفته حجت الاسلام اعلم الهدی که جزو شخصیت های برجسته فرهنگی کشور هستند نسبت به تغییر نام این باشگاه اقدام کنند. پیشنهاد می کنم این اتفاق در خود استان و در حضور نمایندگان استان خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی و شورای فرهنگی عمومی آنها انجام شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
حکومت ها خیلی ها را ملعون می داند که اصلا ملعون نیستند بلکه کاستی های حکومت وقت را با صدای بلند داد می زدند !
فکر کنم جنابعالی ایرانی نباشی اونکه پسوند خراسانی داره شما چی تاریخ به نفع خود تفسیر کردن پسندیده جنابعالی نیست حرمت مردان تاریخ ساز را باید حفظ کرد چون در راه اب وخاک وسر زمینش با اعراب جنگید نه دشمن اهل بیت نبودند دشمن غارت گران و پا برهنگان عقرب خور بودند که به هیچ چیز رحم نکردند
اصولا اسم سیاه جامگان هم اسم جالبی نیست .ن نمیدونم وجهه تاریخی این اسم چیه ولی هرچی بوده مربوط به گذشته هست و باید الان از اسامی امیدوار کننده و روحیه دهنده استفاده بشه
آقای علیپور شما نه تنها از فوتبال چیزی نمی دونی بلکه از تاریخ مملکت خودت هم خبر نداری
آقايان دانشمند ابومسلم ٧٠ سال قبل از امام رضا ع. به قتل رسيده و نمي توانسته برخلاف نظر جناب علم الهدي با حضرت امام دشمني بورزد
ابومسلم اصالتا ایرانی بوده وعلیه خلفای اموی قیام کرده ....
هردم از این باغ بری میرسد...
چرا در سالهای اخیر به بهانه های مختلف فوتبال خراسان و تیمهای فوتبال این استان را می کوبند/ من نمی دانم روحانیون دیگر به ورزش چکار دارند؟
با سلام خیلی جالب بود کاش از این روسن گریها زودتر و به موقع استفاده شود ابو مسلم کسی بود که خلافت اموی را منقرض و خلافت بنی عباس جنایتکار را سر کار اورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
ابومسلم هرکی بوده کسی بوده که عرب میکشته و ما مردم مشهد همیشه و همیشه ابومسلم برامون محترم هست نه اوناییکه فکر میکنن مردم یعنی فقط خودشون و یه عده مفت خور دیگه!!
ما مشهدی ها از این به بعد اسم بچه هامونو میزاریم ابومسلم.
حالاكه مسوولين سياه جامگان شخص موردغضب توراسرمربى تيمشون گذاشتن ميخواى ازاين راه به اين تيم ضربه بزنى ديگه دستت براى همه روشده،ضمنااين قضيه پولهاى جام جهانى٢٠٠٦
آلمان چيه؟چرانميگذارندشفاف سازى شود،واى به روزى كه بگنددنمك....
هر آدم بي اطلاعی که اطلاع دقیقی از تاریخ ایران ندارد نبایستی درباره افرادو شخصیت های ملی کشور اظهار نظر نماید افرادی مانند ابومسلم بابک خرمدين مازیار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار