بازدید 4372
توافق مسکو - واشنگتن برای جلوگیری از تقابل در سوریه:

هواپیماهای آمریکایی حق نزدیک شدن به جنگنده‌های روسی در سوریه را ندارند

مقامات دفاعی آمریکا و روسیه در ویدئوکنفرانس خود درباره سوریه به توافق رسیدند به منظور جلوگیری از برخورد اتفاقی جنگنده‌های دو کشور در آسمان سوریه، هواپیماهای آمریکایی حق نزدیک شدن به جنگنده‌های روسی را ندارند.
کد خبر: ۵۳۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 12 October 2015
مقامات دفاعی آمریکا و روسیه در ویدئوکنفرانس خود درباره سوریه به توافق رسیدند به منظور جلوگیری از برخورد اتفاقی جنگنده‌های دو کشور در آسمان سوریه، هواپیماهای آمریکایی حق نزدیک شدن به جنگنده‌های روسی را ندارند.

به گزارش «تابناک»، در پی مذاکرات آمریکا و روسیه برای جلوگیری از برخورد اتفاقی هواپیماهای این دو کشور هنگام عملیات در آسمان سوریه، مقامات آمریکایی قانون ویژه‌ای را صادر کردند و طبق آن مانع از نزدیک شدن هواپیماهای آمریکایی به هواپیماهای روسیه شدند.

طبق گزارش اسپوتنیک، نمایندگان دفاعی دو کشور آمریکا و روسیه در خصوص ایمنی عملیات‌های پرواز بر فراز سوریه روز یکشنبه یک ویدئو کنفرانس برگزاز کردند.

سی ان ان گزارش کرد که در طول این ویدئو کنفرانس، نمایندگان دو کشور درباره راههای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی بین نیروهای هوایی آمریکا و روسیه در طول حملات هوایی در آسمان سوریه بحث و مذاکره کردند.

طبق این گزارش، آمریکا حکمی را اجرا کرده است که طبق آن خلبان‌های آمریکا در هنگام پرواز بر فراز آسمان سوریه، بیش از 32.2 کیلومتر اجازه نزدیک‌ شدن به جنگنده‌های روسی را ندارند. بعلاوه، اگر هواپیمای روسی در منطقه عملیات نظامی آمریکا پیدا شود، نیروهای آمریکایی موظف به لغو عملیات در آن منطقه هستند. چندین حمله هوایی از قبل طبق این قانون لغو شده است.

بنا به گزارش سی ان ان، آمریکا درباره یک سناریو احتمالی نگران است که طبق آن یک خلبان وادار به ترک قلمرو سوریه شود و چنین شرایطی برای روسیه نیز غیرقابل پذیرش است.

نمایندگان پنتاگون می‌گویند که این ویدئو کنفرانس یک ساعت و نیمی، سازنده بود و منابع رسانه‌های روس گزارش کردند که روس‌ها و آمریکایی‌ها در خصوص این موضوع به توافق رسیدند. تا بحال سندی در این باره منتشر نشده است.

این اولین بار نیست که چنین نشست‌هایی برگزار می‌شود. مذاکره بین روسه ها و آمریکایی‌ها برای تضمین ایمنی عملیات هوایی بر فراز سوریه در دو هفته گذشته انجام گرفته است. دو طرف هم‌اکنون در حال مذاکراتی هستند تا از نزدیک شدن به محدوده هوایی ترکیه جلوگیری شود.

از اواخر ماه سپتامبر، روسیه به درخواست دولت سوریه و با دریافت مجوز از پارلمان مسکو، حمله به مواضع تکفیری‌های داعش در سوریه را آغاز کرد و تاکنون خسارات زیادی را به این گروه وارد آورده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور دستکم 55 جایگاه داعش را هدف گرفت و مهم‌ترین مراکز لجستیکی داعش را نیز تخریب کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار